Die heb ik bij Newcastle gehaald. Echt super!
Ja ik kwam hem tegen in je foto, vergeten te reageren maar vind het echt een geweldenaar, die combinatie van snelheid en kracht, voldoende groot en 4* weak foot, enkel op koppen zou je hem nog moeten trainen
Ja Galeno is echt geweldig. Hij is mega snel en ook nog een hard schot. Esgaio is ook fijn. Heel dynamisch en je kan op hem vertrouwen. Terecht dat je hem hebt gehaald met de Basken!
Mijn doel is zeker te blijven bij SC Braga, om definitief toe te treden tot het niveau van de traditionele top 3 (FCP, SLB en SCP). En daarnaast Europees dingen neer te zetten. Door in te zetten op de (zuid)-Amerikaanse markt is dat denk ik mogelijk. Daar lopen genoeg realistische pareltjes in rond. Ik denk doordat je 3 geduchte concurrenten en een goede subtopper (Guimaraes) hebt, dat het plezier zeker zal blijven in het spelen in de Liga Nos. We zullen zien!
Na lang twijfelen toch gekozen voor een carrière met Malaga. Ondanks de tenue’s vind ik de uitdaging erg mooi en het spreekt me aan dat ze vooral met jeugd werken, jeugdspelers zullen dan ook de kans gaan krijgen in het eerste seizoen om zich te ontwikkelen.
Wel ben ik opzoek naar een Spits, Gk, en Cm om te scouten voor de winterstop. Deze spelers hoeven niet persé jeugd te zijn aangezien er ook wat ervaring gaat tellen bij het meespelen om promotie.
Wat zouden jullie adviseren. Ik wissel af in 2 opstellingen afhankelijk van de tegenpartij 4-1-3-2 en 4-2-1-3.
Spelers die ik zoek mogen komen uit Spanje,Portugal- Zuid Amerika en Noord Afrika.
Tevens heb ik voor 3 positie’s Scouts uitgezet:
Spanje 9mnd Willekeurig
Marokko 6Mnd Doelman
Argentinie 6mnd Aanvaller (Spits)
Mochten er voor de positie van Spits en Doelman 2 spelers goed genoeg bevonden worden dan ga ik voor een ander land en een andere positie verder.
Uiteraard sta ik ook (zeker) open voor realistische huurtransfers zowel met als zonder koopoptie.
Het doel is om met 5seizoenen voor het eerst Europa League/Cl te spelen. Waar mocht het goed lopen ik Europa league in Sz4 ook niet uitsluit.
Hebben jullie nog andere tips over bijvoorbeeld de formatie of de jeugdspelers dan hoor ik dit graag
Mocht dit tevens het verkeerde topic zijn laat het me dan even weten dan wijzig ik dit.
Je hebt het geluk dat er heel wat spaanse doelmannen einde contract zijn na het eerste seizoen.
Hieronder een selectie doelmannen met gameface die na dit seizoen dus einde contract zijn op die manier zullen ze niet al te duur zijn, of zijn ze zelfs gratis als je ze vanaf januari een aanbod doet voor het komende seizoen
https://sofifa.com/players?type=all&na[]=45&pn1[]=0&cvh=2021&hc[]=0
Merk wel dat deze fifa heel lastig is om transfervrije spelers aan te trekken. Meeste hebben hun contract tussentijds verlengt.
Thanks! Zitten zeker wat interessante namen bij. Wil een beetje verder op de voet als in 2010-14 de jaren destijds met Pellegrini alleen nu iets meer jeugd inpassen. Transfervrije namen van spelers zonder basisplaats of wat verouderde grote namen passen hier zeker in!
https://www.voetbal.com/teams/malaga-cf/2012/2/
Was toch echt geen verkeerde selectie.
@Onno heb je bericht en de reacties verplaatst naar het FIFA 21 - Realistische Carrière Topic. Om te antwoorden op je vraag: op zich zat je niet fout, want je zoekt ook naar spelers. Denk alleen dat je hier meer goede reacties gaat krijgen voor je opstelling, formatie en plannen! Succes!
