FIFA 22 - Realistische Carrière Topic

Bedankt! Probeerde de spanning die ik ervaarde zo goed mogelijk over te brengen in woorden! Volgend seizoen progressie maken met inderdaad dezelfde mentaliteit!

Voor diegene die nog een uitdaging zoekt, je kan nu een eigen team starten in de 3e Bundesliga en dan vervang je turkucu München, die club is vandaag uit de competitie verwijderd. Op die manier hoef je geen andere club te kiezen.

Met welke reden zijn ze uit de competitie?

Eigenaar heeft zich terug getrokken. Club kon daardoor niet meer aan de financiële plichten voldoen en heeft al eens punt aftrek gehad, nu zijn ze uit de competitie gezet

Atlético Madrid seizoen 2022/23 (Juli 2022)

Een toevalstreffer bij aanvang van het nieuwe seizoen want het bestuur had net aangegeven dat het merk Atlético de Madrid meer mocht gepromoot worden in Noord-Amerika. Dus de keuze om deel te nemen aan een pre-seasontornooi in The States was mooi meegenomen.

We werden ondergebracht in groep A: tegenstanders waren Engelse grootheid Man Utd, het Inter Miami van David Beckham & Orlando City. In groep B werden Europese toppers PSG, Liverpool & Man City samengebracht met RB Bragantino.

In deze maand ging de Wereldbeker (in Qatar) de laatste rechte lijn richting finale, dus de internationals waren nog niet van de partij. Dit maakte de trip naar de USA héél interessant, wetende dat er enkel beroep kon gedaan worden op jongeren uit Atleti B én de spelers die terugkwamen van hun uitleenbeurt.

De eerste wedstrijd tegen Man Utd was een interessant kijkstuk: in doel begon Grbic, met een viermansverdediging bestaande uit Sánchez, gelegenheidsaanvoerder Savic, Pérez (sterk gegroeid na zijn uitleenbeurt bij Udinese), Solano. Op het middenveld kregen Javi Serrano opnieuw zijn kans, samen met Moreno. De flanken werden bezet door Marcos Paulo, vorig jaar aangekocht maar meteen uitgeleend, en Samuel Lino. De aanvallers waren Guiliano Simeone & Carlos Martin, het aanvalsduo van Atleti B.

In de tweede helft werd het elftal zo goed als helemaal omgegooid, waardoor ondermeer Gonzalez, Camus, Mollejo, Mini, Camello, Garcés hun kans kregen om hun te tonen.

Enof de jongeren zich toonden tegen een jeugdig Man U ook zonder internationals: zo goed als de hele wedstrijd de bovenhand, maar in de laatste 10 minuten ontbrak de ervaring om een wedstrijd goed te beëindigen. We kregen twee doelpunten snel na elkaar binnen, via Juan Mata & Mellor.

In de tweede wedstrijd startten de spelers die op de bank begonnen, zodat iedereen ongeveer evenveel speelgelegenheid kregen. Higuain opende al na 5 minuten de score, maar er werd veerkracht getoond. Dankzij de doelpunten van Camello, Lino & de terugkerende Saúl werd de tweede wedstrijd winnend afgesloten.

De derde wedstrijd was cruciaal om door te stoten, opnieuw werd er stevig geroteerd. Aan de rust leek de overwinning binnen door een 2-0-voorsprong via Martin & Simeone. In de tweede helft was ons niveau heel wat minder, waardoor invaller én oude bekende Pato met twee doelpunten voor een 2-2-gelijkspel zorgde. De uitschakeling bleek een feit, maar door het gelijkspel van Man Utd & Miami én het onderling resultaat tegen Miami was het doorstoten naar de halve finale toch een feit.

PSG trof Man Utd terwijl Liverpool onze volgende tegenstander werd. De in de Wereldbeker al uitgeschakelde internationals werden nog rust gegund, al mocht Jan Oblak terug zijn vertrouwde plaats in doel terugnemen, ook Kondogbia & Reinildo vervoegden de selectie. De drie heren kregen meteen een basisplaats tegen een Liverpool waar Klopp voor de mix koos van jeugdspelers en basisspelers.

Zo scoorde Keita al in het openingskwartier, meteen de ruststand. In de tweede helft konden we meteen gelijkmaken via Giuliano Simeone (de jongste zoon van Diego heeft een neus voor doelpunten!). Maar eens Mané op het veld kwam en Liverpool het tempo wat de hoogte deed ingaan, was het veredelde elftal van Los Rojiblancos nog te onervaren.

