FIFA21 - Club gezocht

Dan denk ik ook aan Bordeaux of Toulouse.
Die laatste speelt nu zelfs in 2de klasse, misschien is dat wel een optie.
Bordeaux is ook al jaren niet meer wat het ooit geweest is.

Bordeaux heb ik ook naar gekeken alleen een erg oude selectie. Met Toulouse heb ik zelf heel weinig in de ligue 2 zat ik zelf aan Caen te denken. Lens heeft overigens ook wel een leuke jonge selectie.

In de Ligue 2 is Le Havre een club met een goede jeugdopleiding. (Paul Pogba, Benjamin Mendy, Mandanda en Payet om er nu een paar te noemen.) Plukken voornamelijk talenten weg van de waanzinnig grote talentenvijver van in en rond Parijs. Zijn de oudste franse club en hebben ook een mooi tenue vind ik.

Op zich is Duitsland nog wel mogelijk, als je kijkt naar hoe Hertha BSC het bijvoorbeeld nu aanpakt. Ook (o.a.) Hoffenheim, Leverkusen, Leipzig en Wolfsburg worden op enige wijze gesteund.

Nice en Marseille zijn ook nog wel leuke opties aan de Franse zuidkust. Verder had ik altijd het idee om van Paris FC een tegenhanger van PSG te maken. Maar dan met heel ander beleid. Echter zijn zij ook overgenomen. Paar oud-spelers komen misschien bekend voor.

In Spanje zijn er geruchten rond Valencia.

1 like

Le Havre zeker een mooie optie! Op dit moment zijn Caen, Le Havre en Lens de opties die ik overweeg samen met Lyon.

1 like

Mooie opties, Le havre en Lyon staan ook op mijn lijstje voor eens te doen, nu zal het Lens worden met financiële overname denk ik. Le Havre en Lyon uiteraard weer zonder.

Bedankt voor de info, had hierbij ook al eens aan Wolfsburg en Hertha gedacht inderdaad. En Leipzig is hiervan inderdaad een erg mooi voorbeeld maar daar heb ik zelf te weinig werk aan.

Welk beleid zou je handteren bij Paris FC misschien?

Ben zelf echt dan van Lyon heb alleen jammer genoeg dus al eerder een carrière met ze gedaan en dit houd me daarom een beetje tegen. Ben trouwens van plan om mijn carrière met jullie te gaan delen misschien hou ik het dan ook langer vol.

Ja, die Duitse clubs waren meer als voorbeeld, dat het in de Bundesliga ook wel op enige manier voorkomt. Heb zelf overigens jaren geleden een schitterende CM met Hertha gehad, ook vanuit een overname.

Voor Paris FC leek het mij persoonlijk mooi om de Franse kant op te gaan, met een goede jeugdopleiding. Op die manier ben je dan meer een voetbalclub van het volk in de hoofdstad van het land en minder elitair dan PSG. Zeker omdat Frankrijk zo’n overvloed aan talenten heeft. Tegenhanger van PSG.

Paris FC is echter recent voor een gedeelte overgenomen vanuit Bahrein. Smijten (nog) niet echt met geld en ze hebben niet de volledige club. Dus ik denk dat je gewoon je eigen weg kan gaan (zie ook dit artikel).

1 like

Oke zowel Hertha, als Paris FC ga ik toch ook echt wel eens aan mijn lijstje toevoegen denk ik, Hertha ook al eens gehad 2-3 jaar geleden. Paris FC inderdaad leuk om met een overname te gebruiken inderdaad maar dan het op de manier te doen dat jij noemt. Vind hun logo ook best wel knap. Shirtsponsor is wel al van die overname uit Bahrein zie ik.

Mocht je inspiratie nodig hebben, let me know.

Jaren terug waren hun shirts ook echt nice. Volgens mij komen Cyprien, Mukiele, Konaté uit hun opleiding. Wamangituka, Koziello en Bamba hebben er volgens mij ook nog gezeten.

1 like

Cyprien komt inderdaad van Paris FC maar maakte op 13 jarige leeftijd de overstap naar RC Lens die kan dus ook daarbij gerekend worden. Koziello komt van Cannes maar was vorig jaar wel uitgeleend aan Paris FC. Konaté en Mukiele hebben er inderdaad ook lang gezeten.

Knap lijstje wel: https://www.transfermarkt.nl/paris-fc/jugendarbeit/verein/10004/plus/0/galerie/0?wettbewerb_id=gesamt&option=0&art=0

Aangezien ik graag eens in frankrijk aan de slag wil maak je het me nu toch wel moeilijk, RC Lens kiezen of Paris FC. Afweging zit hem vooral in of ik zin heb in eerst een jaar Ligue 2. En ondanks je nu 50 of 100 miljoen neemt bij 1 van beide clubs ga je met Paris FC toch een seizoen moeten wachten met echt grote transfers te doen dan lijkt me.