Is het niet een beetje heel erg aanvallend hoe je speelt? Een 4-1-3-2 zie je vooral met een verdedigende mid en dan 3 centrale middenvelders ervoor, in jouw formatie heb je één middenvelder die al het defensieve werk op moet knappen. Zou dan een spits eruit halen of van je tien een centrale middenvelder maken.
Project klinkt erg leuk, zou wel eerst even afwachten waar je scouts mee gaan komen voordat je spelers gaat kopen. Zou zonde zijn als je door een al gedane aankoop je talenten niet in kan passen.
Klopt vind ik dus ook, meeste verlengen nog voor het januari dus maak ik vooral gebruik van ze vooral goedkoper binnen te halen. Wel heb ik al een aantal mooie spelers weten zonder club te zitten. Onder andere Demarai Gray en Lucas Vazquez heb ik zo al kunnen binnen halen na het eerste seizoen.
Bedankt voor de tip. Ik ben inderdaad wat aan het schuiven gegaan en ik ga eens proberen om
4-1-2-2-1 in te passen met 1 verdedigende middenvelder, 2 controleurs en door de spits weg te laten kan het gevaar via de hangende buitenspelers komen. Over de transfers ben ik het zeker eens, jeugd heeft prioriteiten dus zodoende wil ik tot minimaal 31-12 afwachten welke positie daadwerkelijk versterkt moet worden. ‘Eigen jeugd’ (scouts) gaan voor aankopen tenzij een buitenkans zich zou voordoen. Alleen verwacht ik dit pas bij een daadwerkelijke promotie aangezien de 2e league niet geheel aantrekkelijk zou zijn op huurspelers na. Mocht ik geen juiste doelman scouten dan is een transfervrije doelman zeker een goeie oplossing aangezien een doelman zeker prio gaat krijgen.
Heeft een van jullie toevallig nog een realistische suggestie over een huurspeler van de top 6 van Spanje om wat naam te maken?
Thanks allen!
Ik denk dat uit het lijstje met Jose Suarez of Fabricio het meeste bent. Fabricio zou een enorme versterking zijn en is bij Fulham pas 3e keeper. Jose Suarez is nog jonger en kan dan weer mooi doorgroeien maar heeft wel de leeftijd dat hij echt wel moet spelen en is ook pas 3e keeper bij Girona. Ze geven je ook de ruimte om in het eerste seizoen een keeper te scouten.
Om spelers te lenen ik weet niet wie voor jou de grootste 6 zijn. Maar heb ik wel enkele namen.
Jon Bautista van Real Sociedad. Is een spaanse spits die vorig seizoen nog voor Eupen uitkwam op uitleenbasis. Denk wel dat hij beter uitkijkt naar een club met ambitie op het 2e niveau in Spanje.
Guridi van Real Sociedad. Is een CM van 25 die ook niet meer in de plannen voorkomt. Een leenbeurt of definitieve verkoop lijkt me het beste.
Juanmi van Real Betis speelt dit seizoen nauwelijks en zijn transferwaarde is dan ook enorm gezakt. Heeft nog voor Malaga gespeeld en komt uit de jeugd
Barça 2020-‘21 - eerste seizoenshelft
Onder leiding van Xavi is er een nieuwe, frisse wind geslagen door Camp Nou. Na een rampseizoen onder Ernesto Valverde en Setién, waarin geen enkele prijs gepakt werd en in de Champions League met een beschamende 8-2 nederlaag tegen Bayern München, moest en zou er een omschakeling gemaakt worden.
Ten eerste werden er veel striktere trainingsdagen ingesteld, waardoor de spelers echt fulltime voetballers zijn. Eerder werd er twee maal getraind en tussendoor gezamenlijk geluncht. Nu dienen de spelers van 9 tot 17 op de club te blijven.
