Ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw volledige selectie en de opstelling waarin Barça laat acteren, wel grappig als we die tegen elkaar kunnen wegzetten. In welke fase zit jij?
Hmm, opvallende keuze. Moet zeggen dat Trincao bij mij nou niet uitblinkt in de as van het veld. De optie om Pedri centraal te zetten lijkt mij het beste. Voldoet voor mij in ieder geval wel enorm en in RL merk je dat hij in de vorige wedstrijden een soort extra dynamiek brengt.
Klopt! Heb inmiddels een back up gekocht
Ik zou Pedri juist CAM maken en Trincao vleugelspeler. Het profiel van beide spelers past ook beter bij die posities, vooral dat van Pedri.
@Imparator @Begiristain Ik zal vanavond of morgen even uittekenen wat ik exact voor ogen heb met mijn ploeg. In ieder geval bedankt voor de feedback!
Op doel Ter Stegen, Neto was een hele goede reserve doelman. Keepte alle Copa duels, Super copa en 3 CL wedstrijden, werd alleen in de finale verschalkt door Real Madrid 0-2. Denk alleen wel dat ik hem van de hand doe vanwege zijn prestaties, geen idee wie dan een ideale tweede doelman zou kunnen zijn. Type Romero, Ochoa zo iets denk.
Rechtsachter Dest die gaande weg het seizoen Sergi Roberto uit de basis speelde. Emerson en Bellerin staan op de radar. Centraal achter Pique, Lenglet. De Fransman heeft echter een horrorblessure opgelopen en ligt voor 7 maanden eruit. Umtiti vertrok naar Arsenal en ik haalde E.Garcia voor slechts 7 miljoen. Heb besloten om Todibo terug te halen na de zware blessure van Lenglet,ben behoorlijk te spreken over zijn prestaties. Op links Alba en heb ik Gaya gehaald en Firpo in de deal betrokken.
Middenveld F.de Jong, Busquets, Coutinho. Speel met de punt naar achter. Als backup Pjanic, S.Roberto, Pedri. Puig verhuurd aan Valencia. Alena stond ook te huur maar maakte toch nog de nodige minuten tweede seizoenshelft. Pjanic ben ik nu mee aan het onderhandelen, Bayern wil hem hebben en Roca in de deal betrekken. Pedri maakte na de basis elf de meeste minuten. Coutinho heeft twee keer een blessure gehad en de piep jonge Spanjaard heeft dit heel goed ingevuld.
Voorin heb ik lang gezocht naar de juiste drie. Dembele heeft prima gespeeld als linksbuiten maar ook hij raakte zwaar geblesseerd in januari (7 maanden). Toen pakte Ansu Fati zijn kans, die tot dan toe echt een bij rol had en worstelde met zijn vorm. In de spits begon ik met Griezmann, hij begon stroef maar draaide daarna eigenlijk wel goed, echter ging ik met hem als rechtsbuiten spelen en raakte hij op de transfermarkt om budget vrij te maken. PSG had vervolgens ruim 100 miljoen over. Messi begon als hangende rechtsbuiten maar kwam al snel centraal te staan en loopt dus in alle wedstrijden 1 op 1. Als alternatief zocht ik naar een spits die ook op de flank zou kunnen spelen. Uit eindelijk heb ik Richarlison gehaald van Everton. multifunctioneel en kan in dienst spelen van het team. Trincao belandde uit eindelijk op de rechtsbuiten en speelt een zeer constant niveau. Wellicht dat we nog op zoek gaan naar een rechtsbuiten. Merk vooral dat vanaf maart ik meer en meer moest gaan rouleren, continue drie duels in de week en veel kleine blessures maar ook twee langdurige. Selectie zal wat breder mogen. Puig keert terug en er zitten twee jeugdspelers dicht tegen de A selectie aan.
Voor volgend seizoen
Ter Stegen, Neto
Dest/S.Roberto, Pique/E.Garcia, Lenglet/Todibo, Alba/Gaya
F.De Jong/Puig/Alena, Busquets/Roca, Coutinho/Pedri
Trincao, Messi/Richarlison, Dembele/Fati
1. FSV Mainz 05
1 juli 2020
Na vele clubs is carrière uit geprobeerd te hebben ben ik nu begonnen met de Bundesliga club 1. FSV Mainz 05. In deze carrière zal het duo van Bronckhorst & Hofland aan het roer staan bij de West-Duitse club. Zo zullen er enkele transfers voortvloeien uit de contacten die beide Nederlanders hebben in de voetbalwereld.
