Dat begrijp ik maar het is maar een suggestie, de keuze is aan jou
Wolfsburg S3
Heb vorig jaar knap de dubbel weten te pakken. Nu heeft Liverpool aanvoerder M.Arnold voor een slordig 40 miljoen weg gekocht. Mijn opties om hem te vervangen :
F.Neuhaus 84 ALG, 25 jaar Gladbach (5e)
M.Eggestein 81 ALG, 25 jaar Werder (12e)
A.Maier 79 ALG, 23 jaar Hertha (7e)
Eggestein of Maier lijken me de meest realistische.
Dat dacht ik ook wel. Denk dat Neuhaus wel een stap hoger gaat zoeken. Bedankt!
Ik sluit mij aan dat Neuhaus het minst realistisch is van de 3.
Ik vraag mij af wanneer jullie om het realistisch te houden het onmogelijk achten de speler te houden. Kijken jullie naar de rating, de waarde dat hij heeft, een niet te weigeren bod of naar zijn statistieken? Ik keek vaak naar rating om te kijken of een speler mijn club was ontgroeid maar behalve in een video spel bestaat zo iets eigenlijk niet als een rating.
Statistieken, dan? Maar dat geldt eigenlijk alleen voor aanvallende spelers. Ik denk dat een combinatie van alles wat je opnoemt toch een indicatie moet geven.
Ik kijk vooral na de prestaties van afgelopen seizoen. Rashica heeft er bijvoorbeeld 30 gemaakt en 22 assists, dan is het haast onmogelijk om hem te behouden. Uiteraard wel voor de juiste prijs en afhankelijk van je contract duur.
Verder zullen basisspelers altijd wel in trek zijn en ook spelers die regelmatig invallen maar geen basisspeler zijn moet je naar kijken om te laten vertrekken als je ze niet meer speeltijd kunt geven. Sommige spelers spelen al een tijdje bij jou club en dan willen ze ook graag een stap kunnen maken. Tevens zou ik ook een max. instellen voor het aantal in en uitgaande transfers
Klopt uiteraard moet je bij een grotere club met een waanzinnig bod kunnen meewerken aan een transfer. Ik stelde mijn vraag wat verkeerd. Vroeger dacht ik speler X is 5 (om maar een getal te noemen) ratings hoger dan de rest van men team die is nu mijn ploeg ontgroeit terwijl de statistieken er niet perse uitspringen. Dan hoef ik hem in principe nog niet te verkopen denk ik nu… en ja dat geldt inderdaad meer voor aanvallende spelers.
Ik kijk vaak naar statistieken en naar de situatie in real life. Met Leeds is zit mijn hele team qua rating bijvoorbeeld tussen de 76 en 81 ongeveer. Raphinha stak daar als enige tussenuit met 85. Ook zijn er in het echt veel geruchten dat die weggaat, dan laat ik hem eerder gaan.
Santamaria van SC Freiburg ( 79 rated Seizoen 1 en potentie 82) is dat ook een optie of zit die al bij een nieuwe club?
Kijk ook eens naar Marc Roca van Bayern München 77 algemeen seizoen 1 en pte toe van 82, ik gok dat die niet veel speelt
Ik wou Callum Hudson Odoi met Leicester niet halen wegens niet realistisch geacht nu zie ik dat BURNLEY hem de winter van seizoen 1 heeft aangekocht voor 40 miljoen . Maakt het voor mij nu wel realistisch om hem bij een degradatie van Burnley meteen weg te halen of anders na een jaar daar wel weg te plukken.
Welke Nederlanders zien jullie naar Gladbach trekken? Kan Wijndal, mits hij een basisplek krijgt? En Gakpo of Stengs?
Gladbach vind ik een lastige. Het is best een grote club, maar weinig toptalent uit Nederland is daarheen getrokken. Zo’n Wijndal zou dan bij een prima Bundesligaclub kunnen spelen, maar veelal wordt hij gelinkt aan grotere namen. Zelfde gaat op voor Gakpo en Stengs, denk ik.
Een Koopmeiners zou bijvoorbeeld wel een aardige transfer zijn, maar die wordt dan weer gelinkt aan AS Roma en schijnt nu in onderhandeling te zijn met Atalanta, wat CL speelt en BMG achtste werd vorig seizoen.
Wat vind je van Joey Veerman? Hij zal een transfer willen maken en is aardig prijzig. Ajax kan daaraan voldoen, maar die kans lijkt op dit moment niet zo groot. PSV werd genoemd, maar contracteert Van Ginkel en bijna Pröpper. BMG zou dan nog wel kunnen. Mogelijk kan je nog kijken naar Geertruida, Schouten, Zirkzee, Bogarde, Berghuis (hoewel Ajax-, PSV- en Wolfsburg-belangstelling), Dilrosun, Lammers, St. Juste (is denk ik echt een aanrader) en Bazoer.
Die bazoer vind ik in fifa ook een echte aanrader. Is 75 alg maar wel 77 als cvm en 78 als cm. Is echt erg veelzijdig!
Bedankt om mee te denken! Het is echter zo dat ik vooral een linksback en een rechtsmid nodig heb, en die drie namen vond ik wel in aanmerking komen.
Marco Richter als rechtmid al eens bekeken? Malacia als alternatief voor Wijndal?
Kijk eens naar Katterbach van Koln als linksback. Ik heb hem bij Wolfsburg gehaald nadat Roussillon werd verkocht. Fijne back die snel groeit
Vind jongens als Stengs, Wijndal, Gakpo en Koopmeinders eigenlijk wel prima passen bij BMG. Atalanta zou dan nu in de markt zijn voor Koopmeinders (en Botman maar dat terzijde), maar die zijn toch ongeveer van hetzelfde kaliber als BMG? Ik vraag me vooral af waar (met name) Stengs en Wijndal anders de volgende stap zouden zetten. Er zit niet heel veel boven Borussia Mönchengladbach, speelt vrijwel altijd wel Europees en regelmatig CL. In Duitsland heb je nou eenmaal een vrij grote groep die voor een CL plek speelt, dus dan kan je die in een wat minder seizoen een keer mislopen. Veerman zou trouwens ook een goede optie zijn, al is Koopmeinders wel verder.
Ik schat Atalanta echt wel hoger in dan Gladbach hoor. Atalanta doet al een paar jaar mee in de top van de Serie A, terwijl Gladbach maar eens in de top 4 is geëindigd de afgelopen vijf jaar.
Heb de vraag volgens mij al meerdere keren in verschillende topics gesteld, maar nu denk ik echt concreet na over zijn komst. Er ontbreekt op dit moment een spelmaker met scorend vermogen op het middenveld van Barcelona en heb een lange tijd gezocht naar een speler die samen kan spelen met zowel Riqui Puig, Ilaix Moriba als Pedri. Pedro Gonçalves (Sporting CP) lijkt me een ideale kandidaat. Afgelopen seizoen was hij de absolute uitblinker in de finale van de Europa League tegen Bayern München (1-0), in het lopende seizoen zet hij die stijgende lijn door in de Champions League. Wat denken jullie? Is zijn komst realistisch? En denken jullie dat hij in de speelstijl van Barcelona past?
Tijdens zijn doorbraak bij Sporting CP speelde hij voornamelijk als hangende rechtsbuiten, in mijn carrière speelt hij echter als centrale middenvelder in het typische 5-2-3 systeem van de Portugese club. In het 4-3-3 systeem van Barcelona gaat hij waarschijnlijk als spelmaker aan de linkerkant van het middenveld spelen, al kan hij natuurlijk ook aan de rechterkant spelen.