FIFA 23 - Speler Gezocht

Ik zie bij team stats dat hij zelfs derde keus is achter Emerson Royal en Tanganga, laatst genoemde krijgt ook weinig speeltijd

Nou, dat lijkt me echt een no-brainer dan.

Eigenlijk zijn er geen manieren meer om de huidige selectie te verbeteren. De verdediging lijkt compleet, het middenveld krijgt de nodige versterking, maar het leiderschap in de voorhoede ligt nog altijd bij een 38-jarige Lionel Messi en een 36-jarige Robert Lewandowski. Het moment is aangebroken om één van hen definitief te vervangen door een nieuw gezicht van de aanvalslinie.

In de zoektocht naar geschikte opties heb ik de volgende richtlijnen opgesteld:

  • Er mogen maximaal drie spelers van dezelfde nationaliteit in de selectie rondlopen, met uitzondering van de Spaanse nationaliteit. Dus dat betekent geen Franse versterkingen, heb namelijk al Jules Koundé, Theo Hernández en Ousmane Dembélé rondlopen.
  • Bij voorkeur is de versterking rechtsbenig. Met Ousmane Dembélé, Ilias Akhomach, Lamine Yamal, Youssoufa Moukoko en wellicht Lionel Messi zijn er al genoeg linksbenige aanvallers.

Martinelli? Doet het uitstekend bij mijn Arsenal en je mist een beetje een speler op links.

1 like

Just a suggestion: ik heb een paar jaar terug Gabriel Jesus wel eens bij Barça gebruikt als een kopie van Samuel Eto’o. Toen had ik een soort kopie van de Ronaldinho - Eto’o - Messi aanval gemaakt. Hij kan het afjagen, heeft de techniek en kan ook vanaf links, om ruimte voor een ander te maken.

1 like

@Imparator, Gabriel Martinelli lijkt me een speler die optimaal rendeert in een competitie waar de ruimte is om toe te slaan in omschakelmomenten. Maar je hebt gelijk wat betreft ‘een speler op links’, ik denk alleen dat er een speler nodig is die sterker is in de kleine ruimte en de verfijnde techniek heeft om wedstrijden zelf te beslissen. Wat denk je van João Félix (Atlético Madrid)? Met het mogelijke vertrek van Lionel Messi en Ferrán Torres komt er genoeg vrijheid en ruimte in de ploeg vrij voor een speler zoals hij. Ben nu de wedstrijd tegen Girona aan het kijken en het wordt pijnlijk duidelijk hoe erg Barcelona een speler mist die zelf met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen.

@Begiristain, goede suggestie! Gabriel Jesus lijkt me een speler die in beeld zou zijn als vervanger van Robert Lewandowski. Lijkt ook in staat om zelf wedstrijden te beslissen. Moet alleen even kijken naar zijn prestaties en naar die van Arsenal om te bepalen of een overstap realistisch zou zijn.

Vind Felix op zich wel in het spel van Barcelona passen, maar het is wel echt een speler die in het midden moet spelen dan (anders krijg je weer een gevalletje Griezmann) en daar heb je al een aantal heel goede spitsen lopen.

1 like

Volledig met je eens, João Félix krijgt in een ideale situatie de vrije rol centraal voorin. Verder zou hij natuurlijk als hangende linksbuiten kunnen spelen, wat met een vleugelverdediger als Theo Hernández ijn zijn rug prima moet kunnen. Denk trouwens niet dat er zoveel spitsen rondlopen op het moment dat João Félix naar de club komt. Kom niet verder dan een 21-jarige Youssoufa Moukoko en een inmiddels bijna 37-jarige Robert Lewandowski. Ferrán Torres zou verkocht moeten worden om de komst van Félix te financieren, terwijl Lionel Messi op dat moment waarschijnlijk met pensioen is gegaan.

Maar even voor de duidelijkheid, João Félix is alleen een naam die bij me op kwam bij het lezen van je reactie. Mocht je nog andere suggesties hebben (of zelfs aanraden om op een andere positie te investeren), dan hoor ik het graag.

Ik denk niet dat Napoli hem makkelijk laat gaan, maar wat dacht je van Kvaratskhelia? Ook Julián Alvaréz zie ik best nog eens in Spanje spelen en Man City staat niet bekend als een club die heel moeilijk doet als een van haar spelers wil vertrekken (helemaal naar Barcelona).

