FIFA 21 - Realisme Topic

Zoek je een echte vleugelspeler of meer een spelmaker? Gray en Cantwell lijken mij de meest realistische opties, waarbij Gray de echte buitenspelen is en Cantwell meer de spelmaker.

1 like

Ik weet niet of het de meest realistische carrière is op het forum maar ik wil hem toch graag delen.

Ik ben inmiddels beland in mijn tweede seizoen met VFL Bochum. In mijn eerste seizoen ben ik gepromoveerd naar de Bundesliga, na een derde plaats in de competitie won ik over twee wedstrijden met 2-3 en 2-2 van FC Augsburg. Mijn aankoopen waren in het eerste seizoen Leemans (70), Van Wolfswinkel (72) en Hübner (77).

Deze zomer hebben we toch wel een enorme transformatie gehad. Zeven spelers zijn verkocht die in totaal 16 miljoen euro opleverde. Daarmee kwam ik met een startbudget van 20 miljoen euro op 36 miljoen euro om een nieuw elftal te bouwen.

Van mijn 8 aankopen heb ik er voor 2 maar een transfersom betaald. De andere zes spelers heb ik allen transfervrij opgehaald deze zomer. De doelstelling is nog steeds handhaving, maar ik mik zelf na deze goede start start toch wel op het linkerrijtje.

Ik zou gaan voor Gaetan Laborde van Montpellier

Ik zit met mijn Newcastle Utd carrière een beetje in een vergelijkbare situatie als @Joostvans , ook ik zoek een kwaliteitsimpuls voor de CV positie.

Mij lijkt John Stones een heerlijke optie om de verdediging te versterken. Hij heeft in mijn carrière vorig seizoen bij Manchester City amper gespeeld (ze hebben Manolas gehaald in mijn carrière) en ook dit seizoen staat hij nog op 0 wedstrijden.

Bij Newcastle Utd zou hij weer in beeld kunnen komen voor het Engelse elftal en uit kunnen groeien tot een steunpilaar bij een Engelse middenmoter die kan uitgroeien tot Europees voetbal kandidaat. Wat zeggen jullie? Doen?

Er zijn toch veel betere teams waar hij naartoe zou kunnen? Ik zie het niet meteen gebeuren.

Wat heb je met Schar en Lascelles gedaan dan, of speel je nog met 3/5 in de laatste linie? Ik zelf ben voor Konsa gegaan omdat Aston Villa degradeerde.

Na 3 jaar in de 2.Bundesliga is het Hamburger SV gelukt om terug te keren in de Bundesliga! Uiteindelijk ging dit vrij gemakkelijk, ook wel logisch gezien de selectie.

Simon Terrode wist helaas net niet topscorer te worden. Manuel Wintzheimer, Rick van Drongelen en Jan Gyamerah waren de spelers die positief zijn opgevallen. Die laatste twee hebben wel een contract dat afloopt in 2022.

Met Florian Voigt en Aaron Keller zijn er twee talenten vanuit de jeugdopleiding doorgestroomd. Laatstgenoemde maakt grote indruk in de voorbereiding van het tweede seizoen. Ik scout overigens alleen jeugdspelers in Duitsland, om het realistisch te houden.

Doordat ik een centrale middenvelder te kort kwam, werd Zlatko Junuzovic in de winterstop gehuurd van RB Salzburg. De 33-jarige Oostenrijker maakte indruk en is voor €2M definitief overgenomen. Met het aantrekken van Sokratis (€7M, Arsenal) en Stindl (transfervrij, Gladbach) werd er verder ingezet op ervaring.

Lukas Nmecha, geboren in Hamburg, is transfervrij en het lijkt mij dan ook een ‘no brainer’ om hem aan te trekken. Duidelijk is wel dat voor de spitspositie en wellicht de linksbuiten positie nog versterking nodig is. Choupo-Moting kan op beide posities spelen, maar wil Bayern nog niet verlaten na slechts één jaar. Verder heb ik geprobeerd te stunten met het huren van Luka Jovic. Real Madrid vond het prima, de speler zelf is nog niet overtuigd…

2 likes

@db1512, dan geef ik de voorkeur aan Todd Cantwell (Norwich City). Werd afgelopen zomer al intensief in verband gebracht met Leeds United en zou nu ook weer in beeld zijn.

