Bedankt! Probeerde de spanning die ik ervaarde zo goed mogelijk over te brengen in woorden! Volgend seizoen progressie maken met inderdaad dezelfde mentaliteit!
Voor diegene die nog een uitdaging zoekt, je kan nu een eigen team starten in de 3e Bundesliga en dan vervang je turkucu München, die club is vandaag uit de competitie verwijderd. Op die manier hoef je geen andere club te kiezen.
Met welke reden zijn ze uit de competitie?
Eigenaar heeft zich terug getrokken. Club kon daardoor niet meer aan de financiële plichten voldoen en heeft al eens punt aftrek gehad, nu zijn ze uit de competitie gezet
Atlético Madrid seizoen 2022/23 (Juli 2022)
TRANSFERS
Uitgaand
Inkomend
VOORUITBLIK
Aúpa Atleti!
Ziet er wederom goed uit! Ik vind Lautaro beter bij Atletico passen dan Dybala, trouwens.
Dank je, @Raindog!
Ik zou ook eerder opteren voor Lautaro: qua stijl, leeftijd, positie, alleen ‘n serieus prijskaartje! Hij heeft ondertussen z’n contract verlengd bij Inter.
Alleen blijf ik twijfelen of ik hem nu al overneem of wacht tot het seizoen erop? Met Grizi - Félix heb ik nu ‘n ideaal duo vooraan lopen …
Lange tijd getwijfeld om in Engeland te beginnen deze editie, uit eindelijk gekozen voor Blackburn Rovers.
Een leuke jonge ploeg met een aantal prima talenten zoals Travis, Dolan en Brereton. Blackburn is alweer 8 jaar actief in het Championship met tussendoor zelfs nog een jaartje League One. Tijd om deze club terug naar de Premier League te brengen.
Dit was het basisteam aan het begin van het seizoen. De Belg Kaminski op doel met voor hem in de verdedigings linie een aanvallende rechtsback Nyambe en drie meer defensief ingestelde verdedigers waaronder huurling van Hecke. De landgenoot speelde bijna alles in het eerste seizoenshelft en toch besloot Brighton hem eerder terug te halen van zijn verhuur periode. Daarop besloot ik om Phil Jones (Manchester United) terug te halen naar Blackburn. Het middenveld bestond uit jonge van de club Travis, routinier Rohtwell en de ruwe diamant Buckley. Laatst genoemde bleek de held in de League Cup maar daarover later meer. De voorste linie begonnen we met targetman Gallagher met om hem heen de snelle talenten Dolan en Brereton.
Na de transferwindow in januari was dit onze basis elf. Bogle verving smaakmaker Nyambe die voor zo’n 7 miljoen vertrok naar West Ham. Bogle kwam niet aan spelen toe bij Sheffield United en juist in hem zag ik wel toekomst. De linksback positie was ik niet helemaal te spreken over waarop wij de Amerikaan Bello binnen hengelde. Wharton kwam voor de plaats van Hecke die dus terug keerde bij Brighton. Op het middenveld bleek Dack de ideale nummer ‘10’. Hij werd een van de smaakmakers van het seizoen. Voorin raakte we Gallagher kwijt door een zware knie blessure. Brereton schoof door op ‘9’ en Johnson kwam over van het zwalkende Nottingham Forest. Het aanvalstrio werd de weg naar het grote succes. Lange tijd leek Blackburn samen met Bournemouth uit te gaan maken wie er kampioen zou gaan worden. Echter kwam voor beide het verval in de laatste twee maanden waardoor zelfs Fulham nog mocht dromen van de titel. Uit eindelijk gingen de Blue and Whites er met het kampioenschap van door. Ben Brereton werd clubs topscorer met 30 doelpunten twee minder dan Mitrovic van Fulham.
In de FA Cup was Everton na penalty’s te sterk in de achtste finales. De League Cup werd echter wel een zeer groot succes. De meeste grote ploegen sneuvelde al voortijdig, enkel Manchester United haalde de finale net als Blackburn. In een 4-2-2-2 ging de ploeg van Ragnick wat stoïcijns de finale tegemoet, Pogba en Fernandes waren de flankspelers maar trokken telkens op avontuur. Na een snelle rode kaart van Fred was de balans echter helemaal weg in het elftal. John Buckley die tot dan toe nog niet had gescoord voor Blackburn groeide uit als Matchwinner. Het jonge talent had het hele seizoen verborgen gehouden dat hij een zeer goed afstandsschot in de benen heeft, dat weet De Gea nu ook. Met maar liefst drie poeiers van ruim 25 meter wist hij zich te bekronen als hattrick held, het werd uit eindelijk een zeer pijnlijke 4-1 nederlaag voor de topclub uit Manchester.
Zotte overwinning tegen United.
Wat ‘n geslaagd seizoen: rechtstreekse promotie én een onwaarschijnlijke stunt tegen hét grote Man Utd!
Ga je verder “bouwen” nu je de Premier League bereikt hebt?
