FIFA 21 - Speler gezocht

Sorloth? Weet niet hoeveel die speelt bij leipzig. Of Joelinton van newcastle

Vandaag begonnen met Schalke. Er moet nog veel aan gebeuren maar ben voor de winterstop opzoek naar een nieuwe spits. Kutucu vind ik nog niet klaar voor de basis en uth en pacienca vind ik beide verschrikkelijk spelen.

Moet ook voor mijn doelstellingen een cruciale speler voor het middenveld of de aanval contracteren dus zat er daarom aan te denken om dus een spits binnen te hengelen.

Iemand tips?

Misschien is Florian Kruger iets? Is een spits 21 jaar. En speelt bij Fc Erzgebirge Aue. Kan ook als rechter middenvelder spelen.

1 like

In fifa20 haalde ik Mateta van Mainz. Wat een klasbak werd dat. Kutucu speelde ook regelmatig vanwege kleine blessures. De Turkse spits werd in S3 zelfs eerste keus met een rating van 85.

1 like

@Dennis85 kruger is kwa rating niet veel beter dan kutucu maar misschien wel.een aanwinst voor de breedte @Spoon0612 was er al naar aan het kijken. Lijkt me een interessante speler om als eerste spits te gaan spelen! Bedankt voor je bevestiging

1 like

In mijn carrière heeft de 17-jarige Miguel Rodríguez zes maanden de tijd gekregen om Barcelona te overtuigen van zijn meerwaarde. Na drie wedstrijden, twee doelpunten en twee assists moet er besloten worden of de optie tot koop in zijn huurcontract geactiveerd wordt. In principe heeft hij zijn meerwaarde als reservespeler bewezen, maar er bestaan nog twijfels of hij door kan groeien naar een meer prominente rol voor het eerste elftal. De vraag is dus als volgt: blijft Miguel Rodríguez of is het verstandiger om te investeren in een andere speler met een hoger plafond? In het laatste geval ben ik erg benieuwd naar mogelijke doelwitten. Dacht zelf aan spelers als Yusuf Demir (SK Rapid Wien), João Pedro (Watford) en Bryan Gil (SD Eibar, gehuurd van Sevilla FC).

Leeftijd: onder 19 jaar
Nationaliteit: Zuid-Europees (Frankrijk en Italië uitgezonderd), Oost-Europees of Zuid-Amerikaans
Marktwaarde: onder €15,000,000
Algemeen: onder 70
Potentieel: boven 87
Belangrijke statistieken: balcontrole, balans, behendigheid, acceleratie, sprintsnelheid, afmaken, visie

Mocht er geen gedroomde en realistische kandidaat zijn, dan is het natuurlijk ook denkbaar dat de jeugdscouts de komende maanden op zoek gaan naar een kandidaat.

Oh, een belangrijke kanttekening is trouwens dat het denkbaar is dat Cesc Fábregas een 1-jarig contract tekent bij Barcelona. In dat geval kan hij natuurlijk ook als valse nummer negen fungeren, waardoor de jeugdscouts langer de tijd hebben om een potentiële wereldtopper te scouten.

2 namen die bij me opkomen zijn de argentijn Alan Velasco, heeft in real life afgelopen weekend weer een heerlijke goal gemaakt en Jesus Ferreira

Alan Velasco
Argentijn
27/07/2002 18 jaar
69/85 posities LW/RW/CAM/CA

Jesus Ferreira
Amerikaan met Colombiaans bloed en ook geboren in Colombia
24/12/2000 20 jaar
68/81 posities SP/CA

1 like

Cristian Olivera van UD Almería of Nico Melamed van Espanyol voldoen aan je eisen. Velasco is inderdaad ook een goeie, die heeft een real face.

1 like

Joelson Fernandes van Sporting CP lijkt me een speler die perfect in je profiel past. Ik weet niet hoe hard de eis is dat het geen Fransman mag zijn, maar als je bereid bent die te laten vallen is Rayan Cherki ook een goede optie.

1 like

Denk dat van dat lijstje João Pedro en vooral Yusuf Demir prima zouden moeten kunnen. Laatstgenoemde wordt ook gelinkt aan Barcelona (en Ajax).

1 like

Ik heb zelf Rafael Camacho van Sporting op de radar staan. Is wel een pure vleugel aanvaller

@Aron1997, interessante suggesties. Denk alleen dat Jesus Ferreira (FC Dallas) weinig onderdoet voor de twee jaar jongere Miguel Rodríguez. Alan Velasco (Independiente) lijkt me een speler van een hoger niveau en staat inmiddels op mijn verlanglijst.

@LarsCF, Nicolás Melamed (RCD Espanyol) speelt natuurlijk voor een aartsrivaal. In het verleden hebben we vaker spelers zien transfereren tussen beide clubs, maar wil daar eigenlijk mijn vingers niet aan branden in mijn carrière. Cristian Olivera (UD Almería) is een interessante en originele optie. Zal mijn scouts eens vragen om hem uitgebreid te scouten!

