Als je naar kantoor gaat waar je je budget kan aanpassen kan je je winst of verlies zien, je kan ook zien waar je inkomsten/uitgaven voornamelijk vandaan komen
Ik zit te denken. Om met Fc Barcelona een Carrière te gaan doen.
Nu Twijfel ik alleen aan het volgende.
Om meteen de tranferlijst te openen in het eerste seizoen. Om dan spelers die nu genoemd worden te halen. Zoals Depay en Wijnaldum.
Of gewoon beginnen met de tranferlijst dicht. En dan met de.huidige spelers gaan beginnen. En dan gewoon met jeugdspelers aan de slag gaan.
Wie heeft tips? Ik hoor het graag.
Barcelona heeft momenteel geen financiële middelen om Depay en/of Wijnaldum te kopen. Je zou dus de transfermarkt kunnen skippen en dan in de winter wat halen. Maar ik zou Depay niet eens halen. Zo geweldig is hij niet. Wellicht een aanspeelpunt halen om Griezmann beter te laten renderen en Messi van de hand te doen.
Oké het ging meer om.het iedee. Dat die geruchten rond gaan. Van zowel Depay als Wijnaldum loopt het contract in de zomer af. Wijnaldum Wil ik sowieso halen.
Maar ik denk inderdaad dat ik de eerste transferperiode dicht laat en dan in winter ga kopen. Nu vooral met de jeugdspelers aan de slag te gaan.
Denk niet dat het probleem van Barca puur op het middenveld ligt. Achterin is het vrij dun bezet en zal Umtiti wellicht weg gaan. De balans in de selectie is gewoon scheef. Te veel spelers die de bal willen om te dribbelen. De Jong/Pjanic en Griezmann/Messi bijvoorbeeld. Al hebben ze wel diepte met Fati en Dembele. Er is toch wel wat mogelijk maar dan moet je wel gaan snijden en de jeugd de kans geven. Blijft altijd erg interessant om bij Barca aan de slag te gaan
@Dennis85, eerlijk gezegd zou ik de transfermarkt gesloten houden en je richten op het vrijmaken van financiële middelen om te investeren in de spelersgroep. Als je het realistisch wil houden, dan zal je toch echt eerst een aantal spelers moeten verkopen voordat je kan denken aan spelers als Memphis Depay of Giorgino Wijnaldum. In mijn carrière heb ik bijvoorbeeld afscheid genomen van Norberto Neto en Júnior Firpo. Mocht je interesse hebben, dan kan je hier zien hoe ik de selectie aan het hervormen ben:
https://forum.fifabenelux.com/t/fifa-21-manager-story-fc-barcelona-xavi-hernandez/665/35
Ik wil het zo realistisch mogelijk houden. Daarom dat ik kwam met Wijnaldum en Depay dat is meer dat het geruchten zijn.
Ja ik denk ook dat ik hem.dicht laat tot de winter.
Ik ben altijd voorstander van jeugdspelers. Dat doe ik bij elke ploeg. Dat is ook de bedoeling bij Fc Barcelona.
Ik zal het zeker volgen. Dank je wel.
Denk dat het geen vreemde gedachte is om je in het eerste seizoen te richten op transfervrije versterkingen. Memphis Depay (Olympique Lyonnais) lijkt me bijvoorbeeld een verbetering ten opzichte van Martin Braithwaite. Maar wat brengt Giorgino Wijnaldum (Liverpool) dat spelers als Frenkie de Jong, Riqui Puig, Carles Aleñá of Pedri niet kunnen brengen? Je zou hooguit Miralem Pjanic kunnen verkopen om ruimte te maken, maar dat lijkt me ook niet ideaal. David Alaba (Bayern München) is trouwens ook transfervrij en wordt in verband gebracht met de club. Misschien dat hij interessant voor je is?
Ik zal morgen eens kijken. Ik zelf ben fan van Wijnaldum wat ook mee speelt. Puig en Aleñá zijn nog jong. Dus kan zijn ik die ga verhuren. Pjanic Ben ik zelf geen fan van. Braithwaite weet niet hoe hij speelt maar zelf zie ik dan inderdaad Depay komen. In de verdigening moet inderdaad nog iets bij. Maar ik ga eerst met de jeugd kijken.
Ik ben voor mijn Carrière met Borussia Mönchengladbach opzoek naar een linksback.
Ik heb met Ramy Bensebaini, Oscar Wendt en Andreas Poulsen drie linksachters in de selectie. Ik speel in een 4-1-2-1-2 waardoor de vleugelverdedigers de hele zijkant moeten kunnen bestrijken. Bensebaini is voetballend goed maar mist de snelheid om aanvallend veel dreiging te kunnen creëren. Wendt stopt er na dit seizoen mee en Poulsen is sinds gister verhuurd met een optie tot koop aan RB Salzburg.
Nu ben ik opzoek naar een speler die dit of volgend seizoen gehaald kan worden. Ik had Owen Wijndal van AZ op de korrel maar hij verkaste al naar Dortmund. Nu heb ik Maximilian Mittelstädt van Hertha BSC gescout. Hertha is de laatste drie seizoenen twee keer tiende en één keer elfde geëindigd en heeft Mittelstädt flinke concurrente van de betere Marvin Plattenhardt. Echter is hij een kind van de club en wil de nieuwe eigenaar, die grootse plannen met de club heeft, hem misschien niet laten gaan.
