Lille beschikt idd ook over een leuk team! Mss Origi terughalen als spits en hem meer speelkansen aanbieden dan die hij krijgt in Liverpool…
Goed plan! Burak Yilmaz presteert nog geweldig maar is inmiddels wel 65, en supertalent David gaat snel naar een grotere competitie. Ruimte genoeg dus voor een nieuwe spits!
Ik wil naast Everton een nieuwe carrière starten, en ik twijfel tussen Lille, Dortmund en Sociedad.
Mij lijkt lille een leuke optie, meedoen om de top 3, op naar een bekerfinale en natuurlijk Europees overwintering, verder opzoek gaan naar Franse, Belgische en Nederlandse talenten maar ook misschien Afrikaanse talenten. Verder heb je ook een leuke selectie met uitblinkers Yazici, Bamba, Renato Sanches, Botman, David,
Afgelopen week gestart met Lille…
Met de bedoeling enkel Belgische jeugd aan te kopen…
Ik ben een paar weken terug gestart met Dortmund, wel echt een aanrader hoor. Verbaasde mij erover hoe dun de selectie van Dortmund eigenlijk is. Daardoor moet je wel gebruik maken van de jeugd en is er genoeg ruimte voor wat leuke aankopen.
Het is naar mijn gevoel toch juist best wel breed? Enkel als je met 2 spitsen wil spelen heb je misschien niet genoeg kwaliteit, maar Dortmund heeft 25 eerste team spelers.
Klopt, maar wel allemaal middenvelders die best op cm, cam of lm uit de verf komen. Vooral op rechtsachter is er een grote leegte.
Ik twijfel nog even verder.
Opzich wel veel spelers hoor, maar veel spelers die in mijn ogen niet zoveel toevoegen. Ik speel nu zelf vooral 3421, en de spelers op de bank vind ik vrij matig. Terwijl dat juist wel het verschil is tussen een echte topploeg en iets daar onder.
Teams als Bayern, Chelsea en City kunnen bijna 2 gelijkwaardige teams opstellen. Dat ga je bij Dortmund echt niet redden.
Meunier, Wolff, Passlack en Morey lijken me juist veel opties. Alleen Morey heeft de potentie om echt tot een goede speler uit te groeien, maar met één aankoop is de positie helemaal in orde.
@LarsCF die clubs zijn dan ook een extreme vergelijking. Dortmund heeft een even brede bank als vergelijkbare clubs (Inter, Sevilla, Spurs)
Vind Dortmund wel verder dan de clubs die je daar noemt hoor. Ze missen vaak net dat laatste stukje om wel aan te sluiten bij de absolute top.
Klopt, maar allemaal opties die niet hetzelfde niveau als de rest van de selectie halen. Één aankoop is echter inderdaad wel voldoende, voorlopig.
Het zijn alle drie geen verkeerde clubs. Misschien een keer overwegen om Real Sociedad te doen echt wel een leuke ploeg:)
Ik heb nu zelf ook 3 seizoenen Sociedad er op zitten en dat heeft me niet verveeld.
