Na lange tijd Ultimate Team te spelen gisteren toch maar weer eens begonnen met carrière modus. Na een tijdje te hebben gezocht naar een leuk team uiteindelijk bij Stoke City uitgekomen, met het uiteindelijke doel; zo snel mogelijk terug naar de Premier League, daar overleven met echt vechtvoetbal en vanuit daar langzaam maar zeker met steeds attractiever spel richting de Europese top (ja, meerjaren plan, haha).
Heb nu de selectie even bekeken en de drie wedstrijden in de groepsfase van het vriendschappelijke toernooi gewonnen. Elche (2-1), F. Düsseldorf (3-0) en Girona (3-2) werden allen met verschillende spelers en in verschillende formaties aan de zegekar geregen. Op voorhand dacht ik dat de selectie breed genoeg zou zijn voor het eerste seizoen, om in ieder geval mee te doen voor promotie. Na deze drie potjes besef ik wel dat ik nog wat spelers nodig heb. Voornamelijk omdat ik met het vechtvoetbal aardig wat schorsingen, kaarten en vermoeide spelers ga oplopen. Ik ben dus voor seizoen één op zoek naar:
Een centrale verdediger. Met Chester, Souttar en Batth heb ik drie basiswaardige verdedigers. Wat daarachter zit vind ik niet goed genoeg. Aangezien ik af en toe met vijf verdedigers wil spelen zoek ik een CV met een goede inspeelpass, die eventueel kan inschuiven.
Een SP. Fletcher stopt aan het einde van dit seizoen. Brown vind ik te licht en wil ik uitlenen om ervaring op te doen. Campbell word sowieso nummer 1 in de pikorde, maar ik zoek iemand naast hem in een twee-spitsen systeem.
Budget voor de twee spelers samen is ongeveer tien miljoen. Graag realistisch en het liefst met gameface. Ook spelers die ik kan lenen met optie tot koop vind ik prima.
Ik zit te twijfelen om mijn spits bij VFB Stuttgart ( club topscoorder en competitie topscoorder ) na een paar afgewezen boden , toch te accepteren… ( n. Gonzálés… ) maar wie zou ik er dan voor terug kunnen halen? , Deze spits is 22 jaar. En ik krijg al aanbiedingen van 20-35 miljoen… en ik ben eigenlijk gek als ik dat niet zal accepteren…
Opzoek naar een Back-up Linksachter voor Lewis bij Newcastle United. Dummett heb ik CV gemaakt wegens zijn gebrek aan snelheid en slechte voorzet (stijgt ook van 74 naar 77 op de CV positie) Mag een jong talent zijn maar ook een meer ervaren speler tot 31 jaar. Verder is het belangrijk dat hij zeker 75 pace heeft. Aan de rechterzijde lopen Krafth en Manquillo en ik stoor me beide aan hun snelheid.
Heb je zelf europees weten te behalen? Ik zou het accepteren als het om meer dan 30 miljoen gaat en de clubs van een beter niveau zijn als Stuttgart. Als je zelf Europees gehaald heb sta je altijd net iets sterker in je schoenen.
Zelf kan je kijken naar opnieuw ergens een jong talent weg te halen in Duitsland of de landen rondom. Eventueel een talentvolle spits uit Amerika? Nmecha (duitser) van Anderlecht, uitgeleend door Man City is een mooie optie.
Hmm. Nee ik ben nog in mijn 1e seizoen bezig daar. Na 8 wedstrijden sta ik 6e. Ik probeer een talent team te maken inderdaad met huurlingen en optie tot eventueel koop.
Ja, ik zit in oktober inderdaad.
Ja daar dacht ik ook aan inderdaad, om even te wachten. Maar aangezien ik bezig ben om een ’ Talenten team ’ te maken, had ik zo mijn twijfels om hem te verkopen of te behouden, ik heb al 2x eerder een bod van 25 en 27 miljoen afgewezen namelijk
Ik haalde eerst Danny Rose, aangezien die daar al eens speelde tijdens een verhuur periode. Je kan ook nog kijken naar Willems, DaSilva en Lloyd Kelly.
