FIFA 23 - Speler Gezocht

Berghuis heeft al eens bij Warford gespeeld maar was toen nog echt een flankspeler. Denk dat je met 30 jaar nog zeker 4 jaar mee kan. Over Ziyech, die is totaal niet tevreden bij Chelsea. Ajax zit te slapen of wil het salaris niet op hoesten. Met Bakker, Frimpong en Sinkgraven zitten er drie Nederlanders bij Leverkusen die hem misschien kunnen overtuigen.

Ziyech zie ik niet zo heel snel gebeuren eerlijk gezegd. Zit met een behoorlijk contract en heeft eerder al teams als Roma en Sevilla laten lopen. Nu werd hij gelinkt aan PSG.

Suso moet denk ik wel kunnen. Zo’n Dani Olmo en Angelino spelen ook Bundesliga. En hiervoor zaten Roca, Thiago, Odriozola en Javi Martinez bij Bayern, bijvoorbeeld. Als hij in Spanje niet echt aan de bak komt is Leverkusen best een prima optie, denk ik.

Bevalt Bourigeaud goed bij Rennes?

Ik zoek voor seizoen 2 Villareal een vervanger voor Capoue, Albiol en Chukwueze. Iemand realistische opties?

En wat gedacht van Bergwijn of Cengiz Under , Andreas Pereira eventueel.

Met Baena en Morlanes heb je toch twee prima alternatieven voor CM.

Cuenca de kans geven op CB anders Chust van Cadiz of Simo van Espanyol, Gomez Velez Sarsfield.

Zelf heb in Prestianni bij Las Palmas, geweldig talent. Anders Zeballos of Langoni

1 like

Jürgen Klopp heeft niet langer een beschermde status als oefenmeester van Liverpool, waardoor het me interessant lijkt om hem terug te laten keren bij Borussia Dortmund. Daar krijgt hij de leiding over een selectie waar een aantal (belangrijke) spelers op het punt staan om te vertrekken: Félix Passlack, Thomas Meunier, Raphaël Guerreiro, Jude Bellingham, Mahmoud Dahoud en Anthony Modeste. Daardoor is er een aanzienlijk transferbudget beschikbaar om de selectie te versterken. Welke spelers vinden jullie passen bij Borussia Dortmund (om op termijn structureel mee te strijden om de landstitel)?

Schitterende club btw, meermaals geweest. Ik zou kijken naar leuke jonge talenten die nog onder de radar zitten. Paar Engelse spelers voorheen dus Sancho, Bellingham en Binoe Gittens. Salzburg heeft een aantal leuke talenten zoals Seiwald bijvoorbeeld. En misschien is het goed om 1-2 routiniers te halen zoals Can. Gundogan is dan voor de hand liggend maar ik verwacht dat hij eerder nog naar Barca ofzo zal vertrekken met zijn transfervrije status.

Ik ben in januari 2023 beland in m’n carrière.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om aangekochte spelers ook weer meteen uit te lenen? Of zou ik ‘n melding krijgen dat dit niet mogelijk is?

Dat kan inderdaad niet in diezelfde transferperiode, dacht ik.

Ik wilde voor Las Palmas een speler kopen maar een andere club was mij net voor. Echter kon ik hem wel gelijk huren. Je zou zeggen dat het andersom ook moet kunnen. Bij jeugdspelers kun je ze ook meteen verhuren na dat je ze bij het eerste team hebt gehaald.

Vroeger ging dit in fifa niet tegenwoordig gaat dit wel.

1 like

Doelman: Marc-André ter Stegen, Iñaki Peña, Pepe Reina*

Verdediging: Juan Foyth*, Arnau Martínez, Sergi Roberto, Héctor Font**, Ronald Araújo, Andreas Christensen, Arnau Casas**, Jules Koundé, Iñigo Martínez*, Chadi Riad, Alejandro Balde, Alejandro Grimaldo*, Álex Valle

Middenveld: Pablo Gavi, Xavi Simons*, Sergio Busquets, Frenkie de Jong, Martín Zubimendi*, Eric García, Marc Casadó, Pedri González, Alberto Moleiro

Voorhoede: Ousmane Dembélé, Raphinha, Abdessamad Ezzalzouli, Lamine Yamal**, Robert Lewandowski, Lionel Messi*, Vitor Roque, Ansu Fati, Ferrán Torres, Ángel Alarcón, Estanis

Uitgeleend: Arnau Tenas, Nico González, Pablo Torre, Ilias Akhomach

In de loop van de eerste twee seizoenen is er behoorlijk geïnvesteerd in aanstormende talenten bij Barcelona, onder andere in Arnau Martínez, Xavi Simons, Alberto Moleiro en Vitor Roque. Daarnaast hebben spelers met aflopende contracten een gat in de selectie tijdelijk op kunnen vullen; Pepe Reina (terwijl Arnau Tenas op huurbasis ervaring op gaat doen), Iñigo Martínez (terwijl Eric García zich op het middenveld gaat richten) en Lionel Messi (terwijl Lamine Yamal rustig gebracht gaat worden). Kortom, in een korte periode is er een selectie gebouwd waarmee de club jarenlang vooruit kan.

