@RVDH @Tom Leuke opties, zeker een paar die er bij gaan op het lijstje. Bedankt!
Riberio - Belenenses
Carmo - Braga
Cuenca - Getafe
Ribeiro ga ik naar kijken! Interessant omdat hij dan de Portugese connectie met Nuno zou kunnen hebben. De anderen vind ik wat te traag.
Ik ben met mijn Barcelona carriĂšre op 31 December 2021 en heb met een vierde plaats in de competitie en een tweede plaats in de Champions League group een redelijk goed begin gemaakt. Mijn aanval bestaat voornamelijk uit het trio Fati - Depay - Torres en Dembele, Luuk de Jong, Brathwaite, Demir, Abde en Illias maken ook allemaal hun minuten.
Brathwaite vertrekt echter in de winter naar RB Leipzig en Dembele zal net als in het echt geprobeerd verkocht te worden in de winterse transferperiode. Ik heb dus behoefte aan een nieuwe veelzijdige aanvaller in de winter transferperiode van S1.
Ik heb de volgende namen op mijn lijstje voor mogelijke versterkingen staan:
- Sterling (past heel goed in het systeem, maar te duur denk ik)
- Pulisic (goede jonge vleugelspeler, maar betwijfel of hij realistisch is)
- Martial (heel talentvolle speler, maar te hoog salaris)
- Julian Alvarez (bijna de ideale optie eigenlijk, maar veel concurrentie voor zijn handtekening)
- Adeyemi (toptalent, maar betwijfel of hij al klaar is om zoân belangrijke rol te vervullen)
- Gouiri (net als Alvarez op papier een hele goede optie is, maar heeft niet net als de Argentijn een afkoopclausule in real life)
- Gakpo (al grotendeels afgevallen, maar noem hem toch maar even op)
Welke naam zouden jullie mij aanraden. @Joostvans ben vooral benieuwd naar jouw suggestie
@Imparator, in mijn eigen carriĂšre heeft Ousmane DembĂ©lĂ© een contractverlenging getekend en daardoor de noodzaak voor zoân multifunctionele aanvaller met twaalf maanden uitgesteld. Maar volgens mij worstelen we met dezelfde problemen, want met Ansu Fati, Memphis Depay, FerrĂĄn Torres en een handvol talenten is de spoeling behoorlijk dun. Zelf heb ik met Erling Braut HĂ„land een klassieke centrumspits aangetrokken, maar zelfs dan komt de ploeg soms scorend vermogen tekort. Kortom, misschien kunnen we samen met een ideale kandidaat voor deze rol op de proppen komen.
Barcelona heeft in real life een eerste optie weten te bemachtigen op de 18-jarige verdediger Kaiky en de 17-jarige vleugelaanvaller Ăngelo Gabriel. Mocht je de mogelijkheid hebben om hen toe te voegen aan je carriĂšre, dan kan dat wellicht een oplossing bieden. Daarnaast schijnt Barcelona verregaande interesse te tonen in het 15-jarige wonderkind Endrick, die in Palmeiras onder 20 wordt gezien als de volgende Braziliaanse groeibriljant.
Mocht je geen mogelijkheid hebben om tussentijds spelers toe te voegen aan een carriÚre, dan zou ik proberen na te denken over het type aanvaller dat je uiteindelijk binnen wil halen als vervanger van Memphis Depay. Besluit je om Erling Braut HÄland of Dusan Vlahovic aan te trekken, dan heb je waarschijnlijk meer behoefte aan een vleugelaanvaller. Kies je voor een meer multifunctionele aanvaller zoals Paulo Dybala (aan het einde van het seizoen gratis op te halen in Turijn), dan zou je een talentvolle centrumspits aan kunnen trekken.
Zou Trincao niet de gewenste speler kunnen zijn? Heeft in mijn ogen niet echt de kans gekregen in zijn eerste periode. Nu verhuurd aan de Wolves
Ik ben al wat verder in de carriere en ga me nu ook ontdoen van Dembele ondanks een kneiter goed seizoen. Verder heb ik Pedro Goncalves *Sporting Portugal * op de shortlist staan net als Raphinha Leeds ,Julian Alvarez word juist wel interessant als je Dembele verkoopt waardoor je financieel wat lucht krijgt.
