Jongens, lees de intentieverklaring in de eerste post nog eens. Nogmaals: het is de bedoeling dat hier alleen realistische opstellingen en reacties daarop geplaatst worden. Voor vragen omtrent realistische carrières hebben we het realisme-topic.
Real Sociedad, einde S1
Met nog één speeldag te gaan zijn we verzekerd van Europa League volgend seizoen. Aartsrivaal Bilbao kan nog over Sociedad naar de 5de plaats springen, maar dan zijn er nog de voorrondes.
Ook dit seizoen traden we al aan in de EL, maar in de 16de finale was Leverkusen te sterk.
Uiteraard hebben er ook enkele transfers plaatsgevonden: vooraleerst had ik nood aan extra backs. Zaldua stond er op rechts alleen voor, Monreal had Aihen Munoz nog als back-up. Deze laatste werd echter al snel weggeplukt door AS Monaco. Als vervanger haalde ik Tavares, een talent van Benfica.
Op rechts werd nog een Portugees gehaald; Esgaoi van Braga. Deze speelde Zaldua in de loop van het seizoen uit de basis, vooral omdat hij aanvallend sterker is. Baro werd aangekocht als back-up en understudy van David Silva, maar kreeg eigenlijk te weinig kansen. Silva was minder vaak en minder snel moe dan verwacht, en was ook te belangrijk om uit de ploeg te laten.
Toen Le Normand zwaar geblesseerd raakte werd Monreal omgevormd tot centrale verdediger en werd Rico van Bournemouth in januari aangetrokken voor de linksback. Hij vecht met Tavares een spannende strijd uit voor een basisplek. Ook Merino raakte in dezelfde periode zwaar geblesseerd, Melero werd aangetrokken als vervanger toen bleek dat Guevara het niet al te best deed. Tot slot haalde ik op het einde van het seizoen Fabricio nog gratis binnen als back-up keeper voor volgend seizoen.
Normaalgezien spelen Le Normand en Merino in de plaats van Monreal en Illiramendi. Silva en Oyarzabel zijn enorm belangrijk, die laatste werd assistenkoning met 15 stuks. José was zo goed in de spits dat Isak te weinig aan spelen kwam om hem in te halen qua rating, maar anderzijds was Isak ook vaak ongelukkig in de afwerking. Volgend seizoen krijgt hij in de voorbereiding volop zijn kans.
Januzai heeft bij momenten met een basisplaats geflirt en valt sowieso vaak in. Barrenetxea kwam hierdoor amper aan spelen toe en werd in januari uitgeleend aan het Italiaanse Spezia, waar hij zich blijkbaar sterk ontwikkeld heeft (+4, naar 77). Ook hij krijgt in de voorbereiding van S2 een kans.
Toekomst
Ik verwachtte dat Silva na S1 op pensioen zou gaan, en mijn plan was dan om Pozuelo (Toronto) of Hans Vanaken (Club Brugge) te halen als vervanger. Voorlopig blijft Silva echter op post. Bij een topbod laat ik één sterkhouder gaan, maar alleen als hij in de basis kan komen bij zijn nieuwe werkgever. Oyarzabal lijkt onhoudbaar, maar in Baskenland weet je nooit.
We zijn in S1 lang in de running geweest voor plek vier, pas enkele speeldagen voor het einde werd een verlies tegen uitgerekend Bilbao ons te veel en kon Sevilla ons passeren. De ambitie is om volgend seizoen beter te doen op elk vlak: we willen vierde worden in La Liga en verder raken dan de 16de finales in de EL. De terugkomst van Le Normand en Merino zullen ons sowieso een boost geven.
Prima eerste seizoen anders hoor. Weinig tegendoelpunten ook vind ik. Hoe waren de prestaties in de Copa del Rey? Ervaar je ook veel conditie problemen bij Sociedad of valt dat mee? Zijn er eventueel nog aankopen van andere Baskische ploegen die intressant zouden kunnen zijn?
De verdediging stond inderdaad wel goed. Ik speel ook echt op balbezit, dat maakt het voor tegenstanders moeilijk om tot kansen te komen. Vermoeidheid viel veel beter mee dan verwacht, moet eigenlijk zelden enkel daarom wisselen. Zelfs Silva maakt vaak 90 minuten vol. Ben nog niet echt gaan kijken bij andere Baskische teams, maar ik hou Ander Herrera en Azpilicueta wel in de gaten.
