Gaya en Pedri’s gemis vallen me op.
@Imparator, José Gayá (Valencia) had ik inderdaad over het hoofd gezien. Hij krijgt een kans om zich te bewijzen in de komende vriendschappelijke interlands. Pedri staat er trouwens wel gewoon tussen, maar dan wel tussen de aanvallers omdat ik van plan ben om hem als linksbuiten te gebruiken.
Heb je niet het idee dat je diepte mist op de flanken. Ga je voor een 4-3-2-1? Al zullen Fati en Torres dit wel kunnen maar komen toch ook veelvuldig naar binnen.
@Spoon0612, er zijn vier formaties waarmee ik doorgaans speel: 4-3-3, 4-3-3 (met een valse spits), 3-3-1-3 en 3-4-3. Denk trouwens dat je gelijk hebt over het gebrek aan diepgang op de vleugels. Op zich zijn Mikel Oyarzabal, Ansu Fati, Dani Olmo en Ferrán Torres voldoende, maar een speler als Adama Traoré heeft de luxe dat hij ook als rechtervleugelverdediger uit de voeten kan. Daarmee heb ik nog een extra optie voor de verdediging erbij. Misschien haal ik Isco terug naar het middenveld, valt Koke buiten de boot en selecteer ik Adama Traoré? Is dat een goed idee?
Ik zou er voor kiezen om een Azpilicueta op te offeren denk ik, of een middenvelder. Bellerin kan in dezelfde rol als A.Traore. 352 en dan als aanvallende back.
Iemand een goede middenvelder voor valencia, zoek een jonge speler die past in een 442 systeem, iemand suggesties?
Juan Mata terughalen? Loopt volgens mij ook bijna uit z’n contract en kent de club.
Past Mata op de cm positie?
Dacht aan hangend op rechts in je 4-4-2. Kan de back er overheen en hij als een spelmaker spelen.
Heb je Soler verkocht dan?
Nee maar vind de opties naast soler, wass en racic een beetje weinig, Oliva word gehuurd dus zoek eerder iemand die ik kan kopen en door kan groeien mocht soler straks vertrekken
Lee kan dan toch prima in die rol. Best vergelijkbaar met Soler.
Matias Rojas misschien?
Leuk dat daar mee komt! , nog niet gebruikt en kende hem ook niet, zit net even te kijken op sofifa dus ga ik hem zeker scouten. Bedankt voor je tip!
Lionel Messi, Kylian Mbappé, Ansu Fati, Ousmane Dembélé en jeugdspeler Hugo Carvalho vormen in de beginfase van het tweede seizoen een bijzonder sterke voorhoede in Camp Nou. Heb de exacte statistieken niet bij de hand, maar geloof niet dat er ooit een aanvalslinie is geweest die zoveel doelpunten per wedstrijd maakte als dit vijftal. De 16-jarige Carvalho is inmiddels zelfs Francisco Trincão gepasseerd in de rangorde, waardoor het niet ondenkbaar is dat de Portugees de club op huurbasis zal verlaten. Bij clubs als AS Monaco, AC Milan of Sporting CP kan hij zich namelijk sterker ontwikkelen dan op de reservebank bij Barcelona.
Ondanks een surplus aan scorend vermogen ontbreekt het deze voorhoede soms aan een aanspeelpunt. Misschien was de noodzakelijke verkoop van Martin Braithwaite ironisch gezien schadelijker dan dat ik van tevoren had gedacht.
Het lijkt me daarom geen vreemde gedachte om een ervaren centrumspits toe te voegen aan de voorhoede. Iemand die technisch sterk genoeg is om mee te kunnen in het combinatiespel, iemand die fysiek sterk genoeg is om de bal vast te houden voor de dribbelaars om zich heen. Eigenlijk zou je moeten denken aan iemand in de categorie Zlatan Ibrahimovic, Radamel Falcao, Carlos Tévez of Edinson Cavani. Iemand die tevreden kan zijn met een beperkt aantal speelminuten in de absolute top en tegelijkertijd met hun ervaring van waarde kan zijn. Of Luis Suárez bijvoorbeeld, maar helaas heeft het afgelopen bestuur besloten om hem te transfervrij te laten vertrekken naar een directe concurrent.