Halverwege juli heeft Simeone zijn jonge selectie naar waarde kunnen schatten tijdens deze vier wedstrijden. Samen met zijn technische staff werd de beslissing gemaakt welke spelers uitgeleend mogen worden.

TRANSFERS

Uitgaand

De meeste spelers die een aflopend contract hadden, vonden snel een nieuwe club: Felipe (Bayern), Herrera (Liverpool), Suárez (Man Utd). Enkel Vitolo is nog beschikbaar als vrije speler.

Santiago Arias werd voor 15 miljoen € verkocht aan Real Sociedad, Morata kreeg een aanbieding van RB Leipzig, maar hij wou niet ingaan op hun voorstel. Atleti B-doelman Iturbe wordt uitgeleend aan het Nederlandse AZ.

Na overleg met de staff worden de volgende spelers op de uitleenlijst geplaatst: Camus, Sanchez, Gonzalez, Mini, Moreno, Martin, Garcés & Samuel Lino. Op die manier krijgen deze jonge spelers zeker speelkansen waardoor ze kunnen groeien en ervaring opdoen.

Er kwamen al aanbiedingen voor De Paul (Juventus) & Lemar (Everton), maar deze werden meteen verworpen. Simeone rekent nog op hen. Morata mag bij een aantrekkelijk bod nog steeds vertrekken, want in feite zijn er vier aanvallers met Griezmann, Félix, Cunha & Correa voor twee plaatsen. Guiliano toonde zich in de voorbereiding, waardoor hij niet uitgeleend wordt & in de loop van het seizoen meer zijn kansen zal krijgen.

Inkomend

De vraag rijst of er effectief een nog een vervanger voor de vertrokken Suárez moet aangetrokken worden én ook wanneer Morata vertrekt? Er zijn al vier kwaliteitsvolle aanvallers, het meest aantrekkelijke duo is Félix – Griezmann. Guiliano is ook in vorm en een aanvaller voor de toekomst.

Al is de meest begeerde aanvaller in de ogen van Simeone Lautaro Martinez, de Argentijn gaat zijn laatste contractjaar in bij Inter, een opportuniteit van 100 miljoen €. Ook Paulo Dybala staat op de lijst. Reageer gerust …

Voor de plaats die Felipe open laat, wordt er voor de eerste seizoenshelft de kans gegeven aan Nehuén Pérez, die zelf om die kans vroeg. De jonge Argentijn kan groeien onder de ervaren vleugels van Savic & Giménez, zoals die laatste ook mocht groeien dankzij clublegende Diego Godin.

Rodrigo Riquelme werd voor 3 miljoen € overgenomen van tweedeklasser Mirandés. De 22-jarige middenvelder, met een verleden bij Atlético Juvenvil, had er een ongelooflijk goed seizoen op zitten bij de tweedeklasser met 11 doelpunten & 8 assists.

Antoine Griezmann is nu officieel weer een volwaardige Atlético-speler, nadat de overnameclausuele geactiveerd werd.

Daniel Wass komt transfervrij over van Valencia, de 33-jarige Deen zal uitgespeeld worden al rechterwingback. Samen met Vrsaljko & Solano hebben we voldoende spelers voor deze positie, dus wordt er zeker tot de volgende transferperiode (januari) niet verder gekeken voor versterking.

Overigens zal elk bod dat binnenkomt voor gelijk welke speler bekeken worden, al zal er niet snel een belangrijke speler vertrekken, tenzij het een offer is dat niet kan gerefused worden. Dan anticiperen we wel met mogelijke vervangers.

VOORUITBLIK

Er volgt nog een korte update voor de maand augustus, waar halverwege LaLiga start met deze eerste drie speeldagen voor ons: Levante (uit), Rayo Vallecano (thuis) & Granada (uit). Uiteraard ook het sluiten van de transferperiode, met een update van de definitieve spelerskern waarmee het seizoen verder gezet wordt.

De loting van de UCL die wordt bekend gemaakt én uiteraard welke van deze vier halve finalisten Italië, Frankrijk, België of Brazilië Wereldkampioen worden?!

Aúpa Atleti!

4 likes

Ziet er wederom goed uit! Ik vind Lautaro beter bij Atletico passen dan Dybala, trouwens.

1 like

Dank je, @Raindog!