Fantastische club! Vorig jaar ook een leuke carrière mee gehad, toch ook wel een uitdaging om het Baskische karakter te behouden voor de club. Denk dat je een aantal mooie transfers hebt gemaakt, ga Melero ook eens scouten lijkt een interessante speler. Zou trouwens de situatie rondom Álvaro Odriozola bij Real Madrid scherp in de gaten houden als ik jou was! Zie hem wel terugkeren, zeker als Real nog meer rechtsbacks gaat halen. Had Azpilicueta zelf ook gehaald, topper die overal uit de voeten kan achterin.
Op rechtsback ben ik wel goed voorzien nu, vandaar ook dat Azpi geen prioriteit is. Met z’n 1m78 vind ik hem toch wat klein om centraal achterin te spelen.
Prima eerste seizoen, @Raindog!
Europa League halen is voor Real Sociedad een geslaagd seizoen, wetende dat er onder de traditionele top 3 genoeg concurrentie is voor de overige Europese tickets!
Jammer dat twee van jouw sleutelspelers zo langdurig geblesseerd, wie weet wat het ging gegeven hebben in combinatie met Silva & Oyarzabel die sterk presteerden!
Mooie doelstellingen die je maakt naar volgend seizoen toe, op die manier kan Sociedad uitgroeien naar ‘n vaste klant binnen de top 4!
Knap eerste seizoen! Hoe bevalt Tavares heb hem deze fifa ook al gehad en vind hem echt wel goed!
Is Tavares nog net zo multifunctioneel als eerder? Heb 'm eerder al eens gehad, kon toen zowel links- als rechtsback prima uit de voeten. Ideale back-up.
Hij heeft 4* weak foot, dus dat zou wel moeten lukken. Bij mij heeft hij daar nog niet moeten depanneren. Inderdaad wel een geweldig talent, en ook tof dat hij een real face heeft.
ARSENAL,
Begonnen met Arsenal, Mikel Arteta krijgt het niet voor elkaar om Arsenal terug te brengen waar Arsenal zou horen te staan…
Heel veel spelers van Arsenal zijn verkocht denk daar aan een Lacazette, Mustafi, dat soort oudere spelers zijn de deur uit, Ozil is terug bij de selectie voor de PL.
Veel nieuwe spelers en veel kans voor de jeugd van Arsenal zoals een Nelson, Saka, Saliba, Gabriel staan in de basis.
Zoals op de foto te zien 433 met een CVM, bewuste keus om met Partey voor de verdediging te gaan voetballen, omdat mijn 2 centrale erg jong zijn , en ik denk dat Partey daar de man is om de boel op te lossen als het fout gaat.
Hieronder zie je mijn 2e ploeg (Arsenal B) die ik gebruik voor in de competitie , beker, enz, dit is een bewuste keus omdat de PL een speelschema heeft die moordend is.
Hoever dit van realistisch af ligt weet ik niet, ik weet niet of Calvert-Lewin de overstap er naar toe ooit zal maken maar ik wist even niks anders.
Ik hoop dat ik met dit team weer door groei kan hebben naar de top, en we zijn het seizoen goed van start gegaan.
Manchester UTD 0-2 Arsenal (Basis 11)
Arsenal 3-0 West Brom ( Arsenal B)
Fulham 2-3 Arsenal (Arsenal B)
Graag hoor ik meer van jullie hoe jullie hier tegen aan kijken! En welke spelers er voor mij nog zouden kunnen gekocht/verkocht worden.
Ik vind het niet echt relastisch. Een Van Aanholt Zal toch niet naar Arsenal gaan. Zelfde voor Coutinho. Ozil die mag in het echt vertrekken.
Denk dat je er goed aan hebt gedaan om door te selecteren door Lacazette en Mustafi te laten gaan. Van Aanholt vind ik dan een aankoop die typisch Arsenal is. Leuke speler maar het helpt de club niet verder. Garcia zie ik niet zo snel naar Arsenal gaan. Calvert Lewin zou alleen komen als hij de onbetwiste nummer 1 is. Niet als een speler die om en om speelt. Dit jaar draait hij behoorlijk goed dus verwacht eerder dat hij een stap hoger op zoekt dan met alle respect Arsenal.
Van aanholt heb ik vooral gehaald als back up voor Tierney, van Aanholt heb ik overgenomen voor 5 miljoen en dat vond ik hem wel waard daarom die keuze. Over Calvert-Lewin daar heb je gelijk in en wanneer het weer kan in januari laat ik hem vertrekken. Iemand anders in joun ogen die je ziet om te kopen? Waardoor het weer wat realistischer wordt, Eric García heb ik eigenlijk gekocht omdat hij van de Barcelona academie afkomt en hij weet dus de speelstijl die ik handhaaf.
Dembele van Lyon of Edouard van Celtic vind ik dan realistischer
Oké, bedankt voor de tip! Is ook de eerste keer voor mij dat ik zo m’n team deel wat ik gemaakt heb dus ook altijd afwachten wat anderen er van vinden.
