Welk seizoen zit je? Bizar dat beide spelers voor 100m en 80m gaan vertrekken!
Farias, Retegui (ST) en Solari (LM/RM) (alleen Argentijnse competitie)
Ekitike als die niet aan spelen komt bij Psg. LM/RM Chaibi van Toulouse. Mikautadze heb ik zelf bij Hertha, echt een hele fijne spits
@Jesse
Eind seizoen 2 begin seizoen 3. Openda topscorer en Karlsson niet heel speciaal maar qua stats gewoon Lens ontgroeid.
@Spoon0612
Ik ben ze aan het scouten. Zelf ben ik voor de spits ook Moffi (Lorient) en Antiste (Spezia) aan het scouten.
Alleen is het lastig om een goede realistische middenvelder te vinden. Bellegarde (Strasbourg), Michut (PSG) of Koindredi (Valencia) ben ik nu aan het scouten, maar voor de rest zie ik niet echt realistische transfers. Misschien binnenlandse of uit de eredivisie zoals Openda.
Voor Fiorentina zoek ik een keeper, een links- en een rechtsback.
De keeper zou meteen de concurrentie met Terraciano en Sirigu moeten kunnen aangaan. Momenteel heeft Sirigu het pleit gewonnen, maar echt geweldig doet hij het niet en hij is al 35.
Beide backs zullen als back-up fungeren. Belangrijk is dat ze goede stamina hebben en een redelijke voorzet.
GK : Vicario (Empoli) , Audero (Sampdoria) , Di Gregorio (Monza) en Kovar (Sparta Praha)
RB: Birindelli ( Monza), Pedersen (Feyenoord) en Weignandt (Boca Juniors)
LB: Jurasek (Slavia Praha), Ortega ( Velez) en Melluso ( La Plata)
@Jesse @Spoon0612
Kleine update Karlsson is voor 70 miljoen vertrokken naar Manchester City en Openda voor 135 miljoen naar Bayern München.
De vervanger van Openda is Janis Antiste (74) geworden voor 6,2 miljoen van Spezia. De vervanger van Karlsson zal Chaibi worden. De middenvelder die ik toe zal voegen zal Bellegarde of Michut zijn.
Als backs kan ik wel Frankowski en Bangura aanbevelen. Als keeper kun je kijken naar bijv. Drommel.
Parisi, Bellanova (huur), Beruatto (voorzet trainbaar), Birindelli.
Doelman : Kovar, Morales, Caprile in mindere mate
Bedankt jongens, daar zitten al wat interessante namen bij.
Ik ben in seizoen 2 met AS Roma op zoek naar een LA (basis) Ik speel CL voetbal en strijd om de landstitel. Zijn deze opties realistisch? zo nee, waarom niet?
- Fran Garcia ( Rayo Vallecano)
- Mauro Junior ( PSV)
- Kerkez (AZ)
- Gutierezz ( Girona)
Ik zie ze alle vier eigenlijk wel gaan, echter heb ik zeker bij Kerkez en Mauro Jr wel twijfels of dat voor de basis goed genoeg is. Potentie hebben ze beiden wel, maar of het nu al basis kwaliteit is… Dan zou ik eerder voor Fran Garcia gaan.
Daar heb je wel een punt! Alleen haalde ik Bangura in mijn Lens carrière ook niet voor de basis, maar na wat goed invalbeurten wist hij me wel te overtuigen terwijl hij algemeen slechter was als zijn concurrent.
Soms kunnen spelers met minder algemeen zeker verrassen, @josolympia speelt in de Champions League en strijd mee voor de bovenste plekken. Dan is de overstap zeker af te wegen voor een Mauro Jr. sowieso. Een Kerkez zie ik denk ik eerder naar Engeland vertrekken.
Ik nader mei, dus ben ook al aan het scouten wie ik in de zomer kan halen. Maar, is een speler die nog maar een seizoen bij een club zit te benaderen of zou ik de mededing krijgen dat hij niet wil/kan veranderen van club?
Nee dit kan gewoon hoor, je kan zelfs een speler die slechts 1 dag bij een club zit al meteen overnemen. Vroeger was dit wel anders.
