FIFA 21 - Speler gezocht

Grote namen ga je in de Championship niet kunnen halen, tenzij ze terugkomen bij hun oude cluppie. Ik zou voor Bittencourt gaan van Werder Bremen. Een goede dribbelaar met een game face en enigszins realistisch.

1 like

Ik zoek voor de zomer van seizoen 2 met Borussia Mönchengladbach een aantal versterkingen.
Marcus’ Thuram, (Atletico Madrid, 90 miljoen) Denis Zakaria, (Manchester City, 105 miljoen) Valentino Lazaro (Inter, einde loon) en Nico Elvedi (45 miljoen, Chelsea) zijn de sterkhouders die de club verlaten hebben. Ben niet van plan om gigantische bedragen neer te tellen voor spelers omdat dit ook totaal niet past bij het beleid dat Gladbach voert. Heb zelf al een aantal spelers gescout maar ben erg benieuwd naar jullie mening.
Overigens misschien goed om erbij te vermelden dat ik 3de ben geworden afgelopen seizoen én de Duitse beker heb gewonnen.

Misschien kan sofifa.com je helpen, op deze website kan je op zoek gaan naar je ideale speler

Als vervanger van Zakaria zou ik een kijken naar Khephren Thuram van OGC Nice. Is het broertje van Marcus, is het zelfde type als Zakaria en van Nice naar Gladbach is toch wel een stap omhoog, zeker omdat je volgend seizoen wederom CL speelt.

Voor Lazaro zou je kunnen kijken naar Denzel Dumfries van PSV en Ridle Baku van VFL Wolfsburg. Silvan Hefti van Young Boys is misschien ook een optie aangezien Gladbach gek op Zwitsers is.

Gladbach wordt in Real Life in verband gebracht met Leonidas Stergiou van St. Gallen en Becir Omeragic van FC ZĂŒrich. Beidde zijn Zwitsers en hebben een hoge potentie in FIFA. Bij Omeragic zou je aan een soortgelijk traject als Elvedi kunnen denken die ook op 18-jarige leeftijd werd weggeplukt bij ZĂŒrich.

Gebruik je Thuram als spits of als vleugelaanvaller? Als spits is Jean-Phillipe Mateta van Mainz wel een mooie optie. Is een zelfde soort speler als Thuram: Fysiek sterk, snel en voetballend redelijk oke. Als je een ander type raad ik je Nicolas Gonzalez van Stuttgart aan. Heb ik zelf ook gehaald in mijn carriere met Gladbach.

Als je vervanger voor op de zijkant wil is Robin Hack van NĂŒrnberg een goeie speler. Geld in Duitsland als één van de grootste talenten maar speelt nu nog in de 2.divisie. Hij is snel, heeft een fijne dribbel en kan ook nog prima afmaken.

Ben benieuwd of je hier wat mee kan.

Bedankt voor je antwoord. Had Stergiou al in de winter van seizoen 1 vastgelegd, leuke speler die momenteel als 3de cv fungeert.
Marcus Thuram gebruikte ik als linksbuiten met ‘cut inside’ als instructie waardoor hij ook vaak in de spits terecht kwam.
Lazaro gebruikte ik meer als rechtsmidden dan rechtsback, dit omdat Patrick Herrmann het te vaak liet afweten én omdat Lainer uitstekend speelt en overigens ook nog eens een stamina van 90+ heeft waardoor hij 99% van de wedstrijden speelt.
Silas Wakangituka (Stuttgart) heb ik in de winter gecontracteerd om te concurreren met Herrmann om de plek achter Lazaro. Alleen geen van beide spelers zie ik momenteel nog niet als basiswaardig.
Op dat moment was het de keuze tussen Wakangituka en Robin Hack, misschien dat ik hem dan nu alsnog moet aankopen.
In ieder geval bedankt voor je reactie!

In welke opstelling speel je precies dan?

4-2-3-1 met vanaf rechts Laimer, Ginter, Elvedi en aankoop Ronaldo Esler. Zakaria (nu verkocht) op het middenveld samen met Neuhaus en Lars Stindl als nummer 10. Voorin speelde ik met op rechts Lazaro, Alassane Plea afwisselend met Embolo in de spits en Marcus Thuram vanaf links.

Is het voor de 10 positie? Want ik zou van Brooks een CAM maken, is daar een pak beter.

Maar heb je met Bensebaini dan al eigenlijk niet de vervanger van Elvedi in huis? Of heb je die verkocht?

Anders is Marius Wolf van Dortmund misschien nog een optie voor de RM. Is nu als het goed is terug van zijn verhuurperiode bij Köln maar heeft met Meunier, Piszczek en Morey niet echt een toekomst daar. Is ook een rechtspoot op rechts en qua type een zelfde speler als Lazaro.

