FIFA 21 - Realisme Topic

Wat betreft McKennie, als hij beschikbaar is voor huur, betekent het dus dat hij geen basisspeler is in de carrière van jou of mij. Dat Pirlo hem in het echt nu vaak opstelt is niet relevant lijkt mij.

Mckennie ga je ook niet kunnen halen, is al gehuurd door Juventus. Hij keert in het 2de seizoen terug naar Schalke 04. Daarna zou je het kunnen proberen, maar hoe ik het lees past hij dan niet in je plannen.

Ik wil graag een Bournemouth carrière starten als ex-profvoetballer. Zat zelf te denken aan iemand als John Terry (nu assistent bij Aston Villa). Op die manier dan misschien wat deals sluiten met Chelsea oid.

Zien jullie zoiets gebeuren, of hebben jullie misschien andere suggesties voor ex-profs?

Ik zou gaan voor iemand as Sean O’Driscoll: Iers ex-international, speelde 11 jaar bij Bournemouth tot 1995, heeft erna wat kleinere teams gemanaged, Engeland O19 en kort assistent van Brendan Rodgers bij Liverpool. Dan heb je alles in één klap: een ex-voetballer, groot netwerk en een ingang bij Liverpool.

Ik zit aan een zelfde idee te denken maar dan om verder te gaan met ‘Marc Overmars’ om met zijn visie en manier van transfers een andere ploeg te laten schitteren met bijbehorende trainers. Al kom ik dan wel snel uit op Arsenal/Barca… welke trainer(s) met deze visie zien jullie dit kunstje wel zitten?

@LarsCF ik zou namen als Owen, Ferdinand, gebroeders Cole, Terry, Campbell,Scholes of T Henry wel interessant vinden. Campbell en Terry hebben natuurlijk al ervaring als Manager. Ook
Woodgate zie ik wel weer een nieuwe klus als manager aannemen. Wil je de Nederlandse kant op in Engeland zou je de trainerscarriere van R van Nistelrooy wellicht wat kunnen versnellen.

@D5981 @Onno Leuke suggesties, thanks!

Ik heb momenteel een carrière met Nürnberg nu ben ik er net achter gekomen dat Misidjan zijn contract is verscheurd en dat hij maar Zwolle is gegaan.
In mijn carrière is hij echter erg belangrijk als rm in een 3-1-4-2.
Nu twijfel ik wat met hem moet gaan doen wat zouden jullie doen?

Heb je eventueel een vervanger op het oog voor hem? Dan zou ik hem verkopen anders gewoon houden. Want het is wel inderdaad een goeie speler.

Ik wil met club Brugge starten met oud speler Timmy Simons. Ik denk erover om Ivan Perisic te kopen. Hij is oud speler . Is dit een realistische aankoop? Of nog suggesties? Voorkeur gaat uit naar Nederlandse spelers of spelers met een verleden in Eredivisie of Belgische competitie.

Ik zie het haalbaar vanaf seizoen 2. Dit seizoen speelt hij nog redelijk veel bij Inter maar als je kampioen speelt en op die manier verzekert van CL dan moet het wel kunnen. Dan zal zijn prijs ook wat gezakt zijn want Brugge gaat geen 10-15 miljoen leggen voor een speler van 31-32 jaar.

Kijk is naar een viergever, toornstra, narsingh, luckassen in je 2e seizoen

Ik zou ook zeker blijven kijken naar Jong talent, Brugge heeft met Diatta, Wesley, Dennis Okereke en Badji ook regelmatig jongere talentvolle spelers weten strikken. Je selectie is ook vrij compleet denk ik. Nederlanders die ik in men hoofd heb die wel interessant zouden kunnen zijn zijn dan Riechedly Bazoer, Jairo Riedewald of Timothy Fosu-Mensah

Bazoer, Riedewald en Fosu-Mensah zijn niet echt realistisch denk ik. Fosu-Mensah tekent een deze dagen waarschijnlijk bij Leverkusen en de andere twee hebben denk ook grotere ambities dan de Belgische competitie.

Nu ja dacht je dat van Haller, Tadic of Götze ook niet? PSV en Ajax zijn grote clubs maar de Nederlandse competitie is niet beter dan de Belgische. Van Fosu-Mensah wist ik niet dat hij bij Bayer Leverkusen ging tekenen, enige reden waarom ik aan hem dacht was door zijn aflopend contract. Brugge speelt elk jaar de CL dat kunnen we van Vitesse niet zeggen en Riedewald, speelt dan wel in de PL maar is lang geen vaste basisspeler bij een degradatiekandidaat. Ik zou dan toch liever kiezen voor meer speelminuten en jaarlijks europees voetbal.

Mja, ik kan wel volgen hoe je redeneert, maar denk toch dat ik me bij Lars aansluit.

