De beste opleidingsploegen wereldwijd zijn volgens de meeste bronnen:
Ajax, Barcelona, Dinamo Zagreb, Athletic Bilbao, Anderlecht, Feyenoord, Real Madrid,
Stade Rennes, Southampton, Santos, Man United, Bayern München (opleidingsploeg in FIFA 21),
Sao Paolo en Sporting CP.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je onder duidelijke tactiek verstaat. Ajax speelde tien jaar terug onder Jol 442 en had de Cruijff revolutie nodig om weer naar de kernwaarden terug te keren, die Erik ten Hag vervolgens overboord gooide door met de punt naar voren ipv punt naar achteren op het middenveld te gaan spelen. Guardiola speelde bij Barça ook vooral 433 maar experimenteert nu ook vaker met systemen met 3 verdedigers, één duidelijke lijn qua tactiek bestaat denk ik niet meer. Grootste voorbeeld is dan denk ik nog Julian Nagelsmann, die varieert afhankelijk van de tegenstander van tactiek om zo een voordeel te behalen.
Ik las laatst op VI nog een stuk over de trainer van de club. Schijnt een soort van Nagelsmann trainer te zijn. Tactisch erg sterk en is met zijn 32 jaar ook gerust nog erg jong te noemen.
Klopt,. Ik heb ook een stuk gelezen over de club zelf,. Daarom dat ik het zo interessant vind,. Om een Carrière met hun te starten,. Hun Budget is niet veel ze hebben een klein stadion,. Daarom lijk het mij een leuke enorme uitdaging,.
Ik ga proberen om 5 seizoenen te spelen met een club uit de League One. Dit omdat ik denk dat ik hier het langste een uitdaging mee ga hebben omdat het ik Engeland het beste zit qua licenties en real faces wat ik toch een grote meerwaarde vind. Ook is de poel waaruit je kan vissen het grootste eenmaal je in de Championship of PL zit.
De 3 clubs waarin ik uit zou willen kiezen zijn
Hull City: jonge selectie, een modern eigen stadion en in een vrij recent verleden nog actief in de PL.
Portsmouth: Al enkele jaren op een lager niveau maar speelde 10 jaar geleden nog in de PL, hebben ook hun eigen stadion maar vind hun tenues beetje te simpel. Selectie is ook relatief jong.
AFC Sunderland: Prachtig eigen stadion waar 50.000 plaatsen zijn. Dus heeft in dat opzicht wel zeker potentie. Ploeg dat in de PL hoort te spelen. Selectie is wel al wat verouderd.
Iemand tips? Weet niet of hier kenners zitten van 1 vd 3 clubs toevallig?
In het verleden bezig geweest met Portsmouth. Trekt mij meer omdat ik het een echt Engelse club vind, met een mooi stadium en een goed verhaal. Hull heeft dat wat minder en Sunderland vind ik echt het toonbeeld van jarenlang wanbeleid.
Zit zelf ook nog wel eens te denken om met zo’n ploeg te starten, maar door de vele fouten en rare transfers zie ik er toch weer vanaf.
Ik ben afgelopen weekend gestart met Portsmouth en beleef er veel plezier aan. Al denk ik dat je met Hull en Sunderland evenveel plezier kan halen.
Het verhaal bij Portsmouth vind ik het mooist vergeleken met die andere twee ploegen. Jaren terug hadden ze een eigenaar die de club liet vallen waardoor ze met enorme schulden kwamen te zitten. De supporters hebben de club toen gered. Tussen 2013 en 2017 was Portsmouth ook ‘‘fan-owned’’. Nu zijn ze weer op de weg terug.
Daarnaast trekt het stadion mij ook veel meer aan. Fratton Park is echt een traditioneel Engels stadion met oude tribunes die dicht op het veld zitten. Persoonlijk heb ik minder met het stadion van Sunderland en met name dat van Hull, omdat die veel moderner zijn en in mijn optiek een mindere voetbal uitstraling hebben. Tevens staat Portsmouth bekend om hun jeugdopleiding, wat mij ook erg aantrok.
Daarnaast trok Hull mij veel minder aan omdat de relatie tussen de supporters en de eigenaar dramatisch is. Sunderland is wel een leuke uitdaging en ook een grote club. Het is net waar je voorkeur ligt.
