FIFA 23 - Speler Gezocht

Bedankt!
Ik zou ook voor Cancelo gaan in jouw plaats, Barça staat toch voor aanvallend voetbal en ik vind dat dat niet echt kan met een centrale verdediger (Foyt, Koundé of Araujo) op rechtsback. Cancelo’s voordeel is dan ook nog dat hij in nood ook naar linksback of zelfs naar de vleugel kan verhuizen.

Los hiervan zou ik eigenlijk graag eens zien wat Cancelo en Theo Hernandez zouden kunnen bieden als ze als aanvallers worden uitgespeeld. Er zijn wel wat spelers die volgens mij ten onrechte op de back geposteerd worden en beter zouden zijn als flankaanvaller of zelfs als echte 9: Alonso en Skov zijn daar nog voorbeelden van.

1 like

Überhaupt een interessante beslissing om met Tottenham Hotspur te beginnen, maar tegelijkertijd niet verrassend; een prachtig stadion, unieke tenues en een selectie die je naar eigen hand kan zetten. Ben benieuwd of je een eigen identiteit en winnaarsmentaliteit met deze ploeg kan creëeren! Plaats vooral een update als je daar tijd voor hebt, ik ga het zeker volgen!

Wat betreft mijn carrière met Barcelona, misschien past het inderdaad beter bij de clubcultuur om voor een aanvallend ingestelde vleugelverdediger te gaan (i.e., João Cancelo). Juan Foyth zal dan ongevraagd de opvolger van Sergi Roberto worden; een twaalfde man die eigenlijk op meerdere posities inzetbaar is zonder meteen een basisplaats op te eisen.

Overigens denk ik dat João Cancelo ook probleemloos als rechtermiddenvelder in een 3-2-4-1 kan spelen, dus het zou inderdaad kunnen dat hij daar in mijn carrière gaat spelen. Dan heb je wel een fraaie afwisseling tussen beide flanken. Ansu Fati op links, João Cancelo op rechts. Of Alejandro Balde op links, Ousmane Dembélé op rechts. En in een 4-3-3 zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden om af te wisselen.

1 like

Ben trouwens nog eens verder gaan kijken naar mogelijke versterkingen voor Tottenham Hotspur die je misschien interessant vindt. Marcus Edwards (Sporting CP) speelde al eerder in de jeugd en een extra vleugelaanvaller lijkt geen overbodige luxe. Max Kilman (Wolverhampton Wanderers) is wellicht interessant omdat hij een linksbenige centrale verdediger is. Al zou David Háncko ook geen verkeerde versterking zijn, zeker als je besluit om Arne Slot als oefenmeester te kiezen. Kevin Danso (RC Lens) is misschien ook interessant. Illan Meslier (Leeds United) kan ook een mogelijke opvolger van Lloris zijn.

Kilman vind ik toch echt het gewenste niveau niet halen, hoor. De anderen zijn wel interessant, al is de potentie van Meslier de laatste maanden wel enorm gedaald.

Ik merk nu dat ik op het middenveld creativiteit tekort kom. In principe speel ik met Bentancur-Hojberg, en dan heb ik Bissouma en Skipp als back-ups. Bentancur is de enige van die vier die een goede visie heeft. Zouden jullie Gallagher realistisch vinden?

Begrijpelijk, denk dat ik overigens nog de ratings en potentie van eerder dit jaar in mijn hoofd heb zitten. Kilman en Meslier zijn inderdaad een beetje afgegleden, waardoor ze niet meer de doorgroeimogelijkheden hebben om later in je carrière van waarde te zijn. Connor Gallagher is trouwens zeker niet onrealistisch, heeft ook al eerder ergens anders in Londen op huurbasis gespeeld en lijkt wel in de stad zelf te willen blijven. Goede transfer!

1 like

Mocht je voor Slot gaan is Bijlow dan ook nog een optie? Twee spelers meenemen naar zijn nieuwe club is gewoon realistisch. Anders Maximiano van Lazio, is daar nu tweede keus of Lafont van Nantes.

CV : Kounde, niet gelukkig bij Barca als rechtsback. Wel erg prijzig. Le Normand is een alternatief hiervoor. Tapsoba en Kimpembe vind ik ook het scouten waard.

Gvardiol, Inacio, vd Ven en Lukeba vind ik jongere verdedigers die je wat langzamer kunt brengen. Wil je ze nog jonger dan Esteve, de Bast of Omeragic.