Doelstellingen
Voordat er begonnen kan worden aan het seizoen heb ik enkele doelstellingen meegekregen van de club. De club heeft de hoogste prioriteit gelegd op het financiële vlak en zal me niet gauw afrekenen op de prestaties op het veld.
• Bundesliga: Eindig in de middenmoot
• DFB-Pokal: Haal de laatste 32
• Financieel: Sluit het seizoen af met een winstmarge van €15.000.000,-
Pre Season
We zullen in de voorbereiding deelnemen aan het European Continental Shield in Spanje. Hier zal iedereen een kans krijgen om zich te laten zien. Zo zal ik een goed beeld krijgen van met wie ik verder wil, wil verkopen of meer tijd nodig heeft doormiddel van verhuren. We zullen het in Spanje opnemen tegen de volgende teams:
• 1. FSV Mainz 05
• Hellas Verona
• Watford
• SD Huesca
• CD Leganés
• Rio Ave FC
• Cádiz CF
• Nottingham Forest
Selectie/transfertargets
Hieronder staat die selectie waar ik het seizoen mee zal beginnen, maar waar verandering ik kan komen na het pre season toernooi. Enkele spelers zullen elders opzoek moeten gaan naar een andere club. En waar mensen vertrekken zullen ook mensen aangetrokken moeten worden, dus heb ik voor het seizoen al enkele spelers in mijn lijstje staan die, mits ze realistisch (?) zijn, aangetrokken zullen worden. Maar daar hoor ik graag jullie mening over.
Selectie
Goalkeepers
• #27 Robin Zentner (74)
• #37 Finn Dahmen (66)
• #33 Omer Hanin (58)
• #41 Marius Liesegang (57)
Verdedigers
• #18 Daniël Brosinski (74)
• #16 Stefan Bell (71)
• #15 Luca Kilian (69)
• #19 Moussa Niakhaté (75)
• #42 Alexander Hack (72)
• #4 Jeremiah St. Juste (74)
• #23 Phillipp Mwene (71)
Middenvelders
• #25 Niklas Tauer (59)
• #31 Dominik Kohr (74)
• #14 Kunde Malong (75)
• #35 Leandro Barreiro Martins (67)
• #20 Edmilson Fernandes (71)
• #24 Merveille Papela (57)
• #17 Kevin Stöger (75)
• #6 Danny Latza (74)
• #5 Jean-Paul Boëtius (76)
• #26 Paul Nebel (64)
• #8 Levin Öztunali (73)
Aanvallers
• #11 Ji Dong Won (71)
• #21 Karim Onisiwo (73)
• #28 Ádám Szalai (71)
• #36 Marlon Suliman Mustapha (60)
• #7 Robin Quaison (75)
• #9 Jean-Philippe Mateta (75)
• #30 Cyrill Akono (60)
Transfertargets
• Olivier Boscagli (22 jaar, PSV, 73)
Goed voetballende verdediger die ook als linksback uit de voeten kan. Lijkt me goed te passen in de speelstijl die ik ga hanteren met opbouw van achteruit.
• Felix Passlack (22 jaar, Bor. Dortmund, 69)
Heeft onder Hofland bij Fortuna Sittard gespeeld en maakte er een goede indruk. De rechtback kan bij Dortmund op weinig speeltijd rekenen en wil graag op het hoogste niveau actief blijven.
• Juninho Bacuna (22 jaar, Huddersfield Town, 70)
Is bij Huddersfield Town een van de smaakmakers en heeft als middenvelder de laatste tijd een sterke groei doorgemaakt qua body en schotkracht. Verdiend het om op het hoogste niveau uit te komen.
• Dániel Sallói (23 jaar, Sporting Kansas City, 68)
Een linksbuiten die een aardige trap heeft en zich in Europa wil laten zien. Zou goed in ons 4-3-3 systeem passen waar we nog opzoek zijn maar een linksbuiten.
• Florinel Teodor Coman (22 jaar, FCSB, 74)
Een jonge buitenspeler die het niveau van de Roemeense competitie is ontgroeid, maar nog niet in de belangstelling staat van grote Europese clubs. Daarom zou Mainz een prima tussenstap zijn.