In voorgaande edities heb ik al eerder een satellietclub gebruikt om jeugdspelers van Barcelona onder te brengen die eigenlijk te weinig speelminuten krijgen. Denk bijvoorbeeld aan FC Norsjaelland, een club die bekend staat om het ontwikkelen van talentvolle spelers en in een soortgelijke stijl speelde. Voor deze editie ben ik op zoek naar een ‘nieuwe’ satellietclub die aan de volgende eisen voldoet:
- De club mag niet in handen zijn of deel uitmaken van een andere groep met clubs. Daardoor vallen bijvoorbeeld clubs als Red Bull Salzburg (maakt deel uit van de Red Bull Group) of Girona (maakt deel uit van de City Group) af;
- De club moet bekend staan om het ontwikkelen van talentvolle spelers. Dat kan bijvoorbeeld zijn doordat ze relatief veel succesvolle spelers voortbrengen uit hun jeugdopleiding of een hoge waardering hebben voor youth development in de database;
- Jeugdspelers moeten binnen enkele seizoenen kunnen doorgroeien tot een dragende kracht bij de club, waarvoor ze regelmatig aan spelen toe moeten komen. Het heeft dan ook mijn voorkeur dat de club Europees voetbal speelt, dan worden jeugdspelers namelijk op een hoger niveau uitgedaagd;
- De club moet in een soortgelijke stijl spelen als Barcelona en in een formatie waarin dezelfde posities bestaan als in een 4-3-3. Jeugdspelers kunnen zich dan op hun eigen positie ontwikkelen en relatief vaker aan spelen toekomen;
- En tot slot, de club moet natuurlijk ook enigszins open staan voor het huren van jeugdspelers van Barcelona. Een club als Ajax zit bijvoorbeeld niet te wachten op jeugdspelers van een andere club op het moment dat ze hun eigen spelers kunnen opleiden.
Zelf dacht ik aan clubs als Real Zaragoza (historische club in de Segunda División), Celtic (waarmee de club al jarenlang goede relaties onderhoudt), Hamburger SV (promoveerde naar de Bundesliga in mijn carrière) en AJ Auxerre (promoveerde naar de Ligue 1 en plaatste zich verrassend genoeg voor de groepsfase van de Europa League).
Zou zelf denk ik voor Spanje of Frankrijk kiezen qua competities. Qua namen kwamen Nice en Rennes in mij op, maar dat is misschien net wat te hoog en geen 4-3-3. Bordeaux lijkt een soort 4-2-3-1 te spelen en heeft op zich wel potentie om Europees voetbal te halen (obv verleden). In de Segunda Division heb je denk ik wel meerdere opties. Vond zelf Eibar altijd wel leuk ballen en Huesca komt eveneens uit een regio vergelijkbaar met Catalonië. Weet niet of alles exact 4-3-3 speelt.
Le Havre of Lens in Frankrijk? Anders FC Dallas die al meerdere talenten hebben geleverd aan de Bundesliga.
Interessante namen, daar ga ik even onderzoek naar doen! In de Belgische competitie lijken er trouwens ook interessante opties te zijn. RSC Anderlecht heeft zich bijvoorbeeld ternauwernood geplaatst voor de Conference League en verloor afgelopen zomer een flink aantal spelers die op huurbasis voor de club speelden. Wellicht dat Barcelona iemand als Vincent Kompany (met wie de club in zijn tijd als speler jarenlang een goede relatie mee heeft onderhouden) kan helpen met een aantal spelers die langer dan twaalf maanden voor hem kunnen spelen? Daarnaast keren alleen de exceptionele talenten terug bij Barcelona, dus ook Anderlecht zou baat hebben bij zo’n samenwerking. Klinkt als een soort tweede carrière in dezelfde ‘file’ toch? Want Anderlecht hoort eigenlijk gewoon minimaal in de Europa League te spelen en met het verlies van spelers als Hoedt (verkocht aan Feyenoord), Harwood-Bellis (teruggekeerd bij Manchester City), Lior Refaelov (pensioen), Christian Kouamé (teruggekeerd bij Fiorentina) en Joshua Zirkzee (teruggekeerd bij Bayern München) kunnen ze wel versterkingen gebruiken. Wat denken jullie?
Anderlecht is op sterven na dood. De club draait enorm veel verlies. Het zou een oplossing bieden om ze weer naar succes te brengen.
Dan hebben ze in ieder geval iets gemeenschappelijk met Barcelona! 
Ik zit al een paar week te dubben over welk team ik zal kiezen. Aan de ene kant wil ik direct (alle) prijzen kunnen pakken en aan de andere kant is een “Road to Glory” ook interessant. Als enige voorwaarde heb ik dat de club speelt in een echt stadion.