FIFA 23 - Speler Gezocht

Interessant artikel voor jouw carrièreteam … :wink:

2 likes

De keuze is toch gevallen op B’Gladbach. Iemand die realistische transfers weet? In de winter zal ik op zoek gaan naar de volgende posities:

  • Back-up spits / concurrent voor Plea. (Jesus Ferreira van FC Dallas?)
  • Links of rechteraanvaller voor de basis. (Vargas van Augsburg?)

Verder twijfel ik nog voor een extra middenvelder in de vorm van Dorsch (Augsburg) of Ugrinic (Young Boys) of Baumgartner (Hoffenheim) om Lars Stindl op te volgen. In de CV’s zitten ze zelf ook redelijk krap.

Alvast bedankt! :slight_smile:

Waar is Thuram naartoe? Burkardt van mainz lijkt me wel interessant

Bor. M’gladbach gaat vaak met Franse, Oostenrijkse en Zwitserse spelers in zee, dus zijn de namen die je noemt zeker realistisch.

Zelf dacht ik nog aan:

Afgelopen zomer werd Pierre-Emerick Aubameyang al weggehaald door een ‘koopzieke’ nieuwe eigenaar van Chelsea, nu lijkt hij bereid om maar liefst zestig miljoen euro neer te leggen voor Memphis Depay. Op zich verfrissend, nu profiteert Barcelona eens van het wanbeleid van een andere club in plaats van andersom. Arnau Martínez (Girona FC), Martín Zubimendi (Real Sociedad), Alberto Moleiro (UD Las Palmas), Yéremy Pino (Villarreal CF) en Hugo Novoa (RB Leipzig) kunnen daardoor naar Camp Nou worden gehaald.

Franck Yannick Kessié lijkt een soortgelijke situatie tegemoet te kunnen zien door de interesse van clubs als Juventus, Wolverhampton Wanderers en AS Monaco. Met de komst van Martín Zubimendi en de terugkeer van Nico González lijkt een directe vervanger niet nodig, maar het middenveld lijkt echt een fysiek sterke balafpakker te kunnen gebruiken. Vooralsnog denk ik aan de volgende spelers:

  • Ilaix Moriba (RB Leipzig)
  • Moises Caicedo (Brighton Hove and Albion)
  • Romeo Lavia (Southampton)
  • Enzo Fernández (SL Benfica)

Hebben jullie nog suggesties? Of welke middenvelder zouden jullie naar de club halen?

Deze namen kwamen onmiddellijk bij me op: voormalige Atléticos Thomas Partey (Arsenal) & Rodri (Man City), Kondogbia (Atleti), Tonali & Bakayoko (Milan), Uribe (Porto), Guido Rodriguez (Real Betis) …

Van de spelers die jij vooropstelt, zou ik Caicedo kiezen of ex-Barçaspeler Moriba terughalen.

1 like

@Matthi9s, eigenlijk heb ik met de verkoop van Franck Yannick Kessié hetzelfde idee als bij de verkoop van Memphis Depay. Dus dat betekent het opnieuw investeren van een enorme transfersom voor meerdere posities in de selectie. Sergio Busquets, Martín Zubimendi, Gavi, Frenkie de Jong, Nico González, Pedri en Alberto Moleiro krijgen het vertrouwen en eigenlijk zoek ik alleen naar een fysiek sterke middenvelder die een zwakke plek in kan vullen. Rodri, Thomas Partey en Sandro Tonali lijken me daarom aan de dure kant. Voor de andere namen zal ik even een scoutingsrapport opvragen, dat lijken me namelijk spelers die passen bij het profiel en niet de ontwikkeling van andere spelers in de weg lopen.

Edit: Het lijkt me überhaupt handiger om voor een jonge en talentvolle box-to-box middenvelder te gaan in plaats van een ervaren speler. Niet alleen is dat een goedkopere oplossing, het past ook nog eens beter bij de situatie van de club. Zijn er misschien nog meer spelers die gelijkenissen hebben met Moises Caicedo en Ilaix Moriba die ik gemist heb?

2 likes

Ik dacht dat de namen die jij noemt inderdaad aan de dure kant waren, maar ik plaatste ze er toch maar bij. Jij kon dan zelf inschatten of ze haalbaar waren, maar blijkbaar (nog) niet … :relaxed:

Jou kennende zal je wel slagen in je zoektocht!

1 like

Sangare van PSV misschien

1 like

Ibrahim Sangaré heeft aan het begin van een carrière al een marktwaarde van EUR 35,500,000, dus vrees dat hij aan het begin van het tweede seizoen nog veel duurder is. Denk dat je eerder moet gaan denken aan een jonge speler van het niveau Ilaix Moriba, Romeo Lavia of Moises Caicedo. Dat soort spelers zijn haalbaar voor onder de twintig miljoen euro en kunnen op langere termijn van waarde zijn (en hebben duidelijk een ander profiel dan wat er nu al rondloopt).

Misschien Kokcu hij is nog jong.

1 like

Weet niet helemaal of het Barcelona ontbreekt aan een type als Orkun Kökçü, hij lijkt me meer een spelmaker met loopvermogen dan de fysiek sterke balafpakker waar ik naar op zoek was. Vooralsnog kom ik dus niet verder dan Romeo Lavia, Moises Caicedo of Ilaix Moriba.