Tips en aanmerkingen zijn altijd welkom, ik zal om het half jaar een update geven van de resultaten en de gebeurtenissen in deze carrière.
Leuk dat je met Gio Van Bronckhorst gaat beginnen. En ook een leuke club FSV Mainz. Die op dit moment het heel zwaar hebben in de bundasliga., Ik zal jou zeker volgen succes,. En maak er iets moois van.
Interessante story denk ik! Leuk dat je dit duo in deze CM gebruikt. Ik ga het zeker volgen!
@robin-vg Danny28 ik hoop met de Nederlandse school het tij te keren bij Mainz. Daarom zal ik in een 4-3-3 systeem aantreden, waar ik veel gebruik zal maken van mijn buitenspelers.
Mooi gedaan! Ik wil je plezier helemaal niet vergallen, maar is Mateta niet naar Crystal Palace vertrokken?
@Raindog houden tot Januari en dan voor veel verkopen of proberen wisselen met iemand van Palace eventueel zou dan een optie kunnen zijn.
Ben alleszins benieuwd wat je er weet mee te doen, heb zelf nog niet echt veel ervaring met degradatiekandidaten.
@Raindog die zal na de eerste seizoenshelft dan ook vertrekken of zoals @Aron1997 aangeeft geruild worden met een speler van Palace.
@Aron1997 ik heb zelf ook niet echt ervaring met een degradatiekandidaat, daarom wil ik het zo realistisch mogelijk houden en niet zomaar dure spelers aantrekken die meteen het verschil gaan maken. Het team rustig opbouwen is meer wat ik in gedachte heb.
FC Barcelona 2020/'21 - Tweede seizoenshelft
Na een geweldige eerste seizoenshelft moest de Blau Grana zich gaan focussen op het doortrekken van deze lijn in 2021. Na 18 wedstrijden stond de ploeg van Xavi al 8 punten voor op nummer twee Real Madrid en 14 punten op nummer drie Atletico. Op alle fronten waren in aan het begin van het nieuwe kalenderjaar nog actief, waardoor we ons volledig inzetten op het winnen van alle mogelijke prijzen.
Supercopa
De eerste wedstrijd van 2021 die op het programma stond was de halve finale van de Supercopa tegen Athletic Bilbao. Op bezoek bij de Basken waren de Catalanen veel te sterk: het werd 1-4 voor de ploeg van Xavi.
De andere halve finale werd gespeeld tussen Real Madrid en Real Sociedad. Sociedad wist te stunten in Bernabeu door met 2-3 te winnen van De Koninklijke.
De finale in werd afgewerkt in Mestalla (Valencia) tussen Real Sociedad en Barcelona. Hier was er sprake van een ‘trainingspartij’ voor Barcelona en een totale ‘off-day’ voor de ploeg in het blauw en wit. Een hattrick van Messi, twee goals van Coutinho en een goal van Griezmann zorgden ervoor dat Barca maar liefst 6x wist te scoren. Portu deed uiteindelijk nog iets terug voor de Basken, maar dit was uiteraard niet genoeg voor de winst. Het werd 1-6 en zo pakte Xavi Hernandez zijn eerste prijs als coach van de Catalanen.
LaLiga
Met een ruime voorsprong op Real en Atletico gingen we de tweede seizoenshelft in. Slechts één maal werd er een wedstrijd niet winnend afgesloten (Real Madrid, thuis; 2-2). Om die reden wilden we vol gaan voor een ongeslagen titel. Uiteindelijk wisten we in 2021 vijf keer gelijk te spelen en kwamen we een aantal keer wonderbaarlijk goed weg in de slotfase, waardoor de ongeslagen titel een feit is.
Messi was ongekend belangrijk in dit La Liga-seizoen. Met 46 goals wist hij zijn op één na beste seizoen neer te zetten. Ook stoot hij het superseizoen van Cristiano Ronaldo (45 goals) van de tweede plek af. De overige prestaties van Messi zullen later verder beschreven worden.
Ter Stegen wist samen met Courtois het vaakst het doel schoon te houden (14 keer). Echter had Courtois hier 38 wedstrijden voor nodig, Ter Stegen slechts 35. In de overige drie wedstrijden wist aanwinst Luis Maximiano ook twee keer de ‘nul’ te houden.