Oh, misschien wel belangrijk om te beseffen dat Dani Olmo (RB Leipzig) waarschijnlijk wordt toegevoegd aan de selectie op enig moment. Dat zou zelfs al aankomende zomer kunnen zijn. In principe is hij een optie voor het middenveld, maar hij kan ook op de vleugels en als valse spits uit de voeten. Zo’n ervaren aanspeelpunt zou dus een luxe-aankoop zijn.
Sergi Enrich van Eibar? Technisch prima, een echte targetman en aanspeelpunt. Kent de competitie goed en is al een behoorlijk ervaren speler. Scoort daarnaast ook geregeld bij het kleine Eibar.
Ik ben zelf voor Richarlison gegaan. Niet echt de ervaren kracht waar je om vraagt maar ik vond hem heerlijk in het profiel passen wat ik zocht. Een spits die ook vanaf de zijkant kan spelen. In het eerste seizoen was Messi mijn nummer valse 9. Mede door zware blessures van Dembele en Fati speelde Richarlison vaak vanaf links. Puur in dienst van het elftal. In het huidige tweede seizoen speelt de Braziliaan als centrum spits en heeft Messi een vrije rol vanaf rechts.
Misschien dat Giroud nog eens in La Liga wil voetballen. Lijkt me ook heel goed te passen bij Bareclona.
Aan de andere kant was Barcelona het lachertje van de voetbalwereld toen Kevin-Prince Boateng en Martin Braithwaite naar Camp Nou werden gehaald voor een soortgelijke rol. En wat hebben zij uiteindelijk toegevoegd aan de selectie? Kevin-Prince Boateng had duidelijk niet het niveau, Martin Braithwaite speelde naar zijn mogelijkheden en voegde op zijn eigen manier waarde toe. Sergi Enrich (zoals @Larsenal suggereert) heeft in de afgelopen vijftig wedstrijden maar drie keer gescoord, dat lijkt me niet echt een toevoeging voor Barcelona. Vergelijk je dat bijvoorbeeld met een speler als Radamel Falcao, dan heb je voor dezelfde transfersom een speler die ondanks blessureleed nog altijd 1-op-2 loopt. En niemand zal Barcelona ‘het lachertje van de voetbalwereld’ noemen op het moment dat een speler van zijn kaliber naar Camp Nou komt voor een plug-and-play rol.
@Spoon0612, begrijp helemaal waarom je voor Richarlison (Everton) bent gegaan. Kylian Mbappé vervult in mijn carrière een soortgelijke rol; scorend vermogen en tegelijkertijd diepgang vanaf de vleugels. Misschien moet ik eens proberen om Mbappé als centrumspits te gebruiken? Dat zou zo’n aankoop namelijk overbodig maken.
@Imparator, Olivier Giroud (Chelsea) zou inderdaad een goede optie zijn voor zo’n rol. Nadeel is alleen dat ik nóg een Fransman aan de selectie zou toevoegen.
Misschien dat dit het probleem beter illustreert. Mocht ik besluiten om Philippe Coutinho in te ruilen voor Dani Olmo, dan is dit de verdeling van spelers over de vier meest gebruikte aanvallende posities in mijn carrière. Buiten Kylian Mbappé is er eigenlijk geen pure spits die als aanspeelpunt kan fungeren, vandaar dat ik op zoek ben naar een ervaren doelpuntenmaker die voor breedte op de spitspositie kan zorgen. Of zou Dani Olmo misschien ook als diepe spits kunnen fungeren? Of Lionel Messi misschien?
RW: Ansu Fati, Ousmane Dembélé, Francisco Trincão, Konrad de la Fuente
CF: Lionel Messi, Dani Olmo, Hugo Carvalho
LW: Kylian Mbappé, Dani Olmo, Pedri, Francisco Trincão
ST: Kylian Mbappé (na de reactie van @Spoon0612 ga ik hem in deze rol proberen)