Fifa 22 - Speler gezocht

Kijk ook eens naar Elijah Adebayo van Luton town, 70 algemeen met potentie van 75 maar misschien wel hoger door goede training, 2,4 miljoen kosten en salaris van 8k. Deze jongen is vooral sterk, heeft flair en technisch begaafd.

Die heb ik al op de verlanglijst staan als ‘one to watch’. Bedank voor de tip!

Je zou er voor kunnen kiezen om eerst wat spelers te huren en mikken op transfervrije spelers (goedkoop overnemen in December)

(betaalbare) Talenten :
McAtee (Manchester City)
Edozie (Manchester City)
Azeez (Arsenal)
MacNulty (Wolfsburg)
Stansfield (Fulham)
Williams (Liverpool)
Jones (Peterborough)
Dembele (Celtic)
Matheson (Scunthorpe)
Rushworth (Walsall)

Luke Owen Jephcott heb je ook nog van Plymouth, 66 algemeen met potentie van 76, is alleen geen Engelsman maar een speler uit Wales.

Transfervrije spelers zal niet gaan aangezien de onderhandelingen op strict staan. Veel verkopen zal mijn budget niet vergroten, want zo ruim is de selectie van Sunderland niet.
Brewster is inmiddels vastgelegd voor 3.4 miljoen en 8k salaris. Hard nodig, want op dit moment heb ik met Wallace en Broadhead slechts 2 spitsen tot mijn beschikking.

Stewart ook verkocht dan?

Euhm, hoe kom ik nou bij Wallace…dat moet natuurlijk Stewart zijn

Ik ben met Mönchengladbach begonnen en ben op zoek naar jonge talenten met een heel specifiek profiel. Mijn formatie is een 433 met Stindl als valse 9 en Plea en Thuram als vleugels die naar binnen komen. Stindl is al 32, dus ik wil als understudy iemand halen die het spel kan verdelen, maar ook de 16 in kan komen om te koppen en liefst een goed schot heeft.
Voor de andere posities zijn snelheid en goed koppen de belangrijkste vereisten. Budget is rond de 5 miljoen.

Pfoe, dat is een lastige positie. Wat denk je van Javi Puado (RCD Espanyol) of Arkadiusz Milik (Olympique Marseille, geleend van Napoli)? Blijft trouwens zelf Chimy Ávila (CA Osasuna) een enorm onderschatte speler vinden die als multifunctionele aanvaller van waarde voor je kan zijn. Als hij niet geblesseerd was geraakt denk ik echt dat hij via een club als Sevilla bij de Europese top had kunnen belanden.

Wat betreft jonge talenten die in een transferbudget van vijf miljoen euro passen… Mohamed-Ali Cho (Angers SCO), João Pedro (Watford), Marin Ljubicic (Hajduk Split) of Benjamin Sesko (RB Salzburg) misschien?

Cho is exact wat ik zoek, bedankt! Puado en Avila vind ik niet meteen bij de Bundesliga passen, Milik hou ik in de gaten voor als er iemand zou vertrekken.

1 like

Met middlesbrough ben ik opweg naar de premier league, nu zoek ik een nieuwe eerste doelman. Deze doelman moet minimaal 75 zijn met potentie in de 80+, wie heeft er een goede suggesties of heb je met een bepaalde doelman goede ervaring mee.

Mijn keeper van nu Lumley is niet goed genoeg en daarnaast heb ik ook geen goede reserve doelman

Woodman van Newcastle. Degelijke doelman die er bij Newcastle niet aan te pas gaat komen

1 like

Klopt, is volgens mij verhuurd aan AFC Bournemouth afgelopen transferperiode.

In mijn carrière met Barcelona had ik eigenlijk al een beslissing gemaakt voor de opvolging van Jordi Alba, maar ben toch gaan twijfelen na het vergelijken van José Gayà (Valencia CF) en Alejandro Grimaldo (SL Benfica). Beide spelers beschikken over een aflopend contract en zijn daardoor transfervrij binnen te halen. José Gayà lijkt defensief sterker, terwijl Alejandro Grimaldo de meer veelzijdige en technische vleugelverdediger is. Als jullie de statistieken van beide spelers vergelijken, welke speler zouden jullie dan binnenhalen? Neig zelf naar Alejandro Grimaldo, ondanks dat ik hem in eerdere edities ook al naar de club heb gehaald. Josko Gvardiol kan namelijk ook als meer defensief ingestelde vleugelverdediger spelen.