Stand La Liga 2020/'21
- Barcelona 38 - 102 (128 DV - 34 DT; DS +94)
- Real Madrid 38 - 89
- Atletico Madrid 38 - 79
- Villarreal 38 - 74
- Getafe CF 38 - 69
- Valencia CF 38 - 63
- Real Sociedad 38 - 61
- Sevilla FC 38 - 58
- Levante UD 38 - 53
- CA Osasuno 38 - 51
- Real Betis Sevilla 38 - 48
- Deportivo Alaves 38 - 46
- Granada CF 38 - 45
- Athletic Bilbao 38 - 39
- SD Eibar 38 - 38
- Elche CF 38 - 36
- Real Valladolid 38 - 34
- SD Huesca 38 - 33
- Celta Vigo 38 - 24
- Cádiz CF 38 - 16
Topscorerslijst La Liga 2020/'21
1. Messi 46 uit 32
2. Benzema (Real Madrid) 25 uit 38
3. Griezmann 24 uit 33
4. Hazard (Real Madrid) 24 uit 38
5. Perez (Alaves) 22 uit 37
Meeste assists
- Griezmann 24 uit 33
- Fati 18 uit 27
- Coutinho 16 ui 29
- Braithwaite 11 uit 12
- Oyarzabal (Sociedad) 11 uit 38
- Cucarella (Getafe) 11 uit 37
- Messi 9 uit 32
Met deze prestaties zullen de verwachtingen komend seizoen zeer hoog zijn, maar deze uitdaging zal met eventuele versterkingen alleen maar beter worden.
Copa Del Rey
In de Copa troffen we in de Laatste 32 Osasuna. Deze wedstrijd werd in een spektakelstuk met 3-4 gewonnen. Hier werd het opstellen van een B-elftal ons bijna fataal.
In de Laatste 16 moesten we uit naar AD Alcorcón, spelend in de onderste regionen van de tweede divisie van Spanje. Even leek een stunt in de maak, na een vroege voorsprong. Maar er werd snel orde op zaken gesteld en er werd eenvoudig met 1-6 gewonnen.
In de kwartfinale troffen we wederom een ‘mindere’ ploeg in een uitwedstrijd. Cádiz werd met 0-3 verslagen.
In de halve finale stond het tweeluik met Atletico Madrid op het programma. In Madrid werd het 2-2, waarna in eigen huis met 1-0 werd gewonnen en ons hierdoor plaatsten voor de finale tegen Real Madrid. Deze saaie finale werd uiteindelijk diep in de verlenging beslist door Frenkie de Jong.
De dubbel was is dus een feit in het debuutseizoen van oefenmeester Xavi Hernandez!
UEFA Champions League
Nadat de groepsfase als koploper werd afgesloten, werden we in de Laatste 16 gekoppeld aan Atalanta uit het Italiaanse Bergamo. Na twee wedstrijden stonden we op een 7-1 overwinning en bekerden we eenvoudig door naar de kwartfinale. Waar Xavi zijn oude leermeester uit de gouden jaren van Barcelona werd getroffen.
Een mooi affiche tussen Xavi en Pep Guardiola (Barcelona en Manchester City). In de eerste helft van de eerste wedstrijd in Camp Nou werd City volledig overrompeld door het optimistische spel van de Catalanen. Met rust stond het 4-0 voor Xavi. Uiteindelijk werd het 4-2. In Manchester werd het 3-2 voor City, waardoor het één goal tekort had om verlenging af te dwingen. Dit is tevens de eerste nederlaag van Barcelona onder leiding van Xavi.
In de halve finale troffen we aartsrivaal Real Madrid. Thuis wisten we te winnen én ons doel schoon te houden; 2-0. Dit zelfde lukte ons in Madrid; 0-1.
De andere halve finale ging tussen Atletico en Liverpool. In Madrid werd het 1-1, waarna Atletico op Anfield wederom wist te winnen na de ‘Coronawedstrijd’ van maart 2020. Het werd 1-2.
