FIFA 21 - Realistische Carrière Topic

Je had niet vermeld hoeveel je voor spelers betaald hebt, maar lijkt me niet dat je Danilo voor een paar ton gekocht hebt toch? Als ik je aankopen zo zie gok ik dat je toch wel richting de 10 miljoen betaald hebt en dat kan Twente op dit moment gewoon niet.

hoi allemaal,
wat leuk om te lezen hoe jullie je carrière allemaal spelen! ikzelf speel een realistische carrière met Ajax en HSV. voor HSV ben ik bezig met een serie op YouTube. ik weet dat dit forum niet bedoeld os voor promotiedoeleinden dus ik zal mijn naam nog maar niet delen, maar morgen jullie het leuk vinden om dit te volgen kan ik dit altijd later nog doen. ik blijf in ieder geval jullie berichten volgen :slight_smile:

om mijn carrière realistisch te maken heb ik de pass assistance etc op manual gezet, zodat het veel moeilijker is om te scoren (en qua doelsaldo is dit dus vergelijkbaar met concurrenten in de competitie) en een echte uitdaging om de doelstellingen te halen

Ik zal niet te veel verklappen over hoe mijn seizoen bij HSV gaat, mochten er mensen geïnteresseerd zijn in de serie op YouTube, maar heb met Leweling, Holtby en Mehlem 3 voltreffers gehaald die het erg goed doen.

Bij Ajax zit ik momenteel in mijn 3e seizoen. ik heb 2 x de eredivisie gewonnen. in mijn 1e jaar vloog ik er in de champions league uit tegen Chelsea. in het 2e en 3e seizoen werd champions league helaas niet gehaald en kwam ik door de play offs van de Europa league terecht. aankopen die ik gedaan heb:

Salcedo (cv)
Gvardiol (cv)
Evander (cam)
Dilrosun (lm)

Antony, Neres, Tagliafico en Onana heb ik na 2 seizoenen op de transferlijst gezet omdat ze te goed waren en realistisch gezien een stap hogerop in het echt ook gemaakt zouden hebben. ook alvarez en labyad zijn verkocht. hun vertrek heb ik opgevangen met jeugdspelers en bovenstaande spelers. opstelling:
Scherpen; Mazraoui, Schuurs, Gvardiol, Martinez; Klaassen, Gravenberch, Kudus; Promes, Tadic, Dilrosun
Ook Traore en Danilo krijgen regelmatig speeltijd. ik ben de carrière al begonnen voordat alle transfers gedaan waren, en heb dus ook Noa Lang nog in het team. Dit is het enige niet realistische aan mijn team naar mijn mening :slight_smile:
helaas staan we in dit 3e seizoen (spelersmaterjaal toch iets minder dan de 2 voorgaande seizoenen) 8 punten achter op koploper PSV in december

1 like

HSV is een heel interessant project. Twijfel nog tussen hen en Wolfsburg. Ajax speel ik altijd om te kijken hoe de talentjes het doen maar merk dat ik full focus op Newcastle ben.

Hierbij een update van mijn HSV carrière, januari 2023, halverwege het derde seizoen.

In het eerste seizoen werd het kampioenschap en promotie behaald in de 2. Bundesliga. Het begin in de Bundesliga was aarzelend, maar na een ongekende eindsprint (van de laatste 12 wedstrijden werden er 10 gewonnen) werden we 3e!


Dit seizoen gaat het absurd goed, er werd in de competitie alleen verloren van Hertha (2-1), Dortmund (0-2) en Gladbach (2-7…)
In de Champions League is er ook onverwacht overwinterd, in de achtste finales is (titelverdediger) Real Madrid de tegenstander en waarschijnlijk het eindstation.


Dit is mijn huidige selectie, die eind november / begin december in een zeer druk schema werd geteisterd door een blessuregolf (Jatta, Wintzheimer, Stindl, Quaison, Kinsombi en Ljubicic).