Trainer : De Zerbi, Guardiola is lyrisch over hem en Spurs is een mooie stap omhoog.

Middenvelder : Neves van Wolves of Tielemans van Leicester. De Belg heeft een aflopend contract of is in jou begin seizoen al transfervrij. Renato Snaches en Lemar vind ik spelers die deze rol ook opzich kunnen nemen. Net als Gravenberch alleen verwacht ik dat hij volgend seizoen wel meer speeltijd gaat krijgen.

1 like

Bedankt, ik ben voor Potter, Guéhi en Tomori gegaan, kwestie van voldoende Britten in huis te hebben. Chelsea wilt Gallagher niet laten gaan, en spelers als Neves, Tielemans, Sanches en Lemar gaan enkel voor de basis willen komen, ik zoek iemand die nog wat groeimarge heeft.

1 like

In mijn Atleti-carrière ben ik in mei aanbeland, maar ik zou graag nog een derde versterking aantrekken voor het komende seizoen. Alleen twijfel ik nog qua positie: een linksachter (Guerrero, Galan, Lato?) of toch eerder een middenvelder? Want dan dacht ik aan Amrabat, Aleix, Soler, Paredes, want Witsel beëindigt zijn carrière na het huidige seizoen … Tenzij jullie nog andere namen in gedachten hadden?

Reguilon als linksback of Centelles.

Zoek je meer een cm of cvm? Als cvm de Argentijn Varela. Als cm zou ik Brozovic geweldig vinden of de goedkoper Baturina

1 like

@Matthi9s, het lijkt me niet onrealistisch een versterking aan te trekken voor beide posities. Moet eerlijk bekennen dat ik het middenveld van Atlético Madrid niet in m’n hoofd heb zitten, maar als je zoekt naar een vervanger van Axel Witsel is Sofyan Amrabat wat mij betreft een no-brainer. Heeft al eerder zijn sympathie uitgesproken over de club en past nagenoeg perfect in de speelstijl. Aleix García brengt wat meer voetballend vermogen als je daar naar zoekt. Voor de verdediging blijft Valentín Gómez een geweldige versterking, al is hij meer een centrale verdediger. Zoek je meer een vleugelverdediger, dan zou ik eens kijken naar Lucas Hernández, Piero Hincápie, Milos Kerkez of Borna Sosa.

1 like

@Spoon0612, Reguilón was er op uitleenbasis maar keerde in januari terug naar Spurs. Een nieuwe uitleenbeurt was meteen geen optie & 30 miljoen is wat teveel qua vraagprijs. Centelles zal ik eens bekijken, hij staat met Almería op het punt te degraderen. Brozovic stond al op m’n lijst, maar ging in januari naar Arsenal, geloof ik.

Zoals @Joostvans vroeg, zou het eerder een CDM zijn, ter vervanging voor Witsel. Kondogbia mag bij een goed bod vertrekken, want met Koke, De Paul, Saúl, Lemar én Barrios hebben we genoeg CM’s.

Amrabat blijft ergens m’n eerste keus, omwille van de redenen die je opgeeft. En plots denk ik ook aan Guido Rodriguez. Bedankt voor de andere namen, die ga ik ook eens bekijken, behalve Lucas Hernández, die is in mijn ogen niet meer welkom bij Atleti.

Voor Tottenham blijf ik twijfelen over een versterking op het middenveld. Angel Gomes, Maddison, Mac Allister of Tielemans?

Ik wissel momenteel af tussen 4-2-2-2 en 4-2-3-1, waarbij ofwel Kulusevski op de 10 achter Kane speelt met Son en Danjuma op de vleugels, ofwel Kane en Danjuma als spitsen en Kulusevski vanop rechts.
Hojbjerg en Bentancur zijn de CM’s, met Bissouma en Skipp als back-ups. Die twee vind ik echter te veel 6, zoals Hojbjerg. Ik wil iemand die kan invallen voor Bentancur en dus meer een 8 is. Gomes, Mac Allister en Tielemans kunnen dat perfect, Gomes en Mac Allister kunnen ook nog invallen voor Kulusevski op de 10. Maddison zou enkel voor die laatste plek in aanmerking komen.