Finale, Istanbul
Atletico Madrid - Barcelona 0-4
0-1 Messi 16’ (assist: Coutinho)
0-2 Messi 24’ (SS)
0-3 Coutinho 66’ (assist: Messi)
0-4 Lenglet 77’ (assist: Messi)
Een ongekend seizoen met een triple in het debuutseizoen. Het had gewoon niet beter gekund voor de Catalanen, waar slechts één wedstrijd werd verloren (Man. City-uit, 3-2)
Record Messi in UEFA Champions League
Messi wist 20 goals te scoren in dit Champions League-seizoen, waardoor hij nu de speler is met de meeste goals ooit in één seizoen.
Selectie 2020/'21
Transfers
- Umtiti: Barcelona -> Manchester United voor € 65.000.000
- García: Manchester City -> Barcelona voor € 8.000.000
- Manaj: Barcelona -> Celta Vigo op huurbasis voor 1 seizoen
- Neto: Barcelona -> Atalanta voor € 23.000.000
- Luis Maximiano: Sporting CP -> Barcelona € 27.000.000 (Vervanger Neto)
- Firpo: Barcelona -> Manchester United € 42.500.000
- Grimaldo: Benfica -> Barcelona € 67.500.000
- Emerson: Real Betis -> Barcelona Huurbasis met verplichte optie tot koop van € 50.000.000
- Puig: Barcelona -> Arsenal op huurbasis voor de rest van het seizoen
- Joelson Fernandes: Sporting CP -> Barcelona € 3.700.000 (excl. bonussen)
A-selectie:
Doelmannen
Ter Stegen 93
Peña 68
Maximiano 79
Verdedigers
Miranda 72 (verhuurd aan Betis)
Alba 86
Akieme 69 (verhuurd aan UD Almeria, mag na dit seizoen vertrekken)
J. de Jong 63*
Grimaldo 85
Riad 62 (verhuurd aan CE Sabadell, mag na dit seizoen vertrekken)
Todibo 76 (verhuurd aan Benfica)
Araujo 71
Mingueza 67
García 75
Pigué 84
Lenglet 87
Dest 78
Emerson 80
Middenvelders
Oriol Busquets 68 (contract wordt niet verlengd na dit seizoen)
Monchu (verhuurd aan Girona CF, mag na dit seizoen vertrekken)
Reis 72 (verhuurd aan Vfl Osnabrück)
Sergio Busquets 87
Puig 79 (verhuurd aan Arsenal)
Pjanic 85 (vertrekt naar PSG na dit seizoen)
Aleña 76
M. Fernandes 70 (mag vertrekken)
Frenkie de Jong 87
Moriba 65 (mag worden verhuurd)
Tito Palacios 64*
Sergi Roberto 84
Coutinho 84
Pereira 70 (mag vertrekken)
Pedri 78
Aanvallers
Villalba 63*
De la Fuente 65 (mag eventueel vertrekken)
Abe 70 (mag vertrekken)
Ansu Fati 80
Griezmann 88
J. Fernandez 71
Trincao 80
Navas 66*
Dembélé 84
Messi 92 ©
Braithwaite 77 (mag bij goed bod vertrekken)
Manaj 70 (verhuurd aan Celta Vigo, mag na dit seizoen vertrekken)
Er staan redelijk wat spelers nu al op de nominatielijst om te vertrekken. Aan het eind van de voorbereiding zullen we kritisch bekijken of er nieuwe impulsen benodigd zijn en of er spelers niet voldoen aan onze eisen en dus elders hun pad mogen gaan bewandelen.
Gezien het feit dat we dit seizoen veel te maken hebben gehad met langdurige blessures, is het noodzakelijk dat we beschikken over een brede selectie. Zo misten we o.a. Frenkie (2 á 3 maanden), Pjanic (3 maanden), Trincao (3 maanden), Messi (4 weken), Alba (4 weken) en ook de nieuwe aankoop Joelson Fernandez is geblesseerd voor 4 maanden… Hierop zullen we komend seizoen op moeten anticiperen.
@Joostvans qua stats van Messi staan we dus ongeveer gelijk (45 om 46 goals). Ook een aantal aankopen zijn hetzelfde. Ik speel met de volgende opstelling (4-2-3-1):
DM: Ter Stegen
RA: Dest
RCV: Piqué/García
LCV: Lenglet
LA: Alba/Grimaldo
RCM: Sergio
LCM: Frenkie
RVA: Griezmann
CAM: Coutinho
LVA: Fati
CA: Messi
Na de wijziging van Messi van de rechterflank na de positie ‘CA’ is hij in zijn doelpuntenaandeel de lucht ingeschoten. Ik heb heb toch nog wat hangend op rechts neergezet, waar hij het beste tot zijn recht komt. De onderlinge connectie met Griezmann is sinds deze omzetting ook geweldig, waardoor hij ook echt tot leven is gekomen en hij in mijn plannen blijft voorlopig.