Transfers:
Sokratis, € 7M zomer 2021 van Arsenal
Berghuis, € 17M zomer 2021 van Feyenoord
Stindl, Transfervrij, zomer 2021 van M’Gladbach
Nmecha, Transfervrij, zomer 2021 van Manchester City
Ljubicic, € 2M (+ Sonny Kittel) zomer 2022 van Rapid Wien
Rakitic, Huur, zomer 2022 van Sevilla
Quaison, € 12M zomer 2022 van Feyenoord
Dilrosun, € 23M winter 2023 van Hertha (eerste half jaar gehuurd)
Jahanbakhsh, Huur, winter 2023 van Brighton



Verhuurd:
David, CV 70 ALG, Club Brugge
Ambrosius, CV 67 ALG, FC Basel
*Voigt, CM 74 ALG, M’Gladbach
Fabisch CM 68 ALG, Hannover 96
Onana, CM 69 ALG, Club Brugge
*Lang, CAM 75 ALG, RB Leipzig
Opoku, LVA 73 ALG, Fiorentina
Amaechi, RVA 71 ALG, FC Augsburg
*Keller, RVA 75 ALG, TSG Hoffenheim
Nmecha, SP 74 ALG, AFC Ajax

*Eigen jeugd

Aangezien het allemaal wat te makkelijk lijkt te gaan, is het de bedoeling om in de zomer van 2023 de betere spelers te laten gaan. Mits er een passend aanbod komt uiteraard, maar als Bayern, Dortmund of Leipzig één van mijn betere spelers wil, zal ik daar aan meewerken. Dit geldt dan met name voor Berghuis, Jatta en Van Drongelen.

Wellicht dat ik daarna niet meer aan de hoge verwachtingen van het bestuur kan voldoen, maar dan kies ik wel een nieuwe club, maar wel binnen deze carrière!

1 like

Leuke carrière met HSV (ik heb je even opgezocht op YouTube en ben ook meteen geabonneerd). De meeste mensen op YT houden het niet realistisch (met name qua gameplay) of beginnen met een topclub, fijn om te zien dat jij het anders doet. Daarnaast geef je ook op een erg prettige manier commentaar. Ik ga je serie zeker volgen!

1 like

Wat.is je naam dan op Youtube ?
Ik vind alleen Engels HSV carriere.

@Remsko @dennis85
Bedankt voor jullie interesse en feedback :slight_smile: op YouTube heet ik M7tta. ik probeer ook qua gameplay inderdaad het realisme zo veel mogelijk erin te houden (dus niet al die skillmoves etc.) en te spelen zoals een team in het echt ook zou voetballen (voor zover dat natuurlijk kan). Hopelijk kunnen mijn series (ben van plan er nog veel meer te maken) jullie entertainen tijdens deze coronatijden :blush: Ook pas voor het eerst dat ik youtubevideos maak, dus hopelijk wordt de kwaliteit van de video’s ook alleen maar beter in de toekomst!

Misschien een beetje vreemde vraag. Maar waarom staat je spel op Engels? Je kan toch op Nedrlandse taal zetten ?.

Ik zet mijn spel al een aantal jaar op Engels. Voorheen hadden bijvoorbeeld Everton, Stoke City (zijn even de teams die nu in mij opkomen) geen shirtsponsor, en hoe lelijk sommige shirtsponsors ook zijn, in het kader van realisme wil ik zo veel mogelijk shirtsponsors in het spel hebben. Ik weet niet voor welke teams het geldt in FIFA 21 omdat ik altijd op Engels speel, maar in het Nederlands missen een aantal teams een shirtsponsor die als je het spel op Engels zet wel op de shirts zitten.

4 likes

Net even opgezocht, de max man! Goed bezig! :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

1 like

Alle shirtsponsors die met gokken of alcohol te maken hebben worden er door de Nederlandse wetgeving uitgefilterd, heb hem zelf ook altijd op Engels staan.

1 like

Ik heb jou ook even opgezocht. En ik moet zeggen dat je het netjes doet. Ik zal je zeker volgen.

1 like

Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties :slight_smile: morgen is het alweer tijd voor de laatste aflevering van seizoen 1, hopelijk wordt seizoen 2 nog beter!

2 likes

Owkeej jongens, nu weer on topic graag.

2 likes

FC Vaduz: halverwege S1

Ik ben een Road To Glory gestart met FC Vaduz, de enige profclub uit Liechtenstein. Sinds dit seizoen komen ze opnieuw uit in de Zwitserse Super League nadat vorig seizoen de promotie werd afgedwongen in de eindronde tegen FC Thun. De trainer in mijn carrière is Yann Sommer, veruit de bekendste oud-speler van Vaduz. In mijn ‘story’ is Sommer door een zware blessure moeten stoppen met voetballen. Bij Vaduz kreeg hij al zijn eerste kans op het hoogste niveau als speler, en nu dus ook als coach.

Doelstellingen:
FC Vaduz eindigde in het verleden nooit hoger dan de 8ste plek op 10 teams, maar van het bestuur op FIFA moet dit seizoen meteen halverwege de eindklassering geëindigd worden. In het echt speelt de club in de Liechtensteinse beker, maar op FIFA komt Vaduz uit in de Zwitserse beker. Daar verwacht het bestuur meteen een plek in de halve finale. Samengevat: best pittige doelstellingen.