@Imparator, Khvicha Kvaratskhelia (Napoli) heb ik volledig over het hoofd gezien in mijn zoektocht. Eigenlijk heeft hij alles waar ik naar op zoek ben: een individuele actie, balcontrole, snelheid, techniek en de persoonlijkheid om het boegbeeld van een club te zijn.

Zijn er nog meer spelers die in het rijtje van João Félix en Khvicha Kvaratskhelia thuishoren? Leroy Sané was vroeger ook een speler van dat kaliber, maar lijkt dat niveau bij Bayern München niet meer aan te kunnen tikken. Zijn er nog anderen die ik kan overwegen?

Misschien niet de rating etc. wat je zoekt, maar Mitoma is nu al één van de beste dribbelaars ter wereld. Sterling en Oyarzabal zijn ook namen die me nu binnenschieten.

1 like

Barça have not forgotten about João Félix. Barcelona asked Atlético for Félix when they were negotiating for Memphis. Félix will return to Atlético in the summer, and is likely to leave the club. His agent is Jorge Mendes, and Barcelona have a good relationship with him. - @Sport

Soms krijg ik het idee dat Catalaanse journalisten gewoon op forums zoeken naar nieuwe geruchten voor de club. Dit werd vier minuten geleden naar buiten gebracht door Sport. :eyes:

De minder betrouwbare kranten doen dat al twee decennia. Die random transfergeruchten als ‘Rashford naar Juventus’ worden niet door een sportjournalist uit z’n duim gezogen, maar juist kijkend naar wat fans op forums en tegenwoordig ook twitter zeggen.


Xavi Hernández lijkt de laatste tijd een succesformule te hebben gevonden om van een traditionele 4-3-3 te schakelen naar een 3-2-2-3. Vroeger gebeurde dat door Sergio Busquets in te laten zakken tussen de centrale verdedigers, nu gebeurt dat door de rechtsback te laten fungeren als centrale verdediger. Op die manier kunnen Sergio Busquets en Frenkie de Jong samen op het middenveld spelen zonder dat er numerieke superieuriteit wordt opgeofferd. Of simpel gezegd: Barcelona speelt nu met vier middenvelders en offert daar diepgang over de rechterflank voor op.

Kortom, een ideale formatie voor een ‘zwervende’ aanvaller centraal voorin (i.e., João Félix) en een creatieve linkervleugelverdediger (Theo Hernández). Nadeel? Er worden meer verdedigende kwaliteiten gevraagd van een rechtervleugelverdediger. Niet vreemd dat Barcelona in verband wordt gebracht met Juan Foyth (Villarreal) en Benjamin Pavard (Bayern München). Mocht ik besluiten om een soortgelijke route te bewandelen, dan lijkt het me waarschijnlijk dat Pedro Porro het kind van de rekening gaat worden.

Ik zoek een vervanger voor Cavani bij Valencia. Hij kan geen hele match meer aan, en Hugo Duro valt volledig door de mand. Ik sta voor zowel talenten met groeimarge (73+) als basiswaardige spitsen (78+) open.

Mauro Icardi wordt door PSG verhuurd aan Galatasaray, mogelijk dat je hem kan overnemen. Heeft in het verleden in de jeugd van Barça gespeeld en kent het Spaanse voetbal een beetje. Is pas 29 en heeft niet meer de status die hij had zoals bij Inter.

Anders misschien eens kijken bij Spelers als Mateo Retegui, Zirkzee, Boadu, Abel Ruiz, Brereton Diaz (Villarreal schijnt met hem te onderhandelen) of Openda?

Enes unal van Getafe
Castellanos van new York City , was uitgeleend aan Girona.

Santiago Gimenez van Feyenoord
Christian Kouamé van Fiorentina
Joao Pedro van Watford
Luis Vazquez van Boca Juniors

Bedankt jongens, hier zitten interessante namen tussen. Ik onthou vooral Ruiz, Zirkzee, Castellanos, Kouame en Vázquez.

David Datro Fofana is een goed alternatief. Als ik het goed heb speelt die inmiddels bij Chelsea. Maar is het overwegen waard.