@robin-vg, volgens mij is het duidelijk dat ik meer moeite had om resultaten te behalen tegen ploegen als Real Sociedad, Atlético Madrid en in de Champions League. Misschien komt het doordat ik met aangepaste sliders speel (tegenstanders spelen compacter en hun doelman kreeg een boost). Of misschien komt het door een andere formatie? In ieder geval mooie resultaten!
@Joostvans In de eerste seizoenshelft had ik veel moeite om overtuigende zeges te boeken. Maar nadat ik ervoor koos om Messi centraal en Griezmann op rechts te zetten, in een nieuwe formatie, waren ze niet meer te stoppen. Die wijziging maakte ik tegen Sociedad, wat gelijk dé oplossing was toevallig.
Voor S2 twijfel ik alleen of ik mij aanvallend en op het middenveld wil versterken. Pjanic laat ik gaan naar PSG en dan heb ik Frenkie, Sergio, Roberto, Puig en Aleña. Alleen twijfel ik aan Aleña en of Puig nu al sterk genoeg is na zijn huurperiode bij The Gunners… Grote namen als Rodri, Fabinho lijken overbodig, wat mindere spelers beschouw ik als overbodig. Hoe ben jij hiermee omgegaan?
Aanvallend krijg ik Braithwaite en Manaj maar niet verkocht, dan pas ga ik kijken naar vervangers. Aan de flanken heb ik Griezmann, Dembélé, Fati, Trincão en de jeugdspelers Navas en Villalba (die nog niet rijp zijn voor de A-selectie)
Met Sergio Busquets, Frenkie de Jong, Riqui Puig, Carles Aleñá en Pedri staat er volgens mij al een geraamte van het middenveld. In jouw carrière komt daar nog Sergi Roberto bij. Als je vast blijft houden aan een systeem met twee controleurs, dan lijkt me nóg een middenvelder overbodig. In mijn carrière speel ik met een enkele controleur, dus dan is een stand-in voor Sergio Busquets geen overbodige luxe. Heb er zelf voor gekozen om een pure balafpakker toe te voegen aan het middenveld en twaalf maanden te wachten op een permanente vervanger voor Busquets.
Mocht je de selectie per sé willen versterken, dan zou ik voor een aanvaller gaan. Als je met een pure spits speelt, dan is Erling Braut Håland geen vreemde optie. Meerdere presidentskandidaten hebben hem als droomversterking benoemd, dus onrealistisch is het niet. Je moet alleen een manier vinden om zijn komst te financieren.
Mocht je voor een goedkoper alternatief voor Erling Braut Håland gaan, dan is Darwin Núñez (SL Benfica) misschien interessant. Werd al meerdere keren in verband gebracht met Barcelona, zelfs voordat hij naar Benfica transfereerde.
Ik heb inderdaad Roberto ook omgeturnd tot controlerende middenvelder, als back koos ik altijd al voor Dest boven hem. Om die reden koos ik ervoor om Emerson aan te trekken en Roberto als controleur te gebruiken. Hij zit echter wel op de bank. Alleen vind ik wel dat er te veel ‘mooi weer’-voetballers in de ploeg zitten.
Coutinho en Pedri zijn de aanvallende middenvelders. Haaland staat ook hoog op het lijstje, alleen zal ik dan inderdaad ruimte moeten creëren om hem te bekostigen. Nuñez staat er ook op, net als Firmino, Jesus en Osimhen. Alleen is Jesus net naar Juventus verkast en zie ik Osimhen niet na een jaar al vertrekken, aangezien hij 80 miljoen gekost heeft in de zomer van 2020
Precies om die reden heb ik besloten om een pure balafpakker toe te voegen aan het middenveld. Er zijn genoeg middenvelders voor de ‘Xavi en Iniesta’ posities, maar wie gaat de gaten dichtlopen en fysieke duels uitvechten?