Heb zelf Garcia als RCV en op links Grimaldo teruggehaald. Meende dat zijn contract af liep, maar weet het niet meer zeker. Voorin zoals anderen reeds aangaven tevens Pedri gebruikt als CAM. Daarnaast gebruik ik daar ook vaak genoeg Griezmann, tegen wat minder gevaarlijke tegenstanders. Op de flanken heb je voldoende keuze, denk ik. Pedri kan daar ook prima uit de voeten en in game vind ik Dembelé erg fijn spelen. Gebruik ook nog geregeld het ‘Guardiola-systeem’ met Messi als valse negen. Snelle flankspelers zijn dan wel handig.
De topaankoop na een tijdje is voor mij uiteindelijk Gabriel Jesus geworden. Doet mij denken aan Samuel Eto’o qua rol in mijn team. Is een killer, maar kan ook uitstekend meevoetballen, indien nodig vanaf links spelen en druk vooruit geven. Tot aan de laatste weken is Aguëro over het algemeen de vaste spits bij City geweest en in game hebben ze nog een ander gehaald. Met Jesus kan ik ook nog een beetje het ‘Rijkaard-systeem’ gebruiken (Messi - Jesus - Dembele/Fati).
Na lang twijfelen ben ik uiteindelijk door jullie hulp voor FC Nürnberg gegaan.
Nu is mijn vraag wat voor spelers zien jullie richting Nürnberg trekken?
Nürnberg gaat traditiegetrouw talenten uit de 2. en 3. Liga kopen en afdankertjes uit de Bundesliga huren. Verder heeft het een behoorlijke eigen opleiding. Verder haalt het nuttige spelers uit buurlanden, met name uit Tsjechië, Oostenrijk, Polen, Nederland en Denemarken.
Als we het hebben over de kwaliteit van de spelers dan worden ze gekocht bij een OVR 67-70 en verkocht bij een rating van 71-74, zolang je actief bent in de 2. Bundesliga. Dit verandert natuurlijk indien je zou promoveren.
Dat is trouwens iets waar ik mezelf altijd regels bij opleg. De spelers die ik scout rangschikken naar rating, waarde en salaris.
Neem Ajax bijvoorbeeld: daar mag niemand meer verdienen dan Tadic (30k euro), bovendien komt het zelden voor dat er een speler wordt gehaald met een waarde van meer dan € 10 mln en qua rating moeten toch minstens 71-74 met potentie van 77 of meer. Dan heb je ook nog dat Ajax voorin vooral jonge spelers en achterin wat meer ervaren spelers haalt. En qua nationaliteit is het de laatste tijd Nederlands, Deens en Latijns-Amerikaans. En nog de nadruk op eigen kweek. Zo heb je het helemaal afgebakend en hou je, zelfs in een spel, het allemaal binnen de perken.
Dus Nürnberg hetzelfde: de topspelers verdien net 10k, de ratings liggen bij de topspelers 71-74 en er wordt doorgaans nooit meer uitgegeven dan 3 tot 5 miljoen aan een speler. De nationalitieten heb ik al genoemd en met die info proberen het best mogelijke elftal in elkaar te boetseren. Suc6
Gabriel Jesus is ook een leuke aankoop. Messi speelt momenteel de pannen van het dak. Doelpunten en assists en dat als valse 9. Aankoop Richarlison valt een beetje in het niet, al doet hij het prima als flankspeler in een vrije rol. Sergi Roberto gaat bij mij naar het middenveld in S2 om te gaan concurreren met Busquets. Heb daar wel eens de Jong laten spelen maar vind hem in een vrije rol leuker.
Dat heb ik nu gedaan ja, bevalt me heel goed! Denk dat hij voor de komende seizoenen echt m’n sterspeler zal zijn. Voor de rechtsbuiten heb ik nu A. Armstrong gekocht. Van origine spits, maar bevalt prima als rechtsbuiten.
Thanks hier kan ik een stuk verder mee. Was zeker van plan het realistisch te houden ben alleen van plan om Hack wel te behouden wat misschien enigszins realistisch is. Hack moet een soort van Grealish worden van Nürnberg. Verder ga ik lekker scouten in de landen die jij aangeeft.