Ik zou ook eerder opteren voor Lautaro: qua stijl, leeftijd, positie, alleen ‘n serieus prijskaartje! Hij heeft ondertussen z’n contract verlengd bij Inter.

Alleen blijf ik twijfelen of ik hem nu al overneem of wacht tot het seizoen erop? Met Grizi - Félix heb ik nu ‘n ideaal duo vooraan lopen …

Blackburn Rovers

Lange tijd getwijfeld om in Engeland te beginnen deze editie, uit eindelijk gekozen voor Blackburn Rovers.
Een leuke jonge ploeg met een aantal prima talenten zoals Travis, Dolan en Brereton. Blackburn is alweer 8 jaar actief in het Championship met tussendoor zelfs nog een jaartje League One. Tijd om deze club terug naar de Premier League te brengen.

Dit was het basisteam aan het begin van het seizoen. De Belg Kaminski op doel met voor hem in de verdedigings linie een aanvallende rechtsback Nyambe en drie meer defensief ingestelde verdedigers waaronder huurling van Hecke. De landgenoot speelde bijna alles in het eerste seizoenshelft en toch besloot Brighton hem eerder terug te halen van zijn verhuur periode. Daarop besloot ik om Phil Jones (Manchester United) terug te halen naar Blackburn. Het middenveld bestond uit jonge van de club Travis, routinier Rohtwell en de ruwe diamant Buckley. Laatst genoemde bleek de held in de League Cup maar daarover later meer. De voorste linie begonnen we met targetman Gallagher met om hem heen de snelle talenten Dolan en Brereton.

Na de transferwindow in januari was dit onze basis elf. Bogle verving smaakmaker Nyambe die voor zo’n 7 miljoen vertrok naar West Ham. Bogle kwam niet aan spelen toe bij Sheffield United en juist in hem zag ik wel toekomst. De linksback positie was ik niet helemaal te spreken over waarop wij de Amerikaan Bello binnen hengelde. Wharton kwam voor de plaats van Hecke die dus terug keerde bij Brighton. Op het middenveld bleek Dack de ideale nummer ‘10’. Hij werd een van de smaakmakers van het seizoen. Voorin raakte we Gallagher kwijt door een zware knie blessure. Brereton schoof door op ‘9’ en Johnson kwam over van het zwalkende Nottingham Forest. Het aanvalstrio werd de weg naar het grote succes. Lange tijd leek Blackburn samen met Bournemouth uit te gaan maken wie er kampioen zou gaan worden. Echter kwam voor beide het verval in de laatste twee maanden waardoor zelfs Fulham nog mocht dromen van de titel. Uit eindelijk gingen de Blue and Whites er met het kampioenschap van door. Ben Brereton werd clubs topscorer met 30 doelpunten twee minder dan Mitrovic van Fulham.

In de FA Cup was Everton na penalty’s te sterk in de achtste finales. De League Cup werd echter wel een zeer groot succes. De meeste grote ploegen sneuvelde al voortijdig, enkel Manchester United haalde de finale net als Blackburn. In een 4-2-2-2 ging de ploeg van Ragnick wat stoïcijns de finale tegemoet, Pogba en Fernandes waren de flankspelers maar trokken telkens op avontuur. Na een snelle rode kaart van Fred was de balans echter helemaal weg in het elftal. John Buckley die tot dan toe nog niet had gescoord voor Blackburn groeide uit als Matchwinner. Het jonge talent had het hele seizoen verborgen gehouden dat hij een zeer goed afstandsschot in de benen heeft, dat weet De Gea nu ook. Met maar liefst drie poeiers van ruim 25 meter wist hij zich te bekronen als hattrick held, het werd uit eindelijk een zeer pijnlijke 4-1 nederlaag voor de topclub uit Manchester.

3 likes

Zotte overwinning tegen United.

1 like

Wat ‘n geslaagd seizoen: rechtstreekse promotie én een onwaarschijnlijke stunt tegen hét grote Man Utd!
Ga je verder “bouwen” nu je de Premier League bereikt hebt?

1 like

Voor als iemand nog een mooie uitdaging zoekt, Port vale heeft nog nooit op het hoogste niveau gevoetbald maar wel grote clubs verslagen :

https://www.vi.nl/nieuws/engels-record-deze-stokoude-club-versloeg-alle-91--andere-profclubs

1 like

Uiteraard. Ik zal moeten investeren om niet meteen weer te degraderen. Ben al een paar duels onderweg maar wat is het verschil groot. Zoveel meer intensiteit. Ben ook heel erg in dubio om een systeem te gaan hanteren met 2 spitsen ipv 3 waarbij de flankspelers vaak enkel het spel breed houden.

