FIFA 21 - Realisme Topic

Lijkt me ideaal! Vooral zijn veelzijdigheid kan een extra troef zijn.

1 like

Ik zoek voor mijn carrière met Augsburg een CM jonger dan 26 jaar met real face. Ik zit pas in oktober van seizoen 1 en de speler zou pas moeten overkomen in het begin van het 2e seizoen. Tegen dan zijn mijn 2 centrale middenvelders Caligiuri (CM) en Strobl (CVM), 33 en 31 jaar, eerste vervangers Khedira en Gruezo, zijn dan ook al 27 en 26 en zijn beide ook CVM. De nieuwe speler is dus vooral concurrentie/toekomstige vervanger van Caligiuri.

De CM moet dus aan het volgende voldoen:

• Max 25 jaar
  • Real Face
  • Max budget dat ik wil uitgeven 10M
  • Max salaris dat ik wil bieden is 30K/week
  • Min alg 72

Ben benieuwd op welke namen jullie komen, zelf had ik ook enkele namen in gedachte.

• Max Meyer (25j, 75/78) zou gratis kunnen zijn indien hij bij Köln tegen 1 januari nog niet verlengd heeft.
  • Max Eggestein (24j, 76/82) indien Werder zou degraderen en er geen betere clubs geïnteresseerd zijn.
  • Suat Serdar (24j, 76/82) zelfde voorwaarde als bij Eggestein.
  • Marin (25j, 74/78) van Ajax
  • Arne Maier (22j, 73/82) van Hertha
  • Geiger (23j, 73/81) van Hoffenheim
  • Mathias Normann (25j, 76/82) van Rostov (ploeg zit niet in het spel, hij als international wel met real face)
  • Eduard Löwen (24j 72/78) van Hertha
  • Salih Ozcan (23j 72/80) van Köln

En wie van deze achten jullie als realistisch?

@Aron1997, de spelersmakelaar waar Max Meyer bij is aangesloten vraagt normaliter de absolute hoofdprijs als het gaat om transfervrije overgangen. Maar inmiddels heeft hij ook niet meer de status die hij ooit had, dus dat lijkt me een goede versterking. Anders zou ik voor Mathias Normann of Eduard Löwen gaan.

1 like

Bedankt, Meyer zou ideaal zijn. Brengt heel wat voetballend vermogen toe en indien gratis kan ik transferbudget opsparen voor andere posities. Löwen brengt dan weer heel wat duelkracht met zich mee en heeft een verschroeiend schot, ook een interessante piste.

@Joostvans edit: Meyer had niet verlengd en heb ik ondertussen gratis kunnen vastleggen voor 4 seizoenen met een salaris van 25K wat dus binnen het vooropgestelde salarisbudget lag.

In mijn carrière met Sporting Clube de Portugal heb ik besloten om de selectie op drie plaatsen te versterken: Rúben Vezo (UD Levante), André Horta (SC Braga) en Ricardo Horta (SC Braga). Nuno Santos bewandelde de omgekeerde weg naar competitiegenoot SC Braga.

In de winterse transferperiode staat het doorselecteren op enkele posities centraal. Andraz Sporar en Luiz Phellype moeten gezamenlijk ongeveer €15,000,000 opleveren, waarmee de club zich bijvoorbeeld kan melden voor Rodrigo Gomes (SC Braga) en Talles Magno (New York City FC). Daarnaast zal de onlangs aangetrokken André Horta meer moeten laten zien, anders kan het zomaar dat hij wordt betrokken in een transferconstructie waarin Juan Fernando Quintero (Shenzhen FC) terugkeert in de Portugese competitie.

Talles Magno lijkt me een mooie speler, zit wel pas vrij kort bij NY City. Denk eigenlijk dat hij bij Girona terecht komt als eerste club in Europa, maar dat zal nog wel even duren.

