Ik zelf zit een beetje met Coutinho in mijn maag. Speelt veel al als invaller van Pedri. In die minuten overtuigd hij maar wanneer hij de volle 90 minuten moet maken scoort hij niet meer dan een zesje. Laat ik hem gaan of hou ik een dure speler erbij voor de breedte.
In jou geval denk ik dat het onnodig is om er nog iemand bij te halen wanneer je Mbappe als diepste speler gaat gebruiken. Dani Olmo op de flank of achter de spits zijn natuurlijk zijn kwaliteiten, wellicht als valse 9 ook een geweldige optie. Benieuwd naar die ontwikkeling.
Ik zoek voor mijn Barça CM een linksbenige CV. Na de verkoop van Lenglet aan Manchester United heb ik Matthijs de Ligt gehaald als vervanger. Hier heb ik een beetje het idee van Virgil van Dijk gebruikt zoals hij speelt bij zowel Oranje als bij Liverpool (LCV naast Gomez/Matip of De Ligt).
Nu zoek ik een groot talent die in de loop van de carrière kan concurreren met De Ligt. Todibo ga ik van de hand doen, waardoor er ruimte komt voor een talentvolle linksbenige centrale verdediger.
Huidige verdedigers in de selectie:
Piqué 82
De Ligt 87
García 77
Todibo 78
Araujo 72
@Spoon0612, dat lijkt me de meest verstandige optie. Kylian Mbappé in sommige gevallen naar het centrum halen en dan Dani Olmo als een breedteversterking aantrekken. Denk dat hij de selectie lucht geeft omdat hij zo’n multifunctionele speler is (RCM, LCM, CAM, RW, CF, LW en misschien zelfs ST).
Philippe Coutinho was in mijn carrière ook een hoofdpijndossier. In de kleine wedstrijden was hij enorm belangrijk, maar hij verdween altijd op de belangrijke momenten. Op het middenveld is hij voorbijgestreefd door spelers als Riqui Puig en Pedri, waardoor hij komend seizoen zich moet richten op een rol als linksbuiten. Tsja, dan voegt Dani Olmo meer toe aan het elftal dan Philippe Coutinho (voornamelijk door zijn multifunctionaliteit).
@robin-vg, in welke leeftijdscategorie ben je aan het zoeken? Met Eric García en Ronald Araújo heb je twee talentvolle centrale verdedigers die Gerard Piqué op kunnen volgen. Zoek je dan een directe versterking of meer iemand voor de toekomst? Zelf blijf ik Josko Gvardiol (Dinamo Zagreb, vanaf komende zomer RB Leipzig) een interessante speler vinden.
@Spoon0612 zelf had ik aan het begin van S2 afscheid genomen van Coutinho. Door de financiële situatie van Barcelona leek het me ook niet verantwoord om zo een dure speler erbij te houden. Uiteindelijk vertrok hij naar Arsenal voor €60.000.000,-
@robin-vg de eerste namen die me binnenschieten zijn Pau Torres en Gvardiol. Eerstgenoemde wordt momenteel vooral gelijkt aan Real Madrid en de Kroaat gaat vanaf aankomende zomer bij Leipzig spelen. Als ze nog niet voor een topteam hebben getekend zouden ze zicht best bij jouw Barcelona kunnen aansluiten.
Waarom zou je Todibo van de hand doen? Heb hem in S1 eerder terug gehaald vanwege vele blessures achterin. Hij is sterk en behoorlijk snel. Vind hem einde S2 zelfs beter dan Araujo en E.Garcia. Dus heb je nog drie opties naast Pique.
@Spoon0612, Jean-Clair Todibo blijft in mijn ogen een verdediger met meer aangeboren talent dan Ronald Araújo. Toch lijkt hij het mentaal lastig te hebben gehad met zijn overstap van Toulouse naar Barcelona en schijnt volgens de Catalaanse media zelfs naast zijn schoenen te lopen. Begin in ieder geval iets beter te begrijpen waarom Koeman hem vanaf het eerste moment heeft gepasseerd.
Het is meer dat ik momenteel totaal geen gebruik maak van Todibo en ik hem persoonlijk niet zie slagen bij Barça. Ook mede wat @Joostvans hierboven aangeeft. In Araujo zie ik samen met García een goede vervanger van Piqué. Echter vind ik dat er toch een linksbenige centrale verdediger in de selectie moet zitten, ik zal in de rest van m’n 2e seizoen gaan kijken welke verdediger naar mijn mening het beste bij mijn Barça past! In ieder geval bedankt!
@Joostvans gerard Moreno is te goed voor de hoeveelheid speeltijd dat je hem kan geven zeker?
Kike Garcia, de andere spits van Eibar lijkt me een betere optie dan Enrich.
Depay aan het begin van S2 transfervrij naar Barcelona of nog een jaar sparen en dan Haaland halen?
Hoezo denkt barca plots aan Haaland? Ik zag het je in het algemeen voetbal topic ook al posten?
De nieuwe president, Joan Laporta, wil hem binnenhalen.
Moeten ze wel geld hebben. Weet je hoe veel schulden ze hebben.
Laporta heeft - los van allerlei geruchten - toch geen echte verwachtingen uitgesproken over transfertargets?
Hij heeft het niet concreet gezegd, maar hij flirt wel degelijk met het binnenhalen van Haaland.
