@Raindog, ken je al wat langer dan vandaag. Dus heb alvast mogelijke redenen bijgevoegd om niet voor een bepaalde speler uit de onderstaande lijst te gaan. Hans Hateboer werd/wordt in Nederland gezien als een beperkte voetballer die eigenlijk in Italië boven zichzelf is uitgegroeid. Denk dat hij met dezelfde problemen worstelt als Donny van de Beek (Manchester United), ze komen namelijk allebei eigenlijk alleen tot hun recht in een specifiek spelsysteem. Voor Hans Hateboer (Atalanta Bergamo) is dat een 3-4-2-1 waarin hij alleen belast wordt met het constant ‘lang’ houden van het veld door een absurd loopvermogen. Vrees eerlijk gezegd dat Borussia Dortmund net te hoog gegrepen is voor hem. Marcus Pedersen (Feyenoord) lijkt me een interessante optie!
Lukas Klostermann (RB Leipzig)
Ridle Baku (VfL Wolfsburg, geen real face, geen vleugelverdediger van nature, maar heeft wel de potentie om een vleugelverdediger van wereldklasse te worden als je hem de tijd geeft)
Dodô (Shakthar Donetsk, geen real face)
Robin Gosens (Atalanta Bergamo, geen real face)
Borna Sosa (VfB Stuttgart, geen real face)
Vladimír Coufal (West Ham United, geen mogelijkheid om door te groeien)
Filip Kostic (Eintracht Frankfurt, misschien nog wel een betere versie van Guerreiro op die positie)
Sluit mij bij @Joostvans aan. Puur als je kijkt naar prestaties van Hateboer bij Atalanta en het Nederlands Elftal valt het heel erg op dat hij in Italië in die specifieke rol boven verwachting heeft gepresteerd, ook in de CL. Maar in Oranje als pure rechtsback valt het elke keer tegen qua defensie en acties.
@Raindog wat te denken van Dest? Lijkt bij Barcelona op weg naar de uitgang. Matty Cash kan sinds kort voor Polen uitkomen, misschien dat hij nog een optie kan zijn (ondanks altijd in Engeland te hebben gespeeld). Wijndal of Tagliafico op links lijken mij goeie opties.
Denk ook zeker dat rating bij een club als Dortmund minder bepalend is. Aangezien zij vaak genoeg spelers gewoon in “het diepe” gooien. Anders dan een Real, City, Chelsea, Liverpool, noem maar op. Als je een beetje begrijpt wat ik bedoel?
Ik denk dat een Moukouko de kans gaat krijgen bij Dortmund, nog altijd een niveau hoger dan Wolfsburg. Met Nmecha en Waldschmidt heb je toch een goed alternatief?
Burkardt en Kruger vind ik ook wel kandidaten voor Wolfsburg
Arsenal winterstop seizoen 1
Een middenvelder voor langs Partey. Xhaka is een back-up en Sambi is nog niet klaar om elke wedstrijd te spelen.
Deze opties heb ik al in mijn lijst staan:
Hmm… lastig. Bissouma wordt veel geroemd, maar is wat ‘licht’. Sanches zou meer box-to-box optie zijn, waar Kamara weer defensief sterker is. Guimaraes en Caqueret zie ik te weinig spelen om wat over te zeggen. Op basis van je lijst zou ik dan gaan voor Sanches of Kamara, afhankelijk van wat je zoekt.
Zelf zou ik nog kijken naar Tchouamenie van AS Monaco, die het de laatste tijd erg goed doet. Verder zou Jude Bellingham heel mooi zijn als Engelsman, maar erg duur. Persoonlijk zou mijn keuze denk ik gaan naar Zakaria, wie transfervrij de overstap kan maken.
Zakaria is idd een goeie optie.
Bissouma te licht? Tegen Chelsea vond ik hem toch heel goed .
Mijn eerste optie is eigenlijk Sanches maar vind hem eig iets te aanvallend. Dus denk dat het een verdedigende optie gaat worden maar weet dus nog altijd niet wie
Ousmane Dembélé lijkt zijn contract niet te gaan verlengen en Memphis Depay heeft niet het onvoorwaardelijke vertrouwen van de opvolger van Ronald Koeman. Na een beoogde transfervrije terugkeer van Lionel Messi is er in principe genoeg kwaliteit aanwezig met Ferrán Torres, Erling Håland, Ansu Fati en Lionel Messi. Daarachter lopen er nog talenten als Ez Abde, Fabio Blanco, Ilias Akhomach en Alberto Moleiro rond bij de club, maar geen van hen is in staat om in een centrale rol te spelen. Het lijkt me daarom geen overbodige luxe om een talentvolle centrumaanvaller aan de selectie toe te voegen, hebben jullie nog suggesties?
Daarnaast speel ik met de gedachte om nog enkele Spaanse talenten toe te voegen aan de selectie. Arnau Martínez (Girona), Alejandro Francés (Real Zaragoza), Jorge Cuenca (Villarreal), Sergio Gómez (RSC Anderlecht) of Robert Navarro (Real Sociedad) leken me interessante namen. Welke spelers zouden jullie nog graag eens zien in het shirt van Barcelona?
Dat lijkt me inderdaad geen verkeerde gedachte, op die manier kan een ‘vijfde aanvaller’ voor meerdere posities van waarde zijn. Het is alleen overdreven om tientallen miljoenen uit te geven aan een speler die op korte termijn relatief veel vanaf de bank zal moeten komen. Misschien is het realistischer om het in een goedkopere categorie aanvallers te zoeken? Iemand als Fábio Silva (Wolverhampton Wanderers) op huurbasis met optie tot koop bijvoorbeeld? Of heb je nog andere suggesties?
Eigenlijk heb je al 4 aanvallers die je praktisch altijd op wilt stellen en die alles willen spelen, je moet er dus altijd al eentje teleurstellen als je in een normale 433 speelt. Met al het jeugdige talent op de flank en Torres en Messi die ook prima als centrale aanvaller kunnen spelen lijkt een talentvolle spits me niet direct een logische aankoop. Zou dan eerder een routinier halen, liefst eentje die multi inzetbaar is.
Betreft Fabio Silva, los van bovenstaande heeft Wolves gewoon 40 miljoen op tafel gelegd voor die jongen. Die gaan hem echt niet verhuren en onder de 40 weg doen. Maakt weinig minuten maar is ook nog maar 19, die gaat zijn kans daar nog wel krijgen.