FIFA 21 - Realisme Topic

Ik denk dat hij in het echt naar een ‘grotere’ club zou gaan. Een tussenstap bij bijvoorbeeld Sevilla zou natuurlijk ideaal zijn voor hem, maar we weten allemaal wel hoe dat gaat met grote talenten.

Hoewel het voor de opbouw van een carrière een mooie stap voor hem zou zijn, denk ik dat hij naar een topclub verkast. Ajax zal de hoofdprijs vragen en met een stap vooruit moet hij “CL/spelen om kampioenschap-garantie” hebben. Sevilla is dat net niet.

Klopt, maar als ik met hem erbij net wel die stap kan zetten? Ik zal ook in de gaten houden hoe Ajax het zelf doet.

1 like

In hoeverre is Sevilla een tussenstap? Zij zijn echt een klasse beter dan Ajax? Ik betwijfel dat wel. Ziyech weigerde ook naar Sevilla te gaan bijvoorbeeld.

In mijn carriére kocht Real Madrid Gravenberch, dan zou hem huren ideaal zijn natuurlijk.

Zo iets is moeilijk te benoemen. Wijnaldum koos voor een route Newcastle en kon toen naar Liverpool. Van Dijk ging via Celtic naar Southampton en Liverpool. Van de Beek koos direct voor United net als Depay toen. Kijk hoe het hen verging. De club moet bij je passen, de manager moet niet ontslagen worden en hoe is de concurrentie. Zoveel factoren die mee spelen. Ik denk dat een Gravenberch straks ook echt naar de top kan.

1 like

Het zal sowieso afwachten zijn of ik hem wel kan betalen, en of er geen grotere club mij voor is. Maar met Barça dat zwaar in de problemen zit en Valencia dat erg verzwakt is, is er wel een grote kans dat Sevilla de nieuwe derde club van Spanje kan worden. Dan is het zeker wel een stap vooruit vanuit Ajax.
Zelf zou ik als speler ook liever bij een subtopper elke week spelen dan bij een topper op de bank te zitten.

Van Dijk en Wijnaldum zijn dan ook eerder laadbloeiers toch? Zij stonden op die leeftijd lang niet zo ver?

1 like

Wijnaldum is van 1990 en ging in 2011 naar Newcastle, niet echt een laat bloeier toch? maar Klaassen was dit wel en redde het niet bij Everton. Het blijft altijd lastig. Als het mee zit draai je meteen bij een goed presterend team en slaag je, het kan ook anders verkeren.

Wijnaldum ging in 2015 naar Newcastle volgens transfermarkt? Paar maand later werd hij 25?

In 2011 speelde. Hij bij Feyenoord.

Sleeping giants in de Bundesliga. In de afgelopen jaren zijn er meerdere traditionele topclubs gedegradeerd, terwijl er nog altijd meerdere clubs in de 2. Bundesliga spelen in een gigantisch stadion. Meer dan genoeg mogelijkheden voor een interessante carrière dus. De ene heeft een voorkeur voor Schalke 04, de ander heeft een voorkeur voor HSV. Mijn voorkeur gaat uit naar een sleeping giant in de Bundesliga die in de afgelopen jaren niet in staat is geweest om door te groeien naar de status van titelkandidaat. Spelers als Julian Brandt en Kai Havertz vertrokken bij de club omdat ze geen garantie hadden op wedstrijden in de groepsfase van de Champions League. Kortom, een uitgelezen mogelijkheid voor een ambitieuze rebuild van Bayer 04 Leverkusen in FIFA 22!

Spelers als Niklas Lomb, Timothy Fosu-Mensah, Mitchel Bakker, Daley Sinkgraven, Moussa Diaby en Lucas Alario moeten genoeg financiële middelen opleveren om de selectie op meerdere posities te versterken met spelers die de club wél naar een hoger niveau kunnen tillen. Denk bijvoorbeeld aan Thilo Kehrer, Borna Sosa, Julian Brandt of Julian Draxler. Of voor de langere termijn aan Maarten Vandevoordt, Josha Vagnoman, Armel Bella Kotchap, Noah Katterbach en Karim Adeyemi. Dus in plaats van een rebuild van meerdere seizoenen, denk ik eraan om zo’n transitie in maximaal twee transferperioden te doen.

Heel interessante ploeg, kan je een heel aanvallende speelstijl mee hanteren. Er is ook al erg veel talent aanwezig. Benieuwd wat je er van gaat maken!

