FIFA21 - Club gezocht

Of Turkije? Zonder de Zwarte Zee zijn Turkije en Oekraïne buurlanden…

Ik heb een carrière gehad met fenerbahce, dus Turkije valt nu af, bedankt voor je suggestie

Leuk idee, bedankt :+1:

1 like

Dan kun je daar nog Zagreb en Kiev bij doen en eventueel Spartak Moskou, Slavia Praag.

Het probleem waar ik nu al enkele jaren tegen aanloop is dat ik zoveel ploegen wil doen en bij elke spelersupdate nieuwe ideeën krijg waardoor ik een nieuwe carrière start en dat dan meestal ook het einde betekend van mijn vorige carrière wat ik zonde vind. Op die manier lopen mijn carrières meestal tot eind seizoen 2 begin seizoen 3 en dat is dan echt al ver. Ik zou graag eens echt 4-5 seizoen uitspelen.

Daarom ben ik op zoek naar een club waar ik echt werk aan heb dat niet op 1 seizoen is opgelost. Het niveau maakt niet uit. Het mag zowel een ploeg zijn uit een top competitie als een ploeg uit een kleinere competitie of uit een lagere divisie. Wel wil ik dat het een europese club is.

Wat bijkomend ook nog interessant zou zijn voor me is welke regels ik zou kunnen hanteren bijvoorbeeld op basis van transferbeleid om het realistischer en moeilijker te maken.

Ik heb vaak hetzelfde probleem inderdaad. Een club in league one naar een degelijke club in Engeland brengen is misschien cliché, maar dat hou ik wel altijd lang vol. Leicester heeft de afgelopen jaren ook wel laten zien dat dat helemaal niet onrealistisch hoeft te zijn.
Dit zou je natuurlijk ook met een ploeg uit de Duitse derde league kunnen doen.

Je kan het uitdagend houden door bijvoorbeeld elk seizoen een topspeler te verkopen. Ook kun je een maximum zetten op de hoeveelheid spelers die je mag kopen, of werken via de fifa regels: je mag alleen uitgeven wat er binnenkomt. Ook zou ik erg kritisch blijven met de jeugdopleiding, als je iedereen met talent opneemt in de selectie wordt het voor mij gauw te veel.

Als ik me echt ga verdiepen in een club houd ik het ook vaak langer vol, bijvoorbeeld filmpjes van de club kijken op YouTube of wat geschiedenis opzoeken op internet.

1 like

Ben op dit moment bezig met mijn soort van zelf in elkaar geknutselde ‘Gladbach Challenge’. De club heeft namelijk het streven om in 2025 75% van de selectie uit eigen opgeleide spelers te laten bestaan.

Heb de regels op dit moment niet bij de hand maar als je interesse hebt wil ik morgen wel een uitwerking posten. Heb naast het doorstromen van jeugd ook wat andere regels bedacht om het voor mij zelf nog uitdagender te houden.

Laat het maar weten!

2 likes

Klinkt wel heel interessant! Mag je zeker eens posten zelfs al zou ik het nu niet kiezen is dat wel zeker iets om nog te proberen deze fifa. Denk dat moest ik een ploeg kiezen uit een topcompetitie dat ik zeker wacht tot de januari transfers gedaan zijn.

Cliche misschien wel maar wel erg leuk en heb het in fifa 21 nog niet gedaan. Extra leuk is dat in de league one er 3 teams zijn met een echt stadion en in de 3rd bundesliga er ook 2 zijn met KFC Uerdingen en SC Verl die in het stadion van Dusseldorf en Paderborn spelen.

Zijn er eigenlijk clubs net als Barcelona en Ajax die een duidelijke speelstijl en tactiek hanteren van de jeugdopleiding? Zo niet met welke club zou het realistisch zijn om dat op te bouwen?

@Aron1997 ik heb hetzelfde probleem… ik probeer meestal een soort beleid op papier te zetten waar ik me aan moet houden. Nu met OH Leuven carrière heb ik dan, wat eerder vermeld is, het Red Bull Salzburg beleid. Jonge spelers kopen en voor meer te verkopen. En stap voor stap naar de top in België kruipen.

1 like

Lyon misschien? Dortmund zou ook wel kunnen, al kopen die ook veel talent.

1 like

Zouden op zich wel kunnen. Heb je misschien nog andere ideeën? Ik dacht zelf ook aan RB Leipzig, Liverpool en misschien ook Leicester.

Leicester koopt volgens mij meer goedkoop spelers die daar kunnen uitgroeien tot sterren. Kan wel een leuk project zijn om meer met de jeugd te gaan doen daar.

AS Monaco is altijd wel veel met jeugd bezig. In Spanje zou dit misschien wel iets voor Valencia zijn, hebben al veel talenten voortgebracht de afgelopen jaren. Schalke zou je met deze visie ook weer vooruit kunnen helpen, hebben ook veel talenten ‘gemaakt’ en zitten ook wat leuke talenten in de selectie net als bij Valencia.

Qua unieke speelstijl springt Leipzig er wel het meest uit.

1 like

Dankjewel, vooral Schalke is een goede optie. Atalanta Bergamo schiet me nu ook te binnen. Hebben misschien wel de beste jeugdopleiding in Italië momenteel en ook een duidelijke speelstijl, maar incorporeren nog niet genoeg jeugdspelers bij het eerste team.

1 like

Ik moet zeggen dat met jou idee Lyon me wel aanspreekt. Jeugd scouten en de kans geven en vermakelijk voetbal spelen. Ga me daar misschien wel wat in verdiepen.

1 like

@Imparator ik denk dat AC Milan (nog altijd) de club is met de beste jeugdopleiding van Italië, al halen ze ook regelmatig spelers bij Atalanta weg (Locatelli kwam op zn 12e bijvoorbeeld over van Atalanta naar Milan). Ondanks de vele te oude aankopen die ze altijd doen staat daar wel echt een dijk van een jeugdopleiding. Andere ploegen waar je nog aan zou kunnen denken zijn Athletic Bilbao (moeten wel vanwege hun Baskenbeleid), Sporting Lissabon, Manchester United en Southampton. Hangt er denk ik ook een beetje vanaf met wat voor idee je je carrière wilt starten. Een subtopper aan de hand van de jeugd uit laten groeien tot uitdager van de top of een gevallen grootmacht met eigen jeugd weer naar de top helpen.

1 like

Moet zeggen dat ik het met Milan elke keer weer lang volhoud. Je kan best wat kanten op.

Heeft iemand toevallig eens een Carrière gedaan met 2de bundasliga ploeg Holstein Kiel?.

Ik wil daar namelijk een Carrière mee gaan starten,. Het lijk mij een interessante ploeg. Om mee te spelen.

Ze willen graag de stap na de 1ste Bundasliga maken, Maar is tot nu toe nog niet gelukt., Ze zijn wel een paar keer dichtbij geweest,. En het lijk mij een leuke uitdaging,.

Het probleem met AC Milan en Manchester United is dat ze niet een duidelijke tactiek hanteren. Beide teams staan bekend om hun aanvallende voetbal, maar ook om hun pragmatisme. Wat vinden jullie van Manchester City als optie? Bouwen de laatste jaren de club naar het Guardiola-model.