FIFA 23 - Speler Gezocht

Als FC Barcelona zijnde: Is het realistisch om Pablo Torre om te bouwen tot rechtsachter? Zoals eigenlijk ook eerder met Sergio Gomez gebeurde. Die ging ook van een 10 naar linksachter als ik me niet vergis (en is tevens een La Masia-speler).
Tegenwoordig zijn de beste backs toch al halve middenvelders lijkt me. Een beetje de nieuwe box-to-box-spelers die ook zogezegd overal op het veld kunnen spelen.

Zou op zich wel moeten kunnen, maar denk dat het op Fifa best lang zal duren.

@JohnColtrane, eerlijk? Nee. Sergio Gómez was in de jeugdelftallen een speler die op meerdere posities uit de voeten kon, zowel op het middenveld als in de voorhoede. Pablo Torre is daarentegen duidelijk een speler die alleen op het middenveld uit de voeten kan.

Dat gezegd hebbende, ik begrijp volledig waarom je een middenvelder of aanvaller om wil turnen tot een vleugelverdediger. In voorgaande carrières heb ik het bijvoorbeeld gedaan met Mikel Merino (centrale verdediger). Ik denk alleen dat Pablo Torre niet het profiel heeft om dit te doen, daarvoor gebruik je doorgaans spelers die van nature al op meerdere posities kunnen spelen of well-rounded zijn in hun statistieken. Adrián Bernabé (Parma) zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn voor de linkerflank. Voor de rechterflank heb ik nog even geen namen voor je.

1 like

Ik ben op zoek naar een opvolger van Bijlow (84 alg.) bij Feyenoord. Ik zit nu aan het begin van het 3e seizoen.

Het hoeft geen hele jonge keeper te zijn, ik heb een veelbelovende jeugdspeler die op het moment nog niet goed genoeg is om meteen voor de leeuwen te gooien maar die ik wel graag samen met de nieuwe keeper wil laten strijden om een plek.

Noppert? Als die nog geen stap heeft gezet tenminste.

Misschien Bizot of Zoet terug halen naar Nederland? En anders misschien de Braziliaan Jean (Cerro Porteno) of de Nederlander Verbruggen (Anderlecht).

Kjell Scherpen? Als een soort 2e kans bij een topclub.

Okoye terug naar de Eredivisie halen?

In de afgelopen Clásico werd nogmaals duidelijk dat Barcelona een hoog niveau kan halen in het experiment met een 3-2-2-3 formatie. In het derde seizoen van mijn carrière wil ik gaan proberen om die lijn voort te zetten. Daarvoor zijn voor aankomende zomer al Lisandro Martínez, Bernardo Silva en Youssoufa Moukoko aangetrokken.

Doelman
Marc-André ter Stegen, Iñaki Peña, Arnau Tenas.

Verdediging
Pedro Porro, Arnau Martínez, Sergi Roberto, Jules Koundé, Eric García, Gerard Piqué, Ronald Araújo, Lisandro Martínez, Jesus Vázquez, Theo Hernández, Alejandro Balde, Jordi Alba.

Middenveld
Pablo Gavi, Bernardo Silva, Pablo Torre, Frenkie de Jong, Martín Zubimendi, Sergio Busquets, Nico González, Pedri González, Alberto Moleiro.

Voorhoede
Ousmane Dembélé, Lionel Messi, Ilias Akhomach, Lamine Yamal, Robert Lewandowski, Youssoufa Moukoko, Ansu Fati, Ferrán Torres.

Kortom, een brede selectie met een dubbele bezetting op iedere positie. Toch zijn er een aantal interessante kansen op de transfermarkt om het middenveld nog te versterken met een transfervrije speler: Thiago Alcântara (Liverpool), Dani Olmo (RB Leipzig) of Sergej Milinkovic-Savic (SS Lazio). Nico González kan dan nog een seizoen langer op huurbasis ervaring opdoen, terwijl zo’n ervaren versterking met een 1-jarig contract op korte termijn van waarde kan zijn.

@Joostvans, wat ‘n selectie! Mijn oprechte bewondering dat jij zo blijft bouwen aan het ideale Barça.

Het feit dat je sprak over Xavi’s nieuwe formatie & hoe die heel goed uitpakte tegen Real, wil ik jou (én andere LaLigalovers) graag de volgende tip geven.

Het is naast de kwestie in deze topic, maar Croqueta is dé Vlaamse LaLiga podcast. Michael & Koen noemen zich wel degelijk géén Barça podcast, maar ze weten van zichzelf dat ze soms té veel praten over La Blaugrana.

In de aflevering van gisteren hebben ze het dan ook uitvoerig over la Supercopa & Xavi’s tactiek. Veel luisterplezier!