Mja, vind ik persoonlijk wat meer onder de geruchten vallen. Zeker gezien de financiële situatie. Maar om antwoord te geven op je vraag: Depay is bij Lyon het beste in een vrije, centrale rol, waarbij hij zich ook vaak laat uitzakken. Ik denk dat het dan juist weer vrij vol wordt in het gebied van Messi. Barça is meer gebaat bij een targetman in de zestien. Verder vind ik dat Depay een goede speler is, maar twijfel ik of hij goed genoeg is voor dit niveau. Het verleden heeft zo vaak uitgewezen dat het korte, technische voetbal zelfs voor heel goede spelers lastig kan zijn. Bij hem heb ik dat gevoel ook. Is toch beter in wat meer ruimte en niet zozeer in hele korte combinaties.
Is Aguëro transfervrij halen geen goede tijdelijke optie? Zou naar het schijnt graag met Messi samenspelen en mogelijk wat water bij de wijn doen. Zelf heb ik in S3 Gabriel Jesus gehaald. Zit dan ook wat meer richting einde contract en is niet onbetwist bij City. Vind 'm meer een targetman dan bijv. Lautaro Martinez en - mits in vorm - gelijkenissen tonen met Eto’o bij Barça. In staat om aan het spel mee te doen, dreiging achter de linies, in staat om druk te zetten, gericht op goals, maar ook ruimte makend op links.
Over Depay valt er zeker nog te twijfelen en voornamelijk over of hij nou echt het soort speler is wat Barcelona nodig heeft. Martinez en in mindere mate Aguero passen wellicht beter bij het spel van Barcelona, maar ik zie de Argentijnen om verschillende redenen niet bij Barca tekenen. Inter probeert weer een topclub te worden en ik denk niet dat ze Lautaro zullen verkopen voor minder dan 120 miljoen. Aguero daarentegen is al op leeftijd en ligt er nogal vaak uit door blessures. Wat niet echt past bij een Barcelona dat aan het verjongen is, ondanks dat hij goede vrienden is met Messi.
Gabriel Jesus is ook zeker een optie en werd afgelopen zomer ook gelinkt aan een overstap naar Barcelona, maar hij heeft de afgelopen jaren niet kunnen bewijzen dat hij een topspits is. Daardoor is Haaland eigenlijk de ideale optie. Zijn clausule gaat in de zomer van 2022 ook gelden waarvoor hij voor een redelijk betaalbaar bedrag is op te halen in Dortmund.
EDIT: Donyell Malen is ook een optie, maar hij is nog niet van de gewenste kwaliteit.
@Begiristain, volgens mij zijn er meerdere mogelijkheden om de voorhoede van Barcelona te versterken. Welke namen hebben we hier alleen al langs zien komen in verschillende carrières? Richarlison, Gabriel Jesus, Lautaro Martínez, Mikel Oyarzabal, Kylian Mbappé, Erling Braut Håland, Memphis Depay… Denk juist dat het interessant is dat iedereen een andere invalshoek kiest. In mijn carrière heb ik doelbewust gekozen voor Lionel Messi in een centrale rol, waardoor het elftal een doelpuntenmaker met diepgang op de vleugels nodig had. Laat je Lionel Messi als hangende rechtsbuiten spelen? Dan heb je een targetman in de zestien nodig, dus dan zou Erling Braut Håland een optie kunnen zijn. Of kies je voor flexibiliteit en daardoor voor een multifunctionele aanvaller als Richarlison, Gabriel Jesus of Mikel Oyarzabal? Het hangt allemaal af van de plannen met Lionel Messi.
Daarnaast hangt de keuze af van hoeveel je bereid bent op te offeren voor een nieuwe aanvaller. Op zich is Erling Braut Håland niet onhaalbaar, maar dan moet je wel bereid zijn om afscheid te nemen van spelers als Norberto Neto, Júnior Firpo, Samuel Umtiti, Philippe Coutinho, Miralem Pjanic en Antoine Griezmann. Natuurlijk hoeft niet elke genoemde speler te vertrekken, maar denk toch wel aan minimaal drie van die namen.
Memphis Depay is door zijn transfervrije status natuurlijk interessant voor iedere club, maar is hij degene die Barcelona naar een hoger niveau tilt? Dat denk ik niet. Je zou voor hem kunnen kiezen als je het belangrijker acht om een centrale verdediger te halen, maar ik zou toch echt de prioriteit leggen bij een nieuwe aanvaller.
Klopt. Ik wissel meestal in twee formaties door de komst van Jesus. Of als echte spits en Messi op rechts, of hangend vanaf links en Messi als valse negen. Beetje zoals Eto’o, Ronaldinho.
1 like
Gabriel Jesus geeft je natuurlijk meer vrijheid om te experimenteren met verschillende formaties zonder dat je het gevoel krijgt dat zijn talent verloren gaat. Zelf heb ik gekozen voor een speler die in mijn ogen het meest uit een speler als Lionel Messi kan halen. Kylian Mbappé profiteert optimaal van de ruimte achter de verdediging en kan daardoor zijn talent etaleren. Nadeel is natuurlijk dat hij niet de meest multifunctionele speler is en een specifieke skillset heeft. Daardoor mis ik soms een aanspeelpunt voorin. Tsja, iedere aanvaller heeft z’n voordelen en nadelen.
Hallo allemaal,
Mijn carrière met Gladbach gaat goed. Zit seizoen 3 maar wil wat anders.
Nu denk ik aan Nordsjaelland.
Iemand enig idee welke spelers aan te trekken?