Hmm jammer die info over Hull, leek me wel eens tof nu ze in league one zitten maar dan neig ik toch meer naar Sunderland of Portsmouth, het verhaal van Sunderland doet me aan mijn eigen club KV Mechelen denken. Vooral dan met het stadion dat dan wel sinds kort gerenoveerd is maar nog steeds voetbal en sfeer uitstraalt en de inspraak van de supporters. Portsmouth kan wel een mooi project zijn inderdaad en met Sunderland en Hull City meteen wel 2 grote concurrenten om de strijd mee aan te gaan.
Doodzonde van Hull inderdaad. Die hebben gewoon een enorm gekke eigenaar. Ik geloof dat hij een paar jaar geleden ook de naam van de club naar ‘Hull Tigers’ wilde veranderen. Dat is ook in het verkeerde keelgat van de supporters geschoten. Gelukkig heeft de FA die naamswijziging toen tegengehouden. Van de zomer las ik ook een artikel van Guardian dat uit een enquête was gebleken dat het overgrote deel van de supporters vind dat de eigenaar de hoofd schuldige is van de degradaties in de afgelopen in jaren. De meeste supporters zien hem dan ook liever vertrekken.
Een goede vriend van me is Hull fan en heb altijd een beetje een zwak gehad voor hen daardoor. Portsmouth en Sunderland zijn ook beide heel leuke clubs. Met Sunderland nog in FIFA 19 een carrière gedaan en Portsmouth FIFA 16 of 17.
Kijk eens ‘Sunderland Till I Die’ op Netflix en je bent om. Rodwell had een salaris van 70 K per week en wilde gewoon niet weg. Maja een top talent werd voor een habbekrats weg gehaald om maar twee voorbeelden te noemen. Heb in fifa20 4 seizoenen met ze gespeeld. Twee maal via play off gepromoveerd, bijna alle duels gesimuleerd.
Haha je bent me net voor, wilde precies over Sunder ‘till I die beginnen. Sinds die serie zou ik ook voor Sunderland kiezen.
Voor mij zou het stadion ook een groot pluspunt zijn, mocht je dan een vaste Premier League club worden met spelers rond de 82 alg, dan valt het grote stadion niet zo uit de toon.
@Imparator, in de groep van clubs die vanuit traditie terugvallen op een duidelijke speelstijl en een jeugdopleidig zijn alle opties volgens mij genoemd: Ajax, Barcelona, Dinamo Zagreb, Santos, etc. Je zou ook kunnen kijken naar onbekendere clubs als Racing Lens of zelfs het succes van de jaren zestig met Celtic kunnen herleven (het winnen van de Europacup I met een basiself die binnen tien kilometer van het stadion geboren is). Olympique Lyon lijkt mij een prachtige uitdaging; Memphis Depay vervangen en voortborduren op talent dat voort is gekomen uit de jeugdopleiding. Het is niet onrealistisch om spelers als Alexandre Lacazette of Nabil Fékir terug te halen. Of je kan de Braziliaanse route bewandelen onder Juninho. Of je kiest voor de Monaco-route met jonge Franse talenten die je van kleinere clubs weghaalt. Er zijn talloze opties met Olympique Lyon op dit moment.
Ik zou dan voor Liverpool of Leipzig gaan. Manchester City heeft eigenlijk al een compleet team. Ook de reserves zijn al van een enorm niveau. Ik denk daarom dat daar dan de minste uitdaging ligt. Bij Liverpool is de basis erg goed, maar de reserves zijn daarentegen al een stuk minder. Persoonlijk zou ik voor Leipzig gaan. Daar ligt de meeste uitdaging en het beleid is erg leuk om mee te werken.
Een andere optie zou Leeds United kunnen zijn. Onder Marcelo Bielsa zijn ze een nieuwe weg ingeslagen en spelen op eenzelfde manier als Barcelona en Ajax. Ben zelf net met die club begonnen en dat bevalt me uitstekend! Alleen jammer dat Elland Road niet in de game zit.
Bedankt allen, de keuze is op Sunderland gevallen. Ga tegelijk de Netflix serie maar eens kijken denk dat het dat extra leuk gaat maken.
Doel is uiteraard om meteen te promoveren naar de Championship en dan geen stappen over te slaan. Niet te gulzig zijn met het salaris budget en goede jeugdopleiding en scoutingsnetwerk te creeren.
Ik ga zelf aan de slag als coach omdat ik geen zin heb om een coach proberen na te maken. Tenzij iemand een speler in de game kent met real face die ik coach kan laten zijn.
@Imparator, vraag me af of Elland Road überhaupt nog toegevoegd gaat worden in deze editie. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd en ben nu eindelijk een carrière met Leeds United begonnen.