PS: ik zou Thiago terug thuisbrengen. :wink:

2 likes

Nog geen eigen jeugdspelers bij het eerste betrokken?
En Lamine Yamal, kan je spelers maken die in 2007 geboren zijn? Hoe oud is hij en welke rating heeft hij nu? Eens uit interesse :slight_smile:

Ziet er mooi uit, brede selectie alleszins! Maar veronderstel dat Alba, Busquets en Piqué al ingeboet hebben in kwaliteit. En hoe zit het met Messi en Lewandowski?

En dan nog een vraagje: Hoe ziet je sterkste elftal er uit?

1 like

Hallo iedereen, ik ben momenteel in seizoen 3 met Valencia CF. Ik heb nu al een jaar Parejo terug en Cavani is retired. Ik ben echt nog opzoek naar een aantal leuke spelers. Misschien hebben jullie suggesties. Het liefst alleen met face.

@Matthi9s, dat klinkt als een aanbeveling op het ideale moment. Ben de laatste tijd steeds vaker een podcast aan het luisteren in de auto, eigenlijk over alles wat niets te maken heeft met mijn werk in de financiële wereld. Soms een luchtig gesprek over voetbal, soms over basketbal en soms wat pittigere onderwerpen als kwantumphysica of filosofie. Of soms gewoon een fenomenale comedian die van zich af praat (Bill Burr met zijn Monday Morning Podcast is een aanrader). Deze ga ik zeker even downloaden en luisteren!

Wat betreft mijn carrière met Barcelona, die constante veranderingen maken het juist interessant voor me. Probeer in het hoofd te kruipen van Xavi en Laporta, en dat is net als in de realiteit erg wisselend. Denk inderdaad dat Thiago een passende versterking zou zijn, hij loopt op langere termijn de aanstormende talenten namelijk niet in de weg.

@JohnColtrane, het is inderdaad niet mogelijk om spelers aan te maken die in 2007 geboren zijn. Je kan echter wel een speler aanmaken met een leeftijd die past in de create player functie en vervolgens met een Live Editor of Cheat Engine aanpassen. Dus Lamine Yamal is ‘gewoon’ zijn eigen leeftijd en begon met een rating van 63 ALG. Inmiddels is hij geloof ik 68 ALG.

Gerard Piqué, Jordi Alba en Sergio Busquets krijgen eigenlijk jaarlijks een nieuw contract waardoor ze steeds minder zullen gaan verdienen. Krijg het alleen niet over mijn hart om ze definitief van de hand te doen. Wat mij betreft blijven ze onder contract tot hun pensioen.

Mijn sterkste elftal (ondanks dat ik doorgaans veel doorwissel) ziet er als volgt uit:

Marc-André ter Stegen; Pedro Porro, Jules Koundé, Ronald Araújo, Theo Hernández; Pablo Gavi, Frenkie de Jong, Pedri González; Ousmane Dembélé, Robert Lewandowski, Ansu Fati. (4-3-3)

1 like

@DNA_ExTincTioN, er zijn meerdere richtingen die je kan kiezen voor Valencia. Haal je voormalig spelers terug naar de club, dan zijn Juan Mata, David Silva en Carlos Soler (mocht hij weinig spelen in Parijs) interessant. Zoek je naar jongere Spaanse spelers, dan zou ik kijken naar Iker Bravo, Sergio Gómez, Pablo Maffeo, Mateu Morey en mijn persoonlijke aanraders Adrián Bernabé en Hugo Novoa.

Luis Javier Suarez van Granada heb ik gehaald als aanvaller even als een terugkeer van Soler. Links haalde ik Centelles na een vertrek van Gaya. Maffeo en Arnau Martinez zijn mijn rechtsbacks. Mamardashvili koos voor een avontuur in de Premier League waarop ik Casteels haalde naar de sinasappelstad

Crystal Palace
We hebben een redelijk oude selectie, de basis staat alleen de rechtsback positie is toe aan verjonging. Clyne (31) en Ward (32), nu heb ik een klein lijstje met eventuele vervangers.

Wan Bissaka, alleen speelt die nu weer meer onder Ten Hag. Atal van Nice, aflopend contract en dus goedkoper binnen te halen. Bogle speelt nu nog in het Championship. Gusto van Lyon.

Spence van Tottenham is ook een talentje ,

Edwards van Stoke city , zijn contract loop af einde seizoen.

Maar misschien moet je Gusto proberen van Lyon , een speler die ik zelf ook nog moet uitproberen

Zal ook eens kijken naar Edwards. Talenten uit het Championship halen is altijd een leuk idee

Pedersen Feyenoord.

Van Ewijk Heerenveen.

@Spoon0612, Djed Spence (Tottenham Hotspur). Talentvolle speler die duidelijk geen kans krijgt van Antonio Conte.

1 like