@overmars en @Raindog, John Stones (Manchester City) blijft natuurlijk een vreemde eend in de bijt. Vroeger werd hij gezien als absoluut toptalent, maar nu willen de beste zes á zeven ploegen hun vingers niet branden aan zijn komst. Denk dat een overgang naar clubs als Arsenal of Everton op dit moment het meest voor de hand liggen, maar als hij na een seizoen nog steeds niet getransfereerd is kijk ik niet vreemd op als Leeds United, Newcastle United of West Ham United hem uiteindelijk vastleggen. Daarom heb ik er ook voor gekozen om voor Ben White (Brighton) te gaan.

Na even twijfelen wat te doen weet ik het.

Steve Mclaren keert terug bij Twente om Twente weer te laten swingen.

Wat zijn realistische aankopen voor Twente?

Voor de afwisseling ga ik een Carrière starten met Swansea. Wat lijkt jullie een realistische coach en welke kant zouden jullie opgaan met Swansea?

Stones is dan wel weer een ideale 3e of 4e CV voor Guardiola doordat hij homegrown is. Dit verhoogt zijn waarde ook wel dusdanig dat ze hem lastig laten gaan gok ik. Zie maar eens voor een redelijk bedrag een vervangende homegrown speler te halen.

Natuurlijk speelt zijn homegrown status een rol. Daarom moet je in dit soort kwesties altijd de omstandigheden in een carrière meenemen om te bepalen of een transfer realistisch is. Manchester City heeft bijvoorbeeld met Nathan Aké afgelopen zomer een homegrown player aan de selectie toegevoegd, dus misschien kunnen ze wel iemand missen. Maar dat moet iemand dan gewoon even uitzoeken voordat je zo’n transfer doorvoert.

Transfervrije spelers met een laag salaris en spelers huren. Twente heeft geen budget om spelers te kopen of om veel salaris te betalen.

Nigel Pearson, Steve Mcclaren, Alan Pardew, Jimmy Hasselbank

Milik transfervrij naar Ajax?

Ik het echt lees ik de geruchten dat ze er aan denken en dat Napoli op dit moment genoegen neemt met 10 miljoen.

1 like

Tagliafico lijkt na een sterk seizoen te willen vertrekken. Wijndal, Cufré en Bernabei staan allemaal al op de verlanglijst, maar Wijndal lijkt me te duur en Cufré en vooral Bernabei beschikken nog niet over voldoende kwaliteit.

Ik wil een wat grotere slag slaan in de transfermarkt en vroeg me af of het realistisch zou zijn om Nico Schulz over te nemen uit Dortmund. Hij is tweede keus achter Guerreiro en maakte slechts 16 optredens in de Bundesliga. Hij is bovendien voor de helft van de prijs van Wijndal op te halen (al heeft de Zaandammer natuurlijk een stuk meer potentie). Aangezien er geen goede back-up is op de linksbackpositie zou ik Bernabei kunnen halen om met de Duitser te concurreren en in de toekomst zijn plaats over te nemen. Max maakte bovendien afgelopen zomer ook de overstap van de Bundesliga naar de Eredivisie.

Dus Schulz en Bernabei samen als opvolgers van Tagliafico bij Ajax, realistisch?

Ik zou ze niet allebei proberen te halen. Als Bernabei nog niet goed genoeg is dan wellicht Martinez op die positie (tijdelijk) laten spelen?

Maar als je in categorie Schulz zoekt, zijn er veel opties:
Daley Sinkgraven
Mitchell Bakker
Patrick van Aanholt
Ricardo Rodriguez
Tim Leibold (in mijn carriére blijft hij maar doorgroeien, vergelijkbaar met Philip Max)

Waarschijnlijk zijn er via het scoutnetwerk heel wat opties te vinden.

De namen die jij noemt zijn zeker interessant, maar hebben naar mijn gevoel of nog niet de gewenste kwaliteiten of zijn ‘net nliet-voetballers’. Martínez lijkt ook wellicht te vertrekken, vandaar dat hij geen optie is.

Sinkgraven zit wel dicht tegen het niveau van Schulz, hij is aanvallend veel sterker, kan op meerdere posities uit de voeten en is natuurlijk ook 2 jaar jonger en Nederlander. Denk dat je je keuze moet maken ofwel de dure Wijndal of je neemt Schulz of Sinkgraven met Bernabei als back-up.

1 like