FIFA 23 - Speler Gezocht

Zien jullie Balikwisha van Antwerp naar Hertha gaan? Ik ga waarschijnlijk CL halen en sowieso een EL ticket. Nog zeven duels te gaan.

Ja vooral als je CL gaat spelen.

Ja hoor zeker mogelijk!

Ik zoek voor Newcastle een centrale verdediger die kan concurreren met Schär.
Vind Lascelles veel te weinig snelheid hebben en Dummett is verkast naar Bournemouth.

Ook zoek ik nog een buitenspeler die kan concurreren met Sain-Maximin. Iemand enig realistische opties?

Pacho van antwerp , vertrekt in de zomer naar Frankfurt .

Blas van Nantes als backup van Saint maximin ?

Met Antony Gordon heb je toch al een concurrent voor Maximin.

Smith Rowe, komt er bij Arsenal niet echt meer aan te pas. Sinisterra vind ik wel een interessante naam.

CV
Guehi van Crystal Palace is echt een beest. Totaal andere speler dan Botman. Konsa is een andere optie maar die is wat meer te vergelijken met Botman.

Wissel Gordon met Almiron en Saint-Maximin maar Murphy en Fraser zijn niet echt geweldenaren.
Voor de CV positie heb ik Ahmedhodzic al gehaald van Sheffield United. Snelle sterke jonge centrale verdediger die nog veel kan groeien met zijn 23 jaar.
Ook heb ik Forsberg nog geleend voor een half seizoen voor wat extra creativiteit op het middenveld.

Enkele weken geleden ben ik (gedwongen) opnieuw begonnen aan een carrière met Barcelona. Waar in mijn oude carrière de nadruk lag op het aantrekken van nieuwe steunpilaren (i.e., Lisandro Martínez, Theo Hernández, Bernardo Silva, João Félix, etc.) wil ik nu me duidelijk richten op het ontwikkelen van (eigen) talent. Voor de winterse transferperiode in het eerste seizoen zijn er al enkele inkomende transfers gerealiseerd; Arnau Martinez (Girona), Alberto Moleiro (UD Las Palmas) en Vitor Roque (Athletico Paranaense) moeten onderdeel gaan uitmaken van een nieuwe lichting in Camp Nou.

In principe zijn er daarmee genoeg versterkingen binnengehaald, maar in de wedstrijd tegen Internazionale (4-1 winst) raakte Pablo Gavi serieus geblesseerd en is maar liefst drie maanden afwezig. Daarnaast lijkt Pablo Torre nog niet klaar te zijn voor het grote werk, waardoor een investering in een veelbelovende middenvelder niet overbodig is. Wat denken jullie van een terugkeer van Xavi Simons (PSV) in het shirt van Barcelona? Hij zal genoeg speelminuten krijgen, zeker wanneer er in de toekomst met vier middenvelders gespeeld wordt (in een 3-2-4-1 formatie). Of zouden jullie wachten met zo’n transfer tot de zomerse transferperiode?

1 like

Als ik het goed heb je dan nog Busquets, Frenkie, Pedri, Kessié, Roberto en Moleiro over. Dat lijken mij meer dan genoeg spelers voor de drie posities op het middenveld. Ook zijn Simons’ statistieken niet veel beter dan Moleiro in S1, dus je schiet er qua kwaliteit ook niet eens zo heel erg mee op in het eerste seizoen.

Ik zou dus met zo een transfer wachten tot het tweede seizoen, wanneer je een extra middenvelder wat meer nodig hebt (en misschien zal je tot die tijd merken een ander soort middenvelder nodig te hebben).

3 likes

Ik sluit me graag aan bij @Imparator, meer dan keuze genoeg & verschillende types van middenvelders om de periode dat Gavi afwezig is op te vangen.

Mocht je idd Simons of ‘n andere middenvelder (Brozovic?) aantrekken, is de zomertransferperiode hiervoor meer geschikt.

@Joostvans, I feel your pain, zo helemaal opnieuw beginnen: zeker nadat je al zo ver gevorderd was in het aantal seizoenen. Aan de andere kant, opnieuw beginnen is ergens wel leuk omdat je inderdaad nieuwe inzichten krijgt, nieuwe inspiratie hebt & weer goesting hebt om er iets van te maken.

