FIFA 21 - Speler gezocht

Heb je voor CV Konaté al gehaald? Die is voor veertig miljoen euro overgenomen van RB Leipzig. Heb nog even gedacht over een talentvolle centrumverdediger, die nog achter de basis kan; omdat je met Matip en Van Dijk al ervaring hebt. Diegene zou op den duur Matip kunnen overnemen. Ik dacht aan Simankan, maar Leipzig heeft hem vastgelegd. Mogelijk Ben Cabango of Melayro Bogarde? Wil je veel rouleren kan je natuurlijk ook een speler kiezen die al wat verder is. Bij Aston Villa heb ik bijvoorbeeld Dael Fry van Middlesbrough gehaald.

Qua reserve doelman zou ik kijken naar een homegrown-player. Volgens mij is Liverpool steeds meer buitenlanders aan het aantrekken en hun eigen jeugdspelers worden veelal van de hand gedaan. Meen dat ze niet erg breed meer zitten in dit soort spelers. Nu heeft Engeland weinig talentvolle keepers, dus denk ik eerder aan een meer ervaren speler. Opties: Darlow, Butland of Forster? Overigens valt me nu op dat steeds meer Engelse topclubs hier voor kiezen. Spurs met Joe Hart, Chelsea legt vandaag Bettinelli vast, Arsenal kijkt naar Ramsdale, United heeft Henderson en City Scott Carson.

Op links is Ndicka inderdaad een optie, al vind ik zelf een snellere back prettig spelen. Jamaal Lewis of Malacia? Zelf scout ik met Barça momenteel Faitout Maouassa van Stade Rennes als back-up van Jordi Alba.

Wie weet een goeie vervanger voor Vestergaard. bij Southampthon . Aangezien ik hem verkocht heb aan Aston Villa zoek ik nou een vervanger, Het liefs een CV die ook wel redelijk snel is,. Iemand nog tips?

Maxence Lacroix van VFL Wolfsburg.
Of Ben Godfrey van Everton

1 like

Ik ben voor de LA/LCV positie naar spelers gaan zoeken die beide kunnen:

Mario Hermoso
Nathan Aké
Benjamin Mendy
Halstenberg
Abdou Diallo
Boscagli

Klostermann misschien? Zou je een Lb van kunnen maken en kan dan overal achterin staan.

Konaté staat in ieder geval op mijn lijst op voor 2021/‘22 te halen. Ik heb als LB toch James Justin gehaald van Leicester, om de ploeg toch zo Brits mogelijk te houden.

Ook ben ik van plan om komend seizoen Salisu (linksbenige centrale verdediger) van Southampton te halen, aangezien Liverpool in het verleden meermaals spelers van Southampton gehaald heeft. Denk aan Virgil, Lallana, Mané, Clyne en Lambert.

De doelman blijft nog even open staan en hier zal ik nog rustig voor gaan scouten.

Barca heeft irl een oogje op Gaya als vervanger van Alba

In tegenstelling tot voorgaande edities stond mijn carrière met Barcelona voornamelijk in het teken van het verkopen van overbodige spelers, noodgedwongen leunen op doorgebroken jeugdspelers en enkele peperdure gerichte versterkingen. De komende transferperiode staat waarschijnlijk in het teken van het leggen van de laatste puzzelstukjes van een nieuwe succesgeneratie. Ousmane Dembélé heeft toestemming gekregen om met andere clubs te gaan onderhandelen op het moment dat er een aanbieding van €200,000,000 op tafel komt. Daarmee wordt de selectie op twee belangrijke posities versterkt: een multifunctionele centrale verdediger die voor meer voetballend vermogen achterin moet zorgen en een creatieve vleugelaanvaller die de Fransman moet doen vergeten.

Zelf speelde ik met de gedachte om Mikel Merino en Mikel Oyarzabal los te weken bij Real Sociedad, al heeft João Félix onlangs indruk gemaakt met zijn hattrick tegen Barcelona in mijn carrière. Aangezien ik zelf geen duidelijke voorkeur heb, ben ik eigenlijk benieuwd naar jullie suggesties. Welke spelers passen nou precies in de beschrijving die ik net heb gegeven? En wie zouden jullie graag nog een keer zien spelen in Camp Nou?

Je wilt Merino dan inzetten als centrale verdediger? Mocht je een multifunctionele CV zoeken die niet perse in de basis hoeft kan je ook naar Azpilicueta kijken, of is die in je carrière al te oud? Mikel Oyarzabal lijkt me een fantastische aankoop.

