Welke middenmoters, degradatiekandidaten of teams in een lagere divisie hebben een mooie rivaliteit met een andere club?
Dus een club waarbij je een echte derby kan gaan spelen.
Zou natuurlijk kunnen dat ik dan eerst moet promoveren om de derby te kunnen gaan spelen.
In Spanje:
- Met Espanyol promoveren en dan de stadsderby met Barça.
- Real Betis met Sevilla, echt een geweldige atmosfeer als die twee ploegen tegenover elkaar staan!
- Levante met Valencia.
Duitsland:
- Hertha BSC met Union
- Schalke met Dortmund
Engeland:
- Sunderland met Portsmouth en eventueel later met stadsgenoot Newcastle.
- Millwall tegenover eigenlijk alle clubs
- AFC Wimbledon met MK Dons, geweldige rivaliteit
Ik wil net even een paar potjes fifa gaan doen. Is mijn harde schijf van mijn playstation gecrasht… Ben dus al mijn carrieres kwijt. Had een aantal save games met:
- Schalke
- Leverkusen
- Newcastle
- Leicester
Ben dus nu op zoek naar een nieuw team wat ik of moet opbouwen of als subtopper mee doet in de competitie. Wel graag een echt stadion, real faces hoeft niet. Maar is leuk meegenomen.
Ben benieuwd naar jullie ideeen.
Je hebt nu Duitsland en Engeland gehad, wellicht Spanje of Frankrijk nu? Bij Valencia is het crisis, je moet behoorlijk aan de bak om überhaupt Europees voetbal te halen. In Frankrijk is het misschien leuk om met Nice of Bordeaux te spelen.
Ik zag dat op dit forum vele Belgische fifa spelers aanwezig zijn. Dus heb ik een vraag over een eventuele leuke carrière opzet in België. Deze opzet is met OH Leuven die net als leicester city onder bewind staan van de king power (group). Nu is mijn vraag hebben de nieuwe eigenaren bekend gemaakt in de media wat ze van plan zijn met Leuven?
Zelf zag ik wel een leuke opzet met als voorbeeld de Red Bull group of de City group, maar ik weet niet of dat in het plan der verwachtingen ligt bij de Thaise eigenaren.
De coach van OHL was vorige week nog te gast in de voetbaltalkshow Extra Time. De Thaise eigenaars zouden aangegeven hebben binnen de 5 jaar kampioen te willen worden en mee te willen draaien op Europees niveau.
Frappant aan OHL is trouwens hun enorme creativiteit bij stilstaande fases.
@Raindog het lijkt me wel leuk om een carrière te starten, maar in welke vijver moet ik gaan vissen? En welk beleid is van toepassing… Welke trainer realistisch is?
Is het meer het Red Bull beleid: talenten uit alle windstreken halen, maar die wel meteen hun steentje kunnen bijdragen.
Of het City beleid: zoveel mogelijk talenten kopen en zoveel mogelijk verhuren. Waar er maar enkele echt doorbreken.
Volgens mij heb je met zulke groepen voornamelijk dat het uiteindelijk allemaal in het teken staat van de hoofdclub, of je nou het City Group model of het Red Bull model pakt. Als ik dit dan zo hoor dan zal het uiteindelijk er wel op neerkomen dat OHL het voorportaal voor Leicester wordt (is overigens niks mis mee denk ik hoor). Het City model is wel wat kapitaalintensiever, veel kopen en verhuren in de hoop dat er eentje doorbreekt kost veel aan transfersommen en afschrijvingen. Vraag me af of King Power in staat is om de echte toptalenten uit de handen van de grote clubs te houden, dus zou me dan eerder aan Red Bull spiegelen. Nu de Brexit ook gevolgen gaat hebben voor Europese spelers dreigen spelers uit de wat mindere Europese landen niet meer vanzelfsprekend in aanmerking te komen voor een werkvergunning, denk dat een mooie start zou zijn om zulke spelers aan te trekken (Griekenland, Hongarije, Slovenië dat soort landen). Daarnaast zou OHL ook een podium kunnen bieden voor Engelse talenten die er in de PL nog niet aan te pas komen.