Voor als iemand nog een mooie uitdaging zoekt, Port vale heeft nog nooit op het hoogste niveau gevoetbald maar wel grote clubs verslagen :
https://www.vi.nl/nieuws/engels-record-deze-stokoude-club-versloeg-alle-91--andere-profclubs
Uiteraard. Ik zal moeten investeren om niet meteen weer te degraderen. Ben al een paar duels onderweg maar wat is het verschil groot. Zoveel meer intensiteit. Ben ook heel erg in dubio om een systeem te gaan hanteren met 2 spitsen ipv 3 waarbij de flankspelers vaak enkel het spel breed houden.
Bedankt voor de tip, ik wil binnenkort misschien een road to glory doen, dus bedankt!
1ste seizoen met havre achter de rug op laatste dag tittel gepakt op op rechtstreekse concurrent aeg met sullemani als topschutter .
Voor volgend seizoen wil ik niet te veel en realistisch inkopen om zeker mijn jeugd mee op de kar kan nemen maar ook om niet te degraderen
QATAR 2022

TRANSFERS
Augustus
SELECTIE
Dit is de definitieve selectie voor het seizoen 2022/23.
Atlético de Madrid | 2022/23 |
---|---|
2. Jose Maria Giménez (derde ©) | Verdediger |
3. Nehuen Pérez | Verdediger |
4. Geoffrey Kondogbia | Middenvelder |
5. Rodrigo De Paul | Middenvelder |
6. Koke © | Middenvelder |
7. João Félix | Aanvaller |
8. Saúl | Middenvelder |
10. Angél Correa | Aanvaller |
11. Thomas Lemar | Middenvelder |
12. Renan Lodi | Verdediger |
13. Jan Oblak (vice ©) | Doelman |
14. Marcos Llorente | Middenvelder |
15. Stefan Savic | Verdediger |
17. Antoine Griezmann | Aanvaller |
18. Daniel Wass | Middenvelder |
19. Cunha | Aanvaller |
20. Rodrigo Riquelme | Middenvelder |
21. Yannick Carrasco | Middenvelder |
22. Mario Hermoso | Verdediger |
23. Reinildo | Verdediger |
24. Sime Vrsaljko | Verdediger |
26. Javi Serrano | Middenvelder |
27. Guiliano Simeone | Aanvaller |
30. Mini | Middenvelder |
31. Christian Goméz | Doelman |
32. Solano | Verdediger |
33. Marcos Paulo | Middenvelder |
34. Sergio Camello | Aanvaller |
35. Victor Mollejo | Middenvelder |
36. Carlos Martin | Aanvaller |
38. Gonzalez | Verdediger |
VOORUITBLIK
Aúpa Atleti!
Hoe werkt de combi Joao Felix - Antoine Griezmann voor jou? Gezien beiden graag de bal aan de voet hebben en meer spelmaker dan spits zijn.
Ik moet er bij vertellen dat ik die combi pas op het einde van vorig seizoen ging gebruiken. Zolang Suárez er was, werd hij gekoppeld met of wel Félix of Grizi. In feite kon ik heel wat duo’s samen stellen, wanneer je er nog Cunha & Correa bijneemt.
De combi Félix - Grizi werkt(e) wonderlijk wel: het klopt dat beide graag de bal aan de voet hebben & ook in staat zijn om de laatste pass te kunnen geven.
In de aanval, haakt er altijd één lichtjes af om zo ruimte te creëren voor de ander of om flanken Carrasco/Llorente diep te kunnen sturen.
Er zit meer beweging & dynamiek in onze aanvallen, waar vorig seizoen Suárez bij manier van spreken gewoon vooraan stond om “bediend” te worden & z’n doelpunten te kunnen scoren.
De twee doelpunten die Grizi in het huidige seizoen scoorde werden tweemaal aan gebracht door Félix. Een nieuw droomkoppel in de maak? Juist daarom dat ik even wil wachten met de komst van vb. een Lautaro die een pure afwerker is.
Voorlopig werkt het, wanneer Cunha invalt voor een van beide, neemt hij de pure afwerkersrol op zich, want ook rendeert: getuige z’n twee doelpunten in evenveel wedstrijd, als invaller.
Ik ga in de League 2 starten met een eigen club en enkel jeugdacademie spelers gebruiken. (Behalve in het begin natuurlijk)
Da’s tof, maar in dit topic is het de bedoeling dat je een opstelling post.
@Raindog Mijn excuses
Youth FC
Ik zit nu in het 3de seizoen en zit nu in de Championship.
Dit is mijn opstelling:
In de basis heb ik nog maar 2 van mijn jeugdspelers.
Op de bank zitten er ook nog een paar.
Er is ook nog een keeper met veel potentieel die uitgeleend wordt.
Uiteraard heb ik nog veel spelers in mijn jeugdafdeling en op dit moment worden er nog jeugdspelers die verdedigend ingesteld zijn gescout.
Binnen een paar jaar is het de bedoeling om enkel nog zelf opgeleide spelers te hebben en er grote successen mee te boeken.