FIFA 21 - Speler gezocht

in dat geval zou Alan Velasco een topaanwinst zijn :wink:

1 like

Hallo allemaal,

Ik zoek spelers voor Bordeaux.

Weet iemand iets?

Alle posities welkom

Met bordeaux heb je toch redelijk wat opties lijkt me, spelers van afrikaanse/zuid-amerikaanse komaf, spelers uit de belgische competitie, zwitserse competitie, ligue 2, rechterkolom ligue 1. Franse spelers die in andere topcompetities bij laagvliegers spelen of die bij de topclubs niet aan de bak komen?

Bedankt voor het antwoord

Ik vind Doucoure een fijne back. Van Stade Brest overgenomen met Nice als alternatief voor Atal. Zo ook Cafaro alleen heb ik die zelf niet

Doelman Petterson en centrale verdediger Diakite van toulouse zijn intressant.

Ik vind zelf dat je moet kijken op sofifa.nl aangezien je daar je eigen keuze kan invullen wat je precies zoekt

@Raindog, op zich vond ik het geen vreemde gedachte om Pedro Neto terug te halen naar de Portugese competitie. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat Sporting CP een tweede kans geeft aan spelers die in de Premier League niet helemaal uit de verf komen (e.g. Pedro Porro, Sebástien Coates, Rúben Vinagre, Pedro Gonçalves). Onder de streep kan Pedro Neto een bepalende speler worden bij een club die Champions League voetbal speelt en jaarlijks om de prijzen meedoet. Is dat echt zo’n rare stap?

Alan Velasco is trouwens ook absoluut geen vreemde suggestie, @Aron1997. Maar heeft hij nu al het niveau om het verschil te maken voor een Portugese topclub? Eigenlijk zoek ik naar een echte ‘marquee signing’ die de terugkeer van Sporting CP in de Champions League vorm moet gaan geven.

Het is echter nog veel te vroeg om te zeggen dat Neto niet uit de verf komt in de PL. Sporting zou momenteel een stap terug zijn voor hem en ik acht de kans groter dat hij deze zomer naar een topclub gaat dan terug naar Portugal.

2 likes

In de CL op basis van rating misschien niet (al stijgt hij automatisch naar 74-75 wanneer je hem tot LW maakt ipv LM, maar in de Portugese competitie zou die dat wel moeten kunnen, prijs en vooral het salaris zal een pak lager liggen dan dat van PL speler.

1 like

Nou, dat lijkt me een duidelijk verhaal @Imparator @Aron1997. De vraag is dan natuurlijk welke ‘marquee signing’ dan wél realistisch is in deze situatie. Alan Velasco of Thiago Almada klinkt niet verkeerd, maar ik zoek eigenlijk een speler die net een klasse beter is op dit moment. Bij welke categorie spelers kom je dan uit? Gabriel Martinelli?

Het idee is trouwens ook om een speler als Jovane Cabral of Nuno Santos te laten gaan om ruimte te maken voor zo’n ‘marquee signing’.

Pedro Neto was dit seizoen inderdaad steevast basisspeler met meer dan 2500 minuten in de PL afgelopen seizoen. Enkel laatste 6 wedstrijden miste hij door een knie blessure. Marktwaarde op transfermarkt is ook 35 miljoen. Dat is wel enorm.

Maar wie ik dan wel mogelijk vind zijn Daniel Podence al speelde die ook nog redelijk wat bij Wolves maar wel minder dan Neto. Andere naam waar ik aan dacht is Gelson Martins. Eveneens jeugdspeler van de club.

Edit: eventueel ook nog Bruma

2 likes

Martinelli lijkt mij niet. Die krijgt best veel kansen bij Arsenal (mits fit). Heeft Sporting trouwens wel het financieel vermogen om dergelijke transfers te verrichten?

1 like

@Aron1997, op zich geen verkeerde suggestie. Daniel Podence verliet de club op een enigszins vreemde manier, maar blijft natuurlijk wel een speler die het verschil kan maken voor de club. Net als Gelson Martins verliet hij de club nadat ‘supporters’ de spelersgroep hadden aangevallen en dat ligt nog altijd niet erg lekker bij de achterban. Sterker nog, Daniel Podence zelf lijkt niet terug te willen keren (Daniel Podence has no plans to return to Sporting Lisbon | OneFootball). En datzelfde geldt voor Gelson Martins.

Overigens maakt dit aspect de carrière juist interessant, want normaal heb ik er een handje van om oud-spelers terug te halen. En nu is dat in sommige gevallen simpelweg onrealistisch.

@Begiristain, het interessante aan Sporting CP is dat de club een soortgelijke structuur heeft als Barcelona en Real Madrid. Dus de clubleden verkiezen hun eigen voorzitter, waardoor er juist geadverteerd wordt met ‘flashy’ aankopen. Op zich niet onrealistisch om zo’n ‘marquee signing’ te doen dus. Maar ik zoek dus echt naar een speler van het kaliber Pedro Neto of Gabriel Martinelli om definitief aansluiting te zoeken bij de Portugese top en hopelijk Europees te overwinteren.

Oké, stel nou dat ik het hele idee van een ‘marquee signing’ uit mijn hoofd zet… Wat denken jullie van Ricardo Horta (SC Braga)? Excelleert als spelmaker aan de linkerkant in een 3-4-2-1, lijkt klaar te zijn voor een stap omhoog en heeft ook nog eens een goede relatie met de huidige oefenmeester van Sporting CP. Klinkt goed toch?

Daarmee heb ik meer transferbudget voor de overige posities, waardoor Domingos Duarte (Granada) plotseling haalbaar is. Op het middenveld lijkt een talentvolle middenvelder minder noodzakelijk te zijn, dus daar zou ik dan liever gaan voor een ervaren optie zoals João Mário dat invulde afgelopen seizoen. Hebben jullie nog suggesties voor die rol?

1 like

En kan je Joao Mario hiervoor niet definitief binnenhalen? Anders dacht ik aan Rafinha van psg, Yangel Herrera of Dani Ceballos misschien?

Zou je trouwens in het realisme topic mijn vraag van deze middag kunnen bekijken?

@Aron1997, João Mário heeft ondertussen de overstap naar aartsrivaal Benfica gemaakt. Dus dat is geen optie meer. Yangel Herrera is een ontzettend goede suggestie, zag trouwens zelf net dat hij in verband wordt gebracht met Sporting CP. Dus dat zet me wel even aan het denken! Het is alleen jammer dat Domingos Duarte en Yangel Herrera van dezelfde club afkomstig zijn. Dat probeer ik normaal gezien te vermijden.

Herrera is eigendom van City en koop je dus niet van Granada he :wink:

@Joostvans waarom kijk je voor marquee signing niet eens naar een iets oudere speler? Een beetje net als de transfer van Weigl naar Benfica.

1 like

Weigl was 24 toen ie naar benfica vertrok, is toch best jong? Nani (81alg) had ik wel een goede gevonden maar die is voor een flank wel aan de trage kant geworden, al kan je die in een 3-4-2-1 bij Sporting CP wel als een soort spelmaker gebruiken.

1 like

Cavani, Promes, Cuadrado, zulke spelers zijn de eerste waar ik aan denk.

1 like