Ik ben benieuwd hoe jouw Barcelona nu zal evolueren!

1 like

En net vandaag gaat Simons met 2 ratings omhoog :smile:

1 like

@Imparator, @Matthi9s, daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. Waarschijnlijk zal het een drukke transferzomer worden voor Barcelona, met een flink aantal transfervrije versterkingen (Iñigo Martínez, Alejandro Grimaldo, Lionel Messi) en investeringen (Juan Foyth, Martin Zubimendi, Xavi Simons). Kijkend naar het recente verleden zijn zes nieuwe spelers eigenlijk niet eens zo druk, doorgaans is de club actiever op de transfermarkt.

@Matthi9s, eigenlijk was ik er niet eens zo teleurgesteld over. Denk namelijk dat ik in de loop van de carrière teveel heb geïnvesteerd in spelers die meteen een onbetwiste basisplaats moesten krijgen. Daardoor was ik op een punt beland dat de selectie bijna niet meer versterkt kon worden zonder een enorme opoffering te doen. Hopelijk kan ik dat nu voorkomen!

@Aron1997, geen schande. Kan met een Live Editor nog een kleine handmatige update doorvoeren. :wink:

2 likes

@Joostvans
Staat Dani Olmo eigenlijk ook op je radar? Da’s dan direct weer een kaliber hoger dan de reeds aangekochte spelers.
Je kan ook altijd eens kijken naar Rodri, de linksvoetige vleugelspeler van Betis. Schijnt ook een La Masia-speler te zijn. Al heeft hij wel meerdere jeugdelftallen op zijn conto staan.

Met Leverkusen speel ik 4-2-3-1. Diaby is voor véél geld naar Engeland vertrokken na S1, ik zit nu bijna aan de winterstop van S2. Hlozek en Adli zijn mijn basisspelers, maar ik mis ervaring en traptechniek bij hen. Ik zou graag een ervaren kracht die wél die traptechniek heeft (zowel schot als voorzet) toevoegen aan de selectie.

Voor welke posities is dit dan? 1 vd 3 posities achter de spits?

Kostic
Calhanoglu
Carrasco
Marco Asensio
Julian Brandt
Eriksen

1 like

Op de flank. Vind je al die namen realistisch? Voor elk van hen is het een stap terug, alleen Asensio heeft het voordeel dat hij bij mij meer speeltijd zal krijgen.

Hmm. Nog best lastige zoekopdracht. Veel van dat soort types zijn nog redelijk op hun plek, rond hun piek, niet geschikt voor tweede plan of niet passend bij een club als Leverkusen. Wat vind je van Bourigeaud of Suso?

1 like

Zouden Berghuis en Ziyech nog een optie kunnen zijn?

1 like

Als je iemand wilt die er meteen staat met o.a goede traptechniek en/of voorzet én realistisch zijn, kom ik uit op de volgende opties:

  • Grifo (Freiburg)
  • Lang (Club Brugge)
  • Karlsson (AZ )
  • Bourigeaud (Stade Rennes)
1 like

Bourigeaud is een hele goeie suggestie, maar mijn andere carrière is met Rennes, dus die ga ik vermijden.

Ziyech vind ik ook goed, als hij bij Chelsea niet speelt is het voor hem nog een mooie stap. Zou hij Leverkusen overwegen? Ik vermoed dat de Nederlanders hier hem beter kennen.
Grifo is ook ideaal, alleen al wat trager geworden. Maar voor snelheid heb ik andere spelers. Hij wordt mijn plan B.
Lang vind ik met 66 voorzetten en 69 schieten toch geen geweldige traptechniek hebben. Hier in België staat hij ook vooral als dribbelaar bekend.
Van Suso vraag ik me ook af of hij als Spanjaard naar Duitsland zou gaan. Berghuis vind ik al te oud om van Nederland naar een grotere competitie te gaan en Karlsson heb ik al eens kortstondig bij Wolfsburg gehad, dat viel erg tegen.