Maddison en Tielemans zijn beide spelers voor de basis denk ik. MacAllister kan nog eerst even een stapje terug doen. Wat heb je met Richarlison gedaan? Zou Ward Prose nog een optie zijn? Als je uit jou rijtje zou moeten kiezen dan zou ik zelf voor Tielemans gaan

Zou een Veerman of Sangare geen optie kunnen zijn? Komen van een kleinere competitie, dus sneller tevreden met een invalbeurt.

Juan Foyth en Iñigo Martínez hebben vooralsnog nog geen onuitwisbare indruk weten achter te laten in Camp Nou. De Argentijn lijkt niet genoeg loopvermogen te hebben als vleugelverdediger, Iñigo Martínez is slechts nuttig als breedteversterking voor de selectie. Aankomende zomer moet er een nieuwe aanvaller (i.e., João Félix, Dusan Vlahovic, Alexander Isak, Erling Haaland, Julián Álvarez, Lautaro Martínez, Rafael Leão, etc.) naar de club komen, maar een versterking voor de verdediging is nog een vraagstuk:

Juan Foyth gaat als centrale verdediger fungeren, João Cancelo is de nieuwe rechtsback
De Portugese vleugelverdediger is niet langer in beeld bij Manchester City, maar zou een directe versterking zijn voor de basiself van Barcelona. Probleem is echter dat hij geen aflopend contract heeft, waardoor er spelers verkocht moeten worden om zijn komst mogelijk te maken.

Juan Foyth blijft vleugelverdediger, Pau Torres komt transfervrij over van Villarreal
Een andere mogelijkheid is om Juan Foyth tegen m’n zin te laten spelen als vleugelverdediger en een versterking te halen voor het centrum. Pau Torres heeft een aflopend contract, waardoor hij meteen van waarde kan zijn voor de club.

Welke optie zouden jullie kiezen?

Uiteindelijk gaat het waarschijnlijk de zomer van de drie João’s worden. João Cancelo, João Neves en João Félix moeten aankomende zomer de club komen versterken, waar het vertrek van Iñigo Martínez, Alberto Moleiro (op huurbasis) en Ferrán Torres tegenover staat. Mocht het financieel haalbaar zijn, dan kan ook Dani Olmo transfervrij worden overgenomen van RB Leipzig.

@Raindog, lastig vraagstuk. Alexis Mac Allister lijkt me meer een scorende middenvelder die doorgaans hoger op het veld speelt. James Maddison zou ook dieper kunnen spelen, maar moet dan een deel van zijn spel opofferen. Youri Tielemans klinkt logisch eerlijk gezegd. Tottenham heeft een historie met Belgische spelers (i.e., Vertonghen, Alderweireld, Chadli, Dembélé, etc.), waardoor Tielemans geen verrassing hoeft te zijn.

Mac Allister is afgevallen omdat hij Europa League met Brighton kan spelen, ikzelf speel slechts Conference League. Tielemans vind ik eigenlijk te goed voor de bank, en hij heeft nog niet vaak op 10 gespeeld. Ik denk dat ik toch voor Angel Gomes ga. Hij is jong, Brits en heeft zich bij Lille van vleugel of 10 omgeschoold naar 8, dus multifunctioneel. Enig minpunt is zijn gestalte, maar lengte heb in overvloed op mijn middenveld.

1 like

Misschien is Luke Harris van Fulham een optie?
Jong, Brits talent.

Mooie stad suggestie, maar hij kan niet op de acht en ik vind zijn rating nog te laag. Met Divine heb ik zelfs een speler in m’n kern die erg op hem lijkt qua stats en potentie.

Ik ben net begonnen met een rebuild van Valencia, maar die selectie is me een partij matig.
Voor extra power op het middenveld heb ik Érick Gutiérrez van PSV overgenomen en van het bestuur moest ik een ervaren speler halen; zodoende heb ik voor Cesar Azpilicueta gekozen.

Mijn home grown speler is een 77 rated Spaanse CAM, dus die heb ik ook meteen aan mijn selectie toegevoegd.

Nu zeurt Gaya om meer versterkingen en is een doelstelling om al mn centjes uit te geven, dus ben ik op zoek naar eventuele suggesties om nog een ‘marquee transfer’ te doen. Iemand? :slight_smile:

Ik zou vooral kijken naar een aanvaller. Luis Javier Suarez, Kalimuendo, Boadu

1 like