De voorhoede mist echter een boegbeeld. Lionel Messi en Robert Lewandowski zijn bezig aan hun laatste jaren op het hoogste niveau, terwijl Ferrán Torres en Raphinha nog geen onuitwisbare indruk hebben achtergelaten. Ousmane Dembélé en Ansu Fati zijn wisselvallig, maar kunnen soms een absurd hoog niveau halen. In de zomerse transferperiode van het derde seizoen ben ik daarom van plan om een nieuw boegbeeld naar Camp Nou te halen, wiens komst gefinancierd moet worden door de verkoop van Ferrán Torres, Raphinha en wellicht Robert Lewandowski. Hebben jullie nog aanraders?

1 like

Lautaro (Inter), Leão (Milan), Osimhen (Napels), Neymar (PSG), Haaland / Alvarez (Man City), Ramos (Benfica), Darwin (Liverpool), Kane (Spurs) zijn de eerste namen die bij me op kwamen …

1 like

Voor mij geldt aller eerst Lautaro Martinez en anders Osimhen, al zal die veel duurder zijb verwacht ik

1 like

Lastig. Denk dat er weinig grote namen beschikbaar / (nog) verstandig zijn. Als ik bijv. kijk naar de namen hierboven zou ik zeggen Leao. Heeft techniek, snelheid en kracht. Maar anderzijds ook niet een pure spits (misschien wel om te turnen), waar de rest van de selectie ook beter op de flanken rendeert.

1 like

@Matthi9s, @Spoon0612, @Begiristain ,interessante suggesties! Lautaro Martínez (Internazionale) lijkt natuurlijk al langer in beeld te zijn bij de club, terwijl Erling Haaland (Manchester City) en Julián Álvarez (Manchester City) ook genoemd werden. João Félix (Atlético Madrid, teruggekeerd van een huurperiode bij Chelsea) zou bijvoorbeeld ook interessant zijn, zeker nu blijkt dat de clubleiding en technische staf nog altijd een potentiële wereldtopper in hem zien. Rafael Leão (AC Milan) en Victor Osimhen (Napoli) zijn minder verfijnde spelers en profiteren voornamelijk van de ruimte achter de verdediging, waar ze bij Barcelona duidelijk minder ruimte daarvoor krijgen.

Waarschijnlijk kan je wel bedenken waarom Neymar (Paris Saint-Germain) geen persoonlijke favoriet is, terwijl ik Harry Kane (Tottenham Hotspur) eigenlijk de Premier League niet zie verlaten op korte termijn. Darwin Nuñez (Liverpool) is interessant, maar tegelijkertijd wel erg duur voor de kwaliteit die je ervoor terug krijgt. Gonçalo Ramos (SL Benfica) zal ik eerst moeten scouten om een goed beeld van te krijgen.

1 like

Kolo Muani is misschien niet meteen die topspeler maar juist wel iemand die daar kan komen. Of de stap van Frankfurt naar Barca te groot is kom je maar op een manier achter. Jonathan David en Alexander Isak vind ik ook nog in dit rijtje horen.

1 like

Jonathan David (LOSC Lille) zou ik zelf eerlijk gezegd niet in datzelfde rijtje namen noemen, maar Randal Kolo Muani (Eintracht Frankfurt) en Alexander Isak (Newcastle United) zijn ongetwijfeld interessante spelers die ik in de gaten ga houden. Overigens niet onbelangrijk; in de zomerse transferperiode van het derde seizoen beschikt Dani Olmo over een aflopend contract, waardoor de focus misschien moet komen te liggen op een klassieke centrumspits (in plaats van een multifunctionele aanvaller). Ferrán Torres verkopen om vervolgens Dani Olmo transfervrij vast te leggen lijkt me namelijk een no-brainer in deze financiële situatie.

Je kan ook aan een jongere naam denken als Höljund (Atalanta) of Ferguson (Brighton).

Goedemorgen!
Na lang stil te hebben gelegen met mijn RC Lens (seizoen 2/3) carrière. Ben ik weer van plan om heb op te pakken en ben ik dus opzoek naar realistische aankopen.

Mijn spits Openda (83) zal gaan vertrekken voor een bedrag van 100 + miljoen. En dit zal hetzelfde zijn voor Karlsson (83) die vertrekt voor +/- 80 miljoen.

Dus ben ik opzoek naar een spits, rechts/linksbuiten en een centrale middenvelder. Heeft er iemand enig idee wat realistisch kan zijn?