In mijn manager story (FIFA 21 | Manager Story | FC Barcelona | Xavi Hernández) lijkt de volgende fase in de wederopbouw van Barcelona aangebroken. Na het winnen van La Liga, de Copa del Rey en de Champions League in het afgelopen seizoen werd er voor €120,000,000 geïnvesteerd in nieuwe spelers (André Onana, Joško Gvardiol, Rodrigo Hernández, Bryan Gil en Sergio Agüero), terwijl de verkoop van Samuel Umtiti, Allan Marques Loureira en Philippe Coutinho ongeveer €170,000,000 opleverde. Vanaf volgende zomer is het eindelijk weer mogelijk om te investeren in de selectie zonder spelers te hoeven verkopen, dus dat lijkt me een ideaal moment om Gerard Piqué te vervangen en de balans op het middenveld te herstellen.
Mogelijke vervanger van Gerard Piqué
In principe krijgen de jonge verdedigers in de komende maanden de kans om zich te bewijzen in het shirt van Barcelona. Denk bijvoorbeeld aan Eric García, Ronald Araújo, Óscar Mingueza, Joško Gvardiol en Jean-Clair Todibo. Het lijkt echter niet ondenkbaar dat geen van hen in staat is om binnen twaalf maanden uit te groeien tot een verdediger van absolute wereldklasse. Daarom ben ik op zoek naar een typische Barça-verdediger: technisch sterk en in staat om met een grote ruimte in de rug te verdedigen. Zelf dacht ik al aan Matthijs de Ligt (Juventus), Jules Koundé (Sevilla), Marquinhos (Paris Saint-Germain) of Edmond Tapsoba (Bayer 04 Leverkusen). Hebben jullie nog aanbevelingen?
Kwaliteitsimpuls en balans op het middenveld
Het probleem ligt absoluut niet in een gebrek aan talentvolle middenvelders. Met Riqui Puig, Ilaix Moriba, Pedri, Nico González, Álex Collado, Marc Manuel Asensi (jeugdspeler) is er een overvloed aan creativiteit, maar de balans in de selectie is vooralsnog zoek. Met Sergio Busquets en Rodrigo Hernández lopen er twee ervaren controleurs rond, terwijl Frenkie de Jong de regisseur van het elftal is geworden. Het is geen overbodige luxe om een middenvelder aan te trekken met de ervaring om het tempo van de wedstrijd te bepalen. Thiago Alcântara (Liverpool) lijkt me een ideale kandidaat. Aan de andere kant beleeft Pedro Gonçalves (Sporting CP) zijn absolute doorbraak op dit moment en dat blijft ook een interessante speler. Heeft iemand ervaring met de Portugees? En ben zelf ook nog een beetje zoekende naar een speler die de balans op het middenveld kan herstellen, dus alle aanbevelingen zijn welkom!