Bedankt voor de tip, ik wil binnenkort misschien een road to glory doen, dus bedankt!

1ste seizoen met havre achter de rug op laatste dag tittel gepakt op op rechtstreekse concurrent aeg met sullemani als topschutter .
Voor volgend seizoen wil ik niet te veel en realistisch inkopen om zeker mijn jeugd mee op de kar kan nemen maar ook om niet te degraderen

QATAR 2022

Frankrijk verloor met 2-1-cijfers tegen viervoudige Wereldkampioen Italië, terwijl België favoriet Brazilië met het kleinste verschil versloeg en zo zich voor de eerste maal wist te plaatsen voor de finale van de Wereldbeker.

Brazilië behaalde de derde plaats nadat het Frankrijk versloeg met 2-0.

De finale werd een thriller met na 90 minuten een 1-1 gelijke stand. In de verlengingen haalden de Rode Duivels het, zodat ze na 120 minuten voor het eerst in hun geschiedenis zich konden kronen tot Wereldkampioen! (Als FIFA werkelijk kan voorspellen, ziet het er voor ons goed uit in december … :wink:)

Na the American Challenge Cup werd misschien wel het belangrijkste aflopend contract meteen met 3 jaar verlengd, namelijk dat van doelman Jan Oblak. De Sloveen, sinds 2014 actief bij Atleti, groeide uit tot één van de beste doelmannen van de wereld.

TRANSFERS

In de maand augustus kwam de tranfsercarroussel pas echt goed op gang: Álvaro Morata verhuisde naar Arsenal voor het bedrag van 30 miljoen €. De aanbiedingen voor ondermeer Koke (Man City), Correa (Sevilla), Giménez (Man Utd) & Lemar (Juventus) kwamen binnen, maar werden onmiddellijk verworpen.

De volgende spelers gaan op uitleenbasis, op zoek naar meer speelminuten komend seizoen: Grbic (Inter), Camus (Trabzonspor), Sanchez (Everton), Moreno (Mallorca), Valera (Burnley), Borja Garcés (Porto + aankoopoptie 3 milj. €) & Samuel Lino (Leeds United).

Er werd besloten om (voorlopig) geen bod uit te brengen op Lautaro Martinez (Inter), die in tussentijd zijn contract verlengd heeft. De aanvaller blijft uiteraard op onze radar, maar Simeone wil nu het volledige vertrouwen gevan aan het duo Félix – Griezmann, met Cunha & Correa als alternatieven.

Tevens zou de komst van Lautaro de groeikansen van Guiliano ontnemen. De zoon van, maakte een opvallende goede beurt tijdens de voorbereiding, waardoor hij ook meer zijn kans zal krijgen gedurende het seizoen.

Augustus

Halverwege augustus stond het openingsdrieluik op het programma van LaLiga. Op de eerste speeldag stond het bezoek naar Levante gepland. Het werd een 2-0-zege dankzij de doelpunten van Griezmann & Llorente.

In het eigen Metropolitano werd op speeldag 2 de Madrileense derby tegen Rayo Vallecano afgewerkt. Savic opende de score met een stevige kopbal, al kwam Rayo even langszij dankzij Oscar. Maar na rust maakten kapitein Koke & invaller Cunha het verschil, zodat de drie punten thuis bleven.

Granada, medeleider met een verrassende 6 op 6, ontving ons op speeldag 3. De thuisploeg, vol vertrouwen, bracht met momenten mooi voetbal, maar het ontbrak hen aan efficiëntie. Op het uur én tegen de gang van het spel in, opende Griezmann de score. Cunha stelde in de laatste tien minuten de overwinning veilig met zijn tweede doelpunt van het seizoen.

We gaan de interlandbreak in met een perfect rapport, ook Sevilla verloor nog niet. Barcelona verloor van stadsgenoot Espanyol, terwijl regerend kampioen Real zijn start mistte met een 4 op 9.

Eind deze maand werd er ook geloot voor de Europese tornooien. De 32 teams uitkomende voor de UCL waren bekend, wij werden geloot in een aantrekkelijke Groep F. De Groep des Doods is duidelijk Groep E waarin Real, Inter, Liverpool & M’Gladbach onderverdeeld werden.