Dit leidde uiteindelijk wel tot een aantal langdurige spierblessures, waardoor de tactiek en trainingsintensiteit iets is bijgesteld. Onder andere Messi mistte de laatste 5 weken van 2020, Frenkie de Jong mistte 2 maanden. Beiden kwamen weer terug in de laatste wedstrijd tegen Valladolid. Dembélé ligt er uit van december tot en met februari wegens een teenbreuk.
LaLiga
In de competitie zijn de Blaugrana zeer goed begonnen. De eerste zes wedstrijden werden winnend afgesloten, waarna El Clasico in Camp Nou wachtte. Voor de zevende speeldag hadden wij alleen de volle buit nog behaald (18 uit 6). Real en Atletico volgden op twee punten. Na een knappe 2-0 voorsprong, wist Real die in de laatste 10 minuten om te zetten en was het eerste puntverlies een feit.
Voor de rest zijn alle wedstrijden in LaLiga winnend afgesloten. En gezien het feit dat zowel Real als Atletico de nodige punten hebben laten liggen, staan wij met een ruime voorsprong aan kop in LaLiga. Ook zijn wij de ploeg met zowel de meeste doelpunten voor als tegen, 56 voor en slechts 12 tegen.
Stand LaLiga eind 2020:
- Barça 18-52
- Real Madrid 18-44
- Atletico 18-38
- Villareal 18-32
- Getafe CF 18-27
- Real Betis 18-27
- Granada CF 18-26
- Real Sociedad 18-26
- Levante UD 18-25
- CA Osasuna 18-25
- Athletic Bilbao 18-25
- SD Eibar 18-24
- Valencia CF 18-23
- Sevilla FC 18-23
- Alaves 18-20
- Real Valladolid 18-19
- Elche CF 18-16
- SD Huesca 18-11
- Celta Vigo 18-10
- Cádiz CF 18-7
Opvallend: Verschil tussen nummer 5 en 14 is slechts 4 punten. Dit gaat ongetwijfeld een zeer spannende strijd om de plekken 5 en 6 worden, wat deelname aan de UEFA Europa League betekend. Ook is Celta Vigo in zwaar weer met dikke degradatienood en vallen Valencia en vooral Sevilla zwaar tegen dit seizoen.
Topscorers LaLiga:
- Messi 17 uit 15
- Griezmann 16 uit 18
- Hazard (Real Madrid) 14 uit 18
- Pérez (Alavés) 13 uit 18
- Plea (Real Betis) 11 uit 18
UEFA Champions League:
Na de blamage van afgelopen seizoen moet dit een seizoen worden waarin we deze status willen herstellen. Dit moet gaan gebeuren in de groep met Juventus, Dynamo Kiev en Hamilton. Deze groep is met groepswinst afgesloten en er is slechts 1x puntverlies geleden in Turijn op bezoek bij Juventus.
Wedstrijden Groep G:
Barça - Kiev 5-0
Juventus - Barça 2-2
Barça - Hamilton 7-0
Hamilton - Barça 0-2
Kiev - Barça 2-6
Barça- Juventus 3-2
Stand Groep G:
- Barça 6-16
- Juventus 6-10
- Kiev 6-6
4 Hamilton 6-3
In de 1/8-finale zijn we gekoppeld aan Atalanta Bergamo.
Transfers
In de eerste transferperiode was het relatief rustig in Camp Nou. Er waren twee uitgaande transfers en er werd één vervanger aangetrokken. Manaj vertrok op leenbasis voor een seizoen aan Celta Vigo en Umtiti is voor € 65.000.000 verkocht aan Manchester United, waar Eric García werd weggehaald bij hun concurrent Manchester City voor een bedrag van € 8.000.000.
Eind oktober kwam er een formeel bod vanuit Atalanta binnen voor reservedoelman Neto, die ook op de lijst stond om te mogen vertrekken. Na een korte periode van onderhandelingen zijn de leiding van Barça en Atalanta een transfersom overeen gekomen van € 23.000.000. Eind december, kort voor het openen van de transfer window, de nieuwe tweede doelman gepresenteerd. De 21-jarige Luis Maximiano komt over van Sporting CP. In eerste instantie lijkt dit een prima stand in voor eerste goalie Ter Stegen.
