FIFA 23 - Algemene Discussie

Is het wellicht een leuk idee om een whatsappgroep aan te maken om dingen/ideeën m.b.t. carriere modus van fifa 23 te delen met elkaar? Dat is misschien wat toegankelijker dan via deze weg en dat kan ook gebruikt worden door mensen die niet op dit forum zitten.

1 like

Ik heb ergens gelezen dat 5x wisselen in carriere er in zit. Maar nog wel een bank van ‘maar’ 7 wissels in plaats van 12

Hoe lastig is het nou om de bank uitgebreiden naar 12?

1 like

Niet overal heb je 12 spelers op de bank zitten tegenwoordig ondanks je 5x kan wisselen.

AI-transfers zijn exact hetzelfde als in FIFA22 (en 21, 20, 19 en 18). Gameplay is wel volledig anders, aangezien FIFA23 voor PC voor het eerst next-gen is, 22 was nog old-gen.

Early Access launch: If you’ve pre-ordered the Ultimate Edition, or if you’re an EA Play or EA Play Pro member you’ll be able to jump into FIFA 23 from September 27th*. EA Play members will be able to play up to 10 hours via the early trial**. Ultimate Edition owners & EA Play Pro (on PC) members will get unlimited access to FIFA 23.

Na de tip hierboven over de kortingsactie van EA Access, zit hier nog een voordeel aan ^^

1 like

Alle ratings zijn bekend en staan online op SoFIFA!

5 likes

Er zijn in ieder geval al een aantal interessante spelers voor mijn carrière met Barcelona die eigenlijk allemaal een flinke upgrade hebben gekregen (zoals ik eigenlijk al verwachtte): Arnau Martínez (71/83), Vanderson (76/85), Malo Gusto (75/85), Piero Hincapié (78/85), Jesus Vázquez (70/81), Martín Zubimendi (79/86), Alberto Moleiro (73/88), Bernardo Silva (88/88), Yeremy Pino (79/87) en Hugo Novoa (66/79). Er ontbreken nog wel een aantal interessante (jeugd)spelers zoals Luiz Henrique (Real Betis), maar dat zal in de volgende update wel gebeuren.

Het lijkt erop dat er een aantal spelers zijn waar nog geen upgrade is doorgevoerd: Romeo Lavia (62/83), Moises Caicedo (70/82), Mathys Tel (64/84) en Khvicha Kvaratskhelia (74/84). Verder hebben Alan Varela (74/84) en Nicola Zalewski (74/86) een verrassend flinke upgrade gekregen. Nog andere spelers die ik gemist heb?

De transfers zijn alleen nog lang niet allemaal verwerkt :confused:

De officiële playlist staat op Spotify! Nieuwe FIFAplaatjes ontdekken! :grin::notes:

1 like

Klopt deze ratings moeten al ergens in augustus bepaald zijn, want een Lavia, tot aan zijn blessure zowat de beste speler bij Southampton kan nooit 62 blijven.

Caicedo heeft een +3 gehad en gaat nog eens 2 omhoog als je hem om CVM uitspeelt. Denk niet dat die veel hoger als 72-73 alg zou moeten starten voorlopig.

1 like

Ik vind dat er redelijk wat real faces zijn bijgekomen. Voor de console spelers die daar belang aan hechten toch wel interessant! Kwam het WK later in een update ook nog? In dat geval zouden daar nog extra faces kunnen bijzitten

@Aron1997, precies. Waarschijnlijk zijn de spelers die onlangs zijn doorgebroken nog niet meegenomen. Mohamed-Ali Cho (Real Sociedad) heeft bijvoorbeeld zelfs een downgrade gekregen, terwijl hij juist meteen indruk heeft gemaakt. Ben het overigens niet met je eens over Moises Caicedo (Brighton Hove & Albion), hij maakt namelijk al maandenlang indruk op het middenveld en staat in de belangstelling van Manchester United en Tottenham. Iemand die zo’n hoog niveau haalt in de Premier League zou minimaal 75-76 ALG moeten zijn, met minstens 84 POT.

2 likes

Ik las net dat Alexia Putellas, speelster van FC Barcelona de hoogste rating (92) heeft deze editie. Hoger dan de best scorende mannen qua rating Benzema, Lewy, Mbappé & KDB (allen 91) …

Onder de streep worden spelers beoordeeld op basis van hun prestaties ten opzichte van andere spelers in hun sport. Moet eerlijk zeggen dat ik weinig wedstrijden heb bekeken van het vrouwenvoetbal, maar de wedstrijd van Barcelona Fémini in Camp Nou heb ik wel even meegenomen. En Alexia Putellas stak er destijds echt met kop en schouders bovenuit, dus zo’n rating lijkt me wel gepast.

1 like

Volledig terecht, ze won ook oververdiend de Gouden Bal. Vind het ergens wel grappig dat ‘n vrouw de hoogste rating haalt, al mag je ze niet vergelijken met de 4 bovenstaande heren. ‘t Zijn twee verschillende “werelden” waarin ze acteren! :blush:

1 like

Precies. Al vond ik in de laatste maanden onder Ronald Koeman dat het niet eens zo’n vreemde gedachte was om Barcelona Fémini in Camp Nou te laten spelen en de heren in het Estadi Johan Cruijff. Net als in het Nederlandse nationale vrouwenhockey was het algehele niveau simpelweg hoger dan bij de heren, dus dan verdien je een groter publiek. Maar het was geweldig om hen te zien spelen in het ‘grote’ Camp Nou, dat betekende duidelijk veel voor de speelsters.

1 like

Is het iemand al gelukt het spel te preloaden op de PS5? Er staat bij mij dat ik dat vanaf 28 september kan doen, terwijl ik met EA Play als het goed is al 27 september zou moeten kunnen spelen.

Ik lees hier en daar nog dat er problemen zijn met de preload op PS5. Da’s wel erg zuur. Ik zou het dag per dag in de gaten houden en zeker morgen en overmorgen nog eens proberen.

Ah, merci! Ga ik doen inderdaad.