@db1512, Joelson Fernandes (Sporting CP) lijkt inderdaad qua statistieken in FIFA 21 een perfecte kandidaat. Heb daarom wat beelden van hem opgezocht en daarin lijkt hij een ‘koppie-omlaag-en-dribbelen-maar’ type speler. Misschien daarom iets minder geschikt voor Barcelona. Rayan Cherki (Olympique Lyon) is talent van de buitencategorie en zou ideaal zijn voor zo’n constructie. Maar nog een Franse aanvaller naast Ousmane Dembélé en Kylian Mbappé is misschien iets teveel van het goede.

Kijk maar eens naar deze beelden. Zonder twijfel een getalenteerde vleugelaanvaller, maar is hij nou een type speler voor Barcelona? Misschien zijn de statistieken op FIFA 21 vertekend (of moet ik morgen naar Hans Anders).

@Spoon0612, hoorde dat Rafael Camacho op de nominatie staat om te vertrekken bij Sporting CP. Speelde eerder al voor Liverpool en moet nu echt een periode krijgen waarin hij iedere wedstrijd speelt. Zal hem sowieso eens scouten!

1 like

Mocht je nog op zoek zijn naar een pure spelmaker vind ik Aouchiche wel een mooie optie, al is het ook weer een fransman.

Adil Aouchiche, Fransman
71/83
15/07/2002 18 jaar
CAM, CM

Het koppie omlaag en dribbelen maar kan natuurlijk ook een beetje aan de leeftijd liggen, zou een jaartje Barça B dat niet enigszins kunnen verhelpen? Als ik het filmpje wat je stuurt bekijk doet hij me wel een beetje aan een jonge Neymar denken (inclusief het theatrale). Vind het geen blind paard op basis van deze beelden, wel degelijk een aantal keren dat hij middels een steekpass of teruggetrokken voorzet een medespeler bedient. Denk dat deze jongen alles heeft om het tot een topspeler te schoppen: snelheid, diepgang, kan een mannetje passeren, voorzet en steekpass. Ja hij voert z’n acties soms wat te ver door maar dat deed bijvoorbeeld een Neymar ook toen hij nog bij Santos speelde.

1 like

Gustavo Maia Da Silva zit zeker niet in je save? Die zou ook aan je eisen voldoen, dan hoef je niemand te halen.

@Aron1997, in principe ben ik voldoende voorzien op het middenveld. Met Ilaix Moriba, Álex Collado, Monchu en jeugdspeler Hugo Carvalho is er genoeg talent aanwezig. Op zich is een pure spelmaker geen overbodige luxe, maar dan zou dat wel in de vorm van een hangende vleugelaanvaller moeten zijn. Denk bijvoorbeeld aan de rol die Hakim Ziyech in de afgelopen seizoenen bij Ajax vervulde. Weet niet precies of Adil Aouchiche daar de meest geschikte optie voor is.

@db1512, misschien is ‘koppie-omlaag-en-dribbelen-maar’ niet de meest duidelijke omschrijving. In de beelden viel me op dat hij voornamelijk leunt op zijn versnelling en sprintsnelheid om zijn directe tegenstanders te passeren en in (veel) mindere mate op technische vaardigheden. Zou hem daarom eerder willen vergelijken met Cristian Tello (Real Betis). Het viel me verder op dat hij relatief vaak kiest voor een dribbel in de ruimte waarin hij uiteindelijk toch niet gevaarlijk kan worden (i.e. richting de cornervlag, richting de zijlijn). Natuurlijk ligt dat aan de leeftijd, maar tegelijkertijd zijn er genoeg talenten die dat besef van ruimte en spelinzicht al wél hebben. Geen schande natuurlijk, maar in mijn ogen is dat het verschil tussen een speler van het kaliber Cristian Tello en een speler van het kaliber Neymar. Maar goed, ongeacht dat aspect kunnen beide type spelers van toegevoegde waarde zijn voor Barcelona. Denk bijvoorbeeld aan Ousmane Dembélé; technisch fenomenaal, maar doet ook soms enorm vreemde dingen waardoor hij balverlies lijdt.

@LarsCF, Gustavo Maia heb ik doelbewust niet opgenomen in mijn carrière (heb namelijk de mogelijkheid om spelers tussentijds toe te voegen). Misschien is het goed om te beseffen dat hij bijna na twee weken weer teruggestuurd was naar Brazilië omdat de trainer van Barcelona B geschrokken was van zijn niveau. Het is niet voor niets dat hij nog maar in drie wedstrijden in mocht vallen voor Barcelona B, die jongen kan het niveau namelijk helemaal niet aan. Volstrekt beschamend dat hij deze rating en dit potentieel heeft gekregen van EA. Dus vandaar dat ik toch gewoon op zoek ben naar een vleugelaanvaller. :wink:

1 like

Ik zoek een 2e keeper achter Ter Stegen als vervanger van Neto.

Romero van Man United.

Inaki Pena laten keepen. Prima back up met genoeg potentie.

1 like

Iemand nog originele ideeën voor Leipzig? Uiteraard jonger dan 23, en qua posities ben ik vooral op zoek naar een linksback als back-up voor Angelino, een jonge keeper en een spits die alles kan: sterk, snel en goede voeten. Van aanvallende middenvelders en centrale verdedigers heb ik er ruim voldoende.