Fifa 22 - Speler gezocht

Denk dat Fabian wel realistisch is, maar zoals al gezegd is het weer ongeveer een zelfde soort type speler. Een type Weigl (directe Busquets vervanger), Sangaré/Fred (totaal ander soort middenvelder) of anders iemand als Weigl, Joan Jordan of Caqueret lijken me eerlijk gezegd slimmer. Anders heb je bijna vijf keer een kopie van ongeveer de zelfde speler.

Transfervrij is bijvoorbeeld Zakaria. Heb je een beetje type Yaya Touré, wie ook CV kan indien nodig. Vraag is of hij de stap omhoog kan maken. Tot nu toe zijn wel de grotere clubs in hem geïnteresseerd.

@Imparator @Begiristain jullie voorkeuren zijn toch meer verdedigende middenvelders. Daar wil ik dus De Jong gaan laten spelen zodat hij de opbouw kan gaan verzorgen. Ben meer op zoek naar een (r)cm.

Of ik moet de keuze maken dat de Jong gewoon daar blijft spelen en op zoek ga naar een cvm. Dan dacht ik aan Kamara (Marseille), Zakaria (Gladbach), Merino (Sociedad), Rodri (M.City)

@Spoon0612, de voornaamste uitdaging bij het investeren in het middenveld van Barcelona is dat je eigenlijk altijd rekening moet houden met aanstormende talenten die speelminuten nodig hebben. Zoals @Imparator al aangeeft, de eerste beslissing is eenvoudig: meer van hetzelfde of iets totaal anders? Maak je dan bijvoorbeeld een bewuste keuze om een directe vervanger van Busquets aan te trekken, dan zijn er eigenlijk weinig spelers die hem één-op-één kunnen vervangen en tegelijkertijd mee kunnen groeien met het elftal. Vond zelf bijvoorbeeld de 17-jarige Daniel Samek (SK Slavia Praha) interessant. Of je zou Ilaix Moriba (RB Leipzig) kunnen terughalen naar de club? Al lijkt hij op korte termijn op huurbasis te vertrekken naar Valencia in real life. Rodrigo Hernández (Manchester City) of Aurélien Tchouaméni (AS Monaco) lijken me dan spelers die meer in zo’n rol passen dan Fabián Ruiz (Napoli). Daarbuiten is de spoeling eigenlijk opvallend dun.

En andere mogelijkheid is inderdaad om de vervanger van Busquets in eigen gelederen te zoeken en daardoor de voorkeur te geven aan Frenkie de Jong, Nico González of in mijn geval Mikel Merino (die in mijn ogen in alle opzichten de betere versie van Fabián Ruiz is overigens). Dan zou bijvoorbeeld een speler als Fabián Ruiz complementair zijn aan de andere spelers die je rond hebt lopen. Maar als je dan toch de avontuurlijke oplossing kiest, waarom dan niet meteen voor een soortgelijke transfersom een potentiële wereldtopper Florian Wirtz (Bayer Leverkusen) aantrekken? Hij heeft al meerdere keren aangegeven dat het zijn droom is om ooit voor Barcelona te spelen.

Begrijp me niet verkeerd, Fabián Ruiz is geen verkeerde of onrealistische keuze. Maar het is eigenlijk in alles een ‘net-niet’ voetballer in mijn ogen. Hij is geen echte vervanger van Busquets, hij is niet echt uitzonderlijk als centrale middenvelder en hij loopt eigenlijk de jongere generatie een beetje in de weg. Zou zelf voor een iets avontuurlijkere keuze gaan. Aurélien Tchouaméni, Mikel Merino of Florian Wirtz bijvoorbeeld.

1 like

Het is ook nog echt oriënterend. De Jong raakt in het eerste seizoen eerst 7 maanden geblesseerd en na zijn rentree van 2 duels weer eens voor 2 maanden. Daardoor hebben juist Puig en Gavi vol op de kans gehad en tot aan de verkoop van Coutinho de Braziliaan op tien en Pedri op 8.

Roberto speelde af en toe als stand in van Busquets. Na de komst van Mazraoui lijkt hij overbodig. Aangezien ik voor De Jong wil gaan op 6. Wellicht komt er nog een hele andere speler uit de hoge hoed.

@Spoon0612, worstel zelf met exact dezelfde problemen op ‘mijn’ middenveld. Dus vond het wel prettig dat je een reactie achterliet, dat geeft mij ook weer nieuwe ideëen!

Zeg Barça-caballeros, interessant gesprek, dus denk ik even mee met jullie & spreek even tegen mijn eigen Rojiblanco-winkel, maar wat denken jullie van Saúl?

