Fifa 22 - Speler gezocht

Heb de bovenstaande namen zojuist uitgeprobeerd en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen dat Mikel Merino in alle opzichten een betere speler is voor de rol waarin deze spelers naar de club gehaald zouden worden. Daarom lijkt het me overdreven om een speler aan te trekken voor meer fysieke kwaliteiten op het middenveld. Misschien dat Florian Wirtz een interessante versterking kan zijn? Of hebben jullie nog suggesties voor een typische Barça-speler die het middenveld kan versterken?

Ik dacht ook aan Arthur Melo van Juventus, maar de Italianen namen hem over van Barça, niet? Saúl vermeldde ik al eerder, maar was je niet echt fan van.

Marc Roca (ex-Espanyol) van Bayern? Uribe en/of Fábio Vieira van Porto? Sarabia van PSG/Sporting?

Geen idee of ze in jouw ogen de stempel
Barça-proof” waard zijn, het waren namen die spontaan bij me opkwamen …

1 like

Heb je al gekeken naar Franck Kessie van AC Milan?

Of Luis Romo van Monterey uit Mexico.
Wel een speler die nog moet groeien maar wel 90 strengh, heb niet een idee of dat het echt een Barca speler is

1 like

@Matthi9s, in mijn carrière heeft Arthur inmiddels voor Villarreal getekend. Maar in principe is dat geen verkeerde suggestie, denk namelijk dat hij nog altijd een typische Barça-speler kan zijn. Technisch, wendbaar en enorm balvast. Dat is precies het type speler waar ik naar op zoek ben! Denk dat je vooral moet denken aan spelers met hoge statistieken voor ball control, agility en dribbling. Overigens hoeft deze versterking trouwens niet direct van toegevoegde waarde te zijn, als je een jonge en talentvolle middenvelder ziet waarvan je denkt dat hij een typische Barça-speler is… Laat het me weten!

@Bart, eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat Mikel Merino in alle opzichten een betere middenvelder is met fysieke kwaliteiten dan welke andere fysiek sterke middenvelder dan ook. Franck Yannick Kessié valt daarom af. Had eerlijk gezegd nog nooit gehoord van Luis Romo, zal hem eens gaan scouten in mijn carrière. Vrees dat hij aan de oude kant is, maar wellicht dat hij voor de korte termijn van waarde is.

Even voor de goede orde, onder een ‘typische Barça-speler’ versta ik jongens als Thiago, David Silva, Andrés Iniesta, Xavi, Fábregas, Puig, Pedri, Bernardo Silva, etc.

Vind Pedro Goncalves ook wel een speler die je met het rijtje namen wat je noemt kan vergelijken. Wat vind je van Martin Zubimendi als mogelijke optie om Busquets te vervangen?

1 like

Denk dat het op dit moment overdreven is om tientallen miljoenen uit te geven aan een vervanger voor Sergio Busquets op het moment dat er meerdere spelers in de selectie rondlopen die op zijn positie uit de voeten kunnen. Mikel Merino, Frenkie de Jong en Nico González komen in mijn ogen in een andere rol beter tot hun recht, maar zijn gewoon een optie voor de rol van verdedigende middenvelder. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen dat ik het interessant vind om Martin Zubimendi de rol van Mikel Merino te zien overnemen bij Real Sociedad, dus haal hem liever niet weg daar.

Denk dat Álvaro Bastida (Cádiz) een out-of-the-box oplossing is. De 2004-lichting van Spaanse jeugdelftallen schijnt een bijzonder getalenteerde generatie te zijn, waarvan meerdere talenten in de jeugdopleiding van Barcelona spelen of in de afgelopen maanden zijn aangetrokken. Denk bijvoorbeeld aan Pablo Gavi, Fabian Luzzi, Fabio Blanco, Diego Almeida en Ilias Akhomach. Dan kunnen de miljoenen in de zomer besteed worden aan een meer creatieve middenvelder als Florian Wirtz of Pedro Gonçalves.