Ik sluit me grotendeels aan bij db1512; het lijkt inderdaad de bedoeling om af en toe met talenten van Leicester te werken, maar ook met overbodige spelers zoals Iversen en nu King en Benkovic. Voorlopig zijn er nog geen spelers aangetrokken die uiteindelijk naar Leicester moeten gaan, het lijkt er op dat ze toch van OHL een ploeg op zich willen vormen. Er is flink geïnvesteerd in infrastructuur, en de huidige coach krijgt veel vertrouwen. Ze willen naar het voorbeeld van Leicester vooral verstandig werken. Zomaar een hoop talenten kopen en verhuren op te zien wie het haalt gaan ze dus niet doen. Intensief scouten en gericht investeren wel.
@Raindog meer het Red Bull principe. Uitgebreid scouten en als een speler Salzburg is ontgroeid voorrang geven aan Leipzig om over te nemen. Heb alleen nooit begrepen waarom Leipzig Haaland nooit heeft overgenomen of zo makkelijk hebben laten lopen.
Ik zie wel potentie om een carrière te starten met OH Leuven. Enkele goede scouts aantrekken die Scandinavië, het Oostblok en Japan/Zuid-Korea kunnen verkennen. En binnen de selectie een leuke mix kan creëren van oude/jonge spelers. Maar ik denk wel dat je op moet passen dat je niet teveel buitenlandse spelers aantrekt zodat het een vreemdelingen legioen gaat worden.
Nee klopt de landen waar je wil scouten zijn wel perfect, regelmatig een overbodige speler kopen of huren van leicester kan dus ook realistisch blijven wel zien dat je de Belgische indentiteit niet verliest in je ploeg inderdaad.
Brys de huidige coach gaf inderdaad aan dat de eigenaren net zoals in Leicester zelf eerst vooral in infrastructuur heeft geïnvesteerd en nu geld gaat kunnen uitgeven in kwaliteitsvolle spelers. Zo hebben ze vorige week nog Siebe Schrijvers van Brugge gekocht voor 2 miljoen. Wat toch een erg hoog bedrag is voor een promovendus/ belgische middenmoter.
Wat betreft Haaland was het heel simpel, hij wilde zelf naar Dortmund en had een clausule van 20 miljoen in zijn contract. Daar kon Leipzig helemaal niets tegen doen.
@Aron1997 ik ga een carrière starten met OH Leuven en denk dat het behouden van de Belgische indentiteit wel het moeilijkste is. Daarom is het aantrekken van Schrijvers een goede deal, maar ik denk dat het in mijn carrière maar weinig voor zal komen zo’n hoog bedrag voor een speler.
Ik ga vooral spelers scouten en probeer geen hulpmiddelen te gebruiken zoals SoFifa om de potentie te zien. Ik wil er vooral zelf achter komen wat een speler in zijn mars heeft. Ook zal ik een trainer aanstellen met een goede visie op voetbal en talent, zelf dacht ik aan: Wim Jonk of zijn er nog leuke Belgische opties die een Cruijffiaanse voetbal gedachte hebben?
Ik zou echt bij Marc Brys blijven, eerlijk gezegd. Hij doet het ernorm goed momenteel, krijgt zoals gezegd veel vertrouwen van de Thaise eigenaars en, ook niet onbelangrijk, heeft met keepertrainer Bram Verbist dé man van de creatieve stilstaande fases in zijn staf. In België heeft hij ook een goede reputatie; hij wordt beschouwd als een coach die altijd goed voetbal brengt maar nooit iets wint, net zoals Ranieri toen die de titel bij Leicester pakte.
Hij kon de voorbije maand overstappen naar Genk, maar verkoos bij OHL te blijven omdat hij zich zo gesteund voelt door de eigenaars, en ook wel omdat hij zijn staf niet zou mogen meenemen naar Genk. Zijn eerste assistent, Issame Charaï, heb ik ook eens in Extra Time gezien en die heeft toen ook een geweldige indruk op mij nagelaten.
Ik heb ooit als klein jochie op de bank naast Issame Charaï gezeten bij KV Mechelen. Hij als speler ik als kindje die mee het veld mocht oplopen wel te verstaan 
Leuk idee al zit je erg snel aan een transfer van 2 miljoen in fifa. Zeker als je seizoen 2 en 3 wilt gaan groeien is het onoverkomelijk denk ik
Ik ken het budget van OHL op FIFA niet van buiten, maar ik zou toch overwegen om er mits die financiële overname een paar miljoen bij te doen.
Iemand een suggestie waar ik shakthar donetsk neer kan zetten in een competitie?
Misschien in Polen. Gewoon een beetje in de buurtlanden rond kijken.
Misschien een competitie maken met de best teams uit Roemenië, Kroatië etc