Ik heb enkele weken terug een Mystery Football Jersey Box besteld. Dit met de achterliggende gedachte dat ik met de club die eruit zou komen aan de slag zou gaan in het speltype carrière. Nu is mijn mystery box binnen gekomen en kwam er een verassende club uit.
Wat een leuk idee waar heb je die precies besteld lijkt me erg leuk om ook een keer te doen!
Wat aankopen betreft kan je misschien proberen wat talenten/wissels uit de ligue 1 halen loopt altijd veel talent rond in Frankrijk.
@mart442 Je hebt verschillende sites waar je zo’n box kunt kopen, maar de mijne komt van: https://www.mysteryshirts.co.uk/ je kunt er aangeven welke clubs je absoluut niet in je box wil.
Ik zal zeker naar talenten kijken die sowieso geen speeltijd zullen krijgen. Ook zal ik scouts plaatsen in Amerika om de naamsbekendheid daar op te schroeven.
Ook in Nederland is dit idee sinds kort op de markt gekomen. Moet je even googlen, is ook niet eens heel duur en momenteel is er zelfs een aanbieding dacht ik
Ik heb ook nog een vraag m.b.t. mijn recent gestarte carrière bij Barca. Ik heb voor een relatief klein bedrag Eric Garcia op kunnen pikken van Manchester City (kleine 10 miljoen). Umtiti heb ik verkocht voor 65 miljoen aan Manchester United. Hier heb ik dus ruim 50 miljoen winst gemaakt.
Echter krijg ik nu een bod voor Pique van Everton voor een kleine 40 miljoen. Hij heeft natuurlijk daar in de buurt gespeeld (bij United). Pique is aardig op leeftijd en uit, tot grootste ergernis van de directie, zijn frustraties over de interne gang van zaken bij de BlauGrana.
Gezien het feit dat ik nu met Xavi aan het roer een goede bekende van Pique aangesteld heb, twijfel ik of hij zelf open zal staan voor een vertrek naar Engeland.
Als ik hem laat gaan, wil ik met Luiz Felipe een goede vervanger binnenhalen.
Hoe zouden jullie in deze situatie handelen? Financieel gezien is dit natuurlijk een goede stap voor Barca en zo kan ook de verjonging een impuls krijgen. Pique is 33 en Luiz Felipe is 23.
Op basis van zaken doen snap ik dat je er naar kijkt, maar realistisch gezien gaat hij natuurlijk nooit die stap nog maken. Persoonlijk zou ik Pique laten afbouwen bij Barça en hem gebruiken als ervaren kracht.
Zo sta ik er persoonlijk ook in moet ik eerlijk bekennen. Ik is hij in de laatste jaren relatief gezien wat blessuregevoelige. De Premier League lijkt mij voor hem dan ook geen goede vervolgstap. Thanks!
Als je dat zou doen dan staat Luis Felipe, Eric Garcia ook aardig in de weg. Tevens verwacht ik dat Pique blijft, die zal uit eindelijk nog wel eens de politiek in gaan verwacht ik. Zoals je dus al aan geeft zie je daar van af. Fifa brengt wel vaker een bod uit. Zo had ik Ter Stegen kunnen verkopen voor 120 miljoen aan PSG maar die hebben ook al Griezmann gekocht. Dus vond ik dat niet realistisch en daarbij zou ik MTS niet kwijt willen, mocht het wel ooit zo ver komen dan staat Onana wellicht voor een terug keer. Neem je elk bod aan in fifa dan kan je elke transfer window makkelijk 5 nieuwe spelers begroeten. Dan is de lol er ook snel af denk ik. Ik doe max. 3 ondanks dat ik dus 3 spelers moet door selecteren en ik toch wel van andere spelers af wil.
Is zeker waar inderdaad! Al zat ik bij Piqué echt in twijfel, later kreeg ik ook hetzelfde bod vanuit Manchester United, deze heb ik ook resoluut afgewezen.
Kreeg wel een lachwekkend bod voor Dembele van Bilbao… Marktwaarde € 57,5 miljoen. Daadwerkelijke bod: € 16,6 miljoen, zonder eventueel een ruilspeler bij de deal te voegen…