Raiffeisen Super League:

Halverwege het seizoen staan we op een knappe vijfde plek, net buiten de plaatsen voor Europees voetbal. De oorzaak daarvan is vooral de zwakke verdediging. Met 34 tegengoals in 18 wedstrijden en een doelpuntensaldo van -12 hebben we de slechtste defensie van de competitie. Er werd al een aantal keer gestunt, o.a. 1-0 winst tegen FC Basel, maar we kregen ook al een aantal keer een flink pak voor de broek, o.a. 5-0 in de terugmatch tegen datzelfde Basel.

  1. FC Basel - 41
  2. Young Boys Bern - 35
  3. FC Luzern - 27
  4. FC Lugano - 27
  5. FC Vaduz - 27
  6. FC St.-Gallen - 26
  7. Lausanne Sport - 18

Europees voetbal:
Als 47-voudig winnaar van de Liechtensteinse beker plaatst Vaduz zich zowat ieder jaar voor de voorrondes van de Europa League, maar haalde het nog nooit de groepsfase. In FIFA kreeg de club wel meteen een plekje in de groepsfase. Sommer en zijn team werden ingedeeld in een groep met Feyenoord, Brighton en het Portugese Santa Clara. Er zitten trouwens best vreemde teams in de Europa League. Onder meer FC Emmen en OH Leuven wisten zich te plaatsen :smiley:

Buiten alle verwachtingen in plaatste ik me voor de tweede ronde van de Europa League. Na 2 overwinningen tegen Santa Clara (waarvan een indrukwekkende 2-7), een gelijkspel tegen Brighton en 2 klinkende nederlagen (1-4 en 5-1) tegen Feyenoord viel de beslissing op de laatste speeldag. Een stuntzege van Santa Clara tegen Feyenoord zorgde voor de verlossing, want Vaduz hield Brighton een tweede keer in bedwang (1-1) en eindigde zo 2e in de poule, na Brighton.

Transfers:
Tijdens de eerste transferperiode werd maar één versterking voor de eerste ploeg gehaald. RM Horacio Calcaterra (68-68) was een vrije speler en werd gratis binnengehaald. Verder werd met het beperkte budget (1,2 miljoen euro na aftrek van een aantal contractverlengingen en aanwerving van jeugdscouts) vooral gericht op transfers op lange termijn. De transfers zijn niet 100% realistisch, want Vaduz zou in het echt natuurlijk nooit zo veel talent bij elkaar kunnen harken in 1 transferperiode tijd, maar je moet iets doen als je de top wil bereiken :smiley:

  • Horacio Calcaterra, RM, Vrije speler, (68-68)
  • Albian Hajdara, CV, Basel, (53-79)
  • Kristoffer Askildsen, CM, Sampdoria, (57-77)
  • Sondre Auklend, CAM, Viking FK, (55-79)
  • Wilfried Gnonto, CA, Zürich, (56-81)
  • Wahid Faghir, SP, Vejle BK, (59-81)

Op uitgaand vlak waren er ook nog een aantal transfers die voor wat extra centen in het laatje zorgden:

  • Gion Chande, Shenzen Kaisa
  • Gianni Antoniazzi, Podbeskidzie
  • Nicolae Milinceanu, Slask Wroclaw

Basiself:
DM: Büchel 65
RA: Santin 65
CV: Schmied 63
CV: Schmid 65
LA: Dorn 66
CM: Lüchinger 62
CM: Wieser 65
RM: Calcaterra 68
CAM: Cicek 66
LM: Coulibaly 61
SP: Sutter 64

Reserveploeg:
DM: Grady* 56
RA: Göppel 59
CV: Rahimi 58
CV: Hajdari 55
LA: Bernardi* 63
CM: Askildsen 60
CM: Gomes 57
RM: Nkobi* 61
CAM: Auklend 57
LM: Gnonto 57
SP: Faghir 62
*= jeugdspeler

In het tweede deel van het seizoen is het de bedoeling om de goede lijn door te trekken. Een plek bij de eerste 4 en dus kwalificatie voor de Europa League zou onverhoopt zijn, maar we gaan er alles aan doen om het te bereiken. Er moet dan wel beter verdedigd worden. In de Europa League wacht Napoli als tegenstander. Dat lijkt bij voorbaat een verloren zaak.

Leuke uitdaging, ben je bekend met Zwitserland omdat je zo bij Vaduz uit kwam? Hopelijk haal je dit seizoen Europees en op de lange termijn misschien wel Fc Basel moeilijk gaan maken.