Denk dat je ook wel vrij veel transfers hebt gedaan om het realistisch te houden. Arsenal heeft op het moment niet heel veel te besteden. Ondanks dat je wat besparingen hebt gedaan, zit je toch al op Coutinho, Tielemans, Calvert-Lewin, Holgate, Garcia en Van Aanholt. Beste tip is om te kijken wat de situatie van de club is en hoeveel dergelijke aankopen moeten kosten. Dan kan je nog kijken in hoeverre spelers de overstap naar Arsenal zullen maken. Leicester City, bijvoorbeeld, is nu een stuk verder qua selectie en prestaties dan Arsenal. Tielemans overhalen zal je enorm veel geld kosten normaliter.
Succes! Mocht je tips nodig hebben, op het forum kan je altijd je vragen kwijt.
Sporting Clube de Braga
juni 2021
Het eerste seizoen zit erop. We kunnen terugkijken op een prima seizoen. Het bestuur wilde dat we ons zouden plaatsen voor een Europese competitie. Eindigen in de top 5 dus. Daarnaast moesten we minimaal de halve finale halen in de Taca de Portugal, de nationale beker. (Europese competitie stond uit in het 1e seizoen) Met een budget van 15 miljoen moest dit te doen zijn. We kochten de talentvolle Assuncao van Famalicao voor 13 miljoen. Hiermee was vrijwel het budget op, maar ik wilde nog een zeer snelle linksbuiten voor de eindfase van een wedstrijd. Ik kocht Carbonero voor 1,9 miljoen van Gimnasia . Zeker niet de beste qua rating, maar wat wil je met een budget van 2 miljoen…
We begonnen slecht in de competitie met 0 uit 6 ( Porto thuis 1-4 verlies, Portimonense SC 2-1 verlies).
Maar hierna ging het lopen. Januari was een spectaculaire maand. We verkochten Ricardo Horta voor 35 miljoen aan Inter Milan, Gaitan zijn contract werd niet verlengd door zijn hoge eisen en kondigde daardoor aan om aan het einde van het seizoen naar VFB Stuttgart te vertrekken. Urzi kwam van CA Banfield voor maar liefst 17,5 miljoen. Op deadline day kwam de beresterke Diogo van Plaza Colonia voor 1 miljoen. Zijn rol was pinchhitter en ik kan jullie vertellen dat hij dat voortreffelijk heeft gedaan. De resultaten waren ook spectaculair in januari. 4-4 tegen Sporting CP, 2-2 tegen SL Benfica en een 5-2 thuisoverwinning tegen Vitoria Guimaraes . In februari werden we helaas thuis in de beker uitgeschakeld door Pacos de Ferreira…
Uiteindelijk stonden we na 34 speelrondes op een verdienstelijke 3e plek. In januari hoopte ik stiekem op de 2e plek, wat recht geeft op play off ronde CL, maar het mocht niet baten. Komend seizoen ben ik van plan een concurrent voor Fransergio en Sequira te halen, waarmee we een gooi kunnen doen naar de titel. Dat is mijn doel voor komend seizoen. Voor de rest ben ik zeker blij met deze selectie. Paulinho werd topscorer van de LIGA Nos met maar liefst 36 doelpunten. De top 5 assists van de Liga NOS wordt daarnaast ook nog eens volledig gedomineerd door Braga-spelers:
- Paulinho - 18 assists
- Galeno - 14 assists
- Urzi - 12 assists
- Fransergio - 9 assists
- A. Horta - 9 assists
Doelman Matheus heeft maar 11 wedstrijden zonder tegendoelpunten en bezet daarmee de 6e plek. Maar dat nemen zijn prestaties niet weg. Deze Braziliaan heeft fantastisch gekeept en heeft ons vaak genoeg gered. Ben zeer blij met dit pareltje.
In januari 2022 zal ik weer een update geven aan dit topic. Als jullie nog tips hebben of vragen, ik hoor ze graag!
Ziet er goed uit! Originele keuze van team, mooie transfers, goede optelling. Best wel een sterke selectie voor de traditioneel vierde ploeg van Portugal. Galeno heb ik vorig jaar bij Lille gehad, en Esgaio nu bij Sociedad. Toffe spelers, en een back met 4* skills en 4* weak foot zie je niet al te vaak.
Wat is de ambitie? Bij Braga blijven en een van de grote drie op lange termijn uit die top drie kegelen, of binnenkort de stap naar een topcompetitie zetten?
Embolo van Gladbach lijkt me ook wel een zeer fijn PL profiel.