Fosu-Mensah wordt nu inderdaad gelinkt aan Leverkusen en daarvoor ging het gerucht dat ondanks relatief weinig speelminuten, United per se met hem door wou. Wat betreft Riedewald kan hij dan inderdaad meer gaan spelen, maar ik denk dat hij (nu al, qua leeftijd) behoorlijk salaris moet inleveren. Een stap binnen Engeland of de Bundesliga is dan aantrekkelijker. Wat betreft Bazoer: klopt dat Vitesse dat niet heeft, maar Bazoer heeft wel de ambitie om hoger te spelen. Dat was onder meer de reden dat hij PSV verliet voor Ajax en daarna aan zo’n beetje iedere topclub werd gelinkt.

Wat betreft Haller, Tadic en Götze: Ajax en PSV betalen aanmerkelijk meer salaris dan andere ploegen binnen Nederland en volgens mij ook België. Daarnaast was er al sprake van een lichte voorkeur m.b.t Tadic en Haller en is er sprake van persoonlijke connectie m.b.t. Haller en Götze. Voor Ajax en PSV zijn dit soort transfers gevolg van financiële mogelijkheden, internationale allure, CL-speeltijd dan wel EL-kansen, en dus soms persoonlijke voorkeur/connectie.

Qua niveau kan het best zijn dat België en Nederland vergelijkbaar zijn (durf ik zelf niks over te zeggen; krijg nauwelijks iets mee van de Belgische competitie), maar de randvoorwaarden zoals infrastructuur, historische transfers, internationale mogelijkheden, etc. zijn denk ik in Nederland wel beter.

Daarentegen zie ik daarboven opties als Narsingh en Luckassen staan, maar ik denk dat de Belgische top te hoog is voor jongens die bij hun eigen clubs nauwelijks spelen.

Wat ik dan weer opties vindt, op basis van Eredivisie en/of Nederlandse nationaliteit:
Tannane, Thomas, Clasie, Van Bergen, Gustafson, De Wit, Matusiwa, Cerny, Babel, Boetius, Gouweleeuw, Vincent Janssen, Bruma, Locadia, Ter Avest, om maar wat te noemen.

1 like

Misschien wordt het een beetje te veel afdwalend van het topic als ik nu nog reageer maar bij Fosu-Mensah sluit ik me volledig aan dat die inderdaad heel wat opties zal hebben en dat er zeker interessantere zullen bij zitten op zowel sportief als financieel vlak.

Bazoer heeft zich gelukkig terug in de kijker gespeeld bij Vitesse en doet het er erg goed, is dus logisch dat hij ook aan grotere clubs zal worden gelinkt ik heb geen idee aan wie hij momenteel gelinkt wordt maar denk wel dat het belangrijk is na zijn avontuur bij wolfsburg en dergelijke de afgelopen jaren dat hij een goede keuze maakt.

En ik heb absoluut geen idee wat het loon van Bazoer of Riedewald momenteel is maar Hans Vanaken en Mignolet verdiende beide al tussen de 3-4 miljoen jaarlijks, ook Bas dost zal ± 3 miljoen per jaar verdienen bij Brugge.

Brugge is dan ook veruit de enige club die dit kan in België zonder in eigen vingers te snijden.

Dat Ajax en PSV op alle vlakken vele malen groter zijn dan de Belgische topclubs kan ik ook gewoon bevestigen hoor. Dat is zeker het geval, van de financiële mogelijkheden van Ajax was ik ook op de hoogte dus dat zij daarom zo een grote namen kunnen halen vind ik gek maar er zit natuurlijk dan ook nog een verschil tussen Haller, Götze, Tadic of Bazoer, en Riedewald.

Als ik het niveau van beide competities vergelijk dan heb je zeker gelijk dat infrastructuur in NL ver voor loopt op hier in Belgie, vele stadions zijn hier erg triestig, trainingscomplexen zijn vaak nog erger. Sportief gezien ligt het algemene niveau hetzelfde dan heb ik het voornamelijk over de subtop en middenmoot maar valt vooral Ajax niet te vergelijken met eender welke ploeg hier.

Ik denk als er 1 club is in België die hen zou kunnen halen als ze willen dat dat Brugge wel is. Ze hebben trouwens ook veruit het mooiste trainingscomplex, is pas vorig jaar geopend en hebben ook plannen om een nieuw stadion te zetten maar daar lopen ze nogal tegen alle regeltjes van vergunningen :smile:

1 like

Bedankt voor de suggesties en reacties. Ga eens goed kijken waar ik me het beste kan versterken.

Gelukkig heb je buiten een hele boterham aan tekst ook wat namen gekregen :smile:

Over realisme gesproken: hij moet Erik ten Hag voorstellen; komt enigszins in de buurt, niet?

Niet slecht. Op YouTube kan je turorials vinden om managers na te maken. De ene is wel beter dan de andere.

1 like