1 like

Heb je al gekeken naar franck Kessie van AC Milan als optie, schijnt in het echt ook een target te zijn van ze

Saul is wel eens vaker voorbij gekomen. Ik vond zijn verhuur aan Chelsea heel opmerkelijk. Lemar kan ook cm toch? Misschien is dit (Saul) wel dat konijn uit de hoge hoed. Dacht ook nog aan Soler maar heb net de transfer van Gaya afgerond, dus om Valencia nog verder uit te kleden zie ik niet zitten.

@Bart ik heb het inderdaad meegekregen. Misschien ook maar eens op de lijst erbij zetten.

1 like

Saúl had even nood aan “andere lucht”, denk ik & ook dat hij de garantie niet (meer) kreeg de speeltijd die gewend was te gaan krijgen met de komst van De Paul.

Het feit dat Lemar idd ook meer centraler ging spelen hielp niet, dus hij kan ook in aanmerking komen voor de positie die je zoekt …

Ik denk eraan eens een spelerscarrière te starten. Iemand tips voor een redelijk jonge speler met potentie die als hangende spits of CAM speelt, of eventueel op de 8 in een driemansmiddenveld? Liefst niet meteen bij een topploeg. Een real face is mooi meegenomen, maar is geen vereiste.

@Matthi9s, niet te vergeten dat Barcelona nog een eerste optie op Saúl heeft als onderdeel van de transfer van David Villa naar Atlético Madrid destijds… Geen verkeerde suggestie als alternatief voor Fabián Ruiz! Al verkies ik Mikel Merino nog altijd boven zowel Saúl als Fabián.

@Raindog, wat denk je van Florian Wirtz (Bayer Leverkusen)?

1 like

Die vind ik al wat te goed qua rating, maar op zich wel een interessante speler!

Aster Vranckx (Wolfsburg), Cole Palmer (Man City), Luca Romero (Lazio) waren zo de eerste namen die bij mij opkwamen …

1 like

Gravenberch, Reyna, Smith Rowe, Szoboslai, Zaniolo, Brahim, Sofiane Diop? Stuk voor stuk denk spelers met leuke individuele kwaliteiten, maar er moet nog heel wat gebeuren voor ze de echte top bereiken.

1 like

Top, hier kan ik wel wat mee. Er schiet me zelf ook nog Ramsey van Aston Villa te binnen, maar misschien wil ik Villa wel houden om een managerscarrière mee te starten.

2 likes

Ben benieuwd wat uiteindelijk je keuze wordt! Als ik zo die spelers voorbij zie komen krijg ik er ook wel een leuk beeld bij, ik ben die spelers carrières alleen altijd al zat na een paar wedstrijden.

Zou leuk zijn als ze iets meer van the journey erin opnemen.

1 like

Jacob Ramsey en Nicolò Zaniolo had ik zelf ook al in de drafts staan, maar uiteindelijk niet verstuurd. Giovanni Reyna lijkt me ook een leuke optie! Mocht je echt voor een speler met flair bij een subtopper gaan, dan kan ik Eberechi Eze (Crystal Palace) aanraden.

1 like

Heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar door een mod heb ik een sterk verbeterde gameplay waarbij de AI aanvallend veel beter is. Daardoor leek het me wel eens de moeite om te proberen.

@Joostvans: Eze is geweldig, maar ik ben momenteel al met een Crystal Palace-carrière bezig. Héél leuk team eigenlijk, met Edouard, Eze, Olise en Gallagher.

2 likes

In de afgelopen maanden heeft Ilaix Moriba nog geen onuitwisbare indruk achtergelaten tijdens zijn tijdelijke terugkeer bij Barcelona. Ondanks een aantal sterke wedstrijden in december werd het huurcontract vroegtijdig verscheurd door zijn Duitse werkgever, waardoor zijn terugkeer uiteindelijk teleurstellend is verlopen. Door zijn onverwachte vertrek lijkt er een positie vrij te komen op het middenveld voor een talentvolle versterking. Aangezien er al genoeg creatief talent rondloopt in Camp Nou denk ik eraan om een directe opvolger van Sergio Busquets aan te trekken, waar @Spoon0612 al eerder een bericht over plaatste voor zijn carrière. In principe heeft een rechtsbenige speler met een Zuid-Europese of Zuid-Amerikaanse nationaliteit mijn voorkeur. In mijn ogen zijn er dan twee mogelijkheden:

Een talentvolle versterking voor de langere termijn in de winterse transferperiode

• Daniel Samek (SK Slavia Praha)
  • Samuele Ricci (Empoli)
  • Aster Vranckx (VfL Wolfsburg)
  • Álvaro Bastida (Cádiz)

Een directe versterking in de zomerse transferperiode

• Aurélien Tchouaméni (AS Monaco)
  • Florian Wirtz (Bayer 04 Leverkusen)
  • Rúben Neves (Wolverhampton Wanderers)
  • Sergej Milinkovic-Savic (SS Lazio)