Ja heb ik gezien, geweldige documentaire! Sindsdien hou ik ze wekelijks in de gaten en naar Swansea afgereisd met een van de oud eigenaren vandaar de twijfeling.
Ben sowieso erg fan van het Engels voetbal.
Maar het is overigens Sunderland geworden
Nope, maar wel ten zeerste aan te raden & wel voor deze redenen:
LaLiga-team
speelt Europees, UCL
Estadio de La Cerámica, sfeervol stadion
een prima selectie met oa. Albiol, Pau Torres, Alberto Moreno, Parejo, Chukwueze, (revelatie) Danjuma, Gerard Moreno & het 19-jarige talent Yeremy Pino
De uitdaging: een constante subtopper worden die altijd UEL moet halen & la Copa del Rey kan winnen maar met de nodige regelmaat UCL halen en daarin kan groeiend verrassen!
(PS: Mocht Atleti m’n team niet zijn, gaf ik hen allang ‘n kans! )
Jij weet iemand wel warm te maken voor een CM te beginnen met Villarreal.
Ik twijfel nog steeds tussen hun en Barcelona. Maar je duwt me wel in de juiste richting
Da’s graag gedaan! LaLiga is echt m’n te volgen competitie, waar de teams veel fijner voetballen (mijn eigen) en ‘n leuke sfeer aanwezig is.
Heel wat teams zijn interessant om te beginnen, met Villarreal staat er al iets waar jij voor een positieve evolutie kan zorgen.
Met Barça, kan je Xavi-gewijs het team een proces laten doormaken, waardoor ze weer het topteam van weleer kunnen worden!
Zoals in m’n vorige post, zou ik durven voor El Submarino Amarillo gaan!
Leuk weetje: op 10 maart bestaat de club 99 jaar, misschien aan jou om het seizoen (2022/23) erop in hun 100ste jaar een grote prijs te pakken? (een 1ste Copa del Rey, 2de UEL of waarom niet een 1ste LaLiga-titel?)
Met een bv: Real sociedad B bouwen aan de toekomst en vooral jeugdspelers de kans bieden te groeien… en mss uitgroeien tot een waardige la Liga ploeg (niet echt realistisch )
Ofwel
Een eigen team te maken in 2de klasse waar je moet starten met onbekende spelers maar waar je ook kan inzetten op de jeugd… het enige nadeel is hier dat het geen echte spelers zijn…
Ik heb een seizoen gehad bij Sociedad B, leuk team met een aantal spelers die bij 23 + zijn maar ook talenten die een potentie hebben van 80+. Vooral Karrikaburu, Ayesa, Turrientes zijn eigen jeugdspelers.
Wel heeft de club een aantal huurlingen die na een jaar weer terug keren naar hun eigen werkgever.
¯¯
eigen team
Aan die optie zat ik ook zelf te denken. Onbekende spelers die wel wat het ook weer leuk maakt aangezien te niet echt bestaan en misschien wel kunnen uitblinken later bij een top team. Heb zelf een carriere gehad in Ierland met een eigen club, daar had ik bijvoorbeeld een leuke spits, leuke middenvelder. Voor een naam kun je misschien kijken naar ploegen in de segunda b of de tercera division of kijken of er een stad/dorp is zonder voetbalclub.
Idd Sociedad B beschikt over enkele leuke spelers…
Bij een eigen team krijg je steeds een mix van jonge en oudere spelers…
Maar je hebt geen basisinfo dus hun potentieel weet je ook niet dit maakt het net iets minder aangenaam… dus wil ik hier volop inzetten op jeugdspelers
Tof, een carrière in LaLiga is zeker aan te raden! Hele leuke & met momenten verrassende competitie!
Als ik je zo lees, heb je liever ‘n team waarmee je kan bouwen? Dus waarom niet de leuke, “kleinere” teams zoals ‘n Getafe of Rayo, de overige eersteklassers uit Madrid?
Mallorca, de eilandclub met ‘n echt stadion? Levante (tevens zwart beest van Atleti), om beter te doen dan stadsgenoot Valencia? Alavés met hun mooie, blauw-witte Kelme-shirts? Osasuna, een middenmotor die met de nodige regelmaat een topper klopt onder leiding van Chimy Avila?
Of Real Sociedad om heel wat jeugdig toptalent te halen uit het B-team?
Met andere woorden, meer dan genoeg interessante clubs om uit te kiezen!
Er zijn er tientallen interessante carrières te bedenken in de Spaanse competities, dus misschien is het handig om even te beschrijven waar je precies naar op zoek bent. Wat is je favoriete carrière tot nu toe? Van welke club ben je supporter? En wat zoek je normaliter in een carrière? Of wil je puur argumenten voor het kiezen tussen Real Sociedad B of een eigen club?
Al heel wat leuke carrière gehad maar dan vooral met topteams of teams net onder de top…
Nu wil ik het helemaal anders aanpakken en vooral starten uit de visie van het groeien als club en met jonge spelers…
dus wil ik helemaal vanaf 0 beginnen…
Daarom viel mijn oog op real sociedad B
Waar je vooral werkt met hele jonge spelers
Of een eigen team waar je echt vanaf 0 moet beginnen met de middelen die je worden aangeboden (fictieve spelers)
Racing Santander is niet meer actief in de Segunda. Torre is een heel jong talent die nu aan Barca en Real wordt gelinkt. Wellicht is zo’n stad/dorp leuk om mee te beginnen als Create a Club. Even kijken in welke regio er in Spanje nog geen prof club zit die op een van de twee niveau’s actief is.
Er is ook nog een team actief uit Andorra, bestuurt door Gerard Pique.