FIFA21 - Club gezocht

@Raindog, heb in mijn carrière met Barcelona gemerkt dat hij bijna niet te doen is om een geheel seizoen constant druk te zetten op de tegenstander. De enige manier waarop je dat kan doen is door een club te kiezen met een ontzettend brede selectie en spelers met een behoorlijk uithoudingsvermogen. Heb zelf voor Leeds United gekozen om een soortgelijke uitdaging aan te gaan, maar wacht nog steeds tot Elland Road wordt toegevoegd (en volgens mij is geen real stadion voor jou echt een afknapper). Andere ploegen die het type voetbal spelen waar je naar op zoek bent zijn Ajax, PSV, Liverpool, RB Leipzig (natuurlijk ook interessant doordat je deel uitmaakt van de Red Bull Group en daardoor spelers weg kan halen bij RB Salzburg) of Atalanta Bergamo (al denk ik dat het gebrek aan licenties je gaat storen). Arsenal zou onder Mikel Arteta ook een interessante uitdaging zijn en denk dat die ploeg uiteindelijk ook het soort voetbal gaat spelen waar je naar op zoekt ben. Vrees alleen dat het nog even duurt voordat ze dat niveau van succes bereiken, dus de Champions League zit er nog even niet in.

1 like

Bedankt! Ik twijfel nu nog wat tussen Liverpool en Leipzig. Misschien is Liverpool beter omdat zij nog sneller vooruit willen, en dat contrasteert meer met mijn Sociedad waarmee ik vooral op balbezit speel.

Wat mij dan bij Leipzig wel weer extra aan zou spreken is dat je daar gigantisch veel tactische varianten toe kan gaan passen zoals Nagelsmann in het echt ook doet. Waar toch vaak wel het stigma heerst dat je aanpassen aan de tegenstander een zwakte is heeft hij dat compleet omgedraaid. Nadeel aan FIFA is dan overigens wel dat je niet met een balbezit, omschakeling en balverlies formatie kan spelen. Voordeel van dit jaar is dan wel weer dat je veel makkelijker kan switchen tussen formaties voor de aftrap en dat je nu ook de opstelling van de tegenstander te zien krijgt voor de wedstrijd.

Da’s waar! Lijkt me ook leuk om met Nagelsman na een paar seizoenen naar een andere competitie te trekken, eventueel zelfs naar Liverpool. Moeilijke keuze. Nuja, ik doe ze sowieso beide, maar de kwestie is welke ik nu al doe. Wil ze sowieso combineren met Sociedad.

Met Wedstrijd plan als tactiek kun je best wel wat schakelen. Aanvallend speel ik dan 3-4-2-1, normaal 4-3-3 en ulta aanvallend 433 punt naar voren, verdedigend heb ik dan ingesteld als 3-4-3 maar dat speel ik haast nooit.

Wellicht dat het een kwestie van wennen is hoor, maar ik zie het nog niet voor me dat je continue schakelt met die knoppen om je wedstrijdplan te wijzigen als je de balverliest.

Dat drukken vind ik sowieso lastig om met het hele team te doen. Geregeld zakken de aanvallers van de tegenstanders iets uit en mijn verdedigers dekken niet kort mee. Dan komt er zo’n ‘gaar’ lobje over het middenveld en open ligt het.

Optie Leipzig>Liverpool is ook wel mooi, trouwens. Misschien zijn 2/3 jongens dan ook wel klaar om mee te nemen.

1 like

Ik baal echt enorm was bezig met een carrière met Nürnberg maar na de transfer van Misdjan naar Zwolle ben ik de motivatie compleet kwijt.
Is namelijk een belangrijke speler voor mij in mijn 3-5-2 als rm na 13 potjes stond hij op 4 goals en 8 assist.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat te doen opnieuw beginnen of toch een andere carrière starten.
Of wacht ik tot het einde van transferperiode wat nog erg lang duurt.
Wat zouden jullie doen en hebben jullie evt misschien leuke opties wil graag met 3 man achterop gaan spelen?
Vind het persoonlijk leuk om aan een team te bouwen en te ontwikkelen dus een topclub word hem niet voor mij.

Na 13 potjes zit je bijna in januari gok ik? Zou dan gewoon doorspelen en Misidjan verkopen. Denk dat ook hoort bij het opbouwen van een elftal, regelmatig afscheid nemen van spelers en doorbouwen. Zou als je scouts de opdracht geven naar een flankaanvaller te zoeken in landen als Nederland, Belgie, Oostenrijk of Zwitserland en natuurlijk Duitsland zelf. Kijken of je een speler van ongeveer gelijke rating aan kan trekken.

Ik ben op zoek naar een club met potentie (die tegen de top aan hangt). Voorwaarde is een echt stadion en de mogelijkheid om in het eerste seizoen Europees voetbal spelen. Ik ben met deze volgende club van plan om hier een verhaal te starten.

Sevilla of een Leicester City is dan wellicht wel wat? Of proberen met een RB Leipzig of Leverkusen om Bayern echt aan te vallen? Leverkusen is nog net een niveautje lager en spelen Europa League dit seizoen.

Everton heeft de ambitie en het geld. Leicester City is al een stapje verder in de eigen competitie (en eigenlijk is Spurs geen topclub, kan je nog kiezen). In Spanje inderdaad Sevilla of Villarreal. In Italië heb je een brede subtop. Milan staat nu wel bovenaan, maar is in feite nog wel een gevallen topclub. Daaronder is AS Roma denk ik een mooie optie. Best wat ruimte om door te selecteren, maar ze hebben ook al enkele toekomstgerichte aankopen gedaan (Mancini, Kumbulla, Ibanez en Zaniolo). Enige nadeel zijn de licenties (stadion lijkt op zich nog wel).

Ik zal beginnen met Spurs om daar een topploeg van te maken. Ze hebben bepaalde spelers van dat niveau (Alli en Kane). Met de nodige transfers moet het te doen zijn

Mogelijk interessante wending in je verhaal: keuze voor Alli of Mourinho. Op dit moment lijkt een keuze voor beiden niet mogelijk.

@Begiristain hoe bedoel je dat?

Als je de carrière als Mourinho gaat spelen moet je eigenlijk Alli verkopen/verhuren. Mourinho ziet het niet in hem zitten. Zo bedoelt hij het denk. :slight_smile:

1 like

Oké maar ik ga niet beginnen als Mourinho :smiley:

Klopt, maar bij Mourinho weet je natuurlijk nooit. Van Ndombele dacht men ook lang dat die geen kansen meer zou krijgen, en nu speelt hij quasi altijd.

@Vlonkie182: benieuwd met welke coach je gaat starten!

@Raindog ik begin als mijzelf. Niet realistisch, maar toch…

Ik ben net even begonnen, maar ik twijfel nu of ik hier wel wil mee doorgaan. Allicht dat ik alsnog een andere club kies voor mijn verhaal