FIFA21 - Club gezocht

Het is dit jaar ook gewoon razendspannend voor de plaatsen in de play offs. Plaatsen 1-4 spelen voor het kampioenschap plaatsen 5-8 spelen voor een play off finale tegen de uiteindelijke 4e voor het laatste Europees ticket. In beide play offs worden de punten gehalveerd. Brugge heeft nog 2 wedstrijden te goed dus dat kan bijna niet meer mis gaan.

Huh, dus als je feitelijk al eerste bent, moet je alsnog die rondes spelen? Wat is eigenlijk de reden dat behaalde punten gehalveerd worden; om de andere teams nog een extra kans te geven?

1 like

Ja klopt sinds 2009/2010 spelen de eerste 6 play offs. Dan worden de punten gehalveerd en komt er dus nog en competitie van 10 speelrondes om het kampioenschap en de europese plekken. Dit jaar hebben ze het wegens corona en omdat er uitzonderlijk 18 ploegen in de competitie zitten opgesplitst voor plaatsen 1-4 en 5-8 om maar 6 speelrondes te moeten spelen. Dus stel dat brugge in de reguliere competitie eindigt met 16 punten voorsprong dan is dat bij het begin van de play offs nog 8 punten verschil.

Veel voor en tegenstanders van het systeem, geen flauw idee waarom het gehalveerd wordt, het is er wel elk jaar spannend door.

Dit systeem is toch mede bedacht om de weerstand sterker te maken. Zodat de topteams dus meer topduels spelen? Dit willen ze ook met een BeNeLiga doen. Zie alleen het nut er niet zo van in. Tevens is het vrij vervelend voor de supporters ivm combiregeling.

1 like

Ja klopt, dat is er inderdaad een reden van, alsook de tv rechten brengen meer oo met Play offs dan zonder wegens de vele topduels. Mij lijkt het in de beneliga toch wat overbodig. En inderdaad, meeste clubs voorzien denk ik een abonnement exclusief de Play offs en dan een apart abonnement indien de club play offs haalt.

Ik had vorige week trouwens een beneliga gecreëerd op fifa maar dan zat ik met dus de beste teams in de eredivisie en de mindere teams in de jupiler pro league alleen liep ik er dan tegen aan dat europees er ook teams uit de jupiler pro league zouden spelen zoals FC Emmen en Moeskroen bijvoorbeeld. Heb het dan toch maar niet gedaan.

Goedemiddag allemaal, na eigenlijk alleen maar FUT te hebben gespeeld ben ik op zoek naar een club om een carriére mee te doen. Heel graag in een competitie met veel eigen stadions, echte gamefaces en veel topclubs. Spanje, Duitsland of Engeland genieten dus mijn voorkeur. Ik wil graag een realistische carriére aan gaan.

Het profiel van de club moet voldoen aan een aantal eisen:

• Europees voetbal kunnen halen in seizoen 1;
  • Een ervaren selectie die ik zelf dien te verjongen;
  • Echt stadion;

Heel wat leuke teams in België…
maar 1 nadeel je speelt steeds tegen de zelfde teams dit maakt het na enige tijd wat saai…

Borussia monchengladbach?

Real Betis of Villarreal in Spanje. Leuke knusse clubs met een prima selectie voor Europees voetbal te halen en ook een redelijke oudere selectie om door te kunnen selecteren.

Ik zag in een ander topic je bericht over een challenge met VFL Wolfsburg van een tijdje terug. Dat wekte mijn interesse! Ik heb besloten om daar voor te gaan.

Top! Ik ben er ook net mee begonnen. Laat me weten welke veranderingen je op korte termijn al wil gaan maken en wie de nieuwe Dzeko gaat worden. Ik denk dat ik Brekalo centraal ga zetten, mist snelheid voor op de flank denk ik.

Vergeet Aster Vranckx niet aan te kopen he, is in het echt ook gehaald deze winter en sluit aan in de zomer

1 like

Bij mij gaan Weghorst en Brekalo het spitsenduo worden. Steffen en Baku fungeren als lm en rm.

