FIFA 23 - Speler Gezocht

Zit pas in einde seizoen 1 en ik heb eigenlijk alleen maar spelers gehaald die nu bij Valencia zitten. Castillejo, Lino, Cavani en Almeida, Hugo Duro heb ik overgenomen van Getafe hij was gehuurd. In mijn verhaal heb ik Lim laten vertrekken zodat Soler wel kan blijven. Guedes speelt een belangrijke rol dit seizoen en de verwachting is dat hij een mooie transfer gaat maken. Moriba is momenteel nog gehuurd, ben erg te spreken over hem en wellicht ga ik hem kopen.

Speel voornamelijk 4-4-2 alleen in de top wedstrijden tegen Atletico, Barca en Real schakel ik over naar 4-3-3 of 4-2-3-1, dat heeft meer te maken omdat hun 4-3-3 spelen of 3-5-2. Soms experimenteer ik zelf met een 3-5-2 als de tegenstander 4-4-2 speelt.

2 likes

Ik ben in de winter van mijn eerste seizoen met Celta de Vigo op zoek naar een Keeper, concurerende rechtsback en een back up spits. Ik heb wat opties op een rij gezet en ik was benieuwd of dit realistisch is.
Hebben jullie eventueel nog opties?

GK: Ledesma (Cadiz), Andrew (Gil Vicente) of Luiz Junior (Famalicao)
RA: Birindelli (Monza), Sugawara (AZ Alkmaar) of Pedersen (Feyenoord)
SP: Pavlidis (AZ Alkmaar), Farias (C.A Colon) of Abel Ruiz ( SC Braga)

Thanks!

Lijken me allemaal prima opties.

Door het aanstaande vertrek van spelers als Sergiño Dest, Hector Bellerín (transfervrij), Clément Lenglet, Samuel Umtiti, Marcos Alonso (transfervrij), Franck Yannick Kessié en Francisco Trincão komt er meer dan genoeg financiële ruimte vrij om te investeren in de selectie. Pedro Porro, Ilaix Moriba (op huurbasis met optie tot koop) en Lionel Messi (transfervrij) lijken me logische versterkingen, maar twijfel nog over de grootste investering; Theo Hernández of Bernardo Silva?

Theo Hernández (AC Milan)
Jordi Alba staat al langer onder druk bij de club en lijkt na het aankomende seizoen transfervrij te vertrekken. Alejandro Balde breekt op dit moment door als mogelijke opvolger, maar met Theo Hernández zou de club misschien wel de meest dominante linksbenige vleugelverdediger binnenhalen.

Bernardo Silva (Manchester City)
De Portugees lijkt te willen vertrekken uit Manchester en Barcelona werd genoemd als droombestemming. Het is geen overbodige luxe om een speler toe te voegen die meteen de meest creatieve middenvelder zou zijn, maar aan de andere kant lopen er straks ook spelers als Gavi, Pedri, Frenkie, Ilaix, Nico en Pablo Torre rond.

Van deze twee zou ik dan gaan voor Hernandez. Met Bernardo Silva haal je inderdaad wel een heel creatieve middenvelder, maar gezien je ook met twee vleugelaanvaller speelt én backs hebt die opkomen, denk ik dat je met De Jong, Pedri en Gavi genoeg creativiteit daartussen in hebt. Bernardo zal dan +/- 28/29 jaar oud zijn en de hoofdprijs kosten. Dan rest de vraag: wie ga je er in hemelsnaam naast zetten? Denk dat het een beetje kapitaalsvernietiging is en daar moet de club juist vanaf stappen.

Met Hernandez haal je dan een speler die een stuk jonger is en met zijn loopvermogen goed past in je formatie. Anderzijds loopt hij misschien Baldé in de weg, omdat hij wel de basisspeler zal worden. Als je dan geld spend, zou ik het voor iemand doen die bij de top-3 beste linksbacks komt en vele jaren kan dienen.

1 like

Dat was ook mijn onderbuikgevoel, maar het is goed om te horen dat iemand er hetzelfde over denkt. Misschien dat ik zelfs kan proberen om Franck Yannick Kessié de omgekeerde weg te laten bewandelen?

@Joostvans Misschien is het ook wel idee, omdat jaren lang het halen van Grimaldo (Benfica) terug naar Barcelona een optie was. Nu een keer Cucurella (Chelsea) terug te halen naar de club waar hij niet doorbrak?

En dan kun je voor erbij misschien een type Kudus (Ajax) erbij halen. Veel dreiging en echt wel snelheid op het middenveld. Vooral lekker als technische aspecten bij de rest op het middenveld wegvallen.

1 like

Ik zou Messi niet terughalen.
Dembele en Torres hebbenft nog potentieel, terwijl Messi maar goed is voor een jaar of 2.
Messi halen brengt de verdere ontwikkeling van Dembele en Torres in Gevaar.
Zeker bij Barcelona moet je vooral focussen op de toekomst.

1 like

@DavinEland, Marc Cucurella maakte voor een absurd bedrag de overstap naar Chelsea. Vrees eerlijk gezegd dat het nog even zal duren voordat hij weer haalbaar is voor Barcelona. Overigens heb ik Ilaix Moriba voor een soortgelijke rol gehaald als jij voor ogen hebt met een ‘type Kudus’.

@Tygo, daar is het nu te laat voor. Inmiddels heeft hij al een tweejarig contract ondertekend en keert terug in Camp Nou. Maak me trouwens geen zorgen over speeltijd, want merk dat ik met vijf mogelijke wissels bijna altijd twee keer wissel in de voorhoede. Dembélé en Ferrán krijgen dus genoeg kansen om zich verder te ontwikkelen.

1 like

Ik zoek voor Juventus seizoen 1.

Eén CV
Eén CVM

Voor de CV dacht ik zelf aan Timber (ajax).
Iemand nog andere tips.

als cvm Ricchi misschien?

1 like

Als ik kijk in de serie a en serie b dan heb je bijvoorbeeld : Milenkovic van Fiorentina als CV.
Fratessi als CVM van Sassuolo

Of je kijkt naar je uitgeleende speler Rovella die nu speelt bij Monza

1 like

Die namen die jij noemt zijn meer een CM. Ik zoek een echte CVM zo als Kante (Chelsea) maar die is veel te duur. Rovella Is uit geleend op dit moment. En Is sowiezo geen optie.

Wilfried Ndidi misschien ?

1 like

Waarom niet Ricchi? Speelt al in Serie a en Juve haalt vaak spelers van Italiaanse middenmotors

Die zit niet in Fifa 23 die naam. Dus dan word het lastig hem halen.

Hij bedoelt Ricci. Beetje meedenken mag wel.

Die is het inderdaad, excuses

1 like

Ik zal hem gaan scouten.

1 like

Momenteel heb ik alleen Plea in de spits bij gladbach, aangezien thuram is ben verkast voor 80 miljoen na een succesvol seizoen. Echter speelt Plea ook LAM en zoek ik een goeie vervanger voor op de nummer 9 positie. Iemand suggesties? Ook zoek ik nog een cvm als vervanger voor Weigl die is teruggekeerd naar Benfica.

1 like