FIFA 21 - Realisme Topic

@D5981, kan me helemaal vinden in je opmerking dat de Eredivisie makkelijk wordt overschat. We hebben gezien dat ‘systeemvoetballers’ als Davy Klaassen en Donny van de Beek het lastig hebben als er plotseling andere dingen van ze gevraagd wordt. Of Hakim Ziyech die het lastig heeft met het hoge tempo van de Premier League. Het niveauverschil tussen de Eredivisie en de Europese topcompetities is nog altijd levensgroot.

Misschien is het voor spelers als Denzel Dumfries of Cody Gakpo beter dat ze een tussenstap bij een club als Atalanta maken. Maar zijn dat de spelers en de transfersommen waar ze zich in het verleden voor hebben gemeld? Nee, ze zochten puur en alleen naar hardwerkende spelers die excelleren in hun specifieke systeem. Sterker nog, ze kwamen uit bij spelers waar de traditionele top-3 hun vingers niet aan wilden branden. Dus als je mij vraagt om te antwoorden op de vraag ‘welke spelers zien jullie de overstap maken?’… Dan noem ik spelers die passen in het profiel waar ze doorgaans naar hebben gezocht in de Eredivisie.

1 like

En daar naast moet je nog afvragen of ze bij Atalanta passen. Dumfries zeer zeker, hard werkende back. Voetballend best beperkt. Gakpo is een echte buitenspeler. Die verzuipen altijd in Italië.

En we mogen vooral ook Atalanta niet gaan onderschatten. De laatste 4 jaar werden ze 4e, 7e, en 2 maal 3e. Dit jaar staan ze zelfs 2e.

@Raindog ze gaan ook regelmatig in België en dan vooral Genk vissen. ( Castagne, Malynovski en Maehle)

1 like

Net voor de beslissende match in de groepsfase van de EL in S2 met Sociedad: PSG legt de afkoopsom van Esgaio op tafel, de rechtsback die ik bij een middenmotor in Portugal heb weggeplukt en de kans heb gegeven om Europees voetbal te beleven bij een Spaanse subtopper. Tegelijk laat hij weten dat hij geen toekomst meer ziet bij Sociedad. Verraad!

Long story short: ik heb een nieuwe rechtsback nodig, hieronder mijn lijstje:

• Odriozola: speelt amper bij Real, maar ze willen hem niet laten gaan. Afkoopsom: 40 miljoen
  • Mazraoui: is die realistisch?
  • Bustos
  • Maffeo: ‘maar’ 72 stamina

Andere namen mogen uiteraard ook genoemd worden.

Kijk eens naar Thierry correira van valencia, vind hem een leuke Aanvallende back die ook goals en assists kan geven.

Wat voor bedrag ga je voor hem ontvangen? Mijn ervaring is trouwens dat bijna iedere speler wiens afkoopsom op tafel wordt gelegd iets zegt in de richting van ik zie hier mijn toekomst niet meer. Als je dan zijn contract vernieuwd is hij ineens weer dolblij en op z’n plek. Denk dat Odriozola uiteindelijk wel de mooiste optie is, maar 40 miljoen voor een back is wel erg veel voor Real Sociedad. Je zou als tussenoplossing ook naar Martin Aguirregabiria van Alaves kunnen kijken. Als je de middelen hebt zou ik overigens gewoon voor Odriozola gaan, ik denk dat het voor hemzelf namelijk wel de beste stap kunnen zijn.

Weet niet wanneer carrière begonnen is, maar zolang Argentijn Alex Vigo nog bij Colón speelde was hij een betaalbare back. Ik geloof dat database begin maart is aangepast. Nu bij River Plate.

Junior Sambia past denk ik wel bij Sociadeid.

Ik weet dat het niet je voorkeur heeft, maar Pedro Porro (Sporting CP) is echt een revelatie in de Portugese competitie. Weet niet precies of hij haalbaar is op dit moment in je carrière omdat hij nog op huurbasis in Portugal speelt, maar het is echt een fenomeen op die positie voor wie de tussenstap bij Real Sociedad absoluut niet onrealistisch is. Nadeel is alleen dat hij geen real face heeft en ik weet hoeveel waarde je daar aan hecht.

Bedankt voor het meedenken, jongens.

• Porro is in S2 blijkbaar nog steeds uitgeleend en dus niet haalbaar.
  • Sambia vind ik wat traag, potentie is ook niet heel hoog
  • Alex Vigo heeft een zwakke voorzet en is momenteel nog niet goed genoeg voor m’n basis. Esgaio was 80, daar wil ik niet te veel op inboeten
  • Martin is heel traag, en heeft ook geen geweldige potentie
  • Correia z’n potentie gaat ook niet boven de 80

Daarbij komt dat geen van bovenstaande spelers een face heeft.
Momenteel twijfel ik tussen

• veel geld op tafel leggen voor Odriozola (80-82, 81 voorzetten, 84 gemiddelde snelheid, 78 stamina)
  • Bustos (78-81, voorzetten 76, 87 gemiddelde snelheid, 87 stamina (wel klein))
  • Maffeo (77-82, 77 voorzetten, 86 gemiddelde snelheid, 72 stamina)
  • Tomas Tavares (76-84, 75 voorzetten, 80 gemiddelde snelheid, 72 stamina)

Deze hebben allemaal ook een face. Tavares komt qua stats eigenlijk niet echt in aanmerking én ik heb zijn naamgenoot ook al van Benfica overgenomen op linksback, maar wat een geweldige kop haar heeft die jongen.

1 like

Dan zou ik persoonlijk zelf voor Bustos gaan

1 like

Begrijpelijk. Misschien een vreemde vraag, maar wat is ongeveer het prijsverschil tussen Fabricio Bustos en Álvaro Odriozola?

Nog een kleine suggestie: Kyle Walker-Peters van Southampton. Of vind je hem niks?

Denk dat Raindog liever een Zuid-Europese/Zuid-Amerikaanse back naar Spanje haalt dan een Engelse.

1 like

Heb zelf ervaring met Bustos en een beetje met Maffeo. Wel goede spelers. Bustos vond ik vorige FIFA echt een aanrader.

@Bart Op zich eigenlijk een heel goede suggestie, qua stats én face. Ik vraag me af hoe ik hem over het hoofd gezien heb. Maar @db1512 heeft gelijk, een Engelsman bij Sociedad lijkt me raar. Wel een sympathieke gast overigens, zo bleek toch uit die docu over Spurs.

@Joostvans: Odriozola moet 41.4 miljoen kosten, Bustos 20. @Begiristain, als jij aangeeft dat je veel plezier hebt gehad aan Bustos ga ik voor hem!

@Raindog Maffeo, Bustos, Mozo en Jorge Sanchez. Die laatste 2 zijn 2 mexicanen met een real face.

1 like

Ah, dan is het een makkelijke beslissing. Fabricio Bustos lijkt me de meest geschikte kandidaat!

1 like

Kieran tripper voetbalt toch ook bij atletico, dus waarom zou het niet kunnen?. Walker peters zou echt niet zo’n stap afwijzen.

En sociedad is geen Bilbao dus je hoeft geen baskische spelers te hebben. Ze hebben ook isak uit Zweden bijvoorbeeld als andere Europeaan.

Britten in het buitenland blijven toch een uitzondering hoor.

1 like