@Spoon0612, op het moment dat Ousmane Dembélé besluit om definitief zijn contract niet te verlengen verliest de club een vleugelaanvaller die met een individuele actie het verschil kan maken. In alle eerlijkheid, Francisco Trincão heeft eigenlijk nooit dat niveau weten te halen voor Barcelona. Denk eigenlijk dat hij door zijn hoge marktwaarde meer kan opleveren op de transfermarkt dan dat hij tussen de lijnen zou kunnen voor de club.
Pedro Gonçalves, Raphinha en Julian Alvårez lijken me spelers met een hoger niveau en zonder twijfel goede suggesties. Denk dat ze ieder op hun eigen manier van toegevoegde waarde voor Barcelona kunnen zijn. Volg je diezelfde denkwijze, dan zou je bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar spelers als Bryan Gil, Yéremy Pino of Antony.
Maar waarschijnlijk hebben jullie ook gemerkt dat Ousmane Dembélé een vrij unieke skillset heeft. Perfect tweebenig, razendsnel en bijzonder beweeglijk in de kleine ruimte. Er is eigenlijk geen enkele speler met een soortgelijk profiel op dit moment. Er zijn typische dribbelaars, maar die komen technisch tekort. Er zijn hangende spelmakers, maar die komen snelheid tekort. Kortom, ik geef Ousmane Dembélé nog even de tijd om tot inkeer te komen voordat ik hem van de hand doe.
Persoonlijk vind ik Sterling niet echt een optie. Is inderdaad heel duur en qua prestaties is het nou ook niet altijd even denderend. Qua leeftijd en prestaties zie ik het niet veel beter worden.
Alvarez lijkt mij een goede optie. Dani Olmo zou ook kunnen. Komt uit de jeugd van Barça, maar is wat minder een snelle dribbelaar en wat meer een middenvelder qua speltype. Een Yeremy is wat meer een dribbelaar. Zelf dacht ik nog aan Thiago Almada, welke ik vorige FIFA erg fijn vond spelen. Alleen hij is per deze maand naar de MLS, mogelijk een optie als je hem niet nu wilt.
@Joostvans ik speel op de PS4 dus die jonge Brazilianen zijn helaas geen optie. Zoek eerlijk gezegd ook wat meer ervaring, was anders wel voor Adeyemi gegaan waarschijnlijk. Haaland ben ik ook sws van plan om te halen, maar dat kan ook pas vanaf de zomer van S2. Dybala is op zich geen verkeerde suggestie, maar heb met Dybala al een beetje hetzelfde type speler en ben van plan om in S3 Messi terug te halen. Was ook vergeten bij mân post te vermelden dat ik iemand zoek die ook op links kan. Heb daar nu enkel Fati en Depay. Als beide niet beschikbaar zijn moet ik jongens als Alba, Gavi, Pedri, Abde en Illias kiezen.
@Spoon0612 Trincao lijkt simpelweg de kwaliteit te missen om bij Barcelona mee te kunnen + het is echt een jongen die enkel op rechts uit de voeten kan en heb met Abde en Demir al 2 van zulke jongens. Vind het verder wel echt een leuke voetballer hoor om te zien, maar lijkt net niet genoeg voor de absolute top te zijn.
Julian Alvarez lijkt me met het verkoop van Dembele inderdaad realistisch. Goncalves en Raphinha zijn ook echt prachtige voetballers, maar de eerste is me iets te veel een middenvelder en Raphinha lijkt me meer een type die in Engeland zal blijven + beide hebben een te hoog prijskaartje en zijn niet multi-inzetbaar genoeg.
@Begiristain Sterling is na jaren onder Guardiola een soort moderne Pedro geworden in mijn ogen. Zijn contract loopt ook in 2023 af en het is een speler die meteen in de basis kan, maar hij is inderdaad geen lange termijn optie.
Ik ben na jullie suggesties denk ik op Alvarez gekomen. Heeft een afkoopclausule en lijkt me ook een Barcelona speler. De ideale 4e optie in de aanval.
Ben een carriere met newcastle begonnen. En ik wil Ousmane Dembele halen als eerste echte grote aankoop. Vinden jullie hiervan?
Zoals ieder jaar begin ik wederom een carriĂšre met Ajax. Dit jaar start ik met Wesley Sneijder als hoofdtrainer, vanwege zijn ambitie als toekomstig clubtrainer.
In de eerste zomer transferwindow zet ik de transferwindow dicht, zodat alle selecties de eerste seizoenshelft zo zijn als dat het daadwerkelijk was voor de winterstop.
Nu ben ik op zoek naar de volgende posities:
DM: Met Onana (aflopend contract), Pasveer en Stekelenburg (op leeftijd), ben ik op zoek naar een goede vervanger die op Champions League-niveau kan presteren.
