FIFA 23 - Speler Gezocht

Geen probleem! Baku speelt geregeld als rechtsmid en Dalot is in mijn optiek ook echt een voetballende back.

Moet eerlijk zeggen dat ik 'm nooit heb zien spelen, maar krijg de indruk dat Ridle Baku voornamelijk vanwege zijn dribbel en snelheid in een offensievere rol speelt. Weet het niet helemaal, maar krijg zo’n ‘Nelson Semedo’ gevoel bij hem. Geweldige dribbelaar, een enorm loopvermogen en uiteindelijk niet de techniek of het spelinzicht om echt het verschil te maken. Maar goed, zal hem eerst even uitproberen voordat ik een oordeel klaar heb.

Diogo Dalot lijkt me geen verkeerde suggestie, denk dat hij beter is dan zijn statistieken voordoen. Heb overigens nog een speler gevonden waar ik de afgelopen week mee gespeeld heb: Raphaël Guerreiro. Heeft zelfs een aflopend contract!

Wat gedacht van Nuno Mendes?

Nog niet aan gedacht! Het blijft natuurlijk lastig om spelers weg te halen bij Paris Saint-Germain, dat zal waarschijnlijk niet anders zijn bij Nuno Mendes. Zal zijn situatie in Parijs zeker in de gaten houden, want hij blijft een vleugelverdediger voor de toekomst.

1 like

Heb eindelijk de tijd gevonden om een aantal suggesties uit te proberen en dit zijn mijn bevindingen:

Rechtervleugelverdediger

  • Pedro Porro (Sporting CP). Heeft het loopvermogen en de individuele actie om de volledige flank te bestrijken, maar mist de verfijnde techniek die João Cancelo bijvoorbeeld wel heeft. Dat hoeft geen probleem te zijn, wellicht dat er met individuele trainingen nog iets bijgebracht kan worden.
  • Vanderson (AS Monaco). Lijkt in zijn spel relatief veel op Pedro Porro, maar heeft nog niet dezelfde status binnen het voetbal als de Spanjaard. Verdedigend stabieler, minder loopvermogen en een verfijndere techniek dan Pedro Porro.

Linkervleugelverdediger

  • Alejandro Grimaldo (SL Benfica). Wellicht niet de meest originele versterking, maar door zijn aflopende contract lijkt hij een no-brainer. Hij heeft niet het loopvermogen of duelkracht van Theo Hernández of Nuno Mendes, maar op technisch vlak steekt hij met kop en schouders boven hen uit. Wat dat betreft komt hij misschien nog wel het dichtst bij het gewenste profiel.
  • Theo Hernández (AC Milan). Heb zelden een vleugelverdediger gezien die het loopvermogen heeft om de gehele flank te bestrijken en daarnaast ook nog eens duels uit kan vechten met fysiek sterke tegenstanders. Eigenlijk als een soort Maicon (oud-speler van Internazionale) voor de linkerflank. Kortom, een speler die nagenoeg perfect is om de mindere kanten van Pedri en Fati aan te vullen.
  • Nuno Mendes (Paris Saint-Germain). Op dit moment heeft hij nog niet de technische vaardigheden van Alejandro Grimaldo of het overweldigende fysiek van Theo Hernández, maar op langere termijn heeft hij misschien wel het hoogste plafond.

Ik ben wel fan van Theo, maar weet wel dat hij loopt als een blind konijn. Op die manier is hij erg gevaarlijk, maar er vallen zo wel gaten achterin.

1 like

Weet niet precies hoe betrouwbaar de berichtgeving is, maar Theo Hernández werd blijkbaar door de clubleiding gezien als ideale versterking voor de linkerflank. Uiteindelijk vroeg AC Milan ongeveer vijftig miljoen euro, waardoor Barcelona besloot om andere spelers te gaan kijken.

Mocht het niet mogelijk zijn om Alejandro Grimaldo transfervrij vast te leggen, kan ik me goed voorstellen dat ik uiteindelijk toch bij Theo Hernández uitkom. Een andere mogelijkheid is om een tweejarig contract aan te bieden aan Grimaldo en dan later in de carrière hem te vervangen door Theo Hernández.