Voor west ham heb ik nog 1 versterking nodig heb soucek verkocht voor. €85 miljoen aan Napoli maar wil enkel onder €75 miljoen max hebben die realistisch is en beter

Heb gister een gerucht gelezen dat West Ham achter Philips van Leeds United aan zit.

In principe heeft Nico Gonzalez ook prima verdedigende stats. Agressie, passen, visie zijn al dus danig ontwikkeld dat je met wat verdedigende trainings elementen hem misschien wel als voetballende cvm kunt laten uit groeien. Met zijn 1.88 ook ideaal om lucht duels te winnen net voor de verdediging.

@Spoon0612, precies om die reden heb ik Nico González in zijn persoonlijke ontwikkeling zich laten richten op de positie van verdedigende middenvelder. Denk alleen dat hij beter tot zijn recht komt in een iets offensievere positie. Maar goed, een extra speler die op meerdere posities kan spelen en in de Spaanse jeugdelftallen als Xavi-esque speler wordt gezien kan natuurlijk geen kwaad. Álvaro Bastida heeft trouwens nog flink wat ontwikkeling nodig om echt van waarde te zijn. Maar het geeft wel ruimte om in de zomer een flinke versterking te doen op het middenveld. Florian Wirtz begint steeds meer te bevallen als mogelijke versterking…

1 like

Heb je dan niet het idee dat je met zowel Pedri als Wirtz te aanvallend bent.

@Spoon0612, misschien wel. Al kunnen zowel Pedri als Wirtz natuurlijk ook in een vrije rol vanaf de flanken uit de voeten. Daarnaast speel ik met enige regelmaat in Xavi’s 3-2-2-3, waarin er dus plaats is voor twee creatieve middenvelders en twee controleurs. Heb met de transfer van Mikel Merino gemerkt dat investeren in zo’n multifunctionele speler enorm veel voordelen heeft, zeker als diegene op meerdere posities van wereldklasse is.

@Joostvans, in mijn carrière gaat Busquets zowaar nog naar PSG, die 22 miljoen € daarvoor neerlegt! Ik hou het wat in de gaten wie Barça aantrekt als mogelijke vervanger … :wink:

Update: Álvarez & Vlahovic zijn idd van m’n lijst geschrapt, zij daar irl respectievelijk naar Man City & Juve zijn getrokken.

1 like

@Matthi9s, wellicht dat Darwin Núñez (SL Benfica) nog een optie voor je is? Schijnt dat West Ham United vanavond nog vijftig miljoen euro voor hem neer wil leggen. Mocht dat niet doorgaan, dan is hij een interessante optie voor jou!

1 like

Marcos Llorente al bekeken als optie? Minimale kosten 70 miljoen

Of misschien Arthur van Juventus, speelt weinig bij juventus en stond ook in de belangstelling van Arsenal.

Zielinski van Napoli, zie hem nog wel een stap maken naar Engeland in mijn ogen

Bedankt voor de tip! Was idd een speler die even in beeld kwam, maar ben hem dan gelijk vergeten in de lijst te zetten en uit het oog verloren! Afwachten of West Ham hem kan strikken …

Wel al ‘n aantal interessante transfers plaatsgevonden vandaag in LaLiga!

Philips gehaald maar zielinski kan altijd handig zijn als Philips of Rice uitvallen

Zit in mijn 1e seizoen met Sunderland en het draait nog niet soepel. Bungel tussen de 11e en 15e plek op de ranglijst. Ik ben op zoek naar jong betaalbaar Engels talent en kom tot nu uit bij Rhian Brewster. Iemand al ervaringen met die spits?

Ik heb Brewster nog niet geprobeerd, maar ik zit een beetje voor je te zoeken en zie dat hij een potentie heeft van 80. Ik heb verder ook Shashoua van Tenerife voor je gevonden. Deze jongen heeft ook de potentie van 80. Hij heeft veel snelheid, goed schot en technisch begaafd. Deze jongen kost 3,6 miljoen maar waarschijnlijk moet je iets meer betalen

Bedankt, ga hem eens scouten. Al denk ik dat het wel boven budget zal zijn. Wordt met Brewster ook nog een hele puzzel. Want wil salariskloof met andere spelers niet groot laten worden