1 like

Fulham S1 Januari

Ik ben een carrière gestart met Moussa Dembélé als coach. Mijn eerste avontuur als coach werd een half seizoen Willem II één van zijn ex-clubs in Nederland. Op 29 December tekende ik een contract bij Fulham, Moussa’s eerste club in Engeland. The Cottagers stonden op dat moment 16e in de stand en slechts 4 punten boven de degradatiezone. De selectie is niet top en de beste spelers zijn dan voornamelijk gehuurd. Een serieuze tegenvaller was dan ook dat Loftus Cheek, in mijn ogen mijn belangrijkste schakel op het middenveld werd teruggehaald op 1 januari door een gebrek aan speeltijd. Ook Aina werd door Torino teruggehaald om diezelfde reden.

Aan mij om een stabiele selectie uit te bouwen, de contracten van leenspelers die ik niet ging gebruiken te ontbinden en met het budget dat er vrij was gemaakt (45miljoen) een aantal gerichte aankopen te doen.

Transfers

Cairney werd in de zomer al verkocht nog voor ik er trainer was en Cavaleiro werd op 2 januari verkocht voor 7.5 miljoen aan Valencia. Davy Pröpper werd dan weer aangetrokken nog voor ik bij de club kwam.

Leenspelers Lemina en Andersen heb ik zelf teruggestuurd naar hun clubs.

Demarai Gray, en Jorrit Hendrix werden al transfervrij binnengehaald met oog op het tweede seizoen.

Ook werden er reeds 2 spelers aangetrokken die ik reeds onder mijn hoede had bij Willem II.
Jesus Ferreira de jonge snelle spits die in de zomer nog overgenomen werd van FC Dallas voor € 2.650.000 maakte mee de overstap voor € 4.750.000 + Taylor Crossdale. Ook de 17 jaar jonge beloftevolle doelman Boomsgaard werd overgenomen voor € 2.300.000.

Er zijn heel wat spelers die het niveau van de PL gewoon (nog) niet aankunnen en ga daarom opzoek naar 2 onmiddellijke versterkingen, een centrale verdediger en een aanvallende middenvelder en jong talent om de spelers die totaal niet van PL kaliber zijn te vervangen.

Shortlist
Onmiddelijke versterking CAM

  • Oxlade-Chamberlain
  • Jesse Lingard
  • Cantwell

Onmiddelijke versterking CV

  • Chambers
  • Holding
  • Mepham
  • Tuanzebe
  • Fosu- Mensah

Opstelling 1 Januari 2021


De opstelling ziet er dus als volgt uit bij de eerste wedstrijd onder Moussa Dembélé.

Decordova-Reid werd omgevormd tot LVA ter vervanging van de vertrokken Cavaleiro.
Onomah komt voorlopig in de ploeg tot ik een aanvallende middenvelder heb gevonden en
Hector mag voorlopig de plek van Andersen innemen.

Mochten de namen op mijn shortlist niet als realistich gezien worden dan hoor ik graag andere alternatieven, voorwaarde is wel dat ze een real face hebben op ps4 wat de keuze iets beperkter maakt.

Ik zit te denken aan een carrière met Christian Poulsen als trainer van Schalke 04. Ik wil graag enkele Deense spelers of spelers met een verleden bij Ajax of eredivisie halen . Ik dacht aan de volgende namen :
Lasse Schone
Kasper Dolberg
Philip Max
Arek Milik
Daley Blind

Zijn dit realistische namen ? Of hebben jullie nog suggesties?

Ik zou veel kleiner denken, niet de bekende grote namen. Spelers die opkomen, niet degenen die gearriveerd zijn of al op hun retour.

Victor Nelsson (Kopenhagen)
Patrick Berg (BODO/Glimt)
Alissan Yusuf (Goteburg)
Robin Hack (1FC Nürnberg)
Adam Hlozek (Sparta Praag)

En bouw aan een nieuw Schalke

Ik zit aan te denken. Om met 2 ploegen. Waar ik een carrière mee wil gaan doen.

Real Betis. Lijk mij een leuke ploeg met een groot stadion. Lijk mij een uitdaging om met Real Betis de top aan te vallen.

Valencia FC. Een grote club waar het al jaren minder mee gaat. En toch ook een club met een aardige prijzenkast. Zou mij een uitdaging zijn om Valencia FC weer terug naar de top te brengen.

Iemand een iedee welke leuker lijkt?
Of nog andere tips? Zijn uiteraard welkom.