:ceuta_and_melilla: FC Barcelona
:de: Bayern München
:netherlands: AFC Ajax
:austria: Red Bull Salzburg

In mijn carrière met Barcelona heeft de loting voor de groepsfase van de Champions League een inspirerende groep opgeleverd. In mijn manager story gaf ik al aan dat Barcelona lering kan trekken uit ieder van de tegenstanders in deze groep. Het scoutingsnetwerk van de Red Bull Group, de speelwijze van Ajax en de organisatiestructuur van Bayern München. In een eerdere editie heb ik al eens een ‘Red Bull strategie’ toegepast en FC Metz als samenwerkingspartner/satellietclub aangetrokken voor Barcelona. Eigenlijk wil ik iets soortgelijks opnieuw doen met een andere club in deze editie. Het idee lijkt op de relatie die RB Salzburg heeft met RB Leipzig; getalenteerde jeugdspelers gaan ervaring opdoen bij een club in een kleinere competitie, hebben daardoor een grotere kans om Europees voetbal te spelen en maken als ze klaar zijn de overstap naar de ‘moederclub’. Om dat proces zo eenvoudig mogelijk te maken zijn er een aantal eisen waaraan zo’n club moet voldoen:

• Een soortgelijke speelstijl. Binnen de Red Bull Group spelen de clubs in dezelfde formatie of in ieder geval in een formatie dat gebaseerd is op dezelfde spelprincipes. Daardoor ontwikkelen talenten zich op een positie waar ze later ook doorbreken bij de moederclub. In het geval van Barcelona moet een satellietclub dus in een 4-3-3 (met de punt naar achteren) spelen of in een formatie waarin dezelfde posities bestaan (RB,CB,LB, CDM, CM, RW, CF/ST, LW).

• Een aanzienlijke kans op Europees voetbal. De meerwaarde van een partnerclub als Red Bull Salzburg is dat talenten al vroeg kunnen ruiken aan Europees voetbal zonder dat ze daarvoor speelminuten in moeten leveren op jonge leeftijd. Het is daarom prettig is als de satellietclub in een relatief kleine competitie speelt waarin ze zich relatief eenvoudig kunnen plaatsen voor Europees voetbal. Zelf dacht ik aan competities als de Oostenrijkse, Belgische, Deense, Nederlandse, Noorse, Poolse, Roemeense, Schotse, Zwitserse of Zweedse competitie. Of natuurlijk clubs die permanent Europees voetbal spelen als Dinamo Zagreb, Sparta Praag, Slavia Praag, etc. Een bijkomend voordeel is dan natuurlijk dat ik zelf in de gaten kan houden welke spelers wel/niet aan spelen toekomen.

• Een aanzienlijke kans op speelminuten en ontwikkeling voor talenten. De satellietclub moet een hoge waarde hebben voor youth development (voor degenen die daar via een Cheat Engine inzicht in hebben) en een selectie hebben waarin jeugdspelers met 60-67 ALG een grote kans op speelminuten hebben. Een samenwerkingsverband met een club waar die jeugdspelers toch al niet aan spelen toekomen heeft namelijk geen zin.

• Er moet niet al een samenwerkingsverband met een andere club zijn en het moet aannemelijk zijn dat de club een samenwerkingsverband zou accepteren. Dit is vooral een vereiste om het samenwerkingsverband realistisch te houden. Boavista zou bijvoorbeeld afvallen omdat ze al een samenwerkingsverband met LOSC Lille hebben. En de achterban van een club als Ajax, FC Utrecht of FC Basel zou waarschijnlijk zo’n samenwerkingsverband niet accepteren.

Om het misschien wat tastbaarder te maken… Zelf vond ik bijvoorbeeld FC Nordsjaelland aan een behoorlijk deel van de eisen voldoen.

Ik zou dan toch een ploeg nemen uit een competitie waar het zelfde soort voetbal kan gespeeld worden, frankrijk, Portugal. In Portugal hebben zowel fc pacos de ferreira als Gil Vincente dezelfde opstelling als Barcelona. Hebben qua selectie de 7e en 8e beste selectie van de League. Europees halen is dus niet gemakkelijk maar wel haalbaar. Ook zijn de gemiddelde leeftijden van beide selecties ook niet al te oud. Je talenten zouden er ook genoeg aan spelen moeten kunnen toekomen.