1 like

@db1512, heb even naar alternatieven voor Talles Magno gekeken. Volgens mij heb ik de mogelijkheid om João Pedro (Watford) te huren met een optie tot koop, is dat misschien een betere optie? En heb ook een alternatief gevonden voor Quintero, blijkbaar is Fábio Vieira (FC Porto) haalbaar met een huurcontract met optie tot koop.

Joao Pedro is een heerlijke spits in fifa, zou hem zeker overwegen

1 like

Denk dat dat een betere optie is voor in het begin van je carrière! Later zouden jongens als Brenner en Tagno Malles prima kunnen.

1 like

Een bijkomend voordeel is natuurlijk dat João Pedro (Watford) ook vanaf de linkerkant kan spelen, waardoor hij zelfs samen met Paulinho of Tiago Tomás kan spelen. Wat denken jullie trouwens van de mogelijkheden op het middenveld? João Palhinha lijkt een ideale verdedigende middenvelder (of in een 5-2-3 zelfs een centrale verdediger), terwijl er genoeg talent aanwezig is met Matheus Nunes, Daniel Bragança, Rodrigo Fernandes en Manuel Ugarte. Maar op dit moment is er geen echte spelverdeler aanwezig op het middenveld. Zelf dacht ik aan Juan Fernando Quintero, maar sta open voor suggesties.

Ik had een terugkeer van Oscar op de europese velden wel mooi gevonden. Ik dacht dat je met 2 centrale middenvelders speelde en dan is Oscar defensief toch een stuk beter dan Quintero.

@Aron1997, interessante suggestie! Wat denk je trouwens van Roberto Pereyra (Udinese)? Toch een speler die al jarenlang geweldig speelt, maar sinds zijn vertrek bij Juventus geen minuten meer heeft gemaakt in de Champions League.

Vind ik ook een zeer goede optie! Ook stats passen goed bij wat je zoekt. En zal wellicht ook iets goedkoper zijn dan Oscar. Nog een optie zou Rafinha kunnen zijn? Speelt toch ook niet echt veel bij PSG.

1 like

Jordan Torunarigha realistisch voor mijn Augsburg carrière? Heb geen linksbenige CV en 2 belangrijke CV’s zijn vertrokken begin seizoen 2.

Niet echt. Hertha is wel een grotere en rijkere club dan Augsburg. Denk dat je niet zo hoog moet in zetten. Stergiou, Bella Kotchap, Omeragic. Allen rechtsbenig dacht ik zo maar dat maakt voor een cv weinig uit.

Dat klopt maar Torunarigha is er geen basisspeler en Hertha werd 15e in mijn carrière. Gouweleeuw (77alg) is voor 10M vertrokken en Uduokhai (81 alg) is voor 45 miljoen naar PSG. Heb momenteel iets meer dan 85 miljoen en heb mij als 7e in de competitie geplaatst voor de laatste voorronde van de Europa League omdat Bayern de dubbel heeft gepakt. De namen die je noemt zijn overigens wel prima talenten.

*Edit: ga het anders oplossen :wink:

Kan Gravenberch naar Sevilla? Zou ofwel een mooie tussenstap naar de echte top kunnen zijn, of de speler die van Sevilla een echte topclub maakt.

Ik weet het niet. Had Camavinga in jou ogen naar Sevilla kunnen gaan? Want Gravenberch staat minstens net zo hoog aangeschreven.

Had een mooie tussenstap geweest, vind ik. Valt maar af te wachten hoe vaak Camavinga bij Real aan spelen toekomt.

Denk wel dat Madrid nu is aangekomen bij het doorselecteren van de selectie. Ze zijn centraal in de verdediging er al heel anders uit komen zien. Modric en Kroos hebben ook niet het eeuwige leven.

Denk wel dat Gravenberch voetbal kan brengen bij Sevilla. Irl is het veel van het zelfde. Denk dat de Spaanse competitie hem zeker zal liggen.

2 likes