SELECTIE

Dit is de definitieve selectie voor het seizoen 2022/23.

Atlético de Madrid 2022/23
2. Jose Maria Giménez (derde ©) Verdediger
3. Nehuen Pérez Verdediger
4. Geoffrey Kondogbia Middenvelder
5. Rodrigo De Paul Middenvelder
6. Koke © Middenvelder
7. João Félix Aanvaller
8. Saúl Middenvelder
10. Angél Correa Aanvaller
11. Thomas Lemar Middenvelder
12. Renan Lodi Verdediger
13. Jan Oblak (vice ©) Doelman
14. Marcos Llorente Middenvelder
15. Stefan Savic Verdediger
17. Antoine Griezmann Aanvaller
18. Daniel Wass Middenvelder
19. Cunha Aanvaller
20. Rodrigo Riquelme Middenvelder
21. Yannick Carrasco Middenvelder
22. Mario Hermoso Verdediger
23. Reinildo Verdediger
24. Sime Vrsaljko Verdediger
26. Javi Serrano Middenvelder
27. Guiliano Simeone Aanvaller
30. Mini Middenvelder
31. Christian Goméz Doelman
32. Solano Verdediger
33. Marcos Paulo Middenvelder
34. Sergio Camello Aanvaller
35. Victor Mollejo Middenvelder
36. Carlos Martin Aanvaller
38. Gonzalez Verdediger

VOORUITBLIK

Na de interlandbreak zal het seizoen nu echt op dreef komen: in LaLiga worden Mallorca, Barcelona, Athletic & Sociead onze tegenstanders de komende vier speeldagen in de maand september. En tussendoor wordt er weer een nieuwe, veelbelovende UCL-campagne afgetrapt, waarbij het doel opnieuw duidelijk is: de finale halen én (eindelijk) de voor ons begeerde Beker met de Grote Oren binnenhalen!

De volgende update zal die zijn van de periode september tot december, na de eerste seizoenshelft dus, voor een stand van zaken!

Aúpa Atleti!

2 likes

Hoe werkt de combi Joao Felix - Antoine Griezmann voor jou? Gezien beiden graag de bal aan de voet hebben en meer spelmaker dan spits zijn.

1 like

Ik moet er bij vertellen dat ik die combi pas op het einde van vorig seizoen ging gebruiken. Zolang Suárez er was, werd hij gekoppeld met of wel Félix of Grizi. In feite kon ik heel wat duo’s samen stellen, wanneer je er nog Cunha & Correa bijneemt.

De combi Félix - Grizi werkt(e) wonderlijk wel: het klopt dat beide graag de bal aan de voet hebben & ook in staat zijn om de laatste pass te kunnen geven.

In de aanval, haakt er altijd één lichtjes af om zo ruimte te creëren voor de ander of om flanken Carrasco/Llorente diep te kunnen sturen.

Er zit meer beweging & dynamiek in onze aanvallen, waar vorig seizoen Suárez bij manier van spreken gewoon vooraan stond om “bediend” te worden & z’n doelpunten te kunnen scoren.

De twee doelpunten die Grizi in het huidige seizoen scoorde werden tweemaal aan gebracht door Félix. Een nieuw droomkoppel in de maak? Juist daarom dat ik even wil wachten met de komst van vb. een Lautaro die een pure afwerker is.

Voorlopig werkt het, wanneer Cunha invalt voor een van beide, neemt hij de pure afwerkersrol op zich, want ook rendeert: getuige z’n twee doelpunten in evenveel wedstrijd, als invaller.

Ik ga in de League 2 starten met een eigen club en enkel jeugdacademie spelers gebruiken. (Behalve in het begin natuurlijk)

Da’s tof, maar in dit topic is het de bedoeling dat je een opstelling post.

1 like

@Raindog Mijn excuses

Youth FC

Ik zit nu in het 3de seizoen en zit nu in de Championship.

Dit is mijn opstelling:

In de basis heb ik nog maar 2 van mijn jeugdspelers.
Op de bank zitten er ook nog een paar.
Er is ook nog een keeper met veel potentieel die uitgeleend wordt.

Uiteraard heb ik nog veel spelers in mijn jeugdafdeling en op dit moment worden er nog jeugdspelers die verdedigend ingesteld zijn gescout.

Binnen een paar jaar is het de bedoeling om enkel nog zelf opgeleide spelers te hebben en er grote successen mee te boeken.

2 likes