Een club, competitie of career is zo leuk zoals je hem zelf maakt. Dat is vaak afhankelijk van regels die je jezelf oplegt, onafhankelijk van wat het spel je vertelt (doelstellingen, financiële middelen, etc)
Ik persoonlijk ben voor Ajax (ik kom uit omgeving Amsterdam) en Wisla Kraków (ik woon daar). En ik vind het altijd moeilijk om iets langdurigs te beginnen met een club buiten die twee. In FIFA 09 lukte een realistisch verhaal over vijf seizoenen Leeds United (toen League One). In FIFA 16 kwam ik tot vier seizoenen RB Leipzig (toen nog 2. Bundesliga). Dat zijn eigenlijk de enige twee geslaagde uitzonderingen.
En de reden ervoor was dat ik me goed hield aan mezelf opgelegde regels waardoor in het eerste jaar - anderhalve jaar er relatief weinig veranderde en pas hierna langzaam maar zeker een stijgende lijn herkenbaar werd. Dan zijn er in Engeland, Duitsland en Spanje genoeg teams waarmee dat kan.
Denk dat je een goed punt hebt dat zo’n carrière alleen leuk blijft als je je aan de door jezelf opgelegde regels houdt. Merk het zelf vaak ook na een seizoen of 2 a 3, je gaat dan toch een beetje smokkelen met de regels die je van te voren had bedacht. Toch die ene topaankoop doen waarvan je weet dat hij eigenlijk niet realistisch is, bepaalde spelers toch niet verkopen terwijl je het eigenlijk wel zou moeten doen. Merk vaak dat de motivatie dan toch snel wegzakt als je het toch hebt gedaan. Denk dat de gouden tip voor iedereen die het lang vol wilt houden met z’n carrière inderdaad is: maak vooraf duidelijke regels hoe je je club wilt gaan leiden en houd je daar ook aan (ondanks dat je wellicht vindt dat je club ‘gegroeid’ is)
Aan de andere kant is het ook niet erg als je na 3/4 seizoenen stopt. Er zijn genoeg leuke clubs om een nieuwe mee te starten.
Ik vind vaak dat er na een aantal seizoenen zoveel transfers zijn gedaan door de computer dat het sowieso al minder leuk is, en hier heb je geen invloed op.
Herkenbaar,gisteren carrière begonnen met Manchester City,alles gespeeld in het voorseizoen,om dan na de eerste speeldag in de premier league er al mee te stoppen en alles te wissen.
En dan is het goed mogelijk dat ik er volgende week weer mee start.
Omdat het dan toch dit niet is wat ik wil en dan zou ik pakweg beginnen met Leicester City ofzoiets om aan een nieuwe topploeg te bouwen.
Openingswedstrijd was tegen hun en toen dacht ik,daar kan je ook wel iets moois beginnen.
Begin februari maar eens rondneuzen na de transferperiode om misschien een serieuze carrière te starten.
Het probleem is ook vaak dat je te snel resultaten behaald. Zo werd ik in mijn eerste seizoen bij Newcastle knap tweede, ver achter Liverpool dat wel. Tweede seizoen kan ik gewoon mee doen met de titel. Probeer wel vaak een smaak maker te verkopen. Fifa20 heb ik vier seizoenen plezier gehad met Schalke. Meestal ben ik wel actief in 3-4 top competities omdat er altijd wel een club zit waar ik mee aan de slag wil. Heb daarom 3 carrieres ; Newcastle, Barcelona en Wolfsburg. Daarnaast simuleer ik Ajax om te kijken hoe de spelers groeien en speel ik bv alleen CL en De Klassieker of tegen Psv.
Scout alleen in omliggende landen, probeer de nationaliteit van de club te vergroten door meerdere spelers uit hetzelfde land te halen als waar de club speelt. Dat soort regels maakt het zeker leuker.
Helemaal mee eens. Daarnaast groeien spelers deze Fifa echt enorm snel waardoor de uitdaging ook al sneller verdwijnt. Binnen 3 seizoenen kan je met een club Newcastle al een topteam hebben, zonder echt enorm veel slimme transfers te doen. In mijn carrière heb ik (jeugd)spelers gehad die met 8 punten groeide, terwijl ik niet eens heel erg bezig was met de ontwikkelingsplannen.
Het dynamic potential systeem vind ik een geweldige toevoeging, maar het is wat mij betreft te OP. Ik zie graag dat het minder makkelijk is om spelers ver boven hun potentie uit te laten groeien. Spelers hoeven het op dit moment ook niet bijzonder goed te doen om veel te kunnen groeien.
Ik zoek een leuke club waar leuke spelers lopen die kunnen groeien en waar ik het langs mee kan volhouden, zal zelf denken aan OGC Nice, maar wil geen PSG of Lyon of Monaco of Lille, of Marseille
De teams met de meeste talenten (buiten de topteams dan) zijn volgens mij UD Almería, Norwich City, RC Lens en Bologna. Als je in Frankrijk aan de slag wilt lijkt Rennes me een goede optie. Eerst een seizoen genieten van topper Camavinga, en dan met het geld van zijn verkoop investeren.
Ik ga denk ik alsnog kiezen voor stade de reims, met ploeg proberen Europees voetbal te halen en nieuwe talenten toevoegen aan het team uit landen waar ik ze niet zo snel vandaan haal
Ik ben met bordeaux begonnen. Selectie is wat op leeftijd dus een grotere uitdaging om te gaan verjongen. En Nice heeft net wat meer jong talent. Dat was voor mij de reden om met bordeaux te beginnen. Vindt ook dat ze vette tenues hebben!
Los Angeles FC ingang seizoen 3, als iemand nog in Amerika wilt beginnen kun je misschien met deze club beginnen.
Seizoen 1 Kampioen
Seizoen 2 Kampioen + Beker
Natuurlijk is dit niet echt realistisch maar ik wou het gewoon uitproberen en vind de layout tijdens het begin van een wedstrijd mooi, ook het geluid met de opkomst trok me aan, verder kijken hoever spelers nog kunnen groeien in Amerika
Vraag me wel af hoe de MLS is geïmplementeerd in FIFA. Die gekke regels met drafts en salary caps heb je niet lijkt me, maar is de competitie bv. wel gewoon onderverdeeld in twee conferences?
Iemand ervaring met red bull salzburg? Ook meerdere seizoenen? En zit er uitdaging in want ik denk dat de Oostenrijkse competitie niet echt leuk is qua seizoenen