FIFA 23 - Algemene Discussie

Ik ben ook een kind, maar vind fut niet zo leuk, je moet heel erg veel spelen en zelfs geld uitgeven op iets te ebreiken daar.
Geld stelen van mijn moeder zou ik sowieso ook niet doen

Het is allang bekend dat alle landen van het WK en stadions van Qatar beschikbaar zullen zijn via een gratis update.

Bij ons in Belgie kan je geen futpakjes kopen

Aangezien we over enkele weken alweer kunnen beschikken over de nieuwe editie ben ik alvast vooruit aan het kijken naar mogelijke aankopen voor mijn carrière met Barcelona. In tegenstelling tot het transferbeleid in real life ga ik me in eerste instantie voornamelijk richten op het binnenhalen van talentvolle Spaanse spelers. Denk bijvoorbeeld aan Arnau Martínez, Martin Zubimendi en Alberto Moleiro. Daarnaast zou ik nog graag een linksbenige centrale verdediger aantrekken, maar er lopen eigenlijk verrassend weinig spelers rond die aan dat profiel voldoen. Zit er daarom aan te denken om Jesus Vázquez (Valencia CF) dezelfde route te laten bewandelen als Sergio Ramos of Carles Puyol. In eerste instantie werden zij gezien als vleugelverdedigers en werden pas later in hun carrière centraal achterin geposteerd. Zou hem bijvoorbeeld zelfs kunnen binnenhalen, omturnen tot centrale verdediger en vervolgens twee seizoenen lang onderbrengen bij een andere Spaanse club. Of hebben jullie nog aanraders qua linksbenige Spaanse verdedigers die ik kan binnenhalen voor de toekomst?

Je hebt Manu Sanchez van Atletico Madrid , is een linksback die je misschien ook tot centrale verdediger kan omtoveren , verder heb je ook Terrats van Girona die een verdedigende middenvelder is

1 like

@Bart, Manu Sánchez lijkt me toch echt aan de kleine kant om centraal te spelen. Ramón Terrats lijkt me een interessante suggestie, hij speelt toch vrij regelmatig zijn wedstrijden voor Girona. Opvallend dat hij nog niet in beeld is geweest voor de Spaanse jeugdelftallen, maar zal hem zeker even op de scoutingslijst zetten wanneer FIFA23 uitkomt.

Kwam nog 2 spelers tegen .

Pacheco van Real Sociedad centrale verdediger

Javi Lopez van Deportivo Alaves , linksback van beroep

1 like

Goede suggesties! Dat lijken me inderdaad spelers die weinig problemen zouden moeten hebben om tot centrale verdediger omgetoverd te worden. Dan heb ik de volgende namen waarvan ik in ieder geval een scoutingsrapport ga opvragen: Jesus Vázquez (Valencia CF), Ramón Terrats (Girona), Jon Pacheco (Real Sociedad) en Javi López (Deportivo Alavés). Zal ook eens gaan kijken of ik wat wedstrijdbeelden van deze spelers kan vinden op YouTube, dan krijg ik een beter idee van de spelers.

1 like

Als eerst cariere ga ik beginnen met zelf gemaakte ploeg maar ben aan twijfelen tussen italie of duotsland

Ik ga beginnen met Nottingham Forest. Hele grote historie die ik ga proberen te herleven.

Je zal het altijd beter doen dan Barcelona in het echie haha

Moet trouwens eerlijk zeggen dat ik moeite heb om een interessante carrière te vinden om naast Barcelona te starten. Het merendeel van de ploegen in de Premier League bestaat grotendeels uit aangekochte en/of buitenlandse spelers, terwijl Olympique Lyon eigenlijk de enige ploeg waarbij het geraamte van de selectie zelf is opgeleid. Maar door het koopzieke Paris Saint-Germain is de Ligue 1 eigenlijk geen interessante competitie. In principe lijkt me de Serie A een interessante competitie met clubs als AC Milan, Monza of Juventus, maar het gebrek aan licenties gaat waarschijnlijk irriteren op langere termijn. Wat blijft dan nog over? De Bundesliga, waar weinig echt interessante clubs zijn die aan alle eisen voldoen (i.e., historie, sterke jeugdopleiding, jonge kern van de selectie, eigen stadion, mooie shirts, etc.).