Barça XI
DM: Ter Stegen 91
RA: Dest 76
RCV: Piqué 85
LCV: Lenglet 86
LA: Jordi Alba 86
RCM: Busquets 87
LCM: Frenkie de Jong 85
CAM: Trincão 80 (sinds speeldag 16 in LaLiga, daarvoor Coutinho)
RVA: Messi 92
SP: Griezmann 86
LVA: Ansu Fati 78
Wissels:
DM: Neto 82, na 1-1-2021 Maximiano 78
RA: Roberts 83
CV: García 74
CM: Pjanic 85
CAM: Coutinho 83
LVA: Pedri 74
SP: Braithwaite 76
Hopelijk kunnen we deze lijn doortrekken in 2021 en de Spaanse landstitel pakken. Eventueel zal er nog worden gekeken voor een breedteversterking vanwege het drukke schema en de vele blessures die zich mede voor hebben gedaan in de eerste helft van het seizoen.
Sporting Clube de Braga (UPDATE)
januari 2022
We zijn in januari 2022. 1 januari om precies te zijn. Nationaal zitten er 14 wedstrijden op, de EL groepsfase is voorbij en de 1e bekerronde is gedaan. Het seizoen begonnen we ambitieus. We willen meedoen om de titel en zover mogelijk komen in de Europa League. De beker laten we voor wat het is . Dat is in ieder geval mijn standpunt. Het bestuur kwam namelijk met deze doelstellingen:
- Liga NOS: win de competitie
- Europa League: haal minimaal de halve finale
- Taca de Portugal : haal minimaal de halve finale
Voorbereiding, selectie en nationale competities
We begonnen de voorbereiding met een commercieel toernooi in Italie, met als prijs: 5.3 miljoen euro. Nadat we als groepswinnaar uit een makkelijke poule kwamen (Genoa, Stoke City en F. Dusseldorf), stond CD Leganes op ons te wachten. Deze wedstrijden wonnen we met 3-0. In de finale stonden we tegenover het `thuispelende´ Udinese. In een spannende pot trokken wij aan het langste eind wat resulteerde in een 3-0 winst. 5.3 miljoen dus in de pocket.
Het was een drukke transferperiode. Vele huurlingen kwamen terug en overbodige spelers van het afgelopen seizoen wilde graag weg. Ikzelf werk ook niet graag met een al te grote selectie wat resulteerde in maar liefst 12 uitgaande transfers. Ik zocht nog een back up voor de linksachter positie en een talentvolle centrale middenvelder. Het is gelukt. Hierbij alles op een rijtje:
Uitgaande transfers
Fabio Martins naar Leicester City (10,5 miljoen)
Luther Singh naar Valencia CF (10,4 miljoen)
Lucas Cunha naar Derby County (2,6 miljoen)
Iuri Medeiros naar Club Brugge (2,2 miljoen)
Eduardo naar Angers SCO (2,1 miljoen)
Rui Fonte naar West Ham United (1,4 miljoen)
Crislan naar Minnesota United (1,2 miljoen)
Rolando naar Alanyaspor (430 duizend)
Abel Ruiz naar Brighton (huur)
Francisco Moura naar SD Eibar (huur, koopoptie)
Ze Carlos naar FC Utrecht (huur, koopoptie)
Samuel Costa naar Rio Ave FC (huur, koopoptie)
Inkomende transfers
Alexander Bernabei van CA Lanus (7 miljoen)
Marcel Ruiz van Tijuana (16 miljoen)
Net als vorig seizoen begonnen we in de competitie zeer matig. In de eerste 7 wedstrijden speelden we maar liefst 5 gelijk, waaronder 1-1 uit bij SL Benfica . We verloren 4-2 van concurrent FC Porto en wonnen van CD Nacional. Hierna kwam een goede reeks die we hebben doorgetrokken tot deze update, namelijk 7 wedstrijden achter elkaar winst. Hierin speelde we ook de 3e topper van de eerste seizoenshelft, thuis tegen Sporting CP. We speelden geweldig en wonnen dikverdiend met 3-1. Als kers op de taart wonnen we de laatste wedstrijd van deze reeks bij Moreirense FC met maar liefst 1-7. Deze tegenstander was overigens ook onze opponent in de eerste ronde van de beker. Thuis tegen de groen-witten wonnen we met 3-0. De volgende tegenstander is Maritimo!
