FIFA 22 - Algemene Discussie

Waarschijnlijk om te voorkomen dat iedereen met backs centraal gaat spelen in FUT.

Maar wat @Bundesliga zegt zal er ook mee te maken hebben. Het is ook eigenlijk raar dat centrale verdedigers altijd een Max van 80 pace lijken te hebben, terwijl zij in het echt toch al die snelle aanvallers bijhouden.

1 like

Soms snap ik echt niet hoe spelers een lage algemene rating kunnen hebben. Check deze bijvoorbeeld: Aboubakary Koita FIFA 21 2 sep. 2021 SoFIFA
Voorzet 65
Dribbel 73
Vrije trap 76
Snelheid 85
Versnelling 87
Schot 79
Schotkracht 84

Algemeen 69
Kan toch niet?

Voorzetten, uithoudingsvermogen, visie, korte pas en positie aanval is allemaal niet zo hoog bij hem, denk wel met die stats voor schieten dat hij als LVA een veel hogere rating heeft.

1 like

Dat van Walker bleek een grap te zijn he? Had een kaart met 78 snelheid maar bleek een fake te zijn en zijn echte zou 92 zijn.

Over ratings gesproken… Is er al meer bekend wanneer de volledige database openbaar zal zijn?

Ik verwacht dit tegen volgende week vrijdag ongeveer?

1 like

Early Acces is geloof ik vanaf de 22e, dus ik neem aan vanaf dan

2 likes

Ah de 22e al, dat is komende dinsdag dus?

1 like

Even opgezocht maar via EA Play is er een Early Access vanaf 22 september, dus vanaf woensdag en de FIFA 22 Early Access staat voor maandag 27 september. Dus dan lijkt het mij dat je deze week wel een volledige database moet hebben.

2 likes

Heb afgelopen winter een ps5 weten te bemachtigen. Echter twijfel ik nu toch sterk om over te stappen naar PC ivm de mods die daarvoor beschikbaar zijn. Ben alleen benieuwd naar jullie ervaringen. Paar vragen die ik heb:

Zijn de mods gemakkelijk te installeren?

Moet je echt een game pc hebben?

Zijn de mods gratis? (Zie telkens dat je een patreon moet worden)

Wat vind jij het grootste voordeel?

Er zijn eigenlijk twee opties in de moddingwereld momenteel: de launcher van Lewis, die al zijn kennis eigenlijk gestolen heeft en zelf geld vraagt voor sommige mods, en de launcher van Paul, die alles zelf maakt en geen geld vraagt. Het nadeel is dat er voor Paul’s launcher minder mods zijn, maar wel betere. Hij heeft een gameplay mod, eentje die de career realistischer maakt en nu ook een gigantische facemod. Ondertussen werkt hij aan een 21-22 mod met vooral veel kits, waarvan al een soort beta uit is. Hij gaat echter niets voor FIFA 22 doen omdat hij het een kopie van 21 vindt.
Zonder zijn gameplay zou ik al maanden geen FIFA meer hebben aangeraakt.

Je hebt geen zware game-pc nodig voor FIFA, maar met een simpele laptop kom je niet ver. Je kan best jouw specs eens vergelijken met de minimum voor FIFA. Weet ook wel dat het wat tijd kan kosten om je instellingen goed te krijgen, omdat FIFA slecht geoptimaliseerd is voor pc.

Ik luister nu naar een afspeellijst vol FIFA-nummers. :star_struck: En ik vroeg me af of EA de soundtrack voor FIFA22 al heeft uitgebracht? Iemand weet van? :thinking:

Nee en ik verwacht er ook niet veel van, maar dat heeft ook te maken met mijn muzieksmaak. Vroeger hadden de liedjes binnen FIFA een hoog meezinggehalte, daarna ging het wat meer richting wereldmuziek. Maar tegenwoordig is het allemaal louter pop en urban, de afwisseling en variatie is verdwenen. Vroeger ging muziek om hoe goed je een instrument kon bespelen, of zingen. Tegenwoordig draait het om beats en rap. Iedereen met een beetje ritmegevoel en wat talent voor geluidsbewerking op een computer kan dat; er komt weinig muzikaal vernuft bij kijken. Maar goed, noem me maar ouderwets, dat mag ook… :wink:

4 likes

Los daarvan, zie je hoe FIFA meer dan een voetbalspel een soort modeverschijnsel is geworden? Het gaat om alle versieringen om het voetbalspel heen en niet langer over het voetbalspel zelf.

We hebben het meer over de echtheid van de gezichten, de stadions, de licenties en de muzieklijst en niet of de gameplay van poppetje 1 naar 2, of een elftal bijeen genomen wel een realistische simulatie van het daadwerkelijke voetbalspel is.

Bij een spel als F1 zijn de opties gelukkig beperkter. Immers, er zijn maar 10 F1-teams en 20 coureurs. Dus de focus kan hier ook heel erg naar het gedrag van wagens en rijders op de baan en dat is de afgelopen jaren alleen maar realistischer geworden. Dit in tegenstelling tot FIFA, waar de kern van het spel nu 3-4 jaar min of meer onveranderd is gebleven, maar hé: we hebben wel meer gezichtjes en stadionnetjes (sarcasme).

Het toevoegen van die sterren vorig jaar is daar ook een mooi voorbeeld van. Toen ze Dua Lipa enzo toevoegden in het spel.

Dan heb je echt je prioriteiten op de verkeerde dingen liggen.

1 like

Dat dus. Zulke portretrechten zijn ook niet bepaald gratis. Schandalig dat je dan ondertussen licenties verliest op sommige clubs of competities.

1 like

Ik volg je wel ergens, zeker op het laatste. :grin: Maar dankzij de vele FIFA’s heb ik wel nieuwe muziekstijlen ontdekt en leren appreciëren …

@Raindog Maar welke is de mod dan met de echte teams, meer gamefaces en ook het echte Camp Nou? En ik zag bij sommige ook echte manager faces.

Dat soort zaken zorgen namelijk echt voor leukere carrières.

Niet bij die van Paul, die heeft geen nieuw stadion. Maar ik raad die wel aan qua gameplay.