Ik heb met SC Braga een talentvolle CDM gekocht van Famalicao , genaamd Gustavo Assunção. Echt een aanrader voor iedereen hier.

Bensebaini heb ik verkocht, heb Ronaldo Esler in zijn plaats gehaald als linksback. Zal Wolf even scouten.

Je weet dat spelers uit de Braziliaanse competitie niet echt bestaan, hĂš?

Bensebaini verkopen
 Wamangituka kopen als back up

Daar snap ik persoonlijk echt helemaal niets van :roll_eyes:

Wakangituka heb ik gehaald als rechter middenvelder om te concurreren met Herrmann, weet niet waar je uit op maakt dat hij de vervanger van Bensabaini is? Bensabaini heb ik verkocht aan Inter voor een goed bod, in zijn plaats haalde ik die Esler die ik hiervoor al noemde. Is ondertussen 81 algemeen.

Net als bij FIFA 20 ga ik nu een CM starten met Barça onder leiding van Xavi HÚrnandez. Echter wil ik het realistisch houden door in S1 grote aankopen te vermijden. Nu wil ik mij in ieder geval op de volgende posities gaan versterken:

• RCV: Eigenlijk alleen met Pique een basiskracht in de selectie. Araujo is een prima invaller, maar in eerste instantie te licht.
  • LA: Jordi Alba komt tochop leeftijd en heeft met Firpo geen fantastische stand-in. Zit te denken aan Tagliafico, maar die is al gauw te duur.
  • CAM: Met Coutinho is er maar 1 prima CAM in de selectie.
  • RVA of LVA: meer creativiteit nodig aan de flanken. Op termijn moet er een Neymar komen, maar dat is voor nu niet haalbaar uiteraard.

Graag ontvang ik wat tips/aanbevelingen

Het staat er wellicht wat onduidelijk, maar dat was niet wat ik bedoelde.

Ik vind het persoonlijk jammer dat je zo’n goede speler als Bensebaini, die er nog niet al te lang zit, al gelijk weer verkoopt.

En over Wamangituka, naar mijn mening is hij véél te goed om als back-up / rotatie te halen. Denk dat Stuttgart hem IRL ook niet laat gaan.

Zelf geef ik er altijd de voorkeur aan om het team zo veel mogelijk in stand te houden, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Ben zelf ook bezig met Barca. Einde S1. Ik moest 3 basisspelers verkopen en er drie cruciale voor terug halen. Heb Pjanic en Griezmann, Umtiti verkocht. Als linksback ben ik gegaan voor Gaya, Firpo betrokken in de deal. Pjanic vertrok naar Lyon en Griezmann ging naar PSG. Umtiti naar Arsenal. Heb best wat blessure’s gehad. Pedri omgeturned naar CAM zodat hij kan concurreren met de blessuregevoelige Coutinho. Op de flanken heb je met Trincao, Ansu Fati en Dembele genoeg smaak. Nog een extra halen is onnodig. Als tweede versterking heb ik Richarlison gehaald. Als eerst voor in de spits maar Messi loopt 1 op 1. Door de vele blessures speelt de Braziliaan vaak op de flank. Als RCV heb ik Eric Garcia op het oog maar door een zware knieblessure van Lenglet heb ik de huurdeal van Todibo ongedaan gemaakt, kwam niet aan spelen bij Benfica. Luis Felipe van Lazio heb ik als alternatief voor Garcia op de wensenlijst.

De positieswitch van Trincao hadik inderdaad ook al in mijn achterhoofd. Ik heb nu dezelfde eisen van het bestuur en ik moet 3 basiskrachten van de hand doen. Gaya is een prima speler, doet het aardig bij Valencia en af en toe in de Spaanse ploeg.

Umtiti is ook wel een gegadigde om te mogen vertrekken. Veel te wisselvallig voor een speler van de Blaugrana. Op termijn hoop ik De Ligt aan te kunnen trekken.

Wat betreft de vleugels heb je opzich wel een punt ja.

Ook wil ik van Braithwaite af en hier een vervanger voor vinden. Wellicht Depay na S1

Ik denk dat gezien de huidige financiële staat van Barcelona het wel een paar jaar kan duren voordat ze spelers van het kaliber Matthijs de Ligt kunnen kopen, zou met een centrale verdediger niet wachten tot je De Ligt kunt halen. Denk dat je dan inderdaad bij spelers als Luis Felipe of vergelijkbare verdedigers uit komt.

Had Wamangituka in de winter van seizoen 1 vastgelegd om te rouleren met Lazaro. Seizoen 2 is Lazaro terug naar Inter dus speelt Wamangituka nu ipv hem.

1 like