In frankrijk heb ik niet meteen een club gevonden op jer eerste niveau.

1 like

Leuk concept! Ben wel benieuwd hoe je dit in combinatie met FIFA wil gaan doen, maar een leuke uitdaging is het zeker.

Nordsjaelland zou al een partnership met Manchester City te hebben. Er schijnen echter wel nog wat haken en ogen aan te zitten. Een tijd geleden heeft Voetbalzone een artikel er overgeschreven. Misschien dat je er wat aan hebt voor je keuze.

Een mooie optie voor Barcelona lijkt mij verder Bodo/Glimt uit Noorwegen. Spelen in de top van de nationale competitie, opstelling is 4-3-3 met de punt naar achteren, hebben een selectie van gemiddeld 22 jaar oud en hebben onlangs met Jens Petter Hauge (AC Milan) en Hakon Evjen (AZ) bewezen wel degelijk talent op te kunnen leiden, kansen te geven en er goed mee om kunnen gaan. Met de kwaliteit die er op dit moment in de selectie is zijn er ook genoeg kansen om jeugdspelers van Barcelona voldoende speeltijd te kunnen geven.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

2 likes

@Aron1997, begrijp niet helemaal wat je bedoelt met ‘een competitie waar hetzelfde soort voetbal gespeeld kan worden’. Waarin verschillen de Franse en Portugese competities van de andere genoemde competities? De twee clubs die je noemt (Paços de Ferreira en Gil Vicente FC) zien er op het eerste oog goed uit, daar zal ik eens verder naar gaan kijken!

@Larsenal, interessant artikel zeg! Wist helemaal niet dat er zo’n ‘geheime overeenkomst’ zou zijn met Manchester City. Ben er net even ingedoken en die ‘overeenkomst’ zou de aanleiding zijn geweest voor de FIFA/UEFA om onderzoek te doen naar de transfers van jeugdspelers bij Manchester City. In eerste instantie werden de Engelsen schuldig bevonden en kregen daarom een transferverbod. In hoger beroep werd het transferverbod opgeheven omdat de claim verjaard zou zijn, maar die ‘overeenkomst’ schijnt wel degelijk hebben bestaan. Conclusie van het verhaal is dat die ‘overeenkomst’ is verscheurd door de (juridische) problemen die het heeft veroorzaakt en FC Nordsjaelland geen enkele samenwerkingsverbanden meer heeft. Misschien dat het Ajax heeft geholpen bij het vastleggen van Kudus? :wink:

Wat betreft Bodo/Glimt, dat lijkt me een uitstekende kandidaat! Net als FC Nordsjaelland lijkt de Noorse ploeg te voldoen aan alle vereisten; een soortgelijke speelstijl, geen samenwerkingsverbanden, grote kans op speelminuten en Europees voetbal. Ook die club gaat op de ‘verlanglijst’!

Ontzettend bedankt voor de suggesties!

Ja ik bedoel dat de competities in oost europa en scandinavie ken ik nu niet zo goed maar bijvoorbeeld voetbal in Engeland is helemaal anders dan in spanje. (Weet dat je engeland er niet hebt tussen gestoken maar puur als voorbeeld). De ene competitie is al fysieker als de andere. In Nederland wordt bijvoorbeeld ook aanvallender gevoetbald dan in België maar dit is puur als voorbeeld genoemd er is niet dat ik een competitie uitsluit ofzo.

1 like

Hoe wil je zo’n samenwerking dan gaan vormgeven? Of speel je op PC, want dan kan ik het me wel voorstellen.

1 like

@Aron1997, begrijp nu iets beter wat je bedoelt. Zou zelf de Franse competitie als meer fysiek inschatten trouwens. Als je het puur over verzorgd en aanvallend voetbal hebt, dan zou ik eerder naar de Deense, Nederlandse of Portugese competities kijken. Kon nog weinig informatie vinden over de ownership structure van de clubs die je noemde, dus daar kijk ik morgen wel even naar.

@LarsCF, speel inderdaad op PC. Dus zou het praktisch gezien op twee manieren kunnen doen; een speler uitlenen en vervolgens overplaatsen naar de satellietclub, of gewoon direct een speler overplaatsen naar de satellietclub en daarna terugkopen.

1 like