FIFA21 - Club gezocht

Die heb ik ook overwogen, maar ik vond de selectie van Bologna completer. Ik begin mijn carrières namelijk zo goed als altijd met de eerste transferperiode uit, omdat ik denk dat dat minder onrealistische transfers oplevert. Cagliari speelt met aanvallende vleugelbacks, maar heeft er zo geen enkele in de selectie die 70+ is (buiten Asamoah, maar die kan amper een halve match mee, en Nandez is eigenlijk een centrale middenvelder). Los daarvan is het inderdaad wel een interessante club, met ook euhm, speciale truitjes.

Had je al een coach in gedachten? Ik ben nu aan het twijfelen tussen Massimo Carrera, Roberto De Zerbi, Eusebio Di Francesco en Leonardo Jardim. En Marcelo Gallardo.

Zit Hamsik nu bij Göteborg?:grinning:
Als dat geen carriereploeg is dan!:smiley:

Heb in de vorige FIFA vaak Marcelo Gallardo gebruikt. Zijn stijl bevalt mij wel.

1 like

Hoe vangen jullie Juve en Roma op dan? Aanpassing op de pc of kijk je er doorheen?

Ik heb een mod, uiteraard op pc.

Er doorheen kijken lukt me dus echt niet he, daardoor zijn vrijwel al mijn carrières in Engeland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, België of Nederland (in die volgorde). Jammer want in Italië heb je redelijk wat leuke ploegen en waren er tot voor kort 5 ploegen met hun eigen stadion. Dat is ondertussen enkel nog voor de 2 clubs uit Milan het geval.

Italië kan ik nog wel doorheen kijken voor een paar seizoenen, Nederland daarentegen lukt me echt niet. Te weinig real faces en echt stadions. Ook het feit dat de KNVB beker er niet in zit blijft me irriteren.

Zit de nederlandse beker er niet in?? Heb blijkbaar nog geen carrière gehad in Nederland dan :grin:

Dan heet het de Oranje beker. Treurig! Verder dus geen degradatie/promotie. Weinig faces inderdaad en enkel alleen de Arena.

1 like

Vind juist dat er in Nederland best veel faces zitten. Net even nagekeken op sofifa en blijken er 42 te zijn. Ajax, PSV heel wat faces en bij de andere clubs hier en daar ook nog wat leuke faces. Jammer dat er inderdaad net zoals in België geen 2e niveau is maar ergens ook wel te begrijpen. Nederland telt dan toch evenveel stadions als Italië.

Ik heb met mijn carrière met AZ alle ploegen in de eredivisie hun stadion gegeven, maakt het nog een beetje leuk

1 like

Geïnspireerd door @Vlonkie182 zou ik ook eens een carrière willen doen met een financiële overname. Alleen weet ik niet meteen in welke competitie. Engeland valt deze keer af omdat ik er daar al erg veel heb gedaan. Voorkeur gaat uit naar Duitsland, Spanje, Frankrijk, België of Nederland.

Als je het realistisch wil houden is Duitsland denk ik ook geen optie aangezien ze daar de 50+1 regel hebben. Dat houdt in dat de club altijd 51% van de rechten zelf in de hand moet houden.

In Frankrijk is RC Lens misschien wel een mooie optie. Doen het als promovendus ook fantastisch nu en het is een echte volksclub. De stad Lens heeft ongeveer 30.000 inwoners en zelfs in de ligue 2 zaten er bij een thuiswedstrijd gemiddeld 25.000 man op de tribune. Staan bekend om hun jeugdopleiding en hebben een leuke en talentvolle selectie dit jaar.

Met wat financiële input kun je daar echt een hele mooie en grote club van maken.

1 like

Malaga opnieuw misschien alleen die hebben tering lelijke tenue’s. Zo kun je vanuit een tweede niveau oprukken. 1860 Munchen in de derde divisie, alleen moet je daar maar zin in hebben

1 like

@Spoon0612 3e niveau ga ik denk ik niet aan beginnen, met een financiële overname ga ik wellicht spelers willen halen die helemaal niet naar het 3e niveau zouden willen komen. Malaga heb ik al eens gehad maar zou wel een optie kunnen zijn al heb ik er begin fifa 20 al een carrière mee gehad.

@Larsenal Bedankt voor de info over het duitse voetbal, die competitie valt dan wellicht af.

RC Lens zou wel eens precies kunnen zijn wat ik zoek. Al gaan ‘echte volksclub’ en ‘financiële overname’ vaak niet echt samen. Zeker aangezien hun befaamde jeugdopleiding (Varane, T.Hazard, Kondogbia, Aurier, Gbamin, Reine-Adelaide, Cyprien, Taarabt en Kolodziejzak) lijkt het me belangrijk om vooral met jeugd te blijven werken, daar dan al heel veel geld in te gaan steken, te kijken in de Belgische competitie aangezien Lens zich niet zo heel ver van de grens bevindt en voor de rest spelers uit de jeugd die het gemaakt hebben door de jaren heen in mijn carrière te gaan terughalen. Om zo geen vreemdelinge legioen te gaan creëren. Bovendien spelen ze in dezelfde kleuren als mijn favoriete club :smiley:

Ik zoek een nieuwe club aangezien mijn carrière met Southampton begint te vervelen. Ik zoek een club waar ze graag met jonge spelers werken en een goede scouting hebben. Het lijkt me dan ook leuk om bijvoorbeeld minder bekende talenten te halen uit Portugal, Argentinië en ligue 2 bijvoorbeeld. Ik hoop dat jullie leuke ideeën hebben en mij het plezier in carrière weer terug kunnen geven.

@mart442 Olympique Lyon lijkt me dan een mooie optie. Steengoede jeugdopleiding, goede scouting waarbij vaak spelers uit Zuid-Amerika overkwamen en met Lopes een portugese keeper. Lyon heeft hun eigen stadion en heel wat real faces. Ook heeft Ligue 1 net zoals de PL, Laliga en de Bundesliga hun eigen lay-out tijdens wedstrijden en in het carrière-menu. Al heb ik het gevoel dat je naar een iets kleinere club dan Lyon op zoek bent? Denk dat de franse competitie uberhaupt wel leuk is om eens aan de slag mee te gaan.

Zat zelf ook al aan Lyon te denken al had ik aan het begin van fifa al een carrière met Lyon. Maar iets kleiner zou leuk zijn strijden voor Europa league bijvoorbeeld. De landen die ik noemde om in te scouten kunnen ook variëren afhankelijk van de club. Wil voornamelijk wat minder bekende talenten aantrekken.
@Aron1997

Weet niet in hoeverre het realistisch is, maar Valencia CF misschien? Grote club met een groot stadion, lijkt nu een rommel te zijn in het bestuur.

Is ook wel een interessante club voor bijvoorbeeld zuid-Amerikaanse sterren om naartoe te gaan.

1 like

Die zijn al net iets te groot voor hetgeen ik zoek + ik heb een lopende carrière met Real Madrid. Als ik spanje zou kiezen zou het dus een kleinere club zijn in 1e klasse of een club op het 2e niveau.

1 like