Doelman: Marc-André ter Stegen, Iñaki Peña, Pepe Reina*
Verdediging: Juan Foyth*, Arnau Martínez, Sergi Roberto, Héctor Font**, Ronald Araújo, Andreas Christensen, Arnau Casas**, Jules Koundé, Iñigo Martínez*, Chadi Riad, Alejandro Balde, Alejandro Grimaldo*, Álex Valle
Middenveld: Pablo Gavi, Xavi Simons*, Sergio Busquets, Frenkie de Jong, Martín Zubimendi*, Eric García, Marc Casadó, Pedri González, Alberto Moleiro
Voorhoede: Ousmane Dembélé, Raphinha, Abdessamad Ezzalzouli, Lamine Yamal**, Robert Lewandowski, Lionel Messi*, Vitor Roque, Ansu Fati, Ferrán Torres, Ángel Alarcón, Estanis
Uitgeleend: Arnau Tenas, Nico González, Pablo Torre, Ilias Akhomach
Juan Foyth en Iñigo Martínez hebben vooralsnog nog geen onuitwisbare indruk weten achter te laten in Camp Nou. De Argentijn lijkt niet genoeg loopvermogen te hebben als vleugelverdediger, Iñigo Martínez is slechts nuttig als breedteversterking voor de selectie. Aankomende zomer moet er een nieuwe aanvaller (i.e., João Félix, Dusan Vlahovic, Alexander Isak, Erling Haaland, Julián Álvarez, Lautaro Martínez, Rafael Leão, etc.) naar de club komen, maar een versterking voor de verdediging is nog een vraagstuk:
Juan Foyth gaat als centrale verdediger fungeren, João Cancelo is de nieuwe rechtsback
De Portugese vleugelverdediger is niet langer in beeld bij Manchester City, maar zou een directe versterking zijn voor de basiself van Barcelona. Probleem is echter dat hij geen aflopend contract heeft, waardoor er spelers verkocht moeten worden om zijn komst mogelijk te maken.
Juan Foyth blijft vleugelverdediger, Pau Torres komt transfervrij over van Villarreal
Een andere mogelijkheid is om Juan Foyth tegen m’n zin te laten spelen als vleugelverdediger en een versterking te halen voor het centrum. Pau Torres heeft een aflopend contract, waardoor hij meteen van waarde kan zijn voor de club.
Welke optie zouden jullie kiezen?
Zou Cancelo, Arnau Martinez niet te veel in de weg staan? Weet niet waar Fresnada inmiddels speelt, dat is ook een interessante optie. Met Araujo en Kounde heb je ook nog twee alternatieve op de rechtsback. Beide beter dan Foyth. Porro of Dalot nog te overwegen?
Nee, dat lijkt me niet. Arnau Martínez heeft nog tijd nodig om door te groeien naar het niveau van een basisspeler van Barcelona. João Cancelo heeft de leeftijd om in eerste instantie als basiskrach te fungeren en dan in de loop der tijd gepasseerd te worden door Arnau Martínez. Dat probleem heb je juist meer met spelers als Pedro Porro of Diogo Dalot. Ívan Fresneda is een interessante speler, maar van dezelfde leeftijd als Arnau Martínez. Dan gaat er automatisch één van beide spelers opofferingen moeten doen. Wat denk je overigens van het vraagstuk in z’n algemeen? Zou je voor een centrale verdediger (met Juan Foyth op de vleugels) of voor een vleugelverdediger (met Juan Foyth centraal) gaan?
Ik zou dan eerder voor een nieuwe rechtsback gaan. Want Roberto zal het ook niet meer naar behoren invullen, centraal komt Foyth ook niet boven Kounde, Araujo of Christensen te staan. Foyth komt qua loopvermogen te kort als back geef je aan. Hij zou vierde keus zijn, eigenlijk een plekje voor een hele jonge speler.
Ik denk aan Tottenham als nieuwe ploeg, maar ik zou dan starten in S23-24. Hierbij zoek ik:
- Een keeper die Lloris kan opvolgen
- Twee centrale verdedigers, waarvan één meteen in de basis moet kunnen en de andere de concurrentie met Romero moet aangaan
- Een trainer.
Ik dacht zelf al aan volgende namen; Potter of Slot als trainer, Guéhi, Ndicka, Edson Alvarez, Tomori en/of Hancko als centrale verdedigers. Die laatste zou ik enkel in combinatie met Slot halen. Wie vinden jullie realistisch?
Een keeper die Lloris kan opvolgen
Jordan Pickford, Dean Henderson, David Raya, Diogo Costa of Dominik Livakovic misschien?
Twee centrale verdedigers
Fikayo Tomori lijkt me een no-brainer, terwijl Marc Guéhi een geweldige breedteversterking zou zijn.
Een trainer
Tsja, als je een project voor de langere termijn zoekt met een ambitieuze trainer… Dan zou ik Julian Nagelsmann ook zeker niet uitsluiten. Graham Potter is ook zeker geen slechte optie!
@Raindog, wat denk je trouwens van mijn vraagstuk hierboven?