Zulbeldia is inderdaad ook precies wat ik zoek, alleen heb ik dan alsnog een mannetje tekort. Ben uiteindelijk voor Gustavo Assunção gegaan, zodat eerstgenoemde zich gewoon op de CV positie kan focussen.
Monreal is inderdaad een Bask en speelt daarom ook gewoon linksback. Hij stopt na dit seizoen dus ik heb daar in te toekomst ook niets aan haha.
Pedri (88) is by far mijn beste CAM. Daar achter deed Coutinho het eigenlijk best prima. Maar de inmiddels 30-jarige Braziliaan valt dit seizoen een beetje tegen. Met een salaris van 2 ton staat hij tussen de groot verdieners. Ik heb nu besloten om hem van de hand te doen.
Alena heb ik momenteel verhuurd en ik verwacht ook niet dat ik hem als back up van Pedri ga houden. Puig concurreert met de Jong en zou mogelijk nog kunnen dienen als back up van Pedri maar ik wil graag alle posities dubbel bezet houden. Pedri is pas 20, welk jong talent zou achter hem zich zelf kunnen ontwikkelen en opwerken naar het eerste van Barca?
@Spoon0612, volgens mij ben je niet de enige die worstelt met dat vraagstuk. Geloof dat iedereen bij Barcelona op enig moment dit probleem tegenkomt. Spelers als Ronald Araújo, Ilaix Moriba, Riqui Puig, Pedri en Ansu Fati hebben inmiddels een belangrijke rol gekregen bij de club, maar zijn natuurlijk allemaal nog piepjong. Het maakt niet uit op welke positie je een versterking besluit te doen, in bijna ieder geval heeft het direct invloed op de speelminuten van die jonge talenten.
We hebben misschien verschillende keuzes gemaakt in onze carrières, maar volgens mij hebben we exact hetzelfde probleem. In een ideale situatie versterk je het middenveld zonder dat het ten koste gaat van Pedri, Puig of Moriba. Op de positie van Busquets kan je met je ogen dicht een versterking aantrekken omdat geen van die spelers in die rol excelleert, maar voor de andere posities wordt het een uitdaging.
Als er in de jeugdopleiding geen getalenteerde middenvelder rondloopt denk ik dat het geen vreemd idee is om het middenveld te versterken met een speler die anderen om zich heen beter maakt. Want laten we eerlijk zijn, als je nóg een talent op het middenveld aantrekt wordt het wel erg jong allemaal. Eduardo Camavinga (Stade Rennais) zou interessant kunnen zijn, dan schuif je Riqui Puig door naar de CAM-positie. Of Dani Olmo (RB Leipzig) misschien? Of anders Yusuf Demir (SK Rapid Wien), Giovanni Reyna (Borussia Dortmund) of Rayan Cherki (Olympique Lyonnais)? Andere meer ervaren opties zouden Arthur (Juventus), Mikel Merino (Real Sociedad), Saúl Ñíguez (Atlético Madrid) en Marco Verratti (Paris Saint-Germain) kunnen zijn.
@Joostvans heeft hem ook al genoemd, maar Yusuf Demir lijkt me de perfecte back-up voor Pedri. Heb hem op FM21 waar hij één van de grootste wonderkids is. Hij heeft helaas geen even hoog potentieel op Fifa, maar het is nog steeds één van de grootste talenten op die positie. Hij word ook nog eens aan Barcelona gelinkt Al zal je je moeten afvragen of een Oostenrijker naar Barcelona zou willen komen, aldus Joost
Je kan ook gewoon een beetje rondkijken naar regens aangezien je al in S3 zit.
@Imparator, precies! En zelfs als ze blijken helemaal geen Oostenrijker te zijn moet je dat in je achterhoofd houden.
@Begiristain, Thiago Alcântara (Liverpool) blijft natuurlijk een ideale kandidaat om het middenveld te versterken. Denk dat hij iets brengt wat Barcelona op dit moment nog mist: rust, controle en ervaring in de meer vooruitgeschoven pionnen op het middenveld. Daarnaast loopt hij de getalenteerde spelers niet in de weg, je kan hem probleemloos naast Pedri, Puig of Moriba zetten of hem bijvoorbeeld gebruiken als ervaren speler in een 3-3-1-3 met twee van die drie talenten.
Momenteel ben ik bezig met Lyon en is de winterse transferperiode (S1) net achter de rug. Ik heb eerder een vraag gesteld over de contractsituatie van Memphis Depay en besloten hem te laten gaan, maar dit wil ik het liefst doen middels een ruildeal.
Ik ben nu alleen opzoek naar een speler waartegen Depay geruild zou kunnen worden. Dit doe ik het liefst met een topclub zodat de spits ook zijn gewenste toptransfer te pakken heeft. Enkele opties die ik had waren: Benzema (wil niet onderhandelen met de club), Lacazette (vertrokken naar Atlético) en Umtiti (vertrokken naar PSG). Deze spelers zijn dus allen niet beschikbaar.
De voorkeur gaat uit naar een spits, (centrale)middenvelder of een centrumverdediger. Als deze ook nog eens een verleden bij de club hebben of de Franse nationaliteit is dat natuurlijk mooi meegenomen. Mocht iemand suggesties hebben, hoor ik het graag!
Misschien bij Bayern ruilen voor Corentin Tollisso? Heeft in Duitsland toch veel blessureleed gekend en was wanneer fit ook lang niet zeker van een basisplaats. Is Frans, centrale middenvelder, maakte vier jaar geleden, na doorgebroken te zijn vanuit de jeugdopleiding, de overstap van Lyon naar Bayern en heeft dus een verleden bij de club. Daarnaast ook gewoon basiskwaliteit.
Indien barca dik bezaaid is met CV’s Lenglet eventueel? Anders lijkt Tolisso me ook we een mooie optie zoals @Larsenal al aangaf. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Lacazette of Tolisso denk ik. Hernandez of Pavard misschien maar hangt af van hoeveel concurrentie er is op hun plaatsen in Bayern.
Tyrys Dolan van Blackburn kan ook cam.
Dembele zoals eerder genoemd (heb hem in mijn Newcastle carriere). Misschien Mitchell van Bergen van Heerenveen.