1 like

Schalke zou toch aardig aan je wensen kunnen voldoen. Qua eigen talenten is het niet best maar daar zit dan misschien juist de uitdaging. Selectie vind ik niet Bundesliga waardig. Leverkusen is een sleeping giant net zoals Hertha. Dortmund heeft vaak heel veel jonge talenten en met Sule, Hummels en Reus juist de ervaren krachten. Bayern zonder Lewa is ook een heel stuk minder, tijd om die hegemonie te doen doorbreken.

Ben momenteel nog met Lyon bezig en ik geniet er juist van als ik PSG kan dwarsbomen. Nice, Rennais en zeker ook Monaco zijn leuke clubs.

Borussia Dortmund is geen vreemde suggestie, denk namelijk dat ze een aantal geweldige versterkingen hebben binnengehaald. Sinds kort prachtige shirts, een eigen stadion en zelfs een B-team in de 3. Bundesliga! Had zelf eigenlijk graag gezien dat de lijn van spelers als Schlotterbeck en Adeyemi hadden doorgezet, dus voornamelijk richten op het binnenhalen van jonge talenten uit Duitsland, Polen, Tsjechië, Zwitserland, Oostenrijk, Kroatië en andere landen uit Oost-Europa. Wellicht dat het een idee is om Jude Bellingham van de hand te doen en vervolgens het volledige budget en transferinkomsten te investeren in meerdere jonge talenten? Denk bijvoorbeeld aan Florian Wirtz of Luca Netz.

Ik volg je daar in, traditioneel start ik ook altijd in LaLiga met Atleti, maar soms heb ik wel zin om in ‘n andere (top)competitie te starten, maar Ligue 1 & Bundesliga zeggen me idd ook niets met dank aan PSG & Bayern die domineren.

Arsenal vind ik ergens de moeite dit seizoen, dankzij de gestage opbouw/evolutie die Arteta maakt met z’n spelers, al is de Premier League zo overgewaardeerd.

AC Milan, dankzij de 3 Belgen (& vooral CDK) lijkt me ook interessant om mee te bouwen, maar Serie A blokt meteen af door het ontbreken van Napoli & de Romeinse clubs. Al is het dan wel weer positief dat eindelijk de Serie B terug is.

Dus kom ik uiteindelijk weer uit in LaLiga met Simeone & co …

2 likes

Precies! Ik kom ook niet veel verder dan clubs als Liverpool, Olympique Lyon, Borussia Dortmund en AC Milan. Je zou hooguit een experiment kunnen bedenken waarbij je de Schotse clubs onderbrengt in de lagere Engelse divisies en vervolgens een club als Celtic neemt. Dan heb je in ieder geval een club met een duidelijke identiteit waarmee je echt een elftal kan gaan bouwen.

En een gevallen club uit een lagere divisie? Heb een aantal edities geleden veel lol gehad met Sunderland. Zo kan je ook vooruit in Spanje met bijvoorbeeld Las Palmas, klein eiland, eigen stadion en toch een paar oud toppers die je kunt halen. Zo ook in andere landen Auxerre en Bordeaux, Engeland met Blackburn, Reading, QPR om er maar een paar te noemen. Duitsland heeft Hamburger SV

Maar heeft één van die clubs nou echt een jonge kern waarmee je terug kan keren op het hoogste niveau? Blackburn Rovers komt misschien het dichtst in de buurt, maar waarschijnlijk gaan zij hun beste speler (Ben Brereton Diaz) verliezen in de winterse transferperiode. Bij de andere clubs die je noemt krijg ik het gevoel dat er ook een duidelijke reden is (als je naar de selectie kijkt) waarom ze op dat niveau spelen. Geen van die clubs is echt aan het bouwen aan een nieuw succesvol hoofdstuk in de clubgeschiedenis.

Waarom moet ik plots aan Anderlecht denken bij het lezen van je laatste zin …? :joy:

Ik ga waarschijnlijk met Westerlo starten.
Focus leggen op eigen jeugdafdeling met Belgische jeugdspelers en op termijn de beste club van Belgie worden