Ik ben waarschijnlijk een beetje laat, maar je kan ook kijken naar Frimpong van Leverkusen. Een echte wingback en ook best populair dit jaar op career mode.

1 like

Gusto van Lyon lijkt me ook een goede optie! In mijn is mijn carrière een dragende kracht.

1 like

@Imparator, vooralsnog wacht ik nog even op een volgende squad update voordat ik mijn carrière definitief start. Heb dus nog even de tijd! Jeremie Frimpong moet het in mijn ogen teveel hebben van zijn dribbel en loopvermogen, waarbij het tekort komt in het voetballende gedeelte. In het verleden hebben we gezien dat dit soort vleugelverdedigers minder goed werken bij Barcelona.

@mart442, Malo Gusto past precies in het profiel! Zal hem zeker in de gaten houden. Het is alleen jammer dat hij geen real face heeft en er al behoorlijk wat Franse spelers rondlopen bij Barcelona achterin. Zeker als ik besluit om later in mijn carrière daar ook nog Theo Hernández aan toe te voegen.

Ik zoek voor Lyon een back up linksback die ook linksmid kan spelen in een 3-1-4-2.
Of voor de korte termijn huren of in de zomer van seizoen 2 voor de lange termijn.
Zelf heb Kerkez van van Az in mijn hoofd.

Ferdi Cadioglu van Fenerbahçe lijkt me wel enorm geschikt voor wat je zoekt.

1 like

Merlin van Nantes is daar de ideale speler voor

1 like

Wat denk je van Adrien Truffert (Stade Rennes)? Zou je zelfs kunnen gebruiken als vervanger van Nicolás Tagliafico op de langere termijn.

1 like

Weet niet helemaal Adrián Bernabé (Parma) het profiel heeft waar je naar op zoek bent, maar door zijn multifunctionaliteit zou je hem kunnen zien als ‘Sergi Roberto voor de linkerflank’. Kijkend naar zijn statistieken, dan zou je hem zelfs als hidden gem kunnen bestempelen (Adrián Bernabé FIFA 23 Oct 7, 2022 SoFIFA). In mijn carrière met Barcelona heb ik hem in ieder geval op de verlanglijst geplaatst. Voor vijf miljoen euro heb je een multifunctionele speler met een real face, een bovengemiddelde techniek en het potentieel om door te groeien tot een dragende speler.

1 like

Ik heb in mijn 2e seizoen als manager van Everton de Kroaat Majer gehaald van Stade Rennes. Wat een pareltje is dat. Kostte mij 50 miljoen, maar dan heb je ook wat.
Aanrader duss!

Met dank aan @Matthi9s ga ik een carrière met Betis starten. Ik zoek echter nog een CM die wat creatiever is dan Carvalho en Rodriguez. Guardado is al behoorlijk op leeftijd.
Suggesties voor een coach zijn ook welkom!

1 like

Alcarez - Racing club
Molinas - Boca Juniors

Ga je met Rodri op de flank spelen? Vind hem eigenlijk ideaal voor een centrale rol. Mist toch de echte snelheid voor een flankspeler.

Ik noem vaak Gallardo en die zou ook hier kunnen. Misschien een optie om Joaquin te retiren? Die stopt waarschijnlijk toch binnen het jaar in FIFA.

Wildcard: Houssem Aouar? Werd vaak gelinkt aan de top, maar zit nog steeds bij Lyon. Transfer zou hetzelfde zijn als met Fekir (edit: en Carvalho, hoewel andere club).

Nog een mooie optie is Lovro Majer. Waanzinnig vorig seizoen gedraaid. Niet opgepikt door een grotere club.

Andere opties: Ivan Ilić of Daniel Bragança.

De meeste opties hier vind ik te aanvallend, Fekir, Canales en Juanmi staan nog steeds hoger. Rodri zal invallen op deze drie plekken. De nieuwe man moet naast Rodriguez/Carvalho voor de defensie komen te staan. Ilic komt wel op m’n lijstje.
Wat denken jullie zelf van Van de Beek of Darder?