Voor eventuele betere spelers / vervangers hoor ik graag meer tips.
Nog maals deze formatie blijf ik denk ik tot de Winterstop spelen. Dan ga ik naar de klassieke 4-3-3 toe.
Ik ga kijken of ik Rose transfervrij kan vastleggen en of ik een linksachter kan huren van Januari tot aan het einde van het seizoen.
Verder ga ik een longlist moeten maken voor het 2e seizoen voor Dubravka, Hayden, Wilson en Saint-Maximin aangezien ik voor hen toch heel wat interesse verwacht
Het gekke bij mij was dat Almiron en Saint Maximin de beste spelers waren met doelpunten en assists en daar kwam bijna geen enkel bod op. De clubs die geïnteresseerd waren hadden bijvoorbeeld al drie of meer opties op dezelfde positie. Wilson verkocht ik aan Man Utd, hij was clubtopscorer geworden. Dubravka verkocht ik in seizoen twee en nu is Woodman mijn eerste doelman. Sergio Romero heb ik ook nog transfervrij gehaald als back up.
Naargelang het alg en prestaties in juli/augustus van Woodman geef ik hem een kans als eerste doelman inderdaad. Darlow is ideale 2e doelman met 77 alg.
Almiron is helaas de eerste zomer al vertrokken Man United kwam met een ruildeal. Ze boden Daniel James + 5 miljoen wat ik heb geaccepteerd.
Ik wil de eerste carrière starten op mijn PS5 met Celta de Vigo, maar nu heb ik een paar namen in gedachte die als trainer zouden kunnen.
Ernesto Valverde (ex-Barcelona)
Sylvinho (oud speler van Celta en oud trainer Lyon)
Of zal ik toch eerder voor een soort Nederlandse inbreng kiezen zoals; Mark van Bommel, Philip Cocu, Giovanni van Bronckhorst. Wat lijkt jullie de beste optie?
In de huidige selectie van Celta zijn er meerdere spelers die na een (buitenlands) avontuur terug zijn gekeerd bij de club waar ze werden opgeleid. Denk bijvoorbeeld aan Nolito, Iago Aspas, Santi Mina en Denis Suárez. Zou dus vooral iemand nemen die zich kan inleven in die spelers, dus dan zou Sylvinho geen verkeerde optie zijn. Al speelde hij natuurlijk maar een paar seizoenen voor de club.
@Spoon0612 daar heb je wel gelijk in. Denk dat de ‘geflopte’ Nederlandse trainers sowieso geen kans zullen krijgen bij een club uit de grote competities. Dus zal ik het bij een buitenlandse optie houden.
@Joostvans Sylvinho is zeker een goede optie. Heeft in zijn Lyon periode enkele Braziliaanse spelers/talenten aangetrokken en zou dit bij Celta kunnen herhalen. Sylvinho heeft overigens veel te danken aan Celta, heeft door een goede periode daar een mooie transfer naar Barcelona weten te bemachtigen.
Ik ben gisteren gestart met een nieuwe CM met Ajax, zoals eigenlijk iedere editie van FIFA. Echter is het met het verwijderen van Onana wel een dingetje dat er voor Champions League-begrippen toch wel zeer matige keepers onder contract staan met Stekelenburg, Scherpen, Kotarski en Raatsie. Kotarski mag worden verhuurd aan bij voorkeur een andere Eredivisieclub.
Nu denk ik zelf aan de volgende namen als vervanger van Onana;
Drommel, uiteraard in de belangstelling van Ajax en (concrete) interesse van PSV.
Cillessen terughalen naar Amsterdam
Bizot; presteert hij AZ prima en is zelfs geselecteerd voor Oranje. Komt uit de opleiding van Ajax.
Andere tips zijn uiteraard ook welkom! Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een talent die, wellicht zelfs na dit seizoen pas, de plek van Stekelenburg kan overnemen.