1 like

Zo, beste lijst inderdaad. Ik zou kijken waar je het meeste bij voelt qua club, shirts, toekomst, etc. Paris FC staat overigens op een play off-plek voor promotie momenteel. Stel dat je de club wel wilt, maar de Ligue 2 houdt je tegen: promoveer ze dan op voorhand.

1 like

ik ga de afweging inderdaad eens maken en tegen vanavond met 1 van de 2 beginnen.
Lijstje Lens is ook wel knap: https://www.transfermarkt.nl/rc-lens/jugendarbeit/verein/826/plus/0/galerie/0?wettbewerb_id=gesamt&option=0&art=0

*Edit: Het gaat toch Lens worden, Paris FC zal voor een andere keer worden. Bij Lens heb ik al iets concretere plannen hoe ik het ga aanpakken en bij FC Paris zijn de jongens die ik dan zou willen terughalen nog zodanig jong dat het me op relatief korte termijn niet realistisch lijkt. Dus Paris FC zal ik gebruiken wanneer ik zin heb in een lange carrière vanuit het 2e niveau. Bij Lens gaan de meeste richting de 30 waardoor het toch sneller mogelijk zal zijn.

Om mijn carrière met Lens af te wisselen waarin ik momenteel in het 3e seizoen zit zou ik aan de slag willen gaan met of Anderlecht of PSV. Doelstelling is 2x ongeveer hetzelfde.

Anderlecht:
Anderlecht zou terug de grootste club van het land moeten worden en elk jaar moeten strijden voor de titel, laatste prijs dateert van 2016/2017 en de 2 vorige seizoenen werd de top 3 zelfs niet gehaald. Afgelopen seizoen werd het zelfs 8e. Financieel gaat het er ook niet goed waardoor ik dit als extra opdracht in de carrière kan verwerken. Grootste concurrenten zijn Genk en Club Brugge.

Pluspunten: Als Belg ken ik de competitie goed, jonge selectie, goede jeugdopleiding en een aantal real faces binnen de club. De play-offs op het einde die voor meer topwedstrijden zorgen. Denk dat de uitdaging groter is als met PSV.
Minpunten: Geen eigen stadion in de hele competitie, een pak minder real faces in de competitie (21) dan de Eredivisie (42). Ook op club niveau telt Anderlecht 6 real faces waarvan 3 huurspelers een pak minder dan PSV.

PSV:
Ook daar is het laatste kampioenschap al even geleden namelijk van 2017-2018. Wel werd het nog 2 maal Vice-kampioen. Hier is het grootste doel om elk jaar de strijd aan te gaan met Ajax en Feyenoord en AZ achter ons te laten.

Pluspunten: Beetje dezelfde als die van Anderlecht al zijn er wel nog een pak meer real faces in zowel het team (15) als in de competitie (42) en is er met Ajax een tegenstander met een eigen stadion.
Minpunten: Geen eigen stadion

Gezien de kleine verschillen zou ik voor PSV kiezen omdat ik uit Nederland kom en die competitie beter ken.

Als jij aangeeft de Belgische competitie beter te kennen zou ik als ik jou was voor Anderlecht gaan. Dan weet je ook beter wat er speelt binnen de competitie en wat bijvoorbeeld beladen duels zijn.

1 like

Ik twijfel, ik ben belg maar mijn vader komt uit Den Haag dus de halve familie is wel Nederlands :smiley:. Selectie van PSV is wel een stuk leuker maar denk dat de uitdaging met Anderlecht fijner is.

Het beter kennen van een competitie kan ook een nadeel zijn. Ik zou als Belg geen idee hebben van de opstelling van pakweg Sparta en dus niet merken als deze op niets slaat, maar als OHL of KVM plots zonder de belangrijkste spelers aantreed is de immersion wel voor een deel weg.

Los daarvan denk ik dat Anderlecht wel een heel leuke uitdaging is. De aanwezigheid van Kompany is heel interessant, zeker ook met het systeem dat hij wil spelen. In 't echt heeft hij erg lang moeten zoeken naar de juiste invulling en is het pas een paar weken echt goed aan het draaien, maar dat had ook met blessures te maken. Dé uitdaging gaat zijn om al de verhuurde spelers na S1 kwijt te geraken, en om Nmecha nog een jaar te huren of te kopen.

1 like

Precies wat ik ervan dacht als ik aan Anderlecht dacht, maar alleen jammer dat Kompany in Fifa effectief een game-face heeft als Manager maar ik dan toch hem zou moeten namaken… maar goed dat is met elke huidige trainer zo.

Oh joh, dan moet je lekker met ADO Den Haag aan de slag! :wink:

1 like