Ik speel dit seizoen CL met Gladbach. Wat vinden jullie? Als back-up heb ik de Nieuw-Zeelander Liberato Cacace van Sint-Truiden in gedachten alleen die is een stuk jonger, nog niet zo goed en deze transferperiode pas overgestapt.
Philip Max van Psv terug halen naar Duitsland? Gosens eventueel van Atalanta, al mist die wel snelheid volgens mij. Wijndal is overigens een prima oplossing.
Misschien Schulz van Dortmund? Als Wijndal daar heen is gegaan… Dortmund speelt tegen mij altijd met 3 verdedigers overigens, zonder back.
Dat is wel een goede optie. Schulz speelt volgens mij ook niet echt meer. Nooit echt z’n transferwaarde waargemaakt en heeft een verleden bij BMG.
Ik ben in mijn carrière met Buffon als coach terecht gekomen bij Arsenal. Nu ben ik zoekende naar grote transfers voor Arsenal.
Enkele talenten heb ik wel op het oog + veel gebruik van de jeugdopleiding maar ik heb achterin aankopen nodig en wellicht voorin aangezien Aubameyang al verkocht is en Lacazette te oud is/niet meer voldoet. Wat zouden topaankopen zijn voor Arsenal die realistisch kunnen zijn die ze weer richting de top terug gaan brengen?
Denk dat je met Nketiah een prima spits in de selectie hebt, verder kun je bouwen met Saka, Maitland Niles en Bellerin als die er nog zijn. Zou wel afstappen van het 532 of 352 systseem. Arsenal heeft veel al in Frankrijk gescout, daar lopen genoeg leuke talenten. Als extra spits kans ik je Rafael Santos Borre aanbevelen.
Realistische spitsen zijn; Eduard van Celtic en Dembele van Lyon. Eduard is echt een type lacazette, waar Dembele het meer van zijn schot en kracht moet hebben.
@Spoon0612 @Bundesliga @Begiristain Bedankt voor de reacties!
Schulz is inderdaad ook een goeie suggestie. Speelt weinig bij BVB en heeft een verleden bij BMG.
Ik wou alleen met mijn vraag ook graag weten of jullie Mittelstädt daadwerkelijk een realistische optie vinden. Zien jullie hem die overstap maken of niet?
Mittelstadt kan zeker, al helemaal als hij niet een vaste eerste keus is bij Hertha.
FC Barcelona :
Ik zoek een meevoetballende rechter centrale verdediger en ben uit gekomen bij de Braziliaan Luiz Felipe van Lazio. Snel, goede pass en met 23 jaar genoeg ruimte om te groeien. Todibo is verhuurd en zou na S1 een optie kunnen zijn. Araujo is voetballend te beperkt. Pique kan lang niet meer 3 duels in de week aan.
Om ruimte te creëren op de transfermarkt staan Neto, Firpo, Alena, Coutinho en Umtiti (geblesseerd) te koop.
Verder zou ik op de langere termijn Gaya van Valencia halen, eerst als back up later als vervanger van Alba.
Niet onrealistisch. Er worden natuurlijk meer centrale verdedigers aan de club gelinkt, dus je hebt meerdere opties om uit te kiezen. In mijn carrière heb ik ervoor gekozen om de linksbackpositie en de aanval aan te pakken, maar begrijp volledig dat je begint bij het hart van de verdediging. Gerard Piqué heeft nog wel het niveau, maar niet meer de longen. En laten we eerlijk zijn, Ronald Araújo en Óscar Mingueza zijn geen potentiële wereldtoppers (al speelde de eerstgenoemde ijzersterk tegen Valencia). Luiz Felipe (Lazio) is geen onrealistische keuze, maar is hij nou degene die uiteindelijk de leider van de verdediging moet worden? Of heb je hem alleen op het oog als stand-in voor Gerard Piqué? Vond zelf spelers als Jules Koundé (Sevilla), Dayot Upamecano (RB Leipzig) en Matthijs de Ligt (Juventus) enorm interessant, maar denk dat je een originele keuze hebt gemaakt. Ben benieuwd naar wat je van hem vindt!
Oh, en José Gayá (Valencia) is natuurlijk een realistische versterking voor de linksbackpositie. En natuurlijk origineler dan ‘mijn’ Alejandro Grimaldo.
Voor mijn eigen carrière ben ik trouwens op zoek naar mogelijkheden om het middenveld voor twaalf maanden te versterken. Met Philippe Coutinho, Carles Aleñá, Riqui Puig en Pedri heb ik in principe een aantal spelmakers rondlopen, maar het aantal controleurs en spelverdelers is schaars. Op langere termijn ben ik van plan om Sergio Busquets te vervangen door Rodrigo Hernández (Manchester City), maar heb aankomende zomer niet de middelen om hem los te weken. Daarom zocht ik naar een oplossing om twaalf maanden te overbruggen. Kwam zelf met namen als Cesc Fábregas (AS Monaco), Oriol Romeu (Southampton), Javier Mascherano (Estudiantes) en Vicente Iborra (Villarreal) of huurcontracten voor spelers als Lucas Torreira (Arsenal) en Yangel Herrera (Manchester City). Of misschien geef ik spelers als Monchu, Ilaix Moriba en Jandro Orellana wel kansen in het eerste elftal.