FIFA 21 - Speler gezocht

In real life volgt Ajax Ondrej Kolar van Slavia Praag en Predrag Rajkovic van Reims.
Ikzelf heb in mijn CM Maarten Vandevoordt voor een prikkie en die verbetert heel veel, heel snel.
Uiteindelijk vervangt Ajax zijn spelers met talenten, niet met gelijkwaardige spelers.

Niet mee eens. Ajax haalt voor belangrijke posities gewoon ‘goede’ spelers terug. Zie Tadic, Blind, Klaassen. Ook is Dest vervangen door Klaiber (op de bank, dat wel), tenminste, dat was de bedoeling, voordat Rensch en Timber ineens als een speer gingen. Ik zou Bizot in dit geval echt geen slechte keuze vinden. Kan Scherpen / Vandevoordt zich daarachter blijven ontwikkelen. Met hun wil je echt nu de Champions League nog niet in.

In het veld, niet onder de lat: Ajax heeft nog nooit een keeper van naam gehaald. De ervaren doelman is meestal de reservedoelman (Grim, Timmer, Krul, nu Steek), maar de eerste doelman is óf zelf opgeleid, of doet bij een flinke stap omhoog door naar Ajax te komen. Maar op het moment van aankomst is de doelman nooit een speler van naam, dat moet-ie eerst worden.

Maar sinds de successen in Europa en het aankoopbeleid veranderd is (eigenlijk sinds de aankopen Tadic en Blind) is er ook geen keeper gehaald. Normaal zou Ajax het inderdaad niet hebben gedaan, maar nu heb je wel gewoon een volwaardige vervanger nodig.

Dus de 22-jarige keeper van Flamengo die Ajax op de korrel zou hebben, voldoet aan die omschrijving?

Volgens mij discussiëren jullie over een situatie waar het ‘moderne’ Ajax zich nog nooit in heeft bevonden. De laatste keer dat er een wisseling onder de lat was in Amsterdam was nog voor de finale in de Europa League. Davinson Sánchez maakte een paar weken eerder zijn debuut en Matthijs de Ligt speelde nog in de Jupiler League. Destijds was het ondenkbaar dat spelers van het kaliber Daley Blind en Dusan Tadic naar de Eredivisie kwamen. Daarnaast had niet iedereen het vertrouwen in André Onana, maar het was wel duidelijk dat hij een talentvolle doelman was. Hij maakte alleen nogal vreemde fouten op dat moment. Even voor het perspectief; destijds werd Tim Krul gehuurd van Newcastle United. Dat is het kaliber spelers waar men toen aan dacht. Dat is nu totaal anders. Er loopt geen veelbelovende doelman rond in de jeugdelftallen die klaar is voor het eerste elftal en tegelijkertijd heeft Ajax nu wel de aantrekkingskracht en de middelen om een doelman aan te trekken die dichter bij het niveau van de basiself zit. @robin-vg, in eerste instantie zou ik proberen om een talentvolle jeugdspeler te scouten op die positie. Mocht dat niet lukken, dan zou ik voor Jasper Cillessen gaan. Dat zou een transfer in de categorie Blind, Tadic en Klaassen zijn.

1 like

Ik denk best dat Ajax Cillessen en Vandevoordt tegelijk kan halen, met de laatstgenoemde een speler voor de toekomst.

Heeft die Vandevoordt niet een basisplek bij Genk? Dan ga je toch niet eerst een seizoen tweede viool spelen achter Cillessen bij Ajax lijkt mij.

1 like

Augustin Rossi van Boca juniors, bekijk die eens. Sofifa.com

Heb hem gehad bij mijn carrière in fifa 20 bij lanus, vond het een goede keeper toen.
Ze specialiteit is de lange worp

Klopt is eerste doelman bij Genk. Je kan hem Ajax zijnde wel halen maar dan niet als 2e doelman.

Ik zoek met Chelsea (zomer seizoen 2) een aantal versterkingen. Misschien goed om te vermelden dat ik 5de ben geworden en de CL heb gewonnen tegen Inter😅
Op links heb ik Emerson en Alonso van de hand gedaan waardoor ik nu een speler zoek die kan concurreren met Chilwell. Ik speel in de opstelling die Tuchel nu ook speelt dus het moet eigenlijk een LWB zijn, een speler die de hele flank kan pakken.
Ook zoek ik nog een middenvelder ipv Jorginho.

Pedraza is wel echt iemand voor die linker flank, zelf had ik Emerson gehouden denk. Da’s een ideale back-up speler.

Voor het middenveld kan je kijken naar Rice, die werd onder Lampard veel gelinkt met Chelsea. In principe heeft Chelsea de vervanger van Jorginho al in huis met Gilmour, zou die ook lekker veel speeltijd geven.

Dacht zelf aan Robin Gosens, helaas geen gameface maar is overigens wel een Duitser. Declan Rice is een speler die ik op mijn verlanglijst ga zetten! Fabian Ruiz, Marco Verratti en Sergio Oliveira leken me ook leuke opties.

1 like

In het echt schijnt Tuchel graag Jonas Hofmann te willen, misschien heb je daar nog wat aan.

Zal hem eens scouten, vermoed alleen dat hij niet echt het gewenste niveau zou halen.

1 like

Voor mijn Manchester United carrière een linksbenige cv gezocht.

Presnel kimpembe van PSG?
Romagnoli van AC Milan?
Pau Torres van Villarreal?

Zagadou - Borussia Dortmund
Lenglet - FC Barcelona

Bedankt, zal ze eens bekijken!
Zelfde probleem op de cvm, Pogba zet ik iets meer rechts, maar heb nog een linksvoetige cvm nodig.
Voorlopig red ik het nog met Matic of Fred op die positie maar zoek een jonge speler die ik daar kan inpasssen.

Gueye - Marseille
Schlager - Wolfsburg