Daarmee lijkt Barcelona in de zomerse transferperiode maar liefst vijf spelers binnen te halen. Arnau Martínez (voor €10,000,000 overgenomen van Girona), Alejandro Grimaldo (transfervrij overgenomen van SL Benfica), Florian Wirtz (voor €60,000,000 plus een veelbelovende jeugdspeler overgenomen van Bayer Leverkusen), Lionel Messi (transfervrij overgenomen van Paris Saint-Germain) en Iker Bravo (voor €5,000,000 overgenomen van Bayer Leverkusen). Daar tegenover staat het vertrek van Pepe Reina, Jordi Alba, Ousmane Dembélé en Memphis Depay.

Ik heb zelf veel meer met Grimaldo. Naar mijn mening mist het huidige Barcelona een technisch sterke linkspoot, al haal je er met Messi al een binnen.

1 like

Ik zou voor Gaya gaan. Heb namelijk zelf voor dezelfde keus gestaan en had er zelfs Angelino nog bij op de lijst. Ben uit eindelijk voor Gaya gegaan omdat Barca in het verleden veel vaker positief een speler van Valencia heeft overgenomen. Vind Gaya een fijne speler en hij heeft eigenlijk direct de voorkeur (al rouleer ik wel veel ivm druk schema)

1 like

Door hun transfervrije status zijn eigenlijk alleen José Gayà en Alejandro Grimaldo haalbare opties, zeker omdat ik de opbrengsten van de verkoop van Jordi Alba, Ousmane Dembélé en Memphis Depay op langere termijn wil investeren in andere posities. Met spelers als Juan Miranda, Marc Cucurella, Sergio Gómez, Angeliño en Álex Centelles zijn er meer dan genoeg mogelijkheden trouwens. Overigens hebben beide spelers hun voordelen en nadelen:

Alejandro Grimaldo

• Heb ik al in eerdere edities naar de club gehaald
  • Defensief zwakker, waardoor Josko Gvardiol in grotere wedstrijden wellicht gebruikt wordt om de verdediging te versterken
  • Technisch sterker, dus in het merendeel van de wedstrijden is hij de aangewezen linksback. Als je de statistieken van beide spelers met elkaar vergelijkt op SoFifa, dan lijkt Grimaldo überhaupt de betere overall speler.

José Gayà

• Schijnt op dit moment te onderhandelen over een contractverlenging bij Valencia
  • Defensief sterker, waardoor Josko Gvardiol zich meer kan richten op een rol als centrale verdediger
  • Beduidend minder in zijn dribbelen, passing en loopvermogen, waardoor er in mindere wedstrijden wellicht een meer aanvallend ingestelde verdediger op die positie wordt gezet.

Overigens ligt het in de lijn der verwachting dat er behoorlijk gerouleerd gaat worden. Het is niet direct noodzakelijk om Jordi Alba al aankomende zomer van de hand te doen (er wordt namelijk genoeg binnengehaald met de verkoop van Dembélé en Memphis). En andere optie is om Jordi Alba nog twaalf maanden langer te houden, Alejandro Balde te verhuren en Grimaldo of Gayà aan te trekken als breedteversterking. Wat denken jullie?

Jou laatste zin is dus precies wat ik heb gedaan. Spelers als Alba, Pique en Busquets verkopen voelt niet goed. Hun mogen hun dagen slijten bij Barca.

Balde heb ik verhuurd aan het gepromoveerde Las Palmas. Gaya dus direct gehaald. Vind hem in zijn dribbel en aanvallende wil goed genoeg. Alba speelde vaak dieper dan Fati, wat bij een counter vaak voor te veel ruimte zorgde.

1 like

Jordi Alba maakt zojuist een wonderdoelpunt tegen Atletico Madrid, dus kan hem nu natuurlijk onmogelijk van de hand doen. Misschien dat ik hem toch ook maar dezelfde beschermde status als Gerard Piqué en Sergio Busquets geven? In ieder geval voor de komende twaalf maanden dan, want daarna wil ik toch echt beginnen om Alejandro Balde meer kansen te geven. Op het moment dat Jordi Alba een contractverlenging tekent met een gereduceerd salaris en een minder belangrijke rol, dan mag hij blijven. Maar dat neemt mijn twijfels nog niet weg. Alejandro Grimaldo of José Gayà? Hmm…

Ik zou Alba ook een beschermde status geven, als hij zich natuurlijk wil schikken in een minder belangrijkere rol. Verder de keuze tussen Gayá of Grimaldo lastige keuze! Persoonlijk zou ik Gayá halen denk ik.