Liga NOS na 14 speelrondes
- SL Benfica - 38
- FC Porto - 32
- SC Braga - 29
- Belenenses - 27
- Sporting CP - 25
Europa League
Door een 3e plek van afgelopen seizoen, mochten we deelnemen aan de laatste voorronde van de Europa League. Hierin stuitte we op het Poolse Piast Gliwice. Uit wonnen we met 1-3, waarna we het thuis afmaakten met 2-0.
Zo kwamen we dus in de koker voor de groepsfase. We lootten RC Lens, Feyenoord en Molde FK. Hierbij de uitslagen en eindstand:
Groep C
- RC Lens - 12
- SC Braga - 10
- Molde FK - 5
- Feyenoord - 5
Molde FK vs SC Braga 1-4
SC Braga vs Feyenoord 2-1
RC Lens vs SC Braga 1-1
SC Braga vs RC Lens 2-3
SC Braga vs Molde FK 3-1
Feyenoord vs SC Braga 3-2
In de laatste 32 komen we Athletic de Bilbao tegen. We beginnen thuis.
Als jullie nog tips of vragen hebben, laat het mij weten. De volgende update is na het einde van dit seizoen. Tot dan!
Ik raad je aan om Pedri om te trainen tot een CM. Hij komt veel beter tot zijn recht op die positie.
Momenteel heb ik hem van LM tot LVA getraind en ben ik Sergi Roberto aan het omturnen van RA naar CM en heb ik Emerson gehaald als nieuwe eerste RA van Real Betis. Vanwege de schaarste aan de flanken nu, zie ik op dit moment nog geen kans om hem om te turnen als CM, ook mede omdat Trincão van RVA naar CAM gewisseld is.
Ik neem dit wel mee naar komend seizoen, waar ik eventueel een nieuwe buitenspeler aan kan trekken en hem omturnen tot CM. Thanks in ieder geval voor de tip!
@Imparator hoe zie jij bovengenoemde van Trincão en Roberto?
Zowel Braga als Barca zien er goed uit, jongens!
@josolympia: zou je niet investeren in een back-up voor Paulinho?
Als je schaarste op de flanken hebt snap ik je keuze voor Trincao op CAM niet helemaal, zou dan eerder Messi naar die positie halen. Denk namelijk dat Trincao nog niet het overzicht heeft om een centrale rol op zich te nemen, komt denk ik het beste tot zijn recht op de flank en heeft er ook de snelheid voor.
En andere optie is het wijzigen van mijn formatie. Nu speel ik met 4-3-3 met de punt naar voren, Trincão in de punt, vlak achter Griezmann en Frenkie en Sergio als controleurs. Ik kan het ook zo omzetten dat ik Pedri omturn tot CM, Coutinho weer terug naar LVA en Trincão weer terug naar RVA. Dan heb ik ook geen versterkingen meer nodig voorin met onderstaande A-spelers:
- RVA: Messi, Dembélé en Trincão
- SP: Griezmann en Braithwaite
- LVA: Ansu Fati, Coutinho
Uiteraard kunnen deze spelers over het algemeen ook switchen van flank, indien er personele problemen ontstaan…
Ik heb Roberto naar cvm gemaakt. Nu krijg ik een bod op Pjanic van Bayern en ze willen Roca erbij betrekken dus dat ga ik doen. Trincao speelt bij mij als RVA, Messi CA en loopt een op een. Griezmann verkocht. Pedri speelt bij mij als meest aanvallende LAM. Frenkie RCM en Busquets CVM