Opties:
- Cillessen (Valencia) halen na sterke jaren in het verleden.
- Vlachomidos (Benfica)
- Gorter in S1 diverse kansen geven en eventueel doorschuiven als nummer 1 in Ajax 1.
Verder ben ik op zoek naar de volgende positie:
- Linksback: bij een aannemelijk bod laat ik Tagliafico vertrekken. Met Blind op leeftijd en gebrek aan snelheid wil ik verder kijken naar een talentvolle back.
Ik sta altijd open voor tips/ideeën voor andere posities.
Bayındır van Fenerbahçe of Cillessen lijken mij de beste opties in doel. Voor de linksbackpositie zou ik voor Sergio Gómez van Anderlecht gaan.
Als keeper zou je eventueel een talent kunnen aantrekken zoals Svilar (Benfica), Morales (Atletico Lanus) of Slonina (Chicago).
Maar als je opzoek bent naar een gevestigde naam zouden Flekken (Freiburg), Acevedo (Santos Laguna) of Rossi (Boca Juniors) wel in het rijtje passen.
@Imparator, Julian Ălvarez schijnt op het punt te staan om voor Manchester City te tekenen. Dat blijft natuurlijk een positief signaal dat een Guardiola-club zich heeft gemeld voor een bepaald talent, maar wellicht dat je dit nog mee wil nemen in je beslissing. Mocht je trouwens zowel HĂ„land als Messi vast weet te leggen, dan begrijp ik volledig dat je liever voor een rechtsbenige speler gaat. Het probleem is alleen dat nagenoeg alle âtypische Barça-spelersâ linksbenig zijn. Paulo Dybala, Bernardo Silva, Leroy SanĂ©, Antony, Mikel Oyarzabal, Bryan Gil⊠Allemaal linksbenig. Florian Wirtz is meer een middenvelder, JoĂŁo FĂ©lix heeft waarschijnlijk een enorm prijskaartje en Serge Gnabry lijkt niet los te weken zijn in MĂŒnchen. Mocht je nog naar een andere optie zoeken, wat denk je van Gabriel Martinelli of Christopher Nkunku?
@robin-vg, Sergio GĂłmez (RSC Anderlecht) of Owen Wijndal (AZ) lijken me geweldige versterkingen voor de verdediging. Maarten Vandevoordt (KRC Genk) lijkt me een optie voor tussen de palen. Maar als je voor een realistische versterking wil gaan, dan zou ik voor Jasper Cillessen (Valencia) kiezen.
@Le-Pro, dat moet op zich kunnen. Kan je dan ook even regelen dat Newcastle deze transferperiode nog een transfersom voor hem neer kan leggen? Maar zonder grappen, ergens heb ik nog een onderbuikgevoel dat Ousmane Dembélé nog een verlenging gaat ondertekenen. Al ziet het er op dit moment niet naar uit.
Kingsley Coman al eens bekeken? Ook niet helemaal tevreden bij Bayern
@Spoon0612, Kingsley Coman heeft onlangs een contractverlenging tot medio 2027 getekend na maandenlang onderhandelen.
Twee jaar geleden werd er (nog vóór Antony) serieus gekeken naar Cristian Pavón (Boca, daarna LA Galaxy, nu weer Boca) als rechtsbuiten. Gezien de Zuid-Amerikaanse link niet geheel ondenkbaar.
Linksback check Alexandro Bernabei (LanĂșs), zeg maar Tagliafico, maar dan zes jaar jonger.
Ik heb inmiddels als Alvarez binnengehaald en een paar uur later las ik dat City hem binnen gaat halen, maar hij past toch ideaal in het plaatje.
@Joostvans ben beland in seizoen 2 met Barca en wil op sommige posities door selecteren. Op het middenveld bijvoorbeeld. De Jong wil ik als hij weer fit is als cvm laten spelen om op termijn Busquets te vervangen. Op rcm komt dan een vacature want Puig deed het aardig maar is niet helemaal wat ik wil. Gavi heeft zich goed ontwikkeld maar ik wil hem nog in de luwte laten groeien. Op lam speelt Pedri met achter hem Nico. Zou Fabian van Napoli in dit profiel passen? Zat ook te denken aan Olmo maar die hoort hoger te spelen
Qua passende kwaliteiten zou hij geschikt zijn. Wel haal je weer eenzelfde type speler op en qua leeftijd zal hij uiteindelijk wel Gavi in de weg lopen misschien.