1 like

De voornaamste reden waarom Bayer Leverkusen in mijn ogen een interessante carrière is ligt voornamelijk in de hoeveelheid verhaallijnen die je kan uitlichten. In tegenstelling tot clubs als Manchester United of Barcelona heeft Bayer Leverkusen op meerdere manieren resultaten behaald. Of je nou de focus legt op de jeugdopleiding (Julian Brandt, Kai Havertz, Florian Wirtz) of het scoutingsnetwerk en transferbeleid (Casrsten Ramelow, Michael Ballack, Lúcio, Bernd Schneider, Zé Roberto, Hakan Çalhanoglu, Heung-Min Son, Jonathan Tah)… Bayer Leverkusen heeft in het verleden op meerdere manieren laten zien om door te groeien richting de wereldtop. De club is altijd ambitieus geweest, maar tegelijkertijd ook volledig geïnvesteerd in de visie van de huidige oefenmeester. Daarom waren mensen als Peter Bosz en Roger Smidt in de afgelopen jaren ook eindverantwoordelijken. En laten we eerlijk zijn, met de uitgaande transfers van de afgelopen jaren is de financiële situatie ook niet misselijk.

Voor de eerste transferperiode zat ik overigens te denken aan Thilo Kehrer, Filip Kostic, Julian Brandt en de nodige talentvolle versterkingen over de volledige breedte van de selectie. Daarna zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een terugkeer van Berndt Leno of de komst van Matthias Ginter (transfervrij), Florian Neuhaus, Julian Draxler of Luka Jovic.

Jovic Speelt in het echt bij Herta dit seizoen. Neuheus. Zie ik eerder naar Bayer München of naar een Dortmund gaan.

Brandt Zou wel kunnen. Misschien nog een andere naam. Jan Thielmann van fc Köln. Is erg jong. En is een aardige goeie speler. Misschien als vervanger voor Bailey?.

Kostic Zou ook gewoon een prima aankoop zijn.
Ginter Tranfervrij is zou ik hem halen.

1 like

Jovic speelt gewoon voor Real, hoor.

1 like

Je weet me wel enthousiast te maken voor Leverkusen zeg!

Nou moet ik zeggen dat ik met bijna alle clubs in Duitsland wel een carrière zou kunnen doen. Die clubs en competitie spreken me in het echt, maar ook in fifa, best wel aan. Vooralsnog staan op m’n lijstje Dortmund, Hertha en/of Schalke.

1 like

Hele leuke club voor een carrière natuurlijk, maar toch geen sleeping giant of potentie voor wereldtop?

Relatief klein stadion, kleine achterban, terend op het geld van Bayer…

In de regio daar ben je of voor Gladbach of voor Köln.

Völler doet daar wel goed werk vind ik, halen vaak leuke spelers en spelen leuk voetbal. Maar zoals ze zelf zeggen kunnen ze qua salaris niet concurreren met bv Dortmund, dus zullen ze altijd de beste spelers moeten laten gaan.

1 like

@Dennis85, zoals @Raindog aangeeft speelt Luka Jovic nog altijd voor Real Madrid. Twaalf maanden geleden werd hij in verband gebracht met Hertha BSC, maar hij koos destijds zelf voor een terugkeer bij Eintracht Frankfurt. Jan Thielmann lijkt me een interessante speler om in de gaten te houden!

@Lars22 en @Bundesliga, in de afgelopen jaren zijn er natuurlijk meerdere sleeping giants door hun eigen wanbeleid gedegradeerd. In specifieke gevallen moeten we ons gaan afvragen of die clubs überhaupt nog ‘wakker worden’. Historisch grote clubs als 1. FC Kaiserlautern, 1. FC Nürnberg of Dynamo Dresden zijn enorm afgebrokkeld bijvoorbeeld. Over het algemeen blijft de achterban loyaal, maar die loyaliteit heeft ook z’n limieten. Hoe lang blijft de achterban loyaal aan clubs als HSV, Schalke 04 of Werder Bremen als ze niet in staat zijn om terug te keren in de Bundesliga? Onder de streep zie je de achterban van ‘nieuwe’ clubs als VfL Wolfsburg en RB Leipzig groeien naarmate ze steeds beter beginnen te presteren.

Bayer Leverkusen heeft wellicht geen achterban zoals Schalke 04 of Borussia Mönchengladbach of het stadion zoals Eintracht Frankfurt, maar ze hebben wel de infrastructuur (jeugdopleiding en scoutingsnetwerk) om uit te groeien tot een stabiele topclub. Sterker nog, alle ingrediënten zijn aanwezig om door te groeien: een functionerende jeugdopleiding, een sterk scoutingsnetwerk, een aantrekkelijke speelstijl, spelers die tot op zekere hoogte loyaal blijven, relatief stabiele prestaties in de Bundesliga en een financieel sterke positie (door de aanwezigheid van Bayer en de uitgaande transfers in de afgelopen jaren). En vergeet vooral de prestaties in de internationale competities niet. Kortom, met de nodige (ambitieuze) versterkingen komt die achterban echt wel naar het stadion. :wink:

Ben trouwens ook wel benieuwd naar jouw ideeën voor een carrière in de Bundesliga, @Bundesliga. Nog advies voor ‘mijn’ Bayer Leverkusen?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: FIFA 22 - Algemene Discussie