Seko Fofana van Lens. Misschien hij ? Hij is fysiek sterk.is alleen wat ouder.

1 like

Nu vindt ik Caicedo fysiek niet bepaald overtuigend op Fifa. Is niet heel lang en ook niet echt bepaald heel sterk. Verdedigend is hij echter wel erg degelijk. Moriba is een echte centrale middenvelder die mij niet echt lijkt te passen als verdedigende middenvelder.

Maar als je toch nog opzoek bent naar soortgelijke opties schieten de namen van Santiago Hezze van Huracan en Dion Lopy van Stade Reims mij door het hoofd. Beide zijn fysiek toch wat beter. Echter een optie die voor mij gevoel perfect zou passen is Joris Chotard van Montpellier. Gebruik hem zelf in mijn carrière met Montpellier ook en is daar een van de sterkhouders in het team. Ook zit je voor hem ruim onder het budget van 20 miljoen.

Ben benieuwd of je er wat aan hebt en hoor graag wie je uiteindelijk hebt gekozen!

1 like

Goedemiddag! In mijn RC de Lens carrière ben ik, in de winter van S1, opzoek naar een centrale middenvelder met de volgende eigenschappen; goede pass, goede uithoudingsvermogen, (redelijk) snel en goede balbeheersing. Nu ben ik op de volgende namen gekomen maar welke achten jullie realistisch:

Nández (Cagliari)
Reijnders (AZ)
Cristaldo (Atletico Huracan)
Ramselaar (FC Utrecht)
Deminguet (Caen)
Leonardo Lopes (Cercle Brugge)

Dit zijn allemaal relatief goedkope spelers die ik ook meteen in de basis kan brengen. Welke lijkt jullie de beste optie?

@Larsenal, in principe kunnen Martín Zubimendi, Frenkie de Jong en Nico González ook als verdedigende middenvelder uit de voeten. Het gaat me er meer om dat Moises Caicedo en Ilaix Moriba duidelijk een ander type voetballer zijn dan de rest. Overigens denk ik dat de statistieken op FIFA23 niet echt representatief zijn voor hun speelstijl, zeker als het gaat om fysieke kwaliteiten.

Santiago Hezze, Dion Lopy en Joris Chotard zijn eigenlijk allemaal onbekende namen voor me en dat maakt het des te interessanter om eens een scoutinsrapport op te vragen in mijn carrière. Ben ontzettend benieuwd!

Daar heb je ook zeker een punt. Caicedo en Moriba zijn inderdaad andere type spelers als de rest. Eigenlijk zijn dat twee spelers die juist bewegelijk en belangrijk zijn met loopacties en positionering wanneer zij vooral de bal niet hebben.

Hezze en Lopy zijn inderdaad erg onbekende namen. Chotard geniet iets meer bekendheid als Frans jeugdinternational. Heeft trouwens op zijn 20ste al meer dan honderd wedstrijden voor het eerste elftal van Montpellier gespeeld.

1 like

Heb even de tijd genomen om zes maanden te simuleren en middenvelders uit te proberen in aantal vriendschappelijke wedstrijden:

  • Ilaix Moriba (RB Leipzig). Heeft nog duidelijke verbeterpunten, zoals zijn distributie over de lange afstand. Maar hij komt eigenlijk nooit onder druk te staan omdat hij altijd weg kan draaien met de bal. Daarnaast verloor hij nog geen enkel fysiek duel, al had ik gehoopt dat hij vaker de kans zou krijgen om een duel uit te vechten.
  • Moises Caicedo (Brighton Hove and Albion). Weet niet precies waarom, maar zijn gebrek aan wendbaarheid zorgde ervoor dat hij makkelijk onder druk gezet kon worden en daardoor relatief vaak de bal verloor.
  • Romeo Lavia (Southampton). Ondanks zijn tegenvallende statistieken was hij misschien wel de verrassing van de groep. Fysiek sterk, rustig aan de bal en weet soms ook nog eens ‘linies te breken’. Aan de andere kant, hij komt eigenlijk het best tot zijn recht op de positie van Martín Zubimendi.
  • Santiago Hezze (Club Atlético Huracán). Over verrassingen gesproken, de Argentijn was verrassend rustig in de kleine ruimte. Het is alleen jammer dat hij niet het loopvermogen heeft om vaker in fysieke duels te komen op het middenveld.
  • Dion Lopy (Stade Reims). Op een vreemde manier voelde het aan alsof hij maar de helft van de kracht kon gebruiken om passes te versturen, want alles was eigenlijk te kort.
  • Joris Chotard (Montpellier HSC). Waarschijnlijk lag het aan mij, maar kreeg het gevoel dat ik hem moeilijk kon bereiken op het middenveld. Zeker wanneer hij niet op de positie van Busquets speelde, hij leek constant in de dekking te lopen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben er nog niet helemaal uit. Maar denk dat Ilaix Moriba en Romeo Lavia nu wel een streepje voor hebben op de rest.

is Lavia volgens jou dan beter als Centrale middenvelder dan verdedigende middenvelder?

Moet eerlijk zeggen dat ik hem vooralsnog weinig heb zien spelen, maar op basis van zijn wedstrijden voor ‘mijn’ Barcelona zou ik zeggen dat hij beter is als verdedigende middenvelder. Of zie ik dat verkeerd?