1 like

@db1512, dat is inderdaad het idee. Mikel Merino werd bij Osasuna en Borussia Dortmund meermaals gebruikt als centrale verdediger, dus het is geen onbekende positie voor hem. Het lijkt me ideaal om een middenvelder in te zetten als centrale verdediger bij Barcelona, zeker in wedstrijden waarin er toch weinig wordt gevraagd van de verdedigers.

Na lange tijd geen carrière te hebben gehad toch maar eens een nieuwe uitdaging gezocht en gevonden in Tottenham. Wilde nou eens de grote zooi opruimen, Kane proberen te verkopen + vervangen en nou écht de volgende stap maken.

Een paar namen vertrokken in de zomer of winter. (Dit is na januari, dus er zijn twee transferperiodes overheen gegaan).

• Davies (naar Dortmund; 25 miljoen)
  • Rose (naar Granada; 5 miljoen)
  • Alli (naar Everton; 42 miljoen)
  • Sissoko (naar Eintracht Frankfurt; 14,5 miljoen)
    en als klap op de vuurpijl
  • Ndombele, die bij mij geen basisspeler was, vertrok voor 71,3 miljoen naar PSG.
    Ook werd Eric Lamela betrokken bij een ruildeal met Aston Villa, waar Jack Grealish de stap naar Tottenham maakte, en Doherty vertrok naar Dinamo Zagreb, voor wie wij Gvardiol terugkregen.

Phillips (Leeds), Rice (West Ham), Grealish (Aston Villa), Gvardiol (D. Zagreb), Álvarez (Núñez) en McKennie (Juventus) werden aan Tottenham toegevoegd. Misschien niet allemaal de meest realistische namen, maar ik wilde gewoon een Engelse kern hebben en denk dat dat met die eerste drie prima gelukt is. Maar dan mijn probleem;

Ik kreeg twee niet te weigeren aanbiedingen zo net na de transferperiode. Leipzig bood 42,5 miljoen voor Alderweireld en Dier kon voor 32,5 miljoen naar Barcelona. Aangezien de leeftijd van Alderweireld en het feit dat Dier alleen op de bank zit heb ik beide geaccepteerd. Ik zoek daarom twee vervangers voor hun:

• Een speler moet een talent zijn net als Gvardiol en met hem strijden wie Davinson Sanchez gaat vervangen.
  • De ander moet een speler zijn die er direct staat. Een leider in de defensie. Een krachtige beul, diepe Pepe.
    Geld speelt geen rol, wil er graag nog wel íéts van realisme in houden, dus niet Varane ofzo :slight_smile:
    Note: Ik ben Declan Rice ook aan het omturnen tot verdediger, maar dat is vooral om tegen sterke teams 5-2-1-2 te spelen, zodat hij met zijn passing kan inschuiven. Tegen hele kleine clubs en in de beker wil ik dan met Rice naast de nieuwe beul spelen, zodat ik meer voetbal vanuit achteruit heb.

Qua sloper zou ik direct gaan voor Milan Skriniar van Inter. Daarachter past Salisu van Southampton misschien goed? Dacht nog aan Tapsoba, maar die valt er denk ik beetje tussenin.

Ik bevind me nu aan het begin van seizoen 2 met Burnley en heb net Tarkowski voor £40.000.000 verkocht. Met Ben Mee, Kevin Long en de onlangs aangetrokken Nathan Collins heb ik maar drie opties voor deze positie. Ik wil dus een nieuwe verdediger halen die voor de positie naast Ben Mee zal concurreren met laatstgenoemde twee. Er zijn momenteel vier namen waartussen ik twijfel.

• Kyle Bartley (West Brom): Heeft afgelopen seizoen al bewezen een goede Premier League verdediger te zijn. Hij is ook de goedkoopste optie tussen de vier en zal me nog geen £2.000.000 kosten. Het grootste probleem is echter zijn leeftijd (30) en zijn ratings in het spel zijn ook niet bepaald bijzonder.

• Dael Fry (Middlesbrough): Had een sterk seizoen in de Championship en is ook klaar voor de stap hogerop. Hij is bijna 24, wat betekent dat hij nog jaren meekan. Het bedrag wat Boro verlangt is echter nogal aan de hoge kant (£15.000.000) en ik betwijfel of Burnley daadwerkelijk tweemaal in één window 10 miljoen+ betaald voor een centrumverdediger.

• Nathaniel Phillips (Liverpool): Is in alles een typische Burnley verdediger, maar zijn salariseisen en de transferkosten zijn beide nogal aan de hoge kant. Hij is niet zo duur als Fry, maar verwacht wel meteen één van de grootverdieners te worden. Ik ben bang dat als ik hem dat contract geef, andere spelers in de selectie ook een salarisverhoging zullen eisen. Iets wat ik me niet kan veroorloven.

• Joe Worrall (Nottingham Forest): Jonger dan Bartley, goedkoper dan Fry en lagere salariseisen dan Phillips. Worrall is eigenlijk de beste optie tussen de vier spelers, maar zijn voetballende kwaliteiten, of beter gezegd zijn gebrek aan voetballende kwaliteiten, zorgen er voor dat ik twijfel of hij wel de juiste optie is. Tarkowski’s passes hebben me vaak uit het nauw gered en een Worrall-Mee duo wordt me iets te Brexitball, hetgeen waar Burnley langzamerhand afstand van probeert te nemen.

Wie raden jullie me aan?

P.S. Is Bentaleb een realistische transfervrije aankoop? Wil hem als concurrent van Brownhill binnenhalen.

@db1512, inmiddels hebben we het over een 33-jarige César Azpilicueta die niet meer in beeld is bij de nationale ploeg. Wellicht was hij een interessante optie geweest als de club twaalf maanden moest overbruggen met een oplossing voor de korte termijn, maar ik vrees dat hij niet meer het niveau heeft. In de komende maanden kunnen Mikel Merino en Mikel Oyarzabal uitgebreid getest worden in de nationale ploeg. Heb je nog alternatieven waar je aan dacht?

@Jesse, Cristian Romero wordt genoemd bij Tottenham. Interessante speler toch?

@Imparator, op zich is het niet ongewoon voor Burnley om een flinke transfersom op tafel te leggen voor een Engels talent uit de Championship. Dael Fry (Middlesbrough) lijkt me daarom een interessante optie. Bentaleb heeft natuurlijk een verleden in Engeland, maar denk dat hij alleen terug zal keren voor een basisplaats. Aan de andere kant, een speler met 74 ALG en 77 POT is gewoon een wisselspeler voor een club als Burnley. Dus ja, ik denk dat het wel zou kunnen.

Bedankt voor jullie antwoorden. Heb inderdaad Skriniar en Tapsoba gehaald. Mede door een blessure van Davinson Sanchez (7 maanden out) @Begiristain

1 like

Ik heb uiteindelijk toch besloten om voor Worrall en Bentaleb te gaan. Mijn salariskosten zijn al een redelijk stuk hoger dan het voorgaande seizoen en dus lijkt het me realistischer om bij de tweede verdediger meer op de centen te letten.

De laatste weken van een FIFA-editie zijn altijd een ideaal moment om nog een carrière te starten in een relatief onbekende competitie. In principe gaat de Liga NOS in een nieuwe editie waarschijnlijk snel vervelen, dus dit lijkt een ideaal moment om een korte carrière te beginnen met Sporting Lissabon (inclusief alle laatste transfers). Dus dat betekent dat Ruben Vinagre, Ricardo Esgaio, Matheus Reis en Dário Essugo (handmatig aangemaakt) in de selectie zullen zitten.

Daarmee blijven er drie posities over waar in mijn ogen versterkingen voor nodig zijn: een centrale verdediger, een centrale middenvelder en een linksbuiten. Dit zijn de namen waar ik tot nu toe mee ben gekomen:

Centrale verdediger: Domingos Duarte (Granada), William Carvalho (Real Betis), Tiago Djalo (LOSC Lille), Ruben Vezo (Levante), Daniel Carriço (Wuhan Zall).

Centrale middenvelder: Gustavo Assunçao (Famalicão), Fabio Vieira (FC Porto).

Linksbuiten: Cristiano Ronaldo (Juventus), Nani (Orlando City SC), Pedro Neto (Wolverhampton Wanderers), Diogo Jota (Liverpool).

Kunnen jullie even met me meedenken?

Jota komt nog niet zo snel terug, idem voor Ronaldo. Nani zou ik dan eerder doen. Middenveld zou ik voor Assuncao gaan en achterin wellicht weer voor een routinier dus Carrico. Al misstaan Duarte en Vezo ook niet.

1 like

@Spoon0612, volledig met je eens. Cristiano Ronaldo lijkt nog minimaal twaalf maanden langer bij Juventus te blijven, terwijl Diogo Jota een gewaardeerde kracht in Liverpool is. Pedro Neto lijkt bij Wolverhampton in de pikorde achter Francisco Trincão en Adama Traoré, dus dat zou een ideale ‘marquee signing’ zijn.

Wat zou je denken van Rúben Vezo (Levante), Gustavo Assunçao (Famalicão) en Pedro Neto (Wolverhampton)?

Die eerste twee vind ik perfect kunnen, maar voor Neto vind ik het een rare stap. Kan je